Loading...
nl

Eigenschappen

koenewoen
koenewoen feb 24 '09
ééntje om over na te denken!

Zal ik zeker onthouden!
Muin
Muin feb 27 '09
Gast, de grot van Plato is voor mij een moeilijke materie. Ben je bereid om voor mij een samenvatting te maken?
linkie
linkie feb 28 '09
Ik zat bovenstaand topic te lezen en vroeg me af.....liefde/licht zoeken in jezelf.....kun je dat wel zoeken, ja zoeken kan wel, maar vind je het ook op die manier?
Is dat niet iets dat je bereikt door te werken aan jezelf totdat je tevreden bent met jezelf? Is dat niet hetgeen je ervaart als je in rust en vrede met jezelf leeft?

Ik heb heel veel last gehad van dezelfde allegie die je beschrijft in je eerste topic. Ik vond dat ik mensen moest helpen te veranderen omdat ik vond dat ze het niet goed deden. Dat ze hun hele omgeving vol met onrecht achterlieten.

Ik heb verschillde malen geprobeerd zo iemand te veranderen, en heb daar heel veel van geleerd. Ik heb vele gesprekken gevoerd en had het idee dat ik geen steek verder kwam. Dat die mensen niet wilde veranderen en dat ik er nog steeds niet mee om kon gaan.
Het tegendeel was waar, ik werkte aan mezelf in de tijd dat ik met dit soort mensen praatte. Net wat nims zegt, ze houden je een spiegel voor en dat helpt je je eigen weg te vinden.
Je weet daardoor namelijk heel goed wat je niet wilt en dat helpt je te vinden wat je wel wilt.

Ik leerde dat wanneer je iets aan mensen geeft je het vaak ook terug krijgt. Dat je niet iets terug moet verwachten als je mensen helpt. Dat je van jezelf moet houden om van jezelf een sterk persoon te maken. Dat je jezelf altijd kunt troosten, waar het een ander niet lukt. Dat je voornamelijk op jezelf moet vertouwen als je iets wilt bereiken.
Hulp van andere is soms nodig voor een nieuwe invalshoek of andere gedachtegang, maar vergeet niet dat je er altijd nog zelf bent om jezelf te helpen als het moet.
Het belangrijkste voor mij is denk ik dat je achter je eigen keuzes moet staan. En je niet moet laten afschikken wanneer je vorige keuze niet zo goed uitpaktte. En dat je volledig vrij bent je weg zo te maken als jezelf wilt.





Lena
Lena feb 28 '09
Ik zat bovenstaand topic te lezen en vroeg me af.....liefde/licht zoeken in jezelf.....kun je dat wel zoeken, ja zoeken kan wel, maar vind je het ook op die manier?
Is dat niet iets dat je bereikt door te werken aan jezelf totdat je tevreden bent met jezelf? Is dat niet hetgeen je ervaart als je in rust en vrede met jezelf leeft?

wat helder uiteengezet linkie
smileook om het feit dat we er helemaal soms niet van bewust zijn dat het licht al schijnt.
gast
gast feb 28 '09
Ja Lena, je hoeft alleen de gordijnen open te doen om het licht binnen te laten. Het is er altijd al geweest, alleen is het soms even nacht maar de dag komt altijd weer. En zelfs 's nachts schijnt het licht op de sterren ene de maan dus indirect is ie er dan ook wink
Muin
Muin feb 28 '09
Quote:
liefde/licht zoeken in jezelf.....kun je dat wel zoeken, ja zoeken kan wel, maar vind je het ook op die manier?
Is dat niet iets dat je bereikt door te werken aan jezelf totdat je tevreden bent met jezelf? Is dat niet hetgeen je ervaart als je in rust en vrede met jezelf leeft?


Ja hoor Linkie, zolang ik het licht in mezelf nog niet heb gevonden, blijf ik zoeken. Misschien kom ik later tot de ontdekking dat ik altijd al het licht ben geweest. Maar ik ben op dit moment nog niet zover. Ik wil het licht zelf ervaren zodat ik zeker weet dat ik het licht ben.

En ik ben inmiddels gestopt met mijn intenties om anderen te veranderen. Ik richt nu mijn aandacht op mezelf en hoe ik op dingen reageer.

Liefs,
Anna
Lena
Lena feb 28 '09
lieve muin ik zie dat licht ook niet in mij hoor,maar het is er gewoon wink
Muin
Muin mrt 2 '09
Ik geloof alleen in liefde die serieus genomen wordt. Liefde die serieus genomen wordt, vraagt om de bereidheid het licht naar binnen te richten om daar te zoeken.

Dit heeft mij heel veel geluk geschonken. 2 zinnen !! Ik ben niet meer op zoek gegaan naar liefde buiten mij. Ik ben nog steeds op zoek naar die serieuze liefde binnen in mij. Een heel klein beetje liefde heb ik nu gevonden.. Ik denk dat..ik voorlopig blijf zoeken.

Grappig dat het woord “serieuze liefde” zoveel met mij doet. Het raakt me!
Muin
Muin mrt 3 '09
Oh oh.. dat zijn twee woorden grin
koenewoen
koenewoen mrt 3 '09
Ja maar wat is serieuze liefde.
Het zijn inderdaad 2 mooie zinnen (en woorden).
Muin
Muin mrt 4 '09
Ik las het verkeerd. Het gaat niet om serieuze liefde maar om liefde die serieus genomen wordt. grin
Muin
Muin mrt 4 '09

Dat berichtje (bestaat uit 2 zinnen) heeft mij aan het denken gezet.
Ik vroeg me af of ik mezelf serieus heb genomen.
Ik nam iedereen serieus en ik nam hun mening en welbevinding serieus.
Ik liet me door anderen beïnvloeden.. dag in dag uit..
Nu sta ik even stil bij mezelf.. Zo dichtbij mezelf ben ik nog nooit geweest..
Een zoektocht naar het licht en naar liefde die serieus genomen wordt gaat niet lukken zolang ik mezelf niet serieus neem.
Lena
Lena mrt 5 '09
dan ben je al aardig tot de kern doorgedrongen muin wink
Muin
Muin mrt 5 '09
Nou.. dat denk ik niet hoor.. Het moet nog beginnen…. grin
Heb je ooit een ui gepeld? Als je blijft pellen dan kom je uiteindelijk bij de kern.
Maar de kern is leeg.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 6 '09
De kern is leeg, maar de tranen hebben gevloeid en je bent weer een enorme ervaring rijker. Vergeet niet te kijken naar het gepelde in plaats van je te concentreren op de kern wink.
Muin
Muin mrt 6 '09
Ik ben nog steeds aan het pellen NiMS. Het heeft wat.
Ik heb toch wel behoorlijk veel uien gepeld. Van de ene ui naar de andere ui. Elke keer kom ik tot de kern en dan begint het gepelde weer opnieuw. Er zijn nog heel wat uien die heel graag aan de beurt willen komen. Maar ik doe rustig aan. Uien genoeg.

Liefs,
gast
gast mrt 7 '09
Ik ga er bijna van huilen wink
Muin
Muin mrt 7 '09
Mijn broer is voor een paar dagen in Nederland. Grappig hoe hij is.. Als hij van iemand houdt dan overlaadt hij die persoon met cadeaus. Hij weet dat ik van bloemen hou en nu heb ik mijn huis vol met geurrijke bloemen. Mijn hoofd begint te draaien af en toe en ik ben overwelmd door de geur. Het lijkt alsof er geen scheiding meer is tussen mijn neusgaten. Met eten ook, als hij gaat koken dan doet hij zoveel boodschappen dat ik daklozen daarmee een maand lang kan voeden.

Hij weet niet hoe hij liefde kan geven. Spullen zijn voor hem een teken van liefde. Zo vertelt hij mij dat hij van me houdt.. Spullen en nog eens spullen, mijn brievenbus is groter gemaakt speciaal voor zijn pakketjes (dan hoef ik niet naar het postkantoor om ze op te halen). En vaak geef ik ze weg voor een goed doel omdat ik geen plek meer heb in mijn huis of ik weet niet wat ik met die spullen moet.

Vroeger toen hij in NL woonde voor een jaar, kreeg ik van hem regelmatig concertkaarten, reischeques (of hij boekte een vakantie voor mij zonder eerst met mij te overleggen), een weekendje Center Park (ook weer zonder overleg) van dat soort dingen. Ik vroeg hem ooit waarom hij niet eens 1 appel kan kopen in plaats van 2 kg appels. Hij is een paar maanden geleden net gescheiden en nu heeft hij een nieuw liefje. Hij weet op dit moment niet meer wat hij haar nog kan geven.

Vanochtend begon hij zo druk te vertellen over zijn werk en zijn nieuwe uitvindingen. Toen begon ik een zware hoofdpijn te krijgen van ons gesprek. Ik vroeg hem om even dichtbij mij te komen zitten zodat ik hem kan omhelzen. Ik zei “kom gewoon naast me zitten en laat me je omhelzen, zeg niets meer, laten wij maar gewoon rustig naast elkaar zitten”. Eerst had hij probleem met zijn ademhaling. Hij hield zijn adem vast. Later hoorde ik een diepe zucht.. Hij zei “goh, dit is lekker ontspannen zeg”. Jeetje, denk ik bij mezelf.. wij hebben niets gedaan. Het enige wat wij hebben gedaan was rustig zitten. Hij is nu even de stad in, spullen kopen voor zijn vrienden en collega’s in New York. Ja, zo uit hij zijn liefde. En weer die drukte in.
Maryssa
Maryssa mrt 7 '09
Dat is mooi Muin dat je hem rust en stilte hebt kunnen aanreiken. Het voelt alsof hij nooit rust heeft een beetje met manische trekjes.(is mijn gevoel hoor ik kan er naast zitten) Het is wel heel lief dat ie dat soort dingen voor je doet maar hij gaat daarmee denk ik wel een grens over en kan je ook verstikken met zijn liefde op die manier. Je zou hem kunnen vragen wat liefde geven voor hem betekent wat voor gevoel geeft hem dat, maar ook liefde ontvangen. Kan hij dat laatste? Weet hij wat hij zelf prettig vindt met betrekking tot liefde ontvangen?
Muin
Muin mrt 7 '09

Wat zijn manische trekjes Maryssa? Ik ben daar niet bekend mee.
Gaan die trekjes gepaard met een ziektebeeld?
Alhoewel ik hem meer een Bourgondische type vind,
ga ik hem morgen die vragen stellen Maryssa..
(als het voor mij ook goed aanvoel, blush
ik weet dat hij niet graag over zijn gevoelens praat
maar wij gaan morgen toch samen naar Vitalizee in Scheveningen dus het komt goed uit. In een relaxe omgeving krijg ik misschien minder weerstand grin).

Liefde kunnen ontvangen heeft volgens mij te maken met vertrouwen, je laten gaan, overgave en kwetsbaar durven zijn.

Bertie Braeken heeft dit ooit geschreven:

Soms ontbreekt het ons aan zelf liefde en dan kun je zoeken waar je wilt, je zult het niet vinden. Niet dát wat je zoekt.
De deur van je hart staat op een kiertje, je durft hem niet helemaal open te zetten, want liefde ontvangen betekent ook KWETSBAAR zijn.

Soms denken wij dat door liefde te geven aan de ander, dat het automatisch liefde terug krijgen is. Helaas is dat niet altijd zo. Krijg je wel liefde van je omgeving, dan lijkt het wel of het nooit genoeg is (rupsje-nooit-genoeg). Het Ego wil altijd meer en meer.

Wat je daar aan kunt doen? Ontzettend veel van je zelf gaan houden!!! Ja, hoe doe je dat, is dat niet gek, is dat niet egoïstisch? Nee, want wanneer je genoeg liefde aan jezelf geeft, kom je in balans, dat straal je weer uit en daar reageert je omgeving op. Op deze manier kun je ook rustig de deur van je hart wat meer open zetten, dan kun je ook gaan ontvangen.

Met een dosis zelfliefde ben je ook niet meer afhankelijk van de ander, blijft het wel heerlijk om te ontvangen want ieder mens of dier heeft liefde nodig. Zonder liefde worden we zombies. Kijk eens of dat wat meer in balans kan komen, schenk wat meer aandacht aan jezelf, verwen jezelf wat vaker, zeg eens tegen jezelf - bijvoorbeeld voor de spiegel: 'ik hou van je'. Misschien nog een beetje eng? Na een paar keer niet meer, en het werkt zo goed! Zo kun je een warmere omgeving voor je zelf creëren.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki