Loading...
nl

Eigenschappen

Lena
Lena feb 21 '09
iemand veranderen kan niet,dat kan hij of zij alleen maar zelf.
als een allergie de kop op steekt kun je deze wel bij jezelf veranderen,maar de grote vraag is hoe?
dan is het flauw gezegd misschien,maar dat is toch van binnenuit smile

onrechtvaardigheid,wees jezelf en spreek je uit,maar heb niet de illusie dat je een ander veranderd wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 21 '09
Origineel bericht van: Muin
Stel je voor dat je het geluk buiten jezelf zoekt terwijl jouw partner emoties en gedachten niet belangrijk vindt. Beland je dan niet in eenzaamheid en onverschilligheid?

Ik vraag me af waarom je het geluk buiten jezelf zou zoeken. Heb je ooit gezocht naar het geluk in jezelf? En heb je dit ook gevonden? Waar te wereld je ook bent, je bent daar altijd met jezelf. En als je gelukkig bent met jezelf, ben je dus ook overal gelukkig.

Je eerste post ging over hoe je zelf iemand ziet en heb je daar een oordeel over. Is dat dan niet de beste spiegel voor jezelf om te weten wat je wel en niet zoekt in iemand? Probeer het eens te zien dat iemand die een allergie bij je veroorzaakt jou het beste inzicht geeft in jezelf. Je hoeft die ander helemaal niet te veranderen, maar je kunt deze persoon ook bedanken voor het feit dat jij jezelf weer een stukje beter hebt leren kennen. Want dat is eigenlijk wat er gebeurd is.

Waarom zou je een ander willen veranderen, als je die energie niet beter voor jezelf kunt gebruiken?
Muin
Muin feb 22 '09
Je hoeft die ander helemaal niet te veranderen, maar je kunt deze persoon ook bedanken voor het feit dat jij jezelf weer een stukje beter hebt leren kennen.

Mijn dank voor jouw feedback NiMS. Ik ben nu weer helemaal opgeknapt. Geen boosheid meer maar dankbaarheid.

Liefs,
Anna
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 22 '09
Lieve Muin voor jou:

Ik geloof in de liefde. Ik geloof alleen in liefde die serieus genomen wordt. Liefde die serieus genomen wordt, vraagt om de bereidheid het licht naar binnen te richten om daar te zoeken, in plaats van de horizon af te speuren naar mogelijke partners. Het vereist de wil om zelf een liefdevol persoon te worden, je angsten aan te gaan en je open te stellen voor het onbekende.

Liefs Paulette
Muin
Muin feb 22 '09
Dear God, whatever I do with my body, speech, senses, intelligence and ego, let it be an offering in the spirit of complete surrender.

Een uur geleden heb ik op deze mantra gemediteerd en nu krijg ik een mooi bericht van jou te lezen, Paulette. Wonderbaarlijk vind ik het. Ik heb mezelf een paar weken terug opengesteld voor het onbekende maar wat er in mijn leven binnenwandelde, heb ik daar een vraagteken bijgezet.

Nu kan ik er om lachen. Ook ik ben heel goed in het signaleren van de balk die ik zelf niet zie in andermans oog.

Hoe kan ik anderen liefhebben als ik mezelf niet eens goed ken. blush
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar feb 22 '09
Ga op zoek.

Liefs!
Muin
Muin feb 22 '09
Ik besef nu pas dat ik andere mensen nodig heb om mezelf te kunnen zien en leren kennen.
Een negatieve ervaring kan zo omgezet worden in een positieve ervaring.
Het vraagt alleen om een andere manier van denken.
En die heb ik van jullie gekregen. Nu begrijp ik waarom ik op dit forum terecht ben gekomen. Het had zo moeten zijn.

Deze zinnen blijven in mijn hoofd hangen.. :

Ik geloof alleen in liefde die serieus genomen wordt. Liefde die serieus genomen wordt, vraagt om de bereidheid het licht naar binnen te richten om daar te zoeken.

Ik heb deze tekst uitgeprint en lees het over en weer..

Ja, ik ga op zoek naar die serieuze liefde binnen in mij.
Nu nog even kijken waar ik het licht kan vinden.


Veel liefs,
Anna

koenewoen
koenewoen feb 22 '09
Ik wens je heel veel succes, bij het vinden ervan!

Ik ben er ook naar op zoek, maar heb het bijlange ook nog niet gevonden.

veel sterkte!
Muin
Muin feb 22 '09
Eerst het licht vinden grin
Anders wordt het moeilijk zoeken in het donker.

Waar kan ik het licht vinden?
admin
admin feb 22 '09
Voorbij het denken.
Voorbij de emoties.
Voorbij alles.

Datgene wat je altijd was, de Goddelijke kern.
Daar is het licht.
gast
gast feb 23 '09
In het donker valt het kleinste lichtpuntje meer op dan in het licht.
Muin
Muin feb 23 '09
Misschien is het toch niet donker genoeg want ik heb het licht nog steeds niet gevonden. confused
koenewoen
koenewoen feb 23 '09
Ja, de zoektocht is niet gemakkelijk hé. Maar je komt er zeker!
Muin
Muin feb 23 '09
Je schreef eerder Ik ben er ook naar op zoek, maar heb het bijlange ook nog niet gevonden.

Hoe kan je dan zeggen dat ik er zeker wel kom als je daar nog niet bent geweest.
Dat kan je pas zeggen als je daar zelf geweest bent. grin

Zoek en gij zult vinden
Dat kan wel zijn.
Maar eerst moeten wij weten hoe te zoeken.. toch?

Voorbij het denken.
Voorbij de emoties.
Voorbij alles.

Datgene wat je altijd was, de Goddelijke kern.
Daar is het licht.


Datgene wat ik altijd was, ben en zal zijn.
Daar is het licht.


Hoe kan ik DAT LICHT vinden dat voorbij het denken, de emoties en alles is?
Kan de zon weten dat hij de zon is?

Ik mis nog iets..
koenewoen
koenewoen feb 23 '09
Ik ben er ook nog altijd naar op zoek, zo snel heb ik het nog niet gevonden hoor.
Het is idd een ingewikkelde materie. Eens je het zal gevonden hebben zul je veel beter voelen, ik trouwens ook. Maar natuurlijk moet het eerst gevonden worden. Ik ben bezig boekjes te lezen van White Eagle, als je deze boekjes leest begint er toch al een beetje inzicht te komen. Die boekjes kan ik zeker aanraden.
Muin
Muin feb 23 '09
Die boeken heb ik ooit gelezen.
Graag wil ik jou deze site aanbevelen :

http://www.a-dvaita.nl/

Een dierbare persoon heeft mij deze site aanbevolen.
gast
gast feb 24 '09
Muin, ken je het verhaal over de grot van Plato? Zoek die eens op op google als je hem nog niet kent. Daarin wordt het ook duidelijk dat degene die het wel ervaren hebben niet geloofd/begrepen worden door de mensen die dit nog niet ervaren hebben.
Het is ook niet uit te leggen in de woorden die we hebben, het is zoveel groter en heeft meer met gevoel te maken dan met woorden. En je weet het wel denk ik; gevoel is niet uit te leggen, dat moet je zelf ervaren.
koenewoen
koenewoen feb 24 '09
Het is inderdaad een goeie site.
En hetgeen ze willen zeggen, leggen ze simpel uit! Top!
Muin
Muin feb 24 '09
Inderdaad, maar ik ben net begonnen met lezen. Het duurt nog even voordat ik de informatie tot me kan nemen.
En over de grot van Plato ga ik ook lezen.

Pffff, veel leeswerk zeg ! Het liefst wil ik dat alles vanzelf komt aanwaaien. grin
Muin
Muin feb 24 '09

Als je iemand ontmoet, onthoud dan dat het een heilige ontmoeting is.

Zoals je hem/haar ziet, zo zul je jezelf zien.

Zoals je over hem/haar denkt, zo zal je over jezelf denken.

Vergeet dit Nooit, want in hem/haar zul je jezelf TERUGVINDEN of VERLIEZEN

Krishnamurti
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki