Hallo Anna,
Wat ik in dit geval met manisch bedoel is dat het lijkt of hij geen grenzen kent mbt het gedrag dat je van hem beschrijft. Dat hij zichzelf min of meer voorbij loopt daarbij. Er zijn ziektebeelden waarbij manie deel uit maakt van de symptomen. Bijvb manisch-depressief of bipolaire stoornis. Maar iemand kan heel goed daar trekjes van hebben zonder dat hij/zij de aandoening echt heeft.
Mooi die tekst. Het is heel herkenbaar. Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik nooit genoeg liefde kreeg voor mijn gevoel terwijl dat er echt wel was. Maar als je niet genoeg van jezelf houdt komt het gewoon niet aan. Soms valt het me nog wel eens zwaar maar dan weet ik waar het mee te maken heeft en kan ik er op een andere manier naar kijken. Ook affirmaties en mantra's helpen mij als ik me zo voel. Het brengt me weer in balans. Het maakt me weer bewust van de liefde in mezelf en om me heen.
Wat zalig Anna naar Vitalizee!Geniet er maar lekker van. Inderdaad als het voor jou goed voelt het erover hebben anders het op dat moment laten voor wat het is en je lekker in de watten laten leggen en genieten van elkaars gezelschap.