Wat zijn manische trekjes Maryssa? Ik ben daar niet bekend mee.
Gaan die trekjes gepaard met een ziektebeeld?
Alhoewel ik hem meer een Bourgondische type vind,
ga ik hem morgen die vragen stellen Maryssa..
(als het voor mij ook goed aanvoel,
ik weet dat hij niet graag over zijn gevoelens praat
maar wij gaan morgen toch samen naar Vitalizee in Scheveningen dus het komt goed uit. In een relaxe omgeving krijg ik misschien minder weerstand
).
Liefde kunnen ontvangen heeft volgens mij te maken met vertrouwen, je laten gaan, overgave en kwetsbaar durven zijn.
Bertie Braeken heeft dit ooit geschreven:
Soms ontbreekt het ons aan zelf liefde en dan kun je zoeken waar je wilt, je zult het niet vinden. Niet dát wat je zoekt.
De deur van je hart staat op een kiertje, je durft hem niet helemaal open te zetten, want liefde ontvangen betekent ook KWETSBAAR zijn.
Soms denken wij dat door liefde te geven aan de ander, dat het automatisch liefde terug krijgen is. Helaas is dat niet altijd zo.
Krijg je wel liefde van je omgeving, dan lijkt het wel of het nooit genoeg is (rupsje-nooit-genoeg). Het Ego wil altijd meer en meer.
Wat je daar aan kunt doen? Ontzettend veel van je zelf gaan houden!!! Ja, hoe doe je dat, is dat niet gek, is dat niet egoïstisch? Nee, want wanneer je genoeg liefde aan jezelf geeft, kom je in balans, dat straal je weer uit en daar reageert je omgeving op. Op deze manier kun je ook rustig de deur van je hart wat meer open zetten, dan kun je ook gaan ontvangen.
Met een dosis zelfliefde ben je ook niet meer afhankelijk van de ander, blijft het wel heerlijk om te ontvangen want ieder mens of dier heeft liefde nodig. Zonder liefde worden we zombies. Kijk eens of dat wat meer in balans kan komen, schenk wat meer aandacht aan jezelf, verwen jezelf wat vaker, zeg eens tegen jezelf - bijvoorbeeld voor de spiegel: 'ik hou van je'. Misschien nog een beetje eng? Na een paar keer niet meer, en het werkt zo goed! Zo kun je een warmere omgeving voor je zelf creëren.