Loading...
nl

Links, websites die wij moeten zien!

admin
admin sep 20 '09
Graag gedaan, ik koop veel tweedehands, ten eerste is het veel goedkoper.
Als je iets nieuw koopt in de winkel is het maar 1 dag nieuw, je gooit het de dag erna al in de wasmachine en dan is het dus al gedragen.
Daarbij ben ik enorm voor recyclen, we hebben al zoveel afval in de wereld, wat is er mis met dingen nog een keer gebruiken.
Er worden zoveel spullen weggegooid die nog makkelijk jaaaaren meekunnen, werkelijk te gek voor woorden!

Wat dat betreft zou het heel goed zijn als men wat bewuster met zijn spullen omging.
Als je al een theepot hebt, die het goed doet, waarom moet er dan een nieuwe worden gekocht? Omdat die mooier is?
Vind ik heel dom, ten eerste verspil je geld aan iets wat je al hebt, ten tweede creeer je afval, en ten derde, de oude is toch goed?
Wees blij dat je een goede theepot hebt.
Helma
Helma sep 20 '09
Yay, yay, Karin! Helemaal mee eens! Ik loop wel eens met de kids door de Xenos omdat ze dat zo leuk vinden, maar ik zeg dan: gelukkig hebben we niks nodig! Eigenlijk verkopen ze daar alleen maar spullen die je écht niet nodig hebt. De zakjes, waar je je spulletjes in meekrijgt - van de action en xenos - gebruik ik hier in huis in de prullebakjes.

Als ik mijn vuilnisbak leeggooi, laat ik een aantal keer de vuilniszak gewoon zitten. Zo past er meer in de container. Als de zak echt vies wordt gaat hij natuurlijk wel weg. Als ik pasta kook, kies ik er het liefst voor om het nog niet door elkaar te gooien. De blanke pasta die over is, kan makkelijk in de vriezer om later nog iets anders mee te doen (vulling voor soep, of een warme/koude pasta.

Net na de scheiding waste ik de kleding in zout en azijn, hiervan wordt het ook schoon en zacht en het is beter voor de wasmachine. Op brood deed ik op één boterham halvarine, het beleg er op en de andere boterham kaal erop. Ik heb de kids jarenlang zelf geknipt.

De oudste heeft nu haar kledingkast opgeruimd. Ze kwam veel kleding tegen die de jongste erg leuk vind, ook beha's e.d. Sandra is er erg blij mee!

Nu, door de nieuwe auto, moet ik ook even een stapje terugdoen. Ik schrijf strak op wat er de komende weken inkomt en uitgaat, en daar houd ik me aan. Het is een sport om zelfs dan nog over te houden.
admin
admin sep 20 '09
Ik herken heel veel van wat jullie hier schrijven, Helma en Karin! Wij moeten ook, maar het is tevens een sport het zo goedkoop mogelijk te houden/krijgen! Veel in het huishouden wordt gerecycled en mijn kinderen zijn niet afkerig van gekregen kleding. Ze zijn er juist heel blij mee. Ik merk dat mijn pleegdochter er ook steeds meer oog voor krijgt.

Liefs,
Mar
Richie Richard
Richie Richard sep 20 '09
Wij doen niet zo gek veel aan recyclen.. Of ja, ik wordt er aansprakelijk voor gesteld. Ik moet lekker berekenen waar we dan goedkoper kunnen uitkomen. Zoals spaar lampen.
Mijn vader vond ze duur, en ik ging het 't tegendeel bewijzen. Een gloeilamp gaat ca. 1000 uren mee. Een spaarlamp ook. Maar een gloeilamp verbruikt 4 keer zo veel. Dit hangt overigens ook af van de licht sterkte.
Dus overal waar wij vaak lampen nodig hebben, heb ik er voor gezorgd dat we spaar lampen of halogeenlampen hebben. Halogeenlampen verbruiken namelijk ook niet zo gek veel.

Ook ik koop veel tweedehands. Enigste wat nog echt 'nieuw' gekocht is, is mijn kleding, wat niet zo gek veel is (3 broeken 5 Shirts en 3 vesten.) Mijn TV, Mijn PC scherm, Mijn laptop, mijn pc, mijn keyboard, playstation 2 en gamecube. De rest is vrijwel 2ehands. En het werkt PRIMA.

2 Grote 300 Watt auto speakers. Kosten in de winkel ruim 400 euro per stuk. Ik heb er 30 euro voor betaald voor 2 stuks. Zit alleen wat krasjes op en 2 deukjes. Wat boeit dat nou, komt geweldig geluid uit.
Islandlady
Islandlady sep 20 '09
Karin Helma en Marjan,

Helaas hebben we hier geen tweedehands winkels maar ik ben er helemaal voor.
Gelukkig is het hier wel zo, en dat ondervind ik nu dat niemand iets weggooit maar het verkoopt op een yardsale. Of ze geven het je gewoon als je het nodig hebt. Hetzij in bruikleen of gewoon echt geven. De yardsales (typisch USA) is hier erg gebruikelijk.
Ik gooi ook nooit zomaar iets weg tenzij het kapot is.

@ Denzil: ja dat verhaal had je al eens verteld over het bezuinigen van Electra. Dat is waarom ik als het niet nodig is, vooral nu kaarsjes of, buiten, een olielampje heb branden. Bloedgezellig en scheelt enorm. Hoewel... kaarsen zijn hier ook niet echt goedkoop smileMaar ja alles wordt ingevlogen of per boot gebracht en kennelijk mag je per artikel daar de kosten voor berekenen.
Lena
Lena sep 20 '09
karin wat een leuk site..
heb samen even lopen snuffelen samen met dochter..
ja zo zie je maar weer...je kunt er altijd leuk uitzien.. cool
dromer
dromer sep 23 '09

Dit is sinds kort mijn website: www.puursam.nl

Puur Sam is de naam van mijn praktijk waar ik met
veel liefde mijn medemens (weer) op weg help.

Neem gerust een kijkje en heel graag tot ziens!
Emuca
Emuca sep 23 '09
We moeten door de scheiding ook hier bezuinigen... Dus extra redenen om een kaarsje aan te steken 's avonds!
Ik moet bekennen dat ik weinig 2e hands haal, maar als ik volgend jaar op kamers ga, wil ik zo veel mogelijk 2e hands. smile
Islandlady
Islandlady sep 23 '09
Een heel mooie website Samantha!
Wat doe je veel en mooi werk zeg!
Prachtig
admin
admin okt 22 '09
Je eigen praktijk Miranda?
admin
admin okt 23 '09
Ik heb niet alles gelezen hier. Wel vondt ik een aantal dagen geleden een mooie link over/met 'tweelingzielen'.
http://www.zielsliefde.nl/
Misschien staat deze link al elders op het forum, dan kan dee natuurlijk gewoon verwijderd worden.
Faith1988
Faith1988 dec 1 '09
Hallo iedereen,

Ik heb eigenlijk geen anderen topics, dan bij geestverschijnselen,ik weet nooit wat ik moet typen. Maar nu wel. Heel misschien kan ik wat ik al heel lang wou bij de ghosthunters werken, hun team te komen versterken. Ik hoop dat jullie ook eens op die verse site willen kijken van
www.lpi-international.nl

En ik hoop dat het doorgaat groetjes. Happy Sinterklaas
Maryssa
Maryssa dec 3 '09
En jij ook happy Sinterklaas laugh

Spannend Faith! Hoe verloopt zo'n sollicitatieprocedure?
Faith1988
Faith1988 dec 6 '09
Nou in mijn geval ga ik morgen avind bij hun lang en eet een hapje mee, ik neem aan dat ze wel wat gaan vragen over mijn levensitatie maar ook wat ik heb mee gemaakt en hoe ik eroverdenkt teminste hoe ik ze bekijk en of ik er ook een klein beetje verstandt er van heb.
Maryssa
Maryssa dec 7 '09
Alvast veel succes voor vanavond Faith!
Faith1988
Faith1988 dec 7 '09
Ben Aangenomen WWWHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOO
Maryssa
Maryssa dec 8 '09
Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je belevenissen de komende tijd!
Faith1988
Faith1988 dec 8 '09
Yep, ik wordt opgelijdt tot investgater/historic, Ik ben echt zo blij het zit met eindelijk een keer mee, ik had laast al van iemand die ik drie keer gezien had ook een hele mooie dikke fiets van gekregen, DAt vondt en vindt ik gewelig
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... Volgende »
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki