Loading...
nl

energetisch tekenen

Tien
Tien mrt 1 '13
Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik begonnen met het energetisch tekenen.

Ik zou het fijn vinden als er naar gekeken wordt en bevindingen worden gedeeld.

Lieve groet,
Tineke
Delen:
Tien
Tien mrt 1 '13
De eerste tekening is het jaar 2013.

De tweede tekening is op verzoek Julien Moorrees.

Lieve groet,
Tineke
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 2 '13
mandala's wink
Bij de eerste tekening krijg ik voornamelijk iets door...

een vrucht, met een kern, een bloem, zaden, een cyclus

het hart-chakra vanuit de kern naar buiten en beschermt naar binnen...

ik denk dat het een bepaalde visie is, waarbij je vanuit het hart
naar buiten treedt,
Om het goed te kunnen zien, zul je de visie vanuit elk blaadje of zaadje moeten bekijken, of nog beter: het in zijn geheel zien, soms is dat een kwestie van een stapje terug of iets verder af gaan staan (om het in zijn geheel te ontvangen)
Dit hoef jij niet te doen, hoor wink
het past namelijk helemaal compleet op papier

Groetjes Moonflowertje smile
Tien
Tien mrt 2 '13
Hallo Moonflowertje,

Dank voor je mooie woorden.

Ja inderdaad zijn deze mandela's. Ik vind het nu nog prettig om binnen dat kader te tekenen.

Lieve groet,
Tien
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 2 '13


Dank je voor je tekening!

Wat betekent hij? En ik vraag dat juist zodat je kunt oefenen bij het uitleggen van je tekeningen.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 2 '13
Hoi Tien,

Je hebt het topic creatieve uitingen gevonden:D

Wat een mooie tekeningen!

Deed me gelijk aan mandala's denken. Ik vind het wel lastig om abstracte vormen te intepreteren, zonder uitleg van jou. Want ik weet niet hoe en in welke vorm jij informatie doorkrijgt (bv. wat een bepaalde vorm of kleur betekent, als jij het zou uitleggen). De uitleg daarvan ervaar ik als een persoonlijk iets.

Ik voel wel dat je op intuitie en vanuit je gevoel werkt:D

Ben benieuwd wat Nims herkent van zichzelf in de tekening.
Tien
Tien mrt 3 '13
Hoi Julien,

Woorden die ik hoorde tijdens of net na het maken:
Jurre, Weldaad, Moed, Overvloed, baken van licht, toegangspoort, liefdevolle kracht,web.

Mijn uitleg over de woorden die ik heb ontvangen en de kleuren die zijn gebruikt.
Wit= helderheid
Donker blauw= logica, logisch gebracht, duidelijke klare taal.
Rood= aardse liefdevolle kracht
Geel/oranje= Wil om helder/ duidelijk te zijn in communicatie, de dingen neerzetten.
Zilver/ijsblauw= de informatie die tot je komt wat wel de kleur al bevat die je in je hebt en deze in een mooi liefdevol aards kader/formaat neerzet en duidelijk is voor velen.

Het zilver/ijsblauw voedt je en zorgt voor nog duidelijkere en heldere fundamenten waarop gebouwd kan worden . Nu en in de toekomst door jouw en anderen. De 4 punten zijn de pijlers van het baken gefundeerd in logica en de wil om helder te communiceren, gevat in een liefdevolle aardse kracht.

Tijdens het woorden geven aan wat ik in de tekening zag komt het volgende filmpje tot mij:
Dit baken maakt deel uit van een groep/netwerk/web van bakens, elk baken in eigen vorm en kleur,die ik zie samenwerken, die een soort film/rasterwerk over de aarde leggen van een soort wit transparant licht.

N.B. Met het baken bedoel ik een soort radar die ontvangt en uitzendt. Alleen het woord radar is te koud en dekt niet geheel de lading. Baken klopt ook niet helemaal maar komt wel dichter in de buurt.

Ik ben benieuwd of je hiermee wat kan……

Lieve groet,
Tien
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 8 '13
Mooi, dit klopt helemaal en is waar ik ook nu sta. Dank je voor je uitleg! Klopt precies laugh.
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 8 '13
Hoi tien,

Zou je een tekening willen maken voor mij? als het voor jou voelt en als tijd hebt hoor;) Vind echt mooi wat maakt En ik ben nieuwsgierig:D

Grijs,
L arbe de vie
diana69
diana69 mrt 10 '13
wauwwww wat mooi
Tien
Tien mrt 13 '13
Bedankt voor je feedback.
En fijn om te horen dat t klopt.

Ik had namelijk eerst wel even een drempel te nemen voordat ik woorden kon geven aan de tekening. Bedankt voor je vraag want het heeft me wel geholpen.
Tien
Tien mrt 13 '13
HOi L arbe de vie,

Dank voor je compliment. Ik wil wel een tekening voor jouw maken.

Ik vind het leuk en een uitdaging. Heb alleen geen idee of ik t kan met je huidige naam en plaatje.
Je ziet de tekening met uitleg wel staan binnenkort en dan hoor ik graag reactie van jouw.

Groetjes,
Tien
Tien
Tien mrt 13 '13
Dank je wel. smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 13 '13
Snap wel dat het even een drempel is, zichtbaar worden:D! Gewoon doen:D

Leuk Tien dat je wilt oefenen op mij! Ik ben benieuwd:D
Tien
Tien mrt 14 '13
Hallo L arbe de vie,
Onderstaand mijn tekening voor jouw. Wil erbij zeggen dat op de foto de kleuren niet zo uitkomen als in de werkelijke tekening. Ik heb de kleuren benoemd die ik heb gebruikt
Tien
Tien mrt 14 '13
Deel 2

Woorden die ik hoorde tijdens of net na het maken:
Net van kern af, buiten zichzelf, prachtig mooi, zacht, in ontwikkeling, vluchtig, teleurstelling.

Mijn uitleg over de woorden die ik heb ontvangen en de kleuren die zijn gebruikt:
Bruin= kern met voelsprieten, aards
Groen/blauw= helend, gevoel, zachtheid
Blauw= emotie/gevoel, uiten
Roze= iets zacht, mooi en prachtig wat in ontwikkeling is
Oranje=Iets zacht, mooi en prachtig wat in ontwikkeling is
Geel= iets zacht, mooi en prachtig wat in ontwikkeling is
Oranje ood= pijn, verdriet, teleurstelling, teleurstelling in jezelf

Je hebt een stevige aardse basis waar je nu nog iets naast ligt. Het lijkt of je iets zoekt buiten jezelf, dat nieuwe wat in ontwikkeling is. Je mag dit nieuwe meer naar je zelf toe richten/gebruiken. Het voelt allemaal nog heel vluchtig, diffuus.

Tijdens het woorden geven aan wat ik in de tekening zag komt het volgende filmpje tot mij:
Ik zie dat de kern zich rustig naar het midden verschuift en dat er verbinding komt tussen de verschillende voelsprieten waarin de nu al aanwezige vluchtige bloemen zich duidelijk neerzetten. Die bloemen hebben dan een oranje / gele kern met naar buiten toe uitlopen roze kleur en elke bloem uniek in zijn kleurencombinatie en sommige met een zweempje lavendel/blauw in de kelk.


Ik ben benieuwd of je hier wat mee kan……

Lieve groet,
Tien
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 14 '13
Hoi Tien,

Ik sta even perplex. Ik heb namelijk eergister precies dezelfde tekening gemaakt, ieder geval grotendeels hetzelfde; dezelfde vorm, bijna dezelfde kleuren. Alleen begreep ik niet wat ik nou eigenlijk getekend had, dus heb ik het verscheurd en in de prullenbak gegooid.

Klopt helemaal wat je schrijft. Uitleg erbij is erg prettig trouwens:D

Ben bezig met mijn eerste chakra, mijn eigen bestaansrecht innemen, daar zit ik nog niet op dit moment; ben inderdaad nog veel op de 'vlucht' uit mezelf, maar daar ben ik me bewust van.

Ik heb inderdaad de neiging dingen buiten mezelf te zoeken, voel nog niet het vertrouwen in mezelf.

Voel me inderdaad difuus wat betreft mijn energieveld.

Ook teleurstelling kan ik goed plaatsen; voel inderdaad nogal veel verdriet en teleurstelling over keuzes die ik gemaakt heb wat er in geresulteerd heeft dat ik niet sta waar ik wil staan.

Ondanks al die dingen voel ik ook dat ik in ontwikkeling ben en dat ik al die dingen mag uitwerken, zodat ik in mijn kern kom. De aanwezige bloemen voel ik inderdaad al, nog wat op de achtergrond, maar ze zijn er:D

Dankjewel Tien voor deze prachtige tekening en uitleg! Je hebt er talent voor:D laughlaugh

Grtjs,
L'arbre de vie
Tien
Tien mrt 14 '13
Hoi L arbe de vie,

Bedankt voor je reactie.

Ook ik sta perplex van jouw antwoord, zeg maar meer geschokt. Ik wist dat ik fijn gevoelig was, me makkelijk verbind, maar dat het zo ver gaat verbaast mij.
Goh, dit heeft even tijd nodig om te bezinken..... wink

Lieve groet,
Tien
L'arbre de vie
L'arbre de vie mrt 14 '13
Heeey Tien!

Super leuk toch dat je een nieuwe kant van jezelf ontdekt hebt:D?

Let it shine:D Let it shine laugh

Hihi! Kennelijk moest ik de tekening nader gezien toch wat beter bekijken:-P

Vraagje,
mag ik misschien voor jou ook een tekening maken? Ben benieuwd, miss zitten we wel op hetzelfde lijntje :-P

Lfs
Tien
Tien mrt 14 '13
Hoi Larbe de vie,

Zeker.

Ga ik doen!

Ja blijkbaar was het van belang voor jouw om de tekening nader te bekijken :-) en voor mij om te oefenen/ontdekken...

Wat leuk dat je dat vraagt. Ik vind het heel fijn als jij een tekening maakt voor mij. (Een eer zelfs is wat ik hoor.)

Wat dat lijntje betreft heb ik de overtuiging dat we allemaal met elkaar verbonden zijn. Met de een heb je wel een sterkere verbinding als er overlappende stukken(groei momenten, thema's) zijn die je beide tegen komt in dit leven en helemaal als je tot dezelfde zielengroep/familie behoort.

Ik heb dus wel het gevoel dat er een lijntje loopt die sterker is dan gemiddeld ;-)

Ben benieuwd naar je tekening.... en je uitleg.

Lieve groet,
Tien
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki