Loading...
nl

Het lagere word het hogere.

admin
admin jul 22 '10
De "lagere" dimensie voed de "hogere" dimensie.
De "lagere" chakra voed de "hogere" chakra.

Heb je genoeg gevoed aan een hogere vorm, dan kan je die vorm aannemen/toepassen/ontvangen.

Zie het als een mooi voorbeeld van de groei die we overal zien.

Wat vinden jullie van deze gedachte? Ben benieuwd. ^_^
Delen:
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Ja top,

kheb alleen bijmezelf dat ik alles teveel op mentale/wilskracht en gevoel heb ingezet... oftewel teveel aan de hogere (en in mezelf diepere) lagen... waardoor de lagere dimensie/chakra verslobt is geraakt (nuja zit al weer wat vooruitgang in wink.

Dus ja, ik heb het andersom gedaan lijkt me... en oftewel mijn lagere chakra heeft nu (bij mij persoonlijk dan) de aandacht wat meer nodig...

Grtz

(* ennuh ik schrijf maar vanuit mezelf, dat lijkt mij het meest echt)
Marenubium
Marenubium jul 22 '10
Leuke, Core!
Doet mij denken aan het geven (geven aan de 'hogere vorm') en nemen (mogen ontvangen van de 'hogere vorm') principe smile
Laat dit even op me inwerken!
admin
admin jul 22 '10
Mooi antwoord 1stMoonofMars, daar had ik nog niet aan gedacht. Groei is niet altijd alles als je niet goed zit in de vormen(dimensies/chakra's) die je op het moment hebt.

Thx voor de gedachte. wink
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Ja , dat vat het wel goed samen idd smile

Maar toch laten zich af en toe al voordeeltjes zien... gebeurtenisje tijdje trug;

ik liet me halfwazig op mijn bed neervallen, en die staat precies naast de verwarmingsradiator... dus in plaats dat ik op mun kussen terecht kwam, kwam ik precies op de punt van die verwarming neer in volle vaart/met het hele gewicht... ok, die punt ging finaal net boven mun lip door de huid heen... echt een gat dus...(hehe, kzal het nog wat verfraaien; "Als bloedrode watervallen golfden de zeeen van bloed eruit...waarbij deze als was het een spons werdt op opgenomen door mijn matras " winksmile) ik was toen echt helemaal gaar dus ik ff snel wat water eroverheen en ben toen gaan slapen... ok, volgende ochtend zag het er nogal heavey uit...(als ik mun lip wat optilde(die trouwens supergezwollen was tongue) zag je duidelijk dat het een gat was) mar al na zo'n 3 dagen ging het korstje eraf en was weer helemaal dicht/genezen..... ok, misschien ist daarbij ook wel zo dat mun gestel een stuk taaier is dan dat ik had gedacht... (hm...er schieten me nu nog veel meer van dit soort verhalen/gebeurtenissen binnen maargoed... dan wordt ut het straks nog een boekwerk tongue)

* bv... lichaamlijk eigenlijk op zijn, meerdere maanden al...en dan toch nog kunnen sprinten als ik dat wil/als het nodig is (zit wel een gevaar daar want eigenlijk ist lichaam zelf op...) en... ik werdt altijd verkouden nadat ik nat was geregend o.i.d. laatste tijd gewoon in tshirt door de regenbuien... en helemaal niet ziek geworden... hmmmm, i dunno... eens op letten of dat zo blijft.
admin
admin jul 22 '10
Oef dat is een pijnlijk mooie ervaring wink. Maar laten we niet off-topic gaan, ik zou graag nog de gedachtes van andere hierover horen. smile

Nu geef ik als voorbeeld dat van dimensies en karma. Maar het is op van alles toepasbaar. Dimensies, karma, energie(bv engelen energie), afvallen/aankomen, enz...

Dus dan word de omschrijving zoiets als:
Als A genoeg voed aan B, dan word A langzaam aan B.
Anke
Anke jul 22 '10
Of zou het kunnen dat het C wordt... een nieuwe, krachtigere vorm?
Een geheel, het complete plaatje...
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Ja ik zou ook zeggen C... maar dan moeten A en B wel redelijk tot ok bij elkaar in buurt liggen... anders komt er een onderbreking/is er een overbrugging nodig die niet goed tot stand kan komen... (ook onmacht of juist macht komen dan om de hoek kijken)

(en ja die basseer ik ook maar ff vanuit mezelf wink, het was mij namelijk opgevallen dat er letterlijk 2 rode strepen zichtbaar zijn de onderste net ff boven mijn navel dan zit er een kleine ruimte en vervolgens weer zo rode streep... het gebied daartussen is zonnevlecht (dacht ik? nuja in iederreval het gebied dat de onderste chakra's naar de bovenste chakra's laat stromen en andersom...) letterlijk vertaald; de wil en gevoel zijn sterker / veel verder dan het concrete onderste gedeelte. Als die beide bij elkaar in de buurt zitten, gaat alles stromen... oftewel C. *dat is trouwens ongeveer 50% v/d de tijd zo (die rode strepen... echt leuk om te zien dat je dus mankementjes/pijntjes van je lichaam aan je chakra's/lagen kan koppelen om nu precies te weten te komen wat er aan het handje is...)
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
*toevoeging... kheb nog eens geken of er nog andere dingetjes aan mun lichaam zijn... en jawel gevonden; grote puist (:P yeah yummy mes pus en al enz tongue) aan de linkerkant van mijn nek... precies op mijn keelchakra en daarbij dus aan de linkerkant(+is emotie/gevoel/passie)... oftwel beetje gevoelig periodetje...waardoor de keel voor een gedeelte is geblokkeerd(oftwel; brok in de keel... niet lekker uit de woorden komen...communicatie skills ff wat minder...).
Anke
Anke jul 22 '10
Het macht/onmacht verhaal hoort bij het derde chakra en kan inderdaad een blokkade vormen, maar volgens mij is dat wat anders dan dat punt A en B verder uit elkaar komen te liggen. Ze blijven waar ze zijn, alleen staat er iets tussen.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Ah ok ja kijk je kan het als beeldspraak zo zeggen; er zit een blokkade/muur/obstakel tussen je kan ook zeggen er zit een grote afstand tussen opt moment... dat is maar net op welke manier je het bekijkt (tenminste voor mij ist hetzelfde maar dan precies op de andere manier bekeken... oftwel; soms moet er iets doorbroken worden(is snellere harde manier) of je kan het overbruggen(is langzamere/geleiderlijke manier)
admin
admin jul 22 '10
@Anke, C is een mooie vorm die inderdaad niet over het hoofd mag worden gezien. laugh
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
komt waarschijnlijk ook een stuk door mijn 2e chakra (ego...) had die dus uitgeschakeld...maar iets te ver... oftewel... ook het 'zelfvertrouwen' opgeofferd... dat is wack natuurlijk iets te veel alleen maar gegeven en uitleggend voor anderen geweest... best ok...maar te ver doorgedreven neem ik aan...

allaz die ff boosten... smile

grts
Cialara
Cialara jul 22 '10
Zoals ik het ervaar, voeden dimensies chakras elkaar beiden

Van A naar B, maar net zo goed van B naar A.

Omdat we namelijk één geheel zijn. Als de Chakra's elkaar voeden van laag naar hoog en van hoog naar laag, ontstaat er één geheel.
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
Ja klopt ... hm, volgens mij komt het verkeerd over... want wat ik doe is hetzelfde maar in andere woorden... oftewel eens/zelfde ...maar ik typte het in mijn eigen woorden smile


(*ik typte er mijn persoonlijke dingen bij... ikzelf heb dus heel veel uit de bovenste lagen van de chakra's geput/uit gehaald... en dus heb ik persoonlijk dus nodig om de andere lagen van de chakra's weer op te kricken/ wat meer op de voorgrond te zetten...)
Marenubium
Marenubium jul 22 '10
Hehe...maantje...heb jij een beetje last van hypertensie dan wel adhd...?
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
confusedMaantje doet niet aan die labels/termen... dat is echt iets van voor 2010 tongue
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
maaruh...als toch die achterhaalde medische termpjes erop los wilt laten tongueHb, Hsp, Add-adhd, manish (lol...die termen...en lijnen/hokjesdenkerij zijn juist een issue in het geheel vindt ik... nuja... als het lief/grappig bedoelt is...great winksmile)
Anke
Anke jul 22 '10
Nou, ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoe jij dan zou omschrijven waar jouw, in mijn ogen, chaotische taalgebruik vandaan komt?
Ik heb best moeite om te lezen wat je hier allemaal aan het vertellen bent, met je bijzinnen en stukjes tussen haakjes.
Alsof je aan het ratelen bent en niet oplet of iemand je kan volgen?

(Oh, en sorry voor de offtopic Core)
1stMoonofMars
1stMoonofMars jul 22 '10
ah, juist... dat komt misschien omdat ikzelf eigenlijk altijd en iedereen kan volgen... omdat je dan soms vergeet /niet in de gaten hebt dat velen dat niet hebben/kunnen, dan kan dat idd chaotisch overkomen, terwijl ik zelf gewoon kalmpjes ben smile.

die bijstukjes zijn btw extra's, zouden juist verhelderend moeten zijn...(in de dingen tussen haakjes verdiep ik het onderwerp nog eens of soms bekijk ik het juist nog eens wat ruimer...)
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki