Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Islandlady
Ja ik kom inderdaad sterk over dat wordt ook wel gezegd maar soms ben ik van binnen helemaal niet zo sterk. Dan komt het allemaal op me af en lijkt het wel of niets meer lukt.
Hoewel. Geduld moet je ook hebben natuurlijk
Het klopt wel dat ik MOET slagen want anders faal ik weer in de ogen van de anderen (lees familie)
Hoewel. Geduld moet je ook hebben natuurlijk
Het klopt wel dat ik MOET slagen want anders faal ik weer in de ogen van de anderen (lees familie)
ja en dat patroon dat je moet slagen omdat anderen dat vinden zit nog in jou.. als er dan iets is dat niet lukt, ga je je schuldig voelen tov die anderen.
Meer nog, Bea, je faalt ook in je eigen ogen.. want je hebt geleerd van thuis dat je niet mag falen, en nu vind je dat zelf ook niet ok, en ga je jezelf 'afbreken, minder maken ' dan diegene die je bent..
dàt zijn die momentend dt je innerlijk denkt dat er niets meer gaat lukken. Terwijl dat dat niet eens het geval is..
Quote:
Dat de andere kant wel succesvol is vind ik zelf alleen maar geweldig voor hen en gun het ze van harte. zeg dat ook altijd maar kennelijk geloven ze dat niet want ik zou jaloers zijn en moeten zijn. Dat kan ik dus niet plaatsen.
nee, hoef je ook niet te plaatsen, is iets van hen.. hun denken, hun frustratie, hun zorgen, niet de jouwe.
Nu toch niet.. nu is dit jouw moment!
Quote:
dat uiteindelijk iets, waar je jaren mee bezig bent geweest wel lukt, is prachtig en dan weet ik. Zie je wel! Geloof vertrouwen en het weten.
yep!! Doch je lukt niet in het leven, om te zeggen "zie je wel" maar omdat je gewoon doet waar jij je goed bij voelt.
Quote:
Als ik iets doe, dan bijt ik me inderdaad ook in vast maar ik moet er wel volledig achter staan.
Ik hoor mijn moeder nog zeggen: Ach ja vader moest zo nodig voor zichzelf beginnen maar ja dat is/was gedoemd te mislukken. Een enorm brok negativiteit!!!
(Loopt een beetje door elkaar nu geloof ik wat ik allemaal schrijf) Snap je het nog??
ja ik zie het heel goed, Bea.. jij ook he?
Zullen we verder gaan? of wat halt houden, en strakjes verder kijken....
Nee hoor we kunnen nog wel even doorgaan. Ik heb nog wel even
En ja het klopt het is van hen en niet van mij. Ik moet het loslaten en dat is dan nu ook mijn moment.
Hetgene wat gaat lukken, bijna is gelukt is niet iets van mij maar van mijn ex en mij samen. Ik heb het altijd geweten en gevoelt dat het goed was. Zie je wel is eigenlijk ook zo'n gevleugelde uitspraak!
Ja ik zie het ook Belle!