Loading...
nl

Bellefleur, De Bloemenknop..

Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Islandlady
Ja ik kom inderdaad sterk over dat wordt ook wel gezegd maar soms ben ik van binnen helemaal niet zo sterk. Dan komt het allemaal op me af en lijkt het wel of niets meer lukt.
Hoewel. Geduld moet je ook hebben natuurlijk

Het klopt wel dat ik MOET slagen want anders faal ik weer in de ogen van de anderen (lees familie)


ja en dat patroon dat je moet slagen omdat anderen dat vinden zit nog in jou.. als er dan iets is dat niet lukt, ga je je schuldig voelen tov die anderen.
Meer nog, Bea, je faalt ook in je eigen ogen.. want je hebt geleerd van thuis dat je niet mag falen, en nu vind je dat zelf ook niet ok, en ga je jezelf 'afbreken, minder maken ' dan diegene die je bent..
dàt zijn die momentend dt je innerlijk denkt dat er niets meer gaat lukken. Terwijl dat dat niet eens het geval is..


Quote:

Dat de andere kant wel succesvol is vind ik zelf alleen maar geweldig voor hen en gun het ze van harte. zeg dat ook altijd maar kennelijk geloven ze dat niet want ik zou jaloers zijn en moeten zijn. Dat kan ik dus niet plaatsen.


nee, hoef je ook niet te plaatsen, is iets van hen.. hun denken, hun frustratie, hun zorgen, niet de jouwe.
Nu toch niet.. nu is dit jouw moment!

Quote:

dat uiteindelijk iets, waar je jaren mee bezig bent geweest wel lukt, is prachtig en dan weet ik. Zie je wel! Geloof vertrouwen en het weten.


yep!! grinDoch je lukt niet in het leven, om te zeggen "zie je wel" maar omdat je gewoon doet waar jij je goed bij voelt.


Quote:

Als ik iets doe, dan bijt ik me inderdaad ook in vast maar ik moet er wel volledig achter staan.

Ik hoor mijn moeder nog zeggen: Ach ja vader moest zo nodig voor zichzelf beginnen maar ja dat is/was gedoemd te mislukken. Een enorm brok negativiteit!!!

(Loopt een beetje door elkaar nu geloof ik wat ik allemaal schrijf) Snap je het nog??


ja ik zie het heel goed, Bea.. jij ook he?
Zullen we verder gaan? of wat halt houden, en strakjes verder kijken....


Nee hoor we kunnen nog wel even doorgaan. Ik heb nog wel even smile

En ja het klopt het is van hen en niet van mij. Ik moet het loslaten en dat is dan nu ook mijn moment.

Hetgene wat gaat lukken, bijna is gelukt is niet iets van mij maar van mijn ex en mij samen. Ik heb het altijd geweten en gevoelt dat het goed was. Zie je wel is eigenlijk ook zo'n gevleugelde uitspraak!

Ja ik zie het ook Belle!
admin
admin sep 18 '09
de knop van de bloem heb ik twee kaarten gelegd , dwars op elkaar,
maar heb ze nog niet omgedraait.. uiteindelijk hou jij de bloei tegen, omdat je dat schuldigvoelen en het oude patroon in stand houdt.
De twee bladeren aan de bloem zijn die muren, die belemmeringen die je voor jezelf hebt opgetrokken..
die waren er juist opdat je het oude patroon zou kunnen blijven behouden, maar houden jou in jouw werkelijke kracht om te groeien tegen.
Nu wil je dat niet meer zoals vroeger..


weet dat je muren tevens je krachten zijn, ze zitten in jou als kracht eveneens, maar dan niet als muur maar als een deel van jezelf.

deze twee kaarten( muren) zijn enerzijds de Ridder van Pentagrammen (of pentakels)
en de X van pentagrammen (of pentakels)

De muur is vermoed ik dat je vind :" ik moet altijd iets kunnen of opzoek gaan naar iets dat ik nog moet leren kunnen.. altijd onderweg, altijd iets bijleren, altijd vooruit. Want ik ben nooit af. Noot goed.. , want het streefdoel is dat het gezin van waar ik kom tevreden moet zijn.. "
Zoiets Bea..
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Ja klopt helemaal Belle heb hier eigenlijk niets aan toe te voegen....
Ik ben goed zoals ik ben eigenlijk en of een ander dat nu goed vind of niet.... Just me B
admin
admin sep 18 '09
kan je ook zien, Bea.. dat deze muur , die je hebt op getrokken,
eigelijk ook prachtige krachten zijn die je hebt?

-Iets nieuws kunnen opbouwen..
-opzoek gaan naar vermogen om dat te doen,
-jezelf willen vernieuwen.
- Een leven opbouwen waarin jij een gezin hebt, dat vrij is en graag bij elkaar is.
Dat geen geldzorgen heeft, en op de juiste plek is waar het gezin heerlijk kan ontspannen, en iedereen is in bewondering van iedereen..


Zo ben jij van nature uit.. Bea. Dit is jou kracht!

Stel dat je die oude muren, van 'ik ben niet goed genoeg" en die jou steeds die schuldgevoelens bracht, zoudt veranderen in die krachten die ik zonet vertel,
wat kan er dan beginnen bloeien dat nu al reeds in knop staat..
eens kijken..?
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Ja heel graag!
Ik moet nu ineens heel hard huilen.
admin
admin sep 18 '09
kusje schat!! (knuffel)
admin
admin sep 18 '09
Het zijn de kaarten Koningin van Staven en de Geliefden!
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Wow...
admin
admin sep 18 '09
De knop bloeit..
Bea is koningin van Staven, de zonnebloem in haar hand, teken van vreugde en blijheid..
wetende wie ze is, zichzelf.. zoals ze is, in haar kracht, in haar kern..
Heel bijzonder en toch gewoon omdat ze innerlijk weet dat ze altijd gesteund wordt door haar intuitie, en door haar vertrouwen. Ze hoeft dit niet meer zo nodig te zeggen, tegen de anderen, te vragen aan anderen wat te doen. ZIJ WEET!

En met haar geliefde naast haar, haar keuze, open, eerlijk.
en als er eens een keertje een beslissing wordt genomen, is dat vanuit haar hart.. vanuit vrijheid, niet meer vanuit spanningen, of minder moeten voordoen dan ze is.. maar vanuit haar volle aanwezigheid.
admin
admin sep 18 '09
En dan nu koffie !!! laugh
Cialara
Cialara sep 18 '09
Prachtig om dit te mogen volgen Bellefleur en Islandlady! Geweldig!
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Lieve Bellefleur Dit is prachtig.
Dit ben ik!
En mijn geliefde staat naast me, altijd met volle overtuiging vanuit het hart.

Dank je wel dit was heel mooi om zo samen te doen!
Je hebt me weer verder geholpen. DANK DANK DANK!
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
En dan nu koffie !!! laugh


Doe mij maar water.. heb gigantische dorst nu ineens smile
admin
admin sep 18 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Prachtig om dit te mogen volgen Bellefleur en Islandlady! Geweldig!


Dank je Jorine..ben er zelf ontroerd van!
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Prachtig om dit te mogen volgen Bellefleur en Islandlady! Geweldig!


Dank je Jorine smileEr is heel wat losgekomen en ik voel een enorme opluchting. Ik kan door zonder de belemmeringen die in me zaten. Dat geeft een enorme bevrijding.
Voel me enorm blij!
Cialara
Cialara sep 18 '09
Helemaal top dames!

Kan me voorstellen dat de kaarten dan heel verhelderend kunnen werken en dat er bij Bea emoties door los kwamen. Het kan best confronterend zijn maar geeft je heel veel inzicht in hoe de dingen in je leven (zijn ge)lopen. Ook vond ik het mooi om te zien hoe jullie stap voor stap samen deze legging hebben gedaan.

Hierin zie ik ook dat Bellefleur er heel veel ervaring mee heeft en ons op deze manier heel veel kan leren. Geen legging uit het boekje maar uit ervaring...
Islandlady
Islandlady sep 19 '09
Het bijzondere is dat Bellefleur precies de vinger op de "zere" (om het zo maar even te noemen) plek legt.
Kon het daarna ook loslaten.. tjonge wat een tranen zeg en het voelt werkelijk als een opluchting, bevrijding. Heb de hele dag lopen glimlachen grinen nog wink
Heidelroos
Heidelroos sep 19 '09
Wat een prachtige legging..
Nooit gezien...


Volgen er zometeen nog meer bloemenknoppen?
Zo ja, dan meld ik me aan hoor!!

Prachtig als de groei en stagnatie er precies uitgehaald wordt..

admin
admin sep 22 '09
Dank je Heidelroos,
Het hangt van onderwerp en intensiteit af van de inzet van beide personen, de vraagsteller en ik, dus.
Daarom wil ik zo optimaal fris zijn, om deze legging te doen voor iemand. en ligt er tussen twee leggingen
wel wat tijd.

Ik weet dat Annewil een volgend thema heeft,en er zijn nog mensen die hun vinger hebben opgestoken.
En jij kan ik als je wil zeer zeker op de lijst zetten.
Het is de bedoeling dat jullie ondertussen jullie openstellen voor datgene waar we aan kunnen werken.
De legging kan alleen maar gebeuren wanneer beiden partijen het juiste "moment" voelen.. dat de legging
van start kan..
Daarom is het belangrijk dat jullie dat door'voelen', het is een belevings-legging, een legging dat "leeft".. en invloed heeft op je 'onderbewuste'..en waarin je van weet dat het je mogelijkheden geeft.
Voor sommigen kan het gewoon maar een inzicht zijn, voor anderen het AHA-effect, weer voor iemand anders is het alsof er een stuwdam loskomt..of een bevrijding.

Deze legging kan voor de ene dus een directe invloed hebben, voor de ander zal het later zijn werk doen. Maar werken zal het.


grin

Is het moeilijk om een bepaalde vraag te vinden, praten we er samen over... zodat we de kern kunnen vatten.
Komt allemaal goed, dus ..



Ik zal deze legging ook maar een tijdje doen, en daarna dit topic sluiten, want persoonlijk hou ik zelf van verandering en vernieuwing.

veel liefs,
Bellefleur
admin
admin sep 22 '09
als ik goed voor heb, is het dus
- Annewil
- Karin
- Heidelroos!

schitterend
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki