Loading...
nl

Het recht om anderen te veranderen

gast
gast aug 26 '09
Ik maak jou er ook op attent Belle, iedereen trouwens.
Of vind je dat jij het recht hebt anderen te veranderen en te zeggen hoe hun mentaliteit moet zijn?
Ik ben er van overtuigt dat als we als individuen onze mentaliteit veranderen en niet alleen voor onszelf maar ook voor het grote geheel leven (vanuit de bron) dat je dan alleen al door je eigen doen en laten invloed uitoefend op je omgeving.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '09
Origineel bericht van: gast

Of vind je dat jij het recht hebt anderen te veranderen en te zeggen hoe hun mentaliteit moet zijn?

Ik zou zelf het volgende willen zeggen:

Ik vind dat ik het recht heb anderen te veranderen door te zeggen hoe hun mentaliteit is?
admin
admin aug 27 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: gast

Of vind je dat jij het recht hebt anderen te veranderen en te zeggen hoe hun mentaliteit moet zijn?

Ik zou zelf het volgende willen zeggen:

Ik vind dat ik het recht heb anderen te veranderen door te zeggen hoe hun mentaliteit is?


Ik heb de mogelijkheid om anderen te veranderen door te zeggen hoe hun mentaliteit is.
zo zou ik het zeggen.
Cialara
Cialara aug 27 '09
Ik geloof niet dat je het "recht hebt anderen te veranderen" of hoe dan ook. Een mens kan zichzelf veranderen, maar niet de ander. Hooguit kun je die ander een beetje bijsturen of laten zien of ervaren hoe het ook kan, waardoor je een verandering kunt stimuleren, maar het echte veranderen, dat doet die persoon zelf!
Maris1976
Maris1976 aug 27 '09
Je kunt een ander wel laten inzien, maar of dat dan jouw recht is klinkt meteen zo dwingend.
Een ander verandert pas als ze zelf inzien dat hun mentaliteit niet de juiste is en dan kun je dat 100 keer vertellen aan die persoon, als ze niet willen veranderen dan veranderen ze niet.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 27 '09
Ik denk dat de engelmensen die hier op deze aarde terecht komen, en de opdracht hebben om de mensheid een stapje verder in de evolutie te helpen, dat ze wel echt dit recht hebben. Een aantal gaven die ze hebben doet mij dit namelijk denken:

Het veranderen / raken van mensen, door een simpele handeling
Het beïnvloeden van het Lot naar eigen inzicht
Veranderen de wereld
Beschermengel
Beschermengel aug 27 '09
Quote:
Het veranderen / raken van mensen, door een simpele handeling
Het beïnvloeden van het Lot naar eigen inzicht
Veranderen de wereld


Dat is een hele mooie Nims .. smile
admin
admin aug 27 '09
ja, je hebt gelijk, NiMs,
In die opzichten hebben we het recht om de wereld mee te helpen veranderen !
Er is niets dat ons daarin tegenhoudt dan alleen onszelf.
admin
admin aug 27 '09
nou, hierover "voelend" verander ik m'n zin in :

" Het is m'n goed recht om via m'n mogelijkheden anderen te helpen veranderen door bv. te zeggen hoe hun mentaliteit is. "
lia
lia aug 27 '09
Ik weet niet of het ons recht is anderen te veranderen door hen op hun mentaliteit te wijzen. We kijken door onze eigen ogen naar hun mentaliteit en wie bepaalt of wij het juist zien?

Het is wel onze plicht onszelf zo te veranderen dat we een voorbeeld zijn voor de ander zodat die inziet dat hij/zij inderdaad een andere mentaliteit moet gaan krijgen om samen een betere wereld te vormen.

liefs, Lia
admin
admin aug 27 '09
Volgens mij is het recht wederzijds.
En van elk mens is wel iets te leren....
Heidelroos
Heidelroos aug 27 '09
Wie is er gek, de wereld of ik.. ??!


Loslaten is hierbij het sleutelwoord.
Als ik me erger aan jou.. wat zegt dat over mij..
Als ik loslaat wat jij doet, erger ik me meteen niet meer...
Als jij mijn woorden niet accepteert, is dat prima..
Maar laat mij jou niet willen veranderen..
Jij bent zoals jij bent.. je bent prima zoals je bent..
met alles wat je in je hebt zitten..
Het is ik, mijzelf en ik alleen die kan sleutelen aan mij, aan ikke..
Van jou blijf ik af.. dat is wel zo fair..
Jij leert zelf.. in jouw tempo, in jouw eigen lessen....
Dat is prima..
Dat heet loslaten..
admin
admin aug 27 '09
Ik denk dat je alleen maar mensen echt kunt veranderen op een liefdevolle, niet oordelende manier. Meestal gaat dat ook nog onbewust. Wat kost het niet voor energie om constant te denken over hoe je iemand zijn mentaliteit verandert. Dat is iemand de les lezen. Als je zo ver bent dat je gewoon je eigen oordeel over een ander loslaat dan ben je er al. Dan kun je daadwerkelijk een ander helpen door gewoon jezelf te zijn. Voorbeeld doet volgen. En dit kan niet geforceerd (mentaal) dit gaat natuurlijk (met je hart).
Debiorah
Debiorah aug 27 '09
Voor mij heeft Gandhi het goed samengevat "wees de verandering die je in de wereld wilt zien". smile
In mijn ogen is verandering altijd een keuze, je kan mensen duwen, trekken, helpen, begeleiden of aanmoedigen maar de echte verandering moet uit hunzelf komen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 28 '09
Ik begin liever de verandering die ik wil zien. Soms is het makkelijk om tegen dingen aan te duwen die nog geen richting hebben. Ze gaan dan vanzelf mee.
Beschermengel
Beschermengel aug 28 '09
Quote:
Voor mij heeft Gandhi het goed samengevat "wees de verandering die je in de wereld wilt zien".


Ja ...en daarop het spreekwoord: Verander de wereld en begin bij jezelf.. smileik vindt dit een heel mooi spreekwoord ...zien doet volgen!
gast
gast aug 28 '09
Origineel bericht van: Bart
Ik denk dat je alleen maar mensen echt kunt veranderen op een liefdevolle, niet oordelende manier.


Hier zit al een veroordeling in. Want je vind het blijkbaar niet goed hoe de mens is omdat je hem al wilt veranderen.

Mensen veranderen gaat dus nooit zonder oordeel, beoordeling of veroordeling.
Laat het oordeel, de beoordeling of veroordeling eerst over jezelf gaan en dan pas over de ander.
Ik durf er bijna een wedje op te zetten dat je er dan heel anders erover denkt......
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 28 '09
Er zijn heel veel manieren waarop je een mens kunt veranderen. Het meest moeilijke is de meest efficiënte manier te vinden waarop je de verandering in die ander kan laten plaatsvinden.

Soms is een spreuk voldoende, een kaartlegging, een reiki behandeling of urenlange sessies. De engelmens heeft hier een neusje voor:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...20handeling.htm

Door hun feilloze mensenkennis is de Engelmens in staat om mensen te raken. Zij weten de mens op de juiste manier te interesseren voor hun verhaal. Hen te raken door de juiste woorden te zeggen. ...

De Engelmens is vooral bezig de ander naar zichzelf te laten kijken. Vaak zijn dit subtiele hints die de ander laten nadenken over zichzelf. Soms is het effect pas later merkbaar en is de opmerkingen van een paar weken terug, toch de aanleiding geweest om een bepaalde beslissing anders te nemen.

... Zij raken op de juiste momenten de juiste mensen, om daarmee het grootste eindresultaat te bereiken.
admin
admin aug 28 '09
Origineel bericht van: NiMS


Door hun feilloze mensenkennis is de Engelmens in staat om mensen te raken.
Zij weten de mens op de juiste manier te interesseren voor hun verhaal. Hen te raken door de juiste woorden te zeggen. ...

De Engelmens is vooral bezig de ander naar zichzelf te laten kijken.
Vaak zijn dit subtiele hints die de ander laten nadenken over zichzelf.
Soms is het effect pas later merkbaar en is de opmerkingen van een paar weken terug,
toch de aanleiding geweest om een bepaalde beslissing anders te nemen.

... Zij raken op de juiste momenten de juiste mensen, om daarmee het grootste eindresultaat te bereiken.


ja! en zalig voor mij persoonlijk om te lezen, dat wat een Engelmens doet, zo herkenbaar is voor mij.
je zou het woord engelmens in de tekst kunnen veranderen in mijn naam. Dan heb je perfect ver'woord wat ik doe en wie ik ben zelf.
gast
gast aug 28 '09
Ja mensen naar zichzelf laten kijken.......
Dat kun je alleen als je een perfecte spiegel voor ze bent. En zodra je gaat bedenken hoe je dat zou kunnen zijn voor ze ben je het al niet meer.......
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki