Loading...
nl

Reiki

Islandlady
Islandlady jul 16 '09
@ Maryssa: Dank je wel lieverd het is alweer weg gelukkig want gaf me een niet fijn gevoel. Stukken beter nu.

@ Elizabeth: Dat probeer ik zeker mee te gaan de golven van het leven. En ja veel water drinken.. lukt me aardig maar vandaag toch net even te weinig voor mijn gevoel dus ga het maar even inhalen smile
Dank je lieve schat!

Liefs Bea
admin
admin jul 16 '09
@ iedereen ...

Na mijn inwijding in Reiki 2 voel ik me goed. Ik voel me heel rustig van binnen en hopelijk heb ik gisteravond iemand anders kunnen helpen met de Reiki op afstand blush

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 20 '09
Hoi allemaal,

Heb van mijn Reiki-master een mooie site gekregen :

http://reiki-articles.com/index.php

Liefs,
Marjan
Maryssa
Maryssa jul 25 '09
Ik heb het gevoel dat ik de wankelheid die ik had gelukkig weer wat kwijt ben. Ook de lichamelijke klachten (prikkelbaar darmsyndroom) die ik had voor mijn reiki 1 lijken minder of nagenoeg weg te zijn. Ik heb mijn balans weer aardig gevonden. Merk wel dat ik een scherpere waarneming heb gekregen van mezelf en anderen. Alsof patronen en mechanismen duidelijker worden. Maar ook letterlijk misselijk worden van de onechtheid van anderen; ik kan daar echt niet meer tegen.

Ben elke dag mezelf reiki aan het geven en heb het gevoel dat de reiki stroom steeds sterker is. Voor mij is het een heerlijk slaapmutsje omdat ik loom word van reiki en daarna makkelijk in slaap val. Moet mezelf soms echt bij de les houden om ook de laatste handposities af te maken laugh. Ik heb eens een reiki behandeling gehad van een vriendin op een behandelbank en was totaal in slaap gevallen lag ik heel charmant te snurken daar wink

Het voelt dus goed al moet ik wel zeggen dat ik twijfel of ik reiki 2 ga doen. Nog een keer me zo wankel voelen (het schijnt bij reiki 2 heftiger te zijn dan bij reiki 1)ik weet niet of ik dat wel wil. Waar ik vooral mee worstel is dat het onomkeerbaar is. Ben je ingewijd en heb je een hele heftige reactie dan moet je daar doorheen en kun je het niet ongedaan maken. Ook dat het je nog meer openzet voor het spirituele maakt dat ik twijfel. Want wat gebeurd er als die "deur" nog meer wordt geopend? Daar tegenover staat dan wel het op afstand kunnen werken en dat de reiki stroom nog krachtiger wordt. Larapinta hoe voel jij je nu na je reiki 2? En Islandlady na jouw reiki 1?
admin
admin jul 25 '09
Gewoon even laten bezinken Maryssa, ik heb ook lang getwijfeld na reiki 1. Precies om dezelfde redenen als jij.
Toch nu een aantal maanden later gaat het weer kriebelen en wil ik toch erg graag reiki 2 gaan doen.
Maryssa
Maryssa jul 25 '09
Je hebt gelijk Karin en ik hoef nu ook niet te beslissen. Het kan altijd nog. Maar ik ben best wel geschrokken van mezelf, de dip. Het was net alsof alle overlevingsmechanismes die ik had opgebouwd in 1 klap weg waren. Alsof je opnieuw geboren wordt maar wel ervaringen en emoties te verwerken krijgt die passen bij iemand die ouder is. Ik doe voorlopig lekker even niets op reiki 2 vlak en zie wel wat er komt. Of het gaat kriebelen of niet. Welke soort Reiki 2 ga je doen?
admin
admin jul 25 '09
Ja precies! Of je opnieuw geboren word, of je de wereld ineens anders ziet.
Welke Reiki? Mijn eerste reiki is Tera mai.
Voor reiki 2 zou ik hier in Den-Bosch graag gaan, alleen dit is geloof ik een ander soort reiki.
De dame in kwestie zegt dat het niet uitmaakt en dat reiki, reiki is.
Voor mij voelt dat niet zo dus daar moet ik over nadenken, maar ik wil graag verder omdat ik merk dat het zo enorm goed werkt.
Heel graag zou ik meer willen, aan de andere kant is het wel zo dat ik niks met de symbolen kan.
Niet dat ik niet kan visualiseren, dat is geen probleem, maar ik heb een andere manier van *voelen* en krijg daar geen symbolen in.
Bij mij werkt het zo dat mijn gedachten/ beelden vanzelf gaan en dan lukt dat niet zo.
Ook denk ik dat de energie net zo goed stroomt als wanneer je de symbolen niet kent of gebruikt.
Volgens mij legde ik als klein ukkie al handen op en weet dus dat de energie ook stroomt zonder reiki, jarenlang wilde ik daarom niet gaan. Energie is energie dacht ik.
Toch merk ik wel degelijk verschil, niet meer kracht maar ik kan wel beter sturen en ben ook door het papiertje (stom maar waar) zekerder van mezelf.
Ik gebruik reiki enorm veel bij mijn kinderen en bij de katten, vooral de katten vinden het zalig en kruipen helemaal tegen me aan.
Bij mezelf doe ik het niet vaak, komt ook wel weer, maar ik reageer vrij heftig op mijn eigen behandeling en ik wil mezelf niet plagen op dit moment smile
Maryssa
Maryssa jul 25 '09
Herkenbaar wat je zegt over handopleggen. Ik heb ook dat ik al heel lang automatisch mn handen leg op een pijnlijke plaats en dat het echt helpt.Reiki gaan doen was voor mij prettig om handposities te leren en het magnetiseren eventueel aan te kunnen vullen met reiki zodat je meer energie tot je beschikking hebt bij het behandelen.

Hmmm dat klinkt een beetje bedenkelijk inderdaad wat die dame zegt. Volgens mij moet je je bij de soort Reiki houden dus heb je Terra Mai 1 gedaan dan moet je die opvolgen met Terra Mai 2. Ineens Reiki Usui 2 gaan doen kan niet als je 1 van Usui niet hebt. Dus wel raar wat die vrouw zegt. Er schijnt ook best wel verschil te zitten tussen die 2 soorten. Usui schijnt zachter te zijn qua energie en Terra Mai is dan weer wat harder. Volgens mij kun je zelf kiezen of je na afloop de symbolen gaat gebruiken of niet. Maar je leert de symbolen wel. Als dat voor jou niet goed voelt gewoon lekker niet gebruiken na je inwijding. Als het werkt zonder symbolen is dat prima toch?
admin
admin jul 26 '09
Ja denk ik ook, zolang de intenties zuiver zijn is het volgens mij altijd goed.
admin
admin jul 26 '09
Een zijn verscheidene reiki-vormen, net zoals er verscheidene yoga vormen zijn.
Reiki betekent Universele (Rei) Levensenergie (Ki), en is dus een verzamelnaam.
De verschillende systemen van Reiki hebben verschillende uitwerkingen.
Bij gewone Usui-reiki, kan men makkelijk overschakelen naar shamballa omdat dit eenzelfde doch een versterkte vorm is.
Seichem en Terra Mai hebben andere energietrillingen, en symbolen, en dan is overschakelen naar Usui niet goed,


Ik ben van reiki 2 overgeschakelt naar shamballa 2 ( wat staat gelijk aan masterschap reiki3)daarna shamballa 3 en masterinwijding.

Liefs,
Bellefleur
admin
admin jul 27 '09
Mijn ervaring bij Reiki 2 was heel rustig, en ik had er minder wankelheid in als Reiki 1.
Maryssa
Maryssa jul 28 '09
Dat is goed om te weten; het kan dus ook dat je er minder last van hebt bij reiki 2 dan bij 1.

Ik merk wel dat ik sinds de reiki veel levendiger droom soms wel 3 dromen per nacht! Niet heel spectaculair qua inhoud maar het is wel nieuw voor mij om zoveel te dromen en ze goed te kunnen onthouden.
admin
admin jul 28 '09
Heel herkenbaar voor mij in ieder geval!!!

Liefs,
Marjan
Eyes of Heaven
Eyes of Heaven dec 22 '09
hoi
ik wordt 4 januari behandeld met reikie
ik zit met een burnout en mijn koppie helemaal vol,ik wil weer rust en weet niet hoe ik mezelf rustig krijg en de ene dag ben ik douwn en de andere dag gaa het weer ik weet niet waar het gevoel vandaan komt.ben normaal altijd opgewekt
groetjes margo
Pegasus
Pegasus dec 22 '09
Lieve Margo,

Wens je heel veel sterkte en neem de tijd. Wees lief voor jezelf. Kost tijd.
Naar wat ik lees kan het ook zijn dat je heel veel gevoelens en emoties van anderen op pikt. Dit kan je extra uit balans halen.
Wat bij mij opkomt is dat een bezoek aan een kinesioloog jou kan helpen. En samen met hem/haar terug gaan naar de oorzaak en een aantal dingen terug te zetten in jouw systeem. Ik heb het gevoel dat dit je heel erg kan helpen.

Nogmaals veel sterkte!

Liefs Pegasus
Eyes of Heaven
Eyes of Heaven dec 22 '09
hallo
ik wilde even vragen wat is een kinesioloog
of zo iets
ja wel bedankt voor de reactie
gr margo
Rainbow
Rainbow dec 22 '09
Kinesiologie is de wetenschap die zich bezighoudt met de motoriek van het menselijk lichaam
Pegasus
Pegasus dec 23 '09
Kinesiologie spoort door middel van spiertesten oorzaken van fysieke, psychische, emotionele problemen e.d. op.

Het cel-geheugen wordt gezien als de databank die zonder emotionele inkleuring, van seconde tot seconde alles opslaat wat er in ons leven gebeurt.
Kinesiologie biedt de mogelijk om de emotionele lading van persoonlijke gebeurtenissen los te koppelen en rechtstreeks toegang te krijgen tot dit cel-geheugen. Daarin kan de oorzaak van een probleem worden opgespoord en geïsoleerd.
Eyes of Heaven
Eyes of Heaven dec 23 '09
oke bedankt ik ga maar eerst eens met reiki proberen
en zie dan maar verder
wel bedankt
gr margo
Pegasus
Pegasus dec 23 '09
Graag gedaan. Sterkte!
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki