Loading...
nl

Reiki

admin
admin jun 21 '09
@ Maryssa - mooi om te lezen, en ik herkende meteen het briesje!! En inderdaaad je handen in gebedsstand. Terwijl ik toch al ruim 10 geleden al ben ingewijd in Reiki 1. smile

@ Bea - ik ga eens voor ons kijken, Max en Hielke vermaken zich toch wel, je weet maar nooit wink
Cialara
Cialara jun 21 '09
Fijn Maryssa, mooi zoals dat is; zo'n inwijding. Ik heb het de eerste dagen ontzettend goed voelen stromen uit mijn handen en vond dat ook een heel fijn gevoel.

Veel plezier met je Reiki 1 smile
Maryssa
Maryssa jun 21 '09
Wat een lieverds zijn jullie! Dank jullie wel. Ik voel me super goed. Heb een paar uurtjes geslapen en net heel lang gedoucht. Ik ben nu gelukkig niet meer zo moe. Voel me gelukkig en in balans. Ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan. Larapinta, Beschermengel, Jorine (eh vergeet ik iemand? Nee toch?) behandelen jullie jezelf elke dag en wat heeft het in jullie leven veranderd?

Liefs x

P.S: Islandlady als je de kans hebt zou ik het je zeker aanraden. Wat gezellig als je dat samen met Larapinta kunt doen!
Eruan
Eruan jun 21 '09
Ik zou zeggen, Gefeliciteerd met je Reiki 1!
Ik hoop dat het je erg kan helpen, en dat je ook andere mensen ermee kan helpen.
Maryssa
Maryssa jun 21 '09
Dank je wel Anniek. Ik ga het zeker toepassen. Elke avond voor het slapen gaan, mn vriend en anderen die er om vragen.
Cialara
Cialara jun 21 '09
Als ik mij iedere dag behandel, dan wordt ik van binnen rustiger en ben ik beter in balans.

De laatste tijd heb ik het een beetje laten versloffen en dat voelt niet fijn... ben ik gelijk weer zo'n war- en heethoofd!

Maar het liefst zou ik mezelf iedere dag behandelen, want dat is echt een heel fijn gevoel. Ook in liefde naar je zelf toe, en dat is toch wel heel erg belangrijk heb ik gemerkt. Het maakt je dan ook milder naar anderen toe.
Eruan
Eruan jun 21 '09
Weet je of er eigenlijk ook nog nadelen zitten aan Reiki?
admin
admin jun 21 '09
Quote:
Larapinta, Beschermengel, Jorine (eh vergeet ik iemand? Nee toch?) behandelen jullie jezelf elke dag en wat heeft het in jullie leven veranderd?


Ik heb meteen het gevoel gehad veel dichter bij mezelf te staan met mijn inwijding in Reiki 1. Je voelt je meer verbonden met je binnenste, je innerlijk. Ik behandel me niet elke dag bewust, maar ik merk wel dat ik als ik het nodig heb, me onbewust de handleggingen teopas. Ik ben een blijer, rustiger en nuchterder mens geworden, die veel meer met diepte leef. Van binnenuit bedoel ik daarmee. Het gevoel komt voorop te staan.

En ik heb wel meegekregen dat je eerst toch een poosje alleen jezelf moet behandelen, helemaal in jezelf komen, voordat je anderen behandeld. Dat duurt ongeveer 3 maanden, en dan merk je vanzelf dat je er aan toe bent om anderen te behandelen. Tenminste, dat heb ik zo ervaren en meegekregen bij mijn inwijding in Reiki 1, maar dat is wat ik zei, al zo'n ruim 10 jaar geleden.

En voor Bea heb ik inmiddels gereageerd voor een inwijding hier in Nederland. Hopelijk krijg ik gauw mail terug en is het te realiseren.

Liefs,
Marjan
koenewoen
koenewoen jun 21 '09
Quote:
Weet je of er eigenlijk ook nog nadelen zitten aan Reiki?


Naar mijn weten is geen enkel nadeel verbonden met reiki.
Door je handen stroomt er energie, en die energie gaat naar de plaatsen waar energie nodig is. Geef je energie aan iets of iemand dan zal deze energie enkel stromen met de intentie voor deze persoon zijn eigen goed. De reiki energie heeft altijd het beste met je voor.
admin
admin jun 21 '09
Ik heb nog nooit enig nadeel ondervonden dat ik ingewijd ben in Reiki 1. Alleen maar heel veel voordeel smile
Islandlady
Islandlady jun 22 '09
Ben super benieuwd naar het antwoord Mar...
Anders blijf ik wel een dagje langer smile
admin
admin jun 22 '09
smile

Ik heb nog geen mail terug, maar ik hou je op de hoogte !!

Liefs,
Marjan
admin
admin jun 27 '09
Ik heb jullie het nog niet verteld, maar Bea kan hier in Nederland worden ingewijd in Reiki 1 en ik word dan ingewijd in Reiki 2.

We zijn dus 13 en 14 juli onder de pannen blush
We kijken er enorm naar uit!!

Liefs,
Marjan
admin
admin jun 27 '09
Dat is heel mooi, Bea en Marjan!

Ik wens jullie beiden een fijne inwijding!
admin
admin jun 27 '09
Dank je wel!! smile
Maryssa
Maryssa jun 28 '09
Quote:
Ik heb jullie het nog niet verteld, maar Bea kan hier in Nederland worden ingewijd in Reiki 1 en ik word dan ingewijd in Reiki 2.

We zijn dus 13 en 14 juli onder de pannen
We kijken er enorm naar uit!!


Wat leuk! Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Leuk dat jullie dat allebei gaan doen!
Maryssa
Maryssa jun 28 '09
Ik ben naar aanleiding van de opmerking van Larapinta eens even gaan neuzen op internet naar de effecten van Reiki na de inwijding. Ik kwam het volgende tegen:

Bijverschijnselen:
Na een inwijding kan het zijn dat er een aantal bijverschijnselen zijn, dit gebeurd dan tijdens de zogenaamde ontgifting. De ontgifting duurt normaal circa 21 dagen. In sommige gevallen duurt het langer. Op allerlei manieren komt en vanalles los. Donkere urine, extra zweten, koortsverschijnselen, puistjes, hoofdpijn, spierpijn, bij vrouwen tussentijdse bloedingen, uitslag, jeuk en duizeligheid. Maar ook: angsten, irritatie,tijdelijk wat onstabieler worden, emotioneel, huilen, andere kleding willen dragen, allergieën (van bv voedsel of bepaalde stoffen), het tijdelijk terug komen van oude klachten en bij bijvoorbeeld ontstekingen en pijn een tijdelijke verergering van de klachten. Het komt ook wel eens voor dat men na een inwijding ineens aura's kan zien. Wat ook een kenmerk is, is dat je handen ineens sterker gaan tintelen en eigenlijk altijd warm zijn. In sommige gevallen kan je het ook aan je handen zien, ze zijn wat roder en soms ook wat vlekkeriger. In een uitzonderlijk geval wil het wel eens voorkomen dat er een zweertje verschijnt, ook dit is niets bijzonders. Het hoort bij de natuurlijke reiniging van je lichaam.

Voor de rest kunnen er dingen rigoreus in je leven gaan veranderen. Het kan zijn dat je ineens ander werk wilt gaan doen of dat je er achter komt dat je niet tevreden bent in je relatie. Vaak is het zo dat iemand die is ingewijd in een sneltreinvaart door al deze processen heen gaat, maar dat de buitenwereld stil lijkt te blijven staan. Er komt onbegrip en het komt ook voor dat relatie's hierop kapot gaan.

De eerste 21 dagen na een inwijding wordt de ontgiftingsperiode genoemd. Het lichaam gaat zich ontdoen van allerlei afvalstoffen die zich in het lichaam hebben opgehoopt. Het is dus aan te raden minimaal 2 liter water te drinken. In deze tijd is het belangrijk jezelf iedere dag Reiki te geven. Er kunnen namelijk nogal wat emoties los komen, waarvan je dacht dat je ze allang verwerkt had of waarvan je niet wist dat ze er zaten. Reiki helpt je om ze te verwerken, maar zal je nooit meer te verwerken geven dan je aan kunt op dat moment.

De 21 dagen reinigings-, ontgifings- of transformatie cyclus:

In theorie is het zo dat gedurende de periode van 21 dagen van de ontgifting de energie drie keer circuleert door iedere chakra.

week 1: persoonlijke kwesties, je lichamelijke en emotionele ontwikkeling

week 2: relaties, je wereldbeeld en je geestelijke integratie

week 3: goddelijke, spirituele of geestelijke transformatie en aanpassingen


Dag 1 + 8 + 15: wortel chakra, steun, fysieke lichaam, primaire macht

Dag 2 + 9 + 16: heiligbeen chakra, sex, creativiteit, initmiteit en het ego

Dag 3 + 10 + 17: zonnevlecht chakra, emoties (instinctieve of intuïtieve gevoelens), gevoelens voor andere mensen, klier: panceras

Dag 4 + 11 + 18: het hartchakra, houden van in het algemeen, medeleven, communicatie, klier thymus

Dag 5 + 12 + 19: keelchakra, uitdrukking, verantwoordelijkheid, klier:schildklier

Dag 6 + 13 + 20: 3e oog chakra, idee, visie, de geest, het doel klier: hypofyse

Dag 7 + 14 + 21: kruincharka, kleur, integratie, hogere geest, richting Klier: pijnappelklier


Reiki is niet ter vervanging van een arts. Reiki is meer aanvullend op wat de artsen doen. Reiki kan pijn verminderen en wegnemen. Reiki kan helpen met emotionele problemen. Reiki kan energie problemen (blokkades, armoede etc) oplossen of verminderen. Reiki kan je de rust geven die je zoekt. Reiki kan werken aan dingen die moeilijk te vinden zijn.

Dus wat dat betreft is Reiki een wondermiddel, maar nogmaals nooit EN NOOIT ter vervanging van een arts.
admin
admin jun 28 '09
Uitzuivering na een reiki inwijding is op vier niveaus:
Fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel.
Bij een inwijding geef ik de inwijdeling cursusmateriaal mee, Hierin wordt het verder beschreven.

PS. Al op het moment dat een reiki inwijding wordt gepland begint de uitzuivering in feite al! met namen in de week voor de inwijding komt er al een en ander los. Een bijzonder fenomeen.
admin
admin jun 28 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Quote:
Ik heb jullie het nog niet verteld, maar Bea kan hier in Nederland worden ingewijd in Reiki 1 en ik word dan ingewijd in Reiki 2.

We zijn dus 13 en 14 juli onder de pannen
We kijken er enorm naar uit!!


Wat leuk! Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Leuk dat jullie dat allebei gaan doen!


Ja, ik vind dat ook heel bijzonder! Bea wilde het graag en mijn gevoel om Reiki 2 ingewijd te worden is al een poosje sterk aanwezig. Nu Bea in NL is, hebben we het gecombineerd met haar bezoek aan het Hoge Noorden smileZe komt nu wel een dag eerder en gaat een dag later weg, maar daar zitten we niet mee wink

Mooi, wat je hebt opgezocht! Het klopt allemaal, is ook een bevestiging voor jou dat de inwijding goed verlopen is smile
admin
admin jun 28 '09
Origineel bericht van: Hans
Uitzuivering na een reiki inwijding is op vier niveaus:
Fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel.
Bij een inwijding geef ik de inwijdeling cursusmateriaal mee, Hierin wordt het verder beschreven.

PS. Al op het moment dat een reiki inwijding wordt gepland begint de uitzuivering in feite al! met namen in de week voor de inwijding komt er al een en ander los. Een bijzonder fenomeen.


Is dat ook zo bij een Reiki 2 inwijding, Hans?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki