Loading...
nl

Reiki

admin
admin jun 28 '09
Jazeker. Bij reiki 1 ligt wel de nadruk op de uitzuivering op fysiek niveau. Chronische ziekten, of zware ziekten uit je verleden kunen zich opnieuw manifesteren, maar dan wel met de bedoeling dat je de ware oorzaak leert kennen en darmee de kans krijgt definitief ervan verlost te raken.
Bij reiki 2 ligt de uitzuivering vooral op het mentale en emotionele gebied. Oud zeer kan bovendrijven, en je krijgt de kans inzicht te krijgen in de oorzaak, om zo ook dit achter je te laten.
Met reiki 3A een 3B komt het spirituele niveau vooral aaan bod.

Maar elke reiki inwijding (I, II IIIA en IIB) zal merkbaar zijn op die 4 niveaus.

Klinkt zwaar allemaal, maar per saldo is het juist een geweldige manier om het verleden af te sluiten en meer in het NU te leven.

Ik zou het voor geen goud gemist willen hebben!
admin
admin jun 28 '09
Dank je voor je antwoord, Hans. Het geeft mij ook weer even de inzichten.
Ik had mijn inwijding in Reiki 1 al voor geen goud willen missen, en ik weet zeker dat ik na Reiki 2 doorga voor de andere inwijdingen. Maar weet ook uit ervaring dat mij dat vanzelf verteld zal worden als ik daar aan toe ben. Net als de inwijding in Reiki 2, mij nu op het pad komt en het gevoel zo sterk is dat ik deze moet volgen.
Cialara
Cialara jun 28 '09
Ik heb sinds mijn inwijding inderdaad heel erg vaak "hete" handen winken ik zie nu ook aura's (maar ik denk dat ik dat al wel kon, maar niet wist hoe en wat het was...)

Ik vind het letterlijk een verreiking grinvan mijn leven en had het niet willen missen.
admin
admin jun 28 '09
Quote:
PS. Al op het moment dat een reiki inwijding wordt gepland begint de uitzuivering in feite al! met namen in de week voor de inwijding komt er al een en ander los. Een bijzonder fenomeen.


Klopt Hans, ongeveer drie weken voor de inwijding zag ik constant paarse energie slierten, mij is toen uitgelegd dat dat de "voorbereiding"op de inwijding was. Heel bijzonder, nu zie ik ze niet meer.
admin
admin jun 28 '09
Was dat de eerste inwijding, Karin?
Ik ben benieuwd ... nog twee weekjes wachten en dan is het zover!!! Geweldig, voel me wel heel blij van binnen!!
Eruan
Eruan jun 28 '09
Dat klinken nog best wel als heftige 'bijwerkingen'...
Eigenlijk is het dan ook geen slim idee om je te laten inwijden in Reiki in een drukke periode lijkt me dan?
Kan het ook gebeuren dat iemand bijna geen bijwerkingen zal hebben of is dan de inwijding niet gelukt?
admin
admin jun 28 '09
Inwijden in een periode dat het (te) druk is, dat is idd niet erg verstandig. Je moet je in de periode rond de inwijding echt mentaal voorberieden en er bewust naar toe leven. Dan is tijd voor jezelf erg belangrijk.
En Anniek, sommige mensen hebben idd weinig tot geen bijwerkingen na een inwijding. Komt ook voor. Dan is de inwijding wel geslaagd, maar heeft de persoon niet zo gek veel op te ruimen uit het verleden. Geluksvogels. smile
Eruan
Eruan jun 28 '09
Bedankt voor je antwoord. smile

Zou het dan eigenlijk ook zo zijn dat (jonge) kinderen minder op te ruimen hebben? Of gaat dat verleden over meerdere levens?
Sorry voor al die vragen maar ik ben nogal benieuwd naar de precieze werking van Reiki. wink
admin
admin jun 28 '09
Jonge kinderen heben ongetwijfeld minder op te ruimen uit dit leven. Maar veel kinderen hebben ook karma overgehouden van eerdere levens. Dat telt ook mee.

We hebben al op dit forum gesproken over reiki inwijding voor kinderen en op welke leeftijd. Te jong inwijden lijkt me ook niet goed. Iemand moet bewust voor reiki kiezen en met reiki kunnen omgaan.

Vragen staat vrij!
Eruan
Eruan jun 28 '09
Ja klopt hans, maar ik vroeg me gewoon af, of het ook te maken had met vorige levens, of dat het gewoon ging om het leven van nu. Maar ik snap het geloof ik wel zo.
admin
admin jun 28 '09
Anniek, ik ben zelf een voorbeeld van iemand die vanuit een vorig leven nog met dingen kampt. En dat was merkbaar bij de reiki inwijding.
Cialara
Cialara jun 28 '09
Nou dan ben ik zeker een van die geluksvogels; heb alleen maar 1 huildagje gehad, meer niet... niet ziek geweest, geen rare dingen niets smile
admin
admin jun 28 '09
Toch een kleine reactie dus, Jorine. Maar wel beperkt. Ik zat enkele dagen na de inwijding bij de huisarts... frown
admin
admin jun 28 '09
Hee Hans, kleine noot....maar wat kon de HA toen voor je doen? Weet je dat nog?
admin
admin jun 29 '09
Medicatie. De gezondheidsproblemen die opspeelden na de inwijding waren van dien aard en heftigheid dat het noodzakelijk was. Wel moet ik erbij vermelden dat toen meer dingen speelden in mijn leven, die erg stressverhogend waren.
admin
admin jun 29 '09
Origineel bericht van: Eniroj
Nou dan ben ik zeker een van die geluksvogels; heb alleen maar 1 huildagje gehad, meer niet... niet ziek geweest, geen rare dingen niets smile



nee?
Er is een veschil tussen Reiki en Shamballa-inwijdingen.
Bij mijn inwijdingen in de Shamballa zijn de uitzuiveringsdagen zeer intens geweest,
en de shamballa-energie is enorm sterk zowiezo, de flower of life wordt geactiveert.
En wat ook geactiveert wordt vanuit de Cosmos (de Bron) heden tendage bij mensen, is de Merkaba!!
ik zal even een plaatje zoeken, je kent het vast en zeker!
admin
admin jun 29 '09
Ik zal het met een linkje doen, als je het goed vind!
Heb dit gevonden, vind het filmpje erbij wel goed!

http://www.flower-of-life.eu/index.html grin
Islandlady
Islandlady jul 3 '09
Zelf ben ik reuze benieuwd naar de Reiki I die 13 en 14 juli gaat plaatsvinden. Denk dat ik nogal wat op te ruimen heb uit het verleden. Maar daarna gaan we naar Frankrijk op vakantie dus alle tijd en rust om het te verwerken.
Vind het enorm spannend in ieder geval.

Liefs
Cialara
Cialara jul 3 '09
Het is ontzettend fijn om te doen hoor Bea! En zo bijzonder liefdevol ook, het geeft je een fijn gevoel over jezelf en naar anderen toe.

In de weken daarna kan er wel wat veranderen en ja je zult ook wel wat op moeten ruimen... dat komt er dan ook vanzelf wel uit!

Alvast veel plezier bij de inwijdingen!

Liefs Jorine
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki