Loading...
nl

Reiki

Maryssa
Maryssa jun 20 '09
Ik zou mn ervaringen delen met jullie over reiki 1. Pfoe heb vanavond mn 1e inwijding gehad op mn kruinchakra. Zooooo hee wat een hoofdpijn hier en ik blijf maar boeren! blushMorgen krijg ik de 2e en 3e inwijding. Zondagochtend de laatste Ik heb niet echt iets met de mensen uit mn groep, jammer maar ik kom toch voor de Reiki. Lerares daar voel ik wel een klik mee. We hebben vanavond al behandeld, handposities geleerd en ik merkte echt het verschil van voor en na ingewijd zijn. Ik merkte tijdens de inwijding door de master vooral de tintelingen in mn vingers die heel heet werden. En ik kon niet stil blijven zitten door de energie die ik voelde op en in mn hoofd. Ben benieuwd naar hoe het morgen zal zijn.

Ik duik maar eens mn bedje in want morgen weer om 9:45 verder met de reiki. Welterusten!
Delen:
admin
admin jun 20 '09
In 1 weekend alle inwijdingen? Heel veel sterkte dan!
Reg79
Reg79 jun 20 '09
Kan het me haast niet voorstellen...
Ik had wel 3 inwijdingen voor Reiki 1, denk dat dat bedoeld word?
admin
admin jun 20 '09
Maar dan heb je neveninwijdingen gehad, reiki 1 is 1 inwijding in mijn beleving.
Ik heb naast reiki de Melchisedek en de Yod inwijding gehad, wel met vier weken ertussen, ik had ze echt niet alle drie tegelijk willen hebben.
Reg79
Reg79 jun 20 '09
Heb even op de site gekeken, waar ik reiki 1 gedaan heb, en zij schijft inderdaad over de meerdere inwijdigingen. En neveninwijdingen dat zegt mij niets hoor, kan me niet voorstellen dat ze dat gedaan heeft!

"Een cursus Reiki I omvat altijd 4 bijeenkomsten van 3 uur. Dit kan zijn op 4 achtereenvolgende dagen of in een weekend op vrijdag avond, zaterdagochtend, zaterdagavond en zondagochtend. Tijdens elke bijeenkomst krijgt u een inwijding die u weer in verbinding brengt met de Reiki-stroom. Daardoor kunt u zich voor de rest van uw leven afstemmen op de Reiki-energie, waar en wanneer u maar wilt, en Reiki toepassen. U hebt uw handen immers altijd bij u."
Cialara
Cialara jun 20 '09
Ik heb het ook zo ontvangen! Klopt helemaal, 4 achtereenvolgende inwijdingen, allemaal voor Reiki 1.
Natalie1986
Natalie1986 jun 20 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Ik zou mn ervaringen delen met jullie over reiki 1. Pfoe heb vanavond mn 1e inwijding gehad op mn kruinchakra. Zooooo hee wat een hoofdpijn hier en ik blijf maar boeren! blushMorgen krijg ik de 2e en 3e inwijding. Zondagochtend de laatste Ik heb niet echt iets met de mensen uit mn groep, jammer maar ik kom toch voor de Reiki. Lerares daar voel ik wel een klik mee. We hebben vanavond al behandeld, handposities geleerd en ik merkte echt het verschil van voor en na ingewijd zijn. Ik merkte tijdens de inwijding door de master vooral de tintelingen in mn vingers die heel heet werden. En ik kon niet stil blijven zitten door de energie die ik voelde op en in mn hoofd. Ben benieuwd naar hoe het morgen zal zijn.

Ik duik maar eens mn bedje in want morgen weer om 9:45 verder met de reiki. Welterusten!


Wat leuk maryssa!!

Het gaat inderdaad om de reiki in plaats van al die medecursisten.

Ik wens je veel plezier !
Eruan
Eruan jun 20 '09
Wat klinkt het leuk Maryssa! Ik hoop dat je er veel aan gaat hebben.
Goed dat je echt voor de Reiki er bent.
Van jou verhaal wordt ik nog enthousiaster om ook eens even gauw contact op te nemen met een reiki master. wink

Nog heel veel plezier en succes! smile
koenewoen
koenewoen jun 20 '09
Inderdaad de inwijding van de eerste graad bestaat uit 4 inwijdingen. Normaal bestaat die inwijding uit 4 halve dagen (meestal een weekend) en per halve dag krijg je dan één inwijding. Er moet wel een beetje tijd zitten tussen 2 inwijdingen door.
Lena
Lena jun 20 '09
klinkt wel allemaal heftig,staat je lichaam dan niet helemaal op z,n kop?crazy
koenewoen
koenewoen jun 20 '09
het is natuurlijk wel veel die 4 inwijdingen, daarom moet je tussendoor ook veel water drinken. Toen ik mijn inwijding gehad heb heb ik enkele dagen rondgelopen met een lichte hoofdpijn, maar dat was ook alles. Bij de tweede graad heb je zelfs maar één inwijding nodig denk ik.
Lena
Lena jun 20 '09
kan iedereen ook leren om reiki te geven op afstand?
admin
admin jun 20 '09
Origineel bericht van: Karin
In 1 weekend alle inwijdingen? Heel veel sterkte dan!


Ze wordt dit weekend in gewijd in Reiki 1. Dat kan in verschillende fases.
admin
admin jun 20 '09
Origineel bericht van: Lena
klinkt wel allemaal heftig,staat je lichaam dan niet helemaal op z,n kop?crazy


Dat kan, maar dat hoeft niet. Bij een Reiki behandeling kan er ook veel loskomen, net als bij een voetreflexzone behandeling/therapie...
Veel water drinken is altijd belangrijk als je met Reiki werkt. Bij het inwijden, maar ook als je behandelingen geeft.
admin
admin jun 20 '09
En tja, dan toch nog maar een antwoord blush, want ik zou heel graag ingewijd worden in Reiki 2, maar hopelijk kan dat binnenkort!!
Op een gegeven moment voel je dat je eraan toe bent. Weet niet hoe ik dat uit moet leggen.
En volgens Hans kan je ook Reiki op afstand geven als je alleen ingewijd bent in Reiki 1 via een foto bv. En ik moet eerlijk zeggen dat dat mijn ervaring ook is smile
Maryssa
Maryssa jun 21 '09
Goedemorgen allemaal! crazyEven snel nog wat typen voordat ik de deur weer uitga voor mn laatste dagdeel reiki 1.

Het klopt wat er wordt gezegd. Tijdens deze cursus krijg je 4 afstemmingen op de Reiki 1 Usui allemaal in 1 weekend van in totaal 4 dagdelen. Vrijdagavond, zaterdagochtend en zaterdagavond en deze zondagochtend.

Gisterenochtend was best heftig. We zijn in totaal met 6 cursisten en per persoon werd er een behandeling met zn allen tegelijk op de behandeltafel gegeven. Ik vond dat heel wat en iets TE dat er 5 paar handen op je lijf liggen van mensen die je niet goed kent. Dat komt me iets te dichtbij. Had liever met tweetallen geoefend.Had er moeite mee maar toen ik me er aan overgaf ging het wel goed. Voelde aan als een warm bad van energie. Ik kreeg een enorm borrelende buik en had gisterenavond een heel opgeblazen gevoel in mn darmen. De hoofdpijn van eerder was gelukkig weg.

Gisterenavond hebben we geoefend met reiki geven aan iemand die in een stoel zit. Maar de vermoeidheid sloeg toe bij iedereen. Witte snoetjes van moeheid maar daardoor ook een ontspanning in de groep en wat slappe lach momentjes tussen het behandelen door. Na de reiki om 22:30 toch even wat gaan drinken met mn vriend in een Café dat deed goed even uit de reiki sfeer en lekker een drankje drinken (sloten vol Spa Rood hahaha voelde niet goed om een wijntje te nemen na de reiki) en even een dikke knuffel van mn vriend kwam ik daar wel even van bij. Straks gaan we leren onszelf te behandelen en krijgen we een diploma, lesboekje en de groepsfoto die gisteren gemaakt is. Ben benieuwd!

Liefs en tot later!
Beschermengel
Beschermengel jun 21 '09
Quote:
Gisterenochtend was best heftig. We zijn in totaal met 6 cursisten en per persoon werd er een behandeling met zn allen tegelijk op de behandeltafel gegeven. Ik vond dat heel wat en iets TE dat er 5 paar handen op je lijf liggen van mensen die je niet goed kent. Dat komt me iets te dichtbij. Had liever met tweetallen geoefend.Had er moeite mee maar toen ik me er aan overgaf ging het wel goed. Voelde aan als een warm bad van energie.


Goedemorgen smile

Dit heb ik ook zo ervaren en toen de behandeling klaar was heb ik al de tijd tot dat ik later in mijn bedje lag vreselijk liggen rillen van de kou ...ik kon niet meer warm worden pfft ...pas toen ik thuis was en ben gaan slapen werd het minder en de dag erna was het weg. Maar het was wel heftig!

Ja ik ben ook benieuwd hoe je deze dag gaat ervaren smile
admin
admin jun 21 '09
Ben inderdaad benieuwd naar je verslag en je bevindingen/ervaringen!!!

Liefs,
Marjan
Maryssa
Maryssa jun 21 '09
Pfff Reiki zit er op en ik ben moe.....niet normaal. Heb net paar uur geslapen op de bank.

De afronding vandaag was leuk. We hebben vandaag gepraat over wat Reiki kan doen en waarvoor je het ook kunt gebruiken. Verder aan de slag gegaan met jezelf behandelen. Ik vond dat prettig omdat we tot nu toe alleen maar bezig zijn geweest met anderen reiki geven en ik nu zelf kon voelen wat er uit mn handen stroomt. Het voede goed en stroomde. Daarna een geleide visualisatie gedaan. Daar hou ik erg van om te doen en ben dan echt helemaal weg. We moesten ons een wandeling voorstellen door een landschap dat we zelf visualiseerden. Daarna werden onze verhalen besproken en de symbolen uitgelegd. Was mooi. De laatste inwijding van Reiki 1 was bijzonder. Ik voelde een briesje rond mn hoofd toen de lerares daar mee bezig was, werd naar mn linkerkant getrokken en voelde echt een spiraal van energie rondom mijn handen die ik in gebedshouding moest houden voor de inwijding. Daarna echt een zwaar gevoel van goed gegrond zijn. Dat had ik gisteren ook maar nu meer. Echt een gevoel van hier ben ik en het is goed zoals ik hier ben met al n min en pluspunten. Daarna werd er overgegaan tot de diploma uitreiking, lesboek en mochten we allemaal een bergkristal uitkiezen en hebben we taart gegeten en nagepraat, was leuk. Het groepsgevoel was er sinds gisterenavond pas iets meer. In september is Reiki 2 en ik heb besloten dat ook te gaan doen. Maar zo zeg ik ben echt heeeeeeeel moe..wel heel blij met mn Reiki 1 en ga heerlijk Reiki geven aan mezelf en anderen. Ik ben erg tevreden, voel me lekkerder dan voor de Reiki 1. smileNu maar eerst goed bijkomen en alles langzaam laten bezinken.
Islandlady
Islandlady jun 21 '09
Wauw Maryssa wat mooi! Jammer dat er hier geen Reiki cursussen gegeven worden maar wat niet is kan nog komen.
Erg mooi en bijzonder ook!

Liefs Bea
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki