Loading...
nl

Engelen, gidsen of anderen aanroepen

liesanne
liesanne jun 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Ann_ik
Oei, dat klinkt wel een beetje cru eigenlijk.
Zouden dan mensen met minder potentie ook sterven aan de mexicaanse griep?
En zijn alle kankergevallen dan ook het werk van engelen?

Je moet uitkijken dat je het niet gaat omdraaien! Het gaat erom wie engelen helpen, en wie engelen niet helpen. Engelen hebben daarbij wel degelijk hun voorkeur. Maar vergeet niet onze gidsen, familie en ouders die andere mensen helpen.
Het is dus niet zo dat engelen iemand direct voor de trein gooien. Het is eerder dat ze iemand niet behoeden wanneer deze onder voor de trein stapt, als deze niet zo spiritueel ver is. Het gaat er dus om, voor wie zij meer hun best doen.


Ik vind het nog steeds meer dan cru en ik geloof er ook helemaal niets van.
Hoezo zouden engelen meer hun best doen voor de levenden die spiritueel 'verder' zijn.... als het je tijd is heeft dat toch helemaal niets met je spirituele ontwikkeling te maken. Wie weet krijg je in een hiernamaals wel een belangrijke taak. wink

Tja, we hebben het als 'rijke' westerlingen maar makkelijk: met een borrelnoot achter een schermpje discussiërend over de potentie van mensen in Afrika...of mensen die geconfronteerd worden met diepe afgronden... (Maar wíe is nou het meest krachtig.......!!!)

M.i is het niet aan ons en aan niemand om hier ook maar íets over te zeggen...
liesanne
liesanne jun 17 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Inderdaad het zijn geen knechten. Die op een knip, wenk, smeek,of een gebod komen helpen.

Samenwerking!! mens en engel werken samen!



ik meende eerder gelezen te hebben dat ze wel op een verzoek meteen helpen...of geldt dat alleen voor engelmensen... smirk
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 18 '09
Origineel bericht van: liesanne

Ik vind het nog steeds meer dan cru en ik geloof er ook helemaal niets van.
Hoezo zouden engelen meer hun best doen voor de levenden die spiritueel 'verder' zijn.... als het je tijd is heeft dat toch helemaal niets met je spirituele ontwikkeling te maken. Wie weet krijg je in een hiernamaals wel een belangrijke taak. wink

Omdat de allerbelangrijkste taak van het moment helemaal niet in het hiernamaals afspeelt. Die taak is nu op aarde.

En je hoeft het ook niet te geloven hoor.
Origineel bericht van: liesanne

Tja, we hebben het als 'rijke' westerlingen maar makkelijk: met een borrelnoot achter een schermpje discussiërend over de potentie van mensen in Afrika...of mensen die geconfronteerd worden met diepe afgronden... (Maar wíe is nou het meest krachtig.......!!!)

Het is maar net hoe je het bekijkt. Deze discussie kan potentieel veel meer bereik hebben dan diegene die in de afgrond in Afrika valt.

Overzie je het geheel, zodat je er over kunt oordelen?
Origineel bericht van: liesanne


M.i is het niet aan ons en aan niemand om hier ook maar íets over te zeggen...

Ben ik niet met je eens. Wij kunnen hier wel degelijk iets over zeggen, en daarbij ben jezelf degene die de vraag heeft gesteld. Dus daar komt dan een antwoord op. Dat je het er misschien niet mee eens bent, ok. Toch zijn er veel aanwijzigen te vinden om je heen, dat er wel degelijk voorkeur is.

Roep eens een engel aan, en kijk of die ook echt je komt helpen? Dan weet je al genoeg.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 18 '09
Origineel bericht van: liesanne
Origineel bericht van: Bellefleur
Inderdaad het zijn geen knechten. Die op een knip, wenk, smeek,of een gebod komen helpen.

Samenwerking!! mens en engel werken samen!



ik meende eerder gelezen te hebben dat ze wel op een verzoek meteen helpen...of geldt dat alleen voor engelmensen... smirk

Nee hoor, ze komen alleen als het noodzakelijk is. Essentieel is de hulpvraag die wordt gesteld. Deze hulpvraag moet een hoger doel dienen, en dan komen ze. Anders moet je het gewoon zelf uitoeken.
liesanne
liesanne jun 19 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: liesanne

Ik vind het nog steeds meer dan cru en ik geloof er ook helemaal niets van.
Hoezo zouden engelen meer hun best doen voor de levenden die spiritueel 'verder' zijn.... als het je tijd is heeft dat toch helemaal niets met je spirituele ontwikkeling te maken. Wie weet krijg je in een hiernamaals wel een belangrijke taak. wink

Omdat de allerbelangrijkste taak van het moment helemaal niet in het hiernamaals afspeelt. Die taak is nu op aarde. hoe weet je dit allemaal zo zeker...

En je hoeft het ook niet te geloven hoor.
Origineel bericht van: liesanne

Tja, we hebben het als 'rijke' westerlingen maar makkelijk: met een borrelnoot achter een schermpje discussiërend over de potentie van mensen in Afrika...of mensen die geconfronteerd worden met diepe afgronden... (Maar wíe is nou het meest krachtig.......!!!)

Het is maar net hoe je het bekijkt. Deze discussie kan potentieel veel meer bereik hebben dan diegene die in de afgrond in Afrika valt.

Overzie je het geheel, zodat je er over kunt oordelen?ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de laatste opmerking..
Origineel bericht van: liesanne


M.i is het niet aan ons en aan niemand om hier ook maar íets over te zeggen...

Ben ik niet met je eens. Wij kunnen hier wel degelijk iets over zeggen, en daarbij ben jezelf degene die de vraag heeft gesteld. Dus daar komt dan een antwoord op. Dat je het er misschien niet mee eens bent, ok. Toch zijn er veel aanwijzigen te vinden om je heen, dat er wel degelijk voorkeur is.ik heb de vraag gesteld omdat ik graag verduidelijking wilde van hoe jij het ziet, niet omdat ik zelf een antwoord zoek.

Welke aanwijzingen zie jij om je heen?


Roep eens een engel aan, en kijk of die ook echt je komt helpen? Dan weet je al genoeg.
ik heb denk ik wel eens hulp gehad van iets wat voor mij onzichtbaar is, maar wel te voelen is. ik kan het een engel noemen, maar even goed iets anders. Ik weet het nl. niet.. ik roep wel eens hoor, maar dan gebeurt er meestal niet zoveel op dat moment. misschien wel later....
liesanne
liesanne jun 19 '09
Quote:
Nee hoor, ze komen alleen als het noodzakelijk is. Essentieel is de hulpvraag die wordt gesteld. Deze hulpvraag moet een hoger doel dienen, en dan komen ze. Anders moet je het gewoon zelf uitoeken.


en wat is dan een hoger doel?
Eruan
Eruan jun 20 '09
Origineel bericht van: liesanne
Quote:
Nee hoor, ze komen alleen als het noodzakelijk is. Essentieel is de hulpvraag die wordt gesteld. Deze hulpvraag moet een hoger doel dienen, en dan komen ze. Anders moet je het gewoon zelf uitoeken.


en wat is dan een hoger doel?


Dat vraag ik me ook af eigenlijk... wink
Lena
Lena jun 20 '09
een hoger doel.geen flauw idee
mijn gevoel zegt iets wat niet met het ego van doen heeft...
Lena
Lena jun 23 '09
Origineel bericht van: NiMS
Nee zeker niet. Daarvoor zijn het er iets te weinig.


dus als ik het goed begrijp staan ze wel voor jou altijd klaar maar niet voor iedereen..
omdat er te weinig zijn? smirk
Heidelroos
Heidelroos sep 19 '09
Origineel bericht van: Core
Hoi Hoi, ben even weg en jullie vullen dingen voor mij in tongue

Wat jullie zeggen klopt natuurlijk wel op een manier. Maar het zijn niet mijn woorden smile.

Origineel bericht van: Bellefleur
Als je wat vraag, Robbert?

Het was een verwijzing naar een stukje van mijn teksten. Eentje die nu zijn nut niet meer heeft om op te halen.

@Nims, alles heeft een oorzaak en alles begint op een zekere manier. Maar de oorzaak die je nu zoekt staat los van engelen en daarom ook de karma lading van de oplossing.

Of engelen zullen helpen gaf ik al mijn antwoord op.
"Engelen, een astrale vorm die je aanneemt als je energie/karma in balans en ten goede komt."
Engelen dragen een zeker puurheid en balans in hun die ze kunnen overdragen of delen. Maak bijvoorbeeld maar eens energie contact met bellefleur en dan voel je het, bellefleur draagt balans in zich.

Een balans hoeft niet altijd door middel van de makkelijkste weg te komen. Als je te veel naar het licht wil zal je uiteindelijk dieper in het duister vallen en daardoor weer een balans opbouwen.

Werk aan jezelf door te leven vanuit je goede gevoel "zonder ego!". Dan zal je levens vibe en je kern vanzelf gehoord en geholpen worden in vormen die je laten zijn.

Als het hart lacht is het geopend. Een blij hart geeft geluk en aandacht voor jezelf en de ander. (I love saying this :))


Greets, Robbert.



Heeeee... Robbert...
Dit is het laatste bericht dat ik van je lees..
Gaat het wel helemaal goed met je?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki