Loading...
nl

Engelen, gidsen of anderen aanroepen

admin
admin jun 15 '09
Maar de vraag is Hoe?
Terwijl ik eerder een vraag verwacht van Wat is gelukkig zijn?.
Misschien kunnen we daar eerst even over voelen.
admin
admin jun 15 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Karin
Heel mooi Bellefleur, en o zo waar.
Maar niet iedereen kan dit, wellicht na langere tijd wel.
Ook ik kan de meeste dingen wel positief omdraaien en daardoor loslaten.
helaas lukt dat niet met alles, soms kan ik echt het positieve niet zien al doe ik nog zo mijn best.
Wil niet zeggen dat dat positieve er dan niet is, maar mijn onvermogen om het op dat moment te zien.

Vanmorgen las ik een bericht in de krant (even in het midden of het waar is) 3 0f 4 kindjes die door hun ouders en oma werden vastgebonden op stoelen en dan stroomstoten kregen toegediend....werkelijk barbaars!
Ik kan daar het positieve echt niet van zien, deze kindjes zijn voor de rest van hun leven zo zwaar beschadigd!
Wellicht hebben ze daardoor wel de kracht om later hele mooie mensen te worden maar waarom zo?
Nee soms zie ik het echt niet.
Daarbij zul je zelf ook wel erkennen dat wat jij hebt geleerd echt niet van de ene op de andere dag is gelukt. Dat geldt ook voor anderen en de een zal daar langer over doen dan de ander.

Wel enorm knap dat jij al zover bent!Dan heb je veel meegemaakt!
Ook ik heb al die zaken meegemaakt die jij hebt benoemd, maar ik ben nog niet zover, halverwege zeg maar smile



Karin, ik weet dat je dat kunt. En ik weet dat als je het meer doet, het positieve zoeken, dat je het voor jezelf nog makkelijker maakt. Want jij bezit de kracht en het vermogen, en het inzicht, én de speelsigheid. en hebt zelfs genezende krachten.
En je bent zeer energiek!! grin


Dat is waar, maar al die energie helpt mij tot nu toe niet echt. Alhoewel....moet ik even laten bezinken smile
Hoe ken je mij zo goed? Kun je mij lezen door de teksten heen?
Je schrijft wel lief blush
Lena
Lena jun 15 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Maar de vraag is Hoe?
Terwijl ik eerder een vraag verwacht van Wat is gelukkig zijn?.
Misschien kunnen we daar eerst even over voelen.


als het niet kan is ook goed...
maar waarom een andere vraag verwachten?
de vraag aan jou hoe weet je dat je gelukkig? bent is ook een vraag wink
admin
admin jun 16 '09


Goeiemorgen, Lena!!
Hoe weet jij of je gelukkig bent? vraag je..
wel , dan zeg ik, je slaagt een vraag over,
nl. " wat is gelukkig zijn?"
En dan pas kan je jouw vraag beantwoorden.
Logisch dat je denkt dat je er niet op kan antwoorden, als je vragen overslaat!

admin
admin jun 16 '09
Origineel bericht van: Karin
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Karin
Heel mooi Bellefleur, en o zo waar.
Maar niet iedereen kan dit, wellicht na langere tijd wel.
Ook ik kan de meeste dingen wel positief omdraaien en daardoor loslaten.
helaas lukt dat niet met alles, soms kan ik echt het positieve niet zien al doe ik nog zo mijn best.
Wil niet zeggen dat dat positieve er dan niet is, maar mijn onvermogen om het op dat moment te zien.

Wel enorm knap dat jij al zover bent!Dan heb je veel meegemaakt!
Ook ik heb al die zaken meegemaakt die jij hebt benoemd, maar ik ben nog niet zover, halverwege zeg maar smile



Karin, ik weet dat je dat kunt. En ik weet dat als je het meer doet, het positieve zoeken, dat je het voor jezelf nog makkelijker maakt. Want jij bezit de kracht en het vermogen, en het inzicht, én de speelsigheid. en hebt zelfs genezende krachten.
En je bent zeer energiek!! grin


Dat is waar, maar al die energie helpt mij tot nu toe niet echt. Alhoewel....moet ik even laten bezinken smile
Hoe ken je mij zo goed? Kun je mij lezen door de teksten heen?
Je schrijft wel lief blush



Alles is in jou aanwezig, Karin en dat toont zich inderdaad sporadisch tussen jouw teksten.
Ik zag je ineens ook helemaal totaal, ik werd opgetilt om het te zien.
En wat ik zag heb ik opgeschreven..
liesanne
liesanne jun 16 '09
Origineel bericht van: seppe
Origineel bericht van: Natalie1986 Dit is echt bullshit... Ik geloof echt niet dat engelen alleen voor mensen klaar staan met veel potentie! Ik geloof dat ze voor iedereen klaar staan maakt niet uit of je veel potentie hebt of weinig.. Als je hulp nodig hebt heb je hulp nodig en dan zijn ze er gelijk!!
Origineel bericht van: NiMs
Als dat zo was, dan was het leven een stuk eerlijker geweest.
Waarom laten de engelen zoveel mensen doodgaan? Waarom doen engelen niets aan de honger in Afrika?


Omdat wij dit moeten oplossen en niet iemand/iets anders voor ons.


Dat denk ik ook Seppe...

Nims, denk je dat engelen daar verantwoordelijk voor zijn?
ben je van mening dat mensen die doodgaan of mensen in Afrika die een hongerdood sterven 'minder potentie' hebben....?? smirk
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 16 '09
Het klinkt hard, maar ik denk inderdaad dat de mensen die in afrika van de honger sterven, minder potentie hebben dan de mensen in afrika die NIET van de honger sterven.

Het is met evolutie bijna altijd de wet van de grote aantallen die het verschil maken.
Eruan
Eruan jun 17 '09
Oei, dat klinkt wel een beetje cru eigenlijk.
Zouden dan mensen met minder potentie ook sterven aan de mexicaanse griep?
En zijn alle kankergevallen dan ook het werk van engelen?
Maris1976
Maris1976 jun 17 '09
Als er geen ziektes zouden zijn en geen honger en iedereen heeft het goed is er ook goed en kwaad, de wereld zou overbevolkt raken, ik denk toch dat het met evenwicht te maken heeft, de wereld houdt zichzelf in evenwicht. Maar dat denk ik dan.
Eruan
Eruan jun 17 '09
Dat zou ik ook denken ja, dat er evenwicht moet zijn. Maar dat de engelen zouden bepalen wie er uiteindelijk wegvalt, dat vind ik zelf een beetje vaag.
Natuurlijk evenwicht is heel logisch, zo gaat dat ook in de natuur, als er geen voedsel is dan gaan ze dood, net zolang tot er genoeg voedsel is, en gaat de bevolking weer omhoog.

En als engelen het echt regelen, dan zouden dus eigenlijk alleen maar mensen met potentie overblijven...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 17 '09
Origineel bericht van: Ann_ik
Oei, dat klinkt wel een beetje cru eigenlijk.
Zouden dan mensen met minder potentie ook sterven aan de mexicaanse griep?
En zijn alle kankergevallen dan ook het werk van engelen?

Je moet uitkijken dat je het niet gaat omdraaien! Het gaat erom wie engelen helpen, en wie engelen niet helpen. Engelen hebben daarbij wel degelijk hun voorkeur. Maar vergeet niet onze gidsen, familie en ouders die andere mensen helpen.
Het is dus niet zo dat engelen iemand direct voor de trein gooien. Het is eerder dat ze iemand niet behoeden wanneer deze onder voor de trein stapt, als deze niet zo spiritueel ver is. Het gaat er dus om, voor wie zij meer hun best doen.
Eruan
Eruan jun 17 '09
Oke, zo begrijp ik het beter. Ik dacht al wel kan het zo hard zijn? wink
Lena
Lena jun 17 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Maar de vraag is Hoe?
Terwijl ik eerder een vraag verwacht van Wat is gelukkig zijn?.
Misschien kunnen we daar eerst even over voelen.



waarom deze vraag verwachten? een wereld zonder oordeel is toch volgens jou ook
Heerlijk, Lena!!
Liefdevol, vredig, blij , gelukkig. ?
Lena
Lena jun 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Ann_ik
Oei, dat klinkt wel een beetje cru eigenlijk.
Zouden dan mensen met minder potentie ook sterven aan de mexicaanse griep?
En zijn alle kankergevallen dan ook het werk van engelen?

Je moet uitkijken dat je het niet gaat omdraaien! Het gaat erom wie engelen helpen, en wie engelen niet helpen. Engelen hebben daarbij wel degelijk hun voorkeur. Maar vergeet niet onze gidsen, familie en ouders die andere mensen helpen.
Het is dus niet zo dat engelen iemand direct voor de trein gooien. Het is eerder dat ze iemand niet behoeden wanneer deze onder voor de trein stapt, als deze niet zo spiritueel ver is. Het gaat er dus om, voor wie zij meer hun best doen.


rare engelen dan crazyhet lijkt me zinvoller om eens te kijken waarom iemand minder spritueel niet zover is..
als een engelmens de mens met een simpele beweging of aanraking kan zetten tot?
waarom dan mensen uitsluiten...bewust worden..gaat niet altijd met 1 knip met de vingers...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 17 '09
Omdat je prioriteiten moet stellen Lena. Je kunt gewoon niet iedereen helpen, daarvoor zijn er gewoon teveel mensen. Het zijn dus geen rare engelen, het is juist raar om te denken dat engelen een soort van hulpjes zijn, die maar iedereen helpen.
admin
admin jun 17 '09
Inderdaad het zijn geen knechten. Die op een knip, wenk, smeek,of een gebod komen helpen.

Samenwerking!! mens en engel werken samen!
admin
admin jun 17 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur
Maar de vraag is Hoe?
Terwijl ik eerder een vraag verwacht van Wat is gelukkig zijn?.
Misschien kunnen we daar eerst even over voelen.



waarom deze vraag verwachten? een wereld zonder oordeel is toch volgens jou ook
Heerlijk, Lena!!
Liefdevol, vredig, blij , gelukkig. ?

Ja lieverd heel zeker.
Lena
Lena jun 17 '09
Origineel bericht van: NiMS
Omdat je prioriteiten moet stellen Lena. Je kunt gewoon niet iedereen helpen, daarvoor zijn er gewoon teveel mensen. Het zijn dus geen rare engelen, het is juist raar om te denken dat engelen een soort van hulpjes zijn, die maar iedereen helpen.


en hoeveel engelmensen zijn er dan in de wereld?
engelen zie ik niet als hulpjes hoor... smile
Lena
Lena jun 17 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Inderdaad het zijn geen knechten. Die op een knip, wenk, smeek,of een gebod komen helpen.

Samenwerking!! mens en engel werken samen! eerder mensen uitsluiten die nog niet spiritueel bewust zijn... crazy


wat lees jij slecht...ik heb het helemaal niet helpen in een knip of wenk of smeek :crazy
als een engelmens de mens met een simpele beweging of aanraking kan zetten tot?
waarom dan mensen uitsluiten...bewust worden..gaat niet altijd met 1 knip met de vingers[
color:#3366FF]dit was mijn opmerking smile




Lena
Lena jun 17 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur
Maar de vraag is Hoe?
Terwijl ik eerder een vraag verwacht van Wat is gelukkig zijn?.
Misschien kunnen we daar eerst even over voelen.



waarom deze vraag verwachten? een wereld zonder oordeel is toch volgens jou ook
Heerlijk, Lena!!
Liefdevol, vredig, blij , gelukkig. ?

Ja lieverd heel zeker.


nou dan weet je toch wat gelukkig zijn is crazy
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki