Loading...
nl

Engelen, gidsen of anderen aanroepen

admin
admin jun 13 '09
Origineel bericht van: Lena
het hele leven is niet eerlijk,maar dat wil niet zeggen dat de engelen er niet zijn...
alleen de hulp die wordt geboden wordt niet altijd als zodanig herkend als hulp..





Hoe kom je aan de stelling " het leven is niet eerlijk"?
admin
admin jun 13 '09
Het vuur wordt je wel aan de schenen gelegd Lena..
Lena
Lena jun 13 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
het hele leven is niet eerlijk,maar dat wil niet zeggen dat de engelen er niet zijn...
alleen de hulp die wordt geboden wordt niet altijd als zodanig herkend als hulp..





Hoe kom je aan de stelling " het leven is niet eerlijk"?


waarom is dit belangrijk om te weten...bellefleur kun je dat uitleggen?
Lena
Lena jun 13 '09
Origineel bericht van: Karin
Het vuur wordt je wel aan de schenen gelegd Lena..


het is zoals het is... wink
Lena
Lena jun 13 '09
eerlijk en oneerlijk twee tegenpolen...
het is maar hoe je dit ziet... smile
admin
admin jun 13 '09
Eerlijk, oneerlijk, geen idee, ik kijk wel uit ik zeg niet veel meer, ha ha.
Maar het valt me gewoon op dat jij nogal onder vuur wordt genomen in de diverse topics.
Maar dat is mijn gevoel, ik beschuldig niemand, verwijt niemand, helemaal niets smile
Lena
Lena jun 13 '09
Origineel bericht van: Karin
Eerlijk, oneerlijk, geen idee, ik kijk wel uit ik zeg niet veel meer, ha ha.
Maar het valt me gewoon op dat jij nogal onder vuur wordt genomen in de diverse topics.
Maar dat is mijn gevoel, ik beschuldig niemand, verwijt niemand, helemaal niets smile


eerlijk of oneerlijk zat nog even op mijn antwoord door te borduren.
bellefleur vroeg om een stelling waarom het leven oneerlijk is...maar het ging helemaal niet om een stelling maar gewoon wat je vindt...dat is volgens mij niet gelijk een stelling wink

onder vuur ja maar dat is niet erg... volgens nims is het vooral aandacht wink
admin
admin jun 14 '09
ow oké, ha ha laugh
Misschien mijn moederinstinct dat op hol sloeg.
admin
admin jun 14 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Karin
Eerlijk, oneerlijk, geen idee, ik kijk wel uit ik zeg niet veel meer, ha ha.
Maar het valt me gewoon op dat jij nogal onder vuur wordt genomen in de diverse topics.
Maar dat is mijn gevoel, ik beschuldig niemand, verwijt niemand, helemaal niets smile


eerlijk of oneerlijk zat nog even op mijn antwoord door te borduren.
bellefleur vroeg om een stelling waarom het leven oneerlijk is...maar het ging helemaal niet om een stelling maar gewoon wat je vindt...dat is volgens mij niet gelijk een stelling wink

onder vuur ja maar dat is niet erg... volgens nims is het vooral aandacht wink


Lena toch..
persoonlijk vind ik het leven niet oneerlijk ,en zou een tekst nooit beginnen met deze.
je zei " het leven is al heel oneerlijk..."
Ik was geboeid om te weten hoe dat komt dat je dat vind..
Net zoals jij aan mij en anderen jouw vele vragen stelt, of denkpistes plaatst.
Ik zie er alleen kansen in om datgene naar buiten te brengen waar eenieder voor staat.
En het mooie is ook, ik leer je beter kennen! Leuk toch..

liefs,
Bellefleur.
Lena
Lena jun 14 '09
nee jij niet inderdaad...
waarom het hele leven oneerlijk is...
dat zal niet altijd voor iedereen opgaan..
momenten van opwaarts en momenten van neerwaarts is toch wat veel mensen wel meemaken...


niet zo moeilijk hoor wink
arm en rijk
honger en overvloed
oorlog en vrede
dakloos en een dak boven je hoofd
ziekte en gezondheid..
maw de tegenstellingen zijn groot..


dus het maakt wel heel veel uit... en of dat eerlijk leven is of oneerlijk...
doe een poging bellefleur en leg het uit hoe jij dit ziet
als dit niet oneerlijk zou zijn...
admin
admin jun 14 '09
Ok,Lena. En ik praat oprecht en open.
Sommige mensen denken dat als ik altijd over Liefde praat, dat ik niets heb meegemaakt.
Sommige mensen denken dat ik niet weet wat het is om dakloos te zijn, onvrede mee te maken, ziek te zijn, geldzorgen, enz..
Sommige mensen denken dat ik niet weet wat lijden is, of verdriet, of verlies van een kind of persoon.
sommigen denken dat ik niet weet wat het is om honger te hebben, en zaken plots van de ene dag op de ander kwijt te spelen.
Toch wel, heel zeker, dat is een denkfoutje van sommige mensen.
Maar.... wat ik ook meemaakte of maak, in essentie en in oorsprong,
Alles is eerlijk, omdat ik alles ompool naar een positieve kracht.
En met alles, zeg ik ook letterlijk ALLES.
Heb ik momenten van verdriet, het is niet dàt wat mij mij maakt,
heb ik eens een boos moment, het is niet dàt wat mij mij maakt,
Heb ik een verlies van iets, wat is de winst, wat heb ik gewonnen?.. alles wat ik in mijn hart omdraai naar Liefde.
Alles wat ik in mijn hart omdraai naar ongenoegen, of oneerlijkheid heb ik verloren.
Dus lieverd, alles wat is , is atlijd door mij aan mogelijkheid om om te draaien naar positief. En dat is mij de eerlijkheid geven over dit leven.
Lena
Lena jun 14 '09
dit is wel jou persoonlijke kijk op bellefleur,
voor een hele groep mensen is die realiteit harder...of wordt zo ervaren...
wat ik wel begrijp is dat als je negatief omzet naar positief
het leven anders wordt in beleving..
en zelfs dat is heel persoonlijk

de realiteit gebied echter om wel met beide benen op de grond te blijven want er gebeuren toch heel veel niet zo leuke dingen op deze aarde
ongetwijfeld is dit een pad die ieder moet gaan..en ook de dieren en alles wat leeft hier...
maar soms besef ik dat niet alle mensen het zo goed hebben en een hele strijd moeten leveren in hun leven..
en zelfs nog op het einde van het pad...
dan voel ik me klein snap je... wink
admin
admin jun 14 '09
Heel mooi Bellefleur, en o zo waar.
Maar niet iedereen kan dit, wellicht na langere tijd wel.
Ook ik kan de meeste dingen wel positief omdraaien en daardoor loslaten.
helaas lukt dat niet met alles, soms kan ik echt het positieve niet zien al doe ik nog zo mijn best.
Wil niet zeggen dat dat positieve er dan niet is, maar mijn onvermogen om het op dat moment te zien.

Vanmorgen las ik een bericht in de krant (even in het midden of het waar is) 3 0f 4 kindjes die door hun ouders en oma werden vastgebonden op stoelen en dan stroomstoten kregen toegediend....werkelijk barbaars!
Ik kan daar het positieve echt niet van zien, deze kindjes zijn voor de rest van hun leven zo zwaar beschadigd!
Wellicht hebben ze daardoor wel de kracht om later hele mooie mensen te worden maar waarom zo?
Nee soms zie ik het echt niet.
Daarbij zul je zelf ook wel erkennen dat wat jij hebt geleerd echt niet van de ene op de andere dag is gelukt. Dat geldt ook voor anderen en de een zal daar langer over doen dan de ander.

Wel enorm knap dat jij al zover bent!Dan heb je veel meegemaakt!
Ook ik heb al die zaken meegemaakt die jij hebt benoemd, maar ik ben nog niet zover, halverwege zeg maar smile
Lena
Lena jun 14 '09
ja dan ga ik nog een stapje verder...
voor alle mensen die dit wel kunnen...engelmensen?
als dit zo zou moeten zijn dat ieder mens dit kan dan zou toch al het lijden er niet zijn?
want je geeft er een positieve draai aan en weg is het?
nee zelfs als alle mensen zover zouden zijn dan leven we niet op deze aarde wink
admin
admin jun 14 '09
Origineel bericht van: Karin
Heel mooi Bellefleur, en o zo waar.
Maar niet iedereen kan dit, wellicht na langere tijd wel.
Ook ik kan de meeste dingen wel positief omdraaien en daardoor loslaten.
helaas lukt dat niet met alles, soms kan ik echt het positieve niet zien al doe ik nog zo mijn best.
Wil niet zeggen dat dat positieve er dan niet is, maar mijn onvermogen om het op dat moment te zien.

Vanmorgen las ik een bericht in de krant (even in het midden of het waar is) 3 0f 4 kindjes die door hun ouders en oma werden vastgebonden op stoelen en dan stroomstoten kregen toegediend....werkelijk barbaars!
Ik kan daar het positieve echt niet van zien, deze kindjes zijn voor de rest van hun leven zo zwaar beschadigd!
Wellicht hebben ze daardoor wel de kracht om later hele mooie mensen te worden maar waarom zo?
Nee soms zie ik het echt niet.
Daarbij zul je zelf ook wel erkennen dat wat jij hebt geleerd echt niet van de ene op de andere dag is gelukt. Dat geldt ook voor anderen en de een zal daar langer over doen dan de ander.

Wel enorm knap dat jij al zover bent!Dan heb je veel meegemaakt!
Ook ik heb al die zaken meegemaakt die jij hebt benoemd, maar ik ben nog niet zover, halverwege zeg maar smile



Karin, ik weet dat je dat kunt. En ik weet dat als je het meer doet, het positieve zoeken, dat je het voor jezelf nog makkelijker maakt. Want jij bezit de kracht en het vermogen, en het inzicht, én de speelsigheid. en hebt zelfs genezende krachten.
En je bent zeer energiek!! grin
admin
admin jun 14 '09
Origineel bericht van: Lena
ja dan ga ik nog een stapje verder...
voor alle mensen die dit wel kunnen...engelmensen?
als dit zo zou moeten zijn dat ieder mens dit kan dan zou toch al het lijden er niet zijn?
want je geeft er een positieve draai aan en weg is het?
nee zelfs als alle mensen zover zouden zijn dan leven we niet op deze aarde wink


ik ben evengoed bij momenten, chagerijnig, of knap lastig op iets of iemand. Maar ik pak het thema aan. Het waarom, en de hoezo's van een gebeuren. Ik kijk ernaar en wil weten waar het vandaan komt en hoe om te polen. doe ik daar een paar dagen over, mij goed. doe ik daar een maand over, over iets, ook goed. Een jaar? ok, duurt het zolang met vallen en opstaan?
Ok, maar ik ga ervoor. Om het positief om te polen. Al krijg ik eers een hele familie vb over me heen! laugh
Jij kan dit ook, want jij bezit dezelfde moglijkheid!
En dezelfde sterkte in je om zaken om te polen!
Lena
Lena jun 15 '09
toch benader je het nog persoonlijk..
en ook al kun je het negatieve uitbannen..in je bestaan,blijft er nog steeds de buitenwereld...
negatief is niet verdwenen...
admin
admin jun 15 '09
Ik benader het vanuit mezelf,
Doe jij ook hoor Lena.
" het negatieve kunnen uitbannen" dat zijn jouw persoonlijke woorden.
Daar waar ik het over "ompolen" heb. Wat iets helemaal anders is!

Hoe vb. ban jij het negatieve uit?
admin
admin jun 15 '09
volgens mij zijn we wel erg offtopic he.... smile
Lena
Lena jun 15 '09
Origineel bericht van: Karin
ow oké, ha ha laugh
Misschien mijn moederinstinct dat op hol sloeg.


smileik ben gek op moeder instincten
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki