Loading...
nl

Engelen, gidsen of anderen aanroepen

liesanne
liesanne jun 11 '09
Sorry, maar ik krijg een 'knielen op een bed violen' -gevoel.
Zalig de uitverkorenen.......
Cialara
Cialara jun 11 '09
@ Bellefleur: Ik bedoelde eigenlijk dat een engel niet altijd zal komen om te helpen of in te grijpen als een gebeurtenis dus bij je lot, karma of levensles hoort. Dan kun je roepen wat je wil, maar zul je "erdoorheen" moeten...
admin
admin jun 11 '09
voor mij zijn ze er altijd. Ook als ik ergens doorheen moet.
Is er een levensles, dan zijn ze er zeker en vast.
Is er Karma, dan kunnen ze je daarin doorheen loodsen,
En het lot, daar geloof ik niet zo in.
Voor jou zijn ze er evengoed altijd, hoor.
Kan zijn dat je ze door de intensiteit van je situatie ze minder/niet ervaart.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 11 '09
Origineel bericht van: Angel of Death

Maar... Ik denk dat iedereen mens uiteindelijk wel een potentie heeft...

Absoluut, alleen de ene net wat minder dan de ander.
Cialara
Cialara jun 11 '09
mmmm, dat zou inderdaad kunnen. Als je de hele dag met een kleintje rondloopt heb je weinig aandacht voor jezelf, laat staan voor je gidsen of engelen.

Geeft ook niet echt, ik voel me wel beschermd door een aantal kleine ervaringen en dat geeft een fijn gevoel. Eigenlijk heb ik ze ook nog nooit geroepen. Ik voorvoel vaak dingen, voel het aankomen en reageer dan voordat het gebeurt, dat zal dan wel mijn vorm van contact zijn.
Natalie1986
Natalie1986 jun 12 '09
Dit is echt bullshit... Ik geloof echt niet dat engelen alleen voor mensen klaar staan met veel potentie! Ik geloof dat ze voor iedereen klaar staan maakt niet uit of je veel potentie hebt of weinig.. Als je hulp nodig hebt heb je hulp nodig en dan zijn ze er gelijk!!
admin
admin jun 12 '09
Natalie,
aan de hand van hoe jij het ziet, vorm je een mening.
wat is volgens jou 'potentie'
En waarin zit volgens jou dan het vele of het weinige?





Maris1976
Maris1976 jun 12 '09
Ik denk dat iedereen de hulp van Engelen kan inschakelen, het is daarna de keus wat je zelf met die hulp doet, bv je kinderen schreeuwen door elkaar heen en als moeder probeer je rustig te blijven na een stressvolle dag, je voelt het bloed onder je nagels vandaan trekken en besluit de hulp van Engelen in te roepen en te vragen of jij als moeder rustig kunt blijven en geduldig.

Zo gezegt zo gedaan, je weet dat je rustig moet blijven, maar maakt dan toch de impulsieve keuze om uit je vel te barsten en naar je kinderen te schreeuwen.

Dan heb je wel de hulp ingeschakelt, maar er zelf niks mee gedaan.

De engelen zijn geen kant en klare oplossingen.
admin
admin jun 12 '09
Voor mijn gevoel slaan jullie allemaal de plank mis in het oproepen van engelen.

Hoe wil je een engel oproepen als je niet eens weet wat een engel is? Weten jullie wel de reden waarom je dan een engel wel niet oproept?
Een engel gaat niet helpen als ze opgeroepen worden voor "zelf belangen" en "zelf belangen" speelt bij veel mensen de grootste rol voor het oproepen van engelen of andere krachten/bronnen.

Engelen, een astrale vorm die je aanneemt als je energie/karma in balans en ten goede komt.

PS: Het kan best dat jullie hier anders over denken, maar zo voel "ik" het.
Maris1976
Maris1976 jun 12 '09
Weet jij dan wat een Engel is?

Er zijn sowiezo verschillende Engelen heb ik begrepen, beschermengelen, aartsengelen, Engelen in verschillende geloven, dan heb ik het nog niet over de gevallen Engelen.

Ik denk dat iedereen persoonlijk een band kan hebben en ermee omgaat hoe zij dat willen of is er een speciale handleiding?
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: Maris1976

Weet jij dan wat een Engel is?

Het antwoord van deze vraag kan je vinden in jezelf. Mijn antwoord zal jouw mentale wetenschap (vanuit je ego) niet helpen.

Origineel bericht van: Maris1976

Er zijn sowiezo verschillende Engelen heb ik begrepen, beschermengelen, aartsengelen, Engelen in verschillende geloven, dan heb ik het nog niet over de gevallen Engelen.

Voel je deze engelen ook? Of is het alleen maar kennis die je hebt als mens?

Kom los van je waardes, hokjes indelingen en vergelijkingen.
Maris1976
Maris1976 jun 12 '09
Waarom zou ik losmoeten komen van mijn waardes, hokjes indelingen en vergelijkingen??

Dat maakt mij toch wie ik ben?

Laat jij maar los dat niet iedereen hetzelfde denkt en voelt.
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: Maris1976
Waarom zou ik losmoeten komen van mijn waardes, hokjes indelingen en vergelijkingen??

Dat maakt mij toch wie ik ben?

Laat jij maar los dat niet iedereen hetzelfde denkt en voelt.


Wil niet verder off-topic gaan, dus laat het hier maar bij.
Maris1976
Maris1976 jun 12 '09
ok smile
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: Core
Voor mijn gevoel slaan jullie allemaal de plank mis in het oproepen van engelen.

Robbert, hier word niet met planken geslaan! wink
En wie is die allemaal?

Quote:

Hoe wil je een engel oproepen als je niet eens weet wat een engel is?


Men ervaart!


Quote:

Weten jullie wel de reden waarom je dan een engel wel niet oproept?


Men zal de ware reden leren kennen, hoor!! Het mag de ruimte krijgen die in samenspraak/ spel is met de cosmos.

Quote:

Een engel gaat niet helpen als ze opgeroepen worden voor "zelf belangen" en "zelf belangen" speelt bij veel mensen de grootste rol voor het oproepen van engelen of andere krachten/bronnen.


Je benadert het heel mensenlijk, want je veralgemeent.
het is best mogelijk dat engelen op je oproepen zodanig inspelen, dat ze je leren inzien dat alles in functie staat van groei!



Quote:


Engelen, een astrale vorm die je aanneemt als je energie/karma in balans en ten goede komt.

PS: Het kan best dat jullie hier anders over denken, maar zo voel "ik" het.




Ja,het is jouw soort "gevoel" en ergens zit daar een grond van waarheid in, maar je geeft nogal veralgemeniserend en belerend. je geeft geen ruimte voor een open gesprek hiermee.
Waarom vertrek je niet vanuit vragen?
admin
admin jun 12 '09
Origineel bericht van: Core
Origineel bericht van: Maris1976

Weet jij dan wat een Engel is?

Het antwoord van deze vraag kan je vinden in jezelf. Mijn antwoord zal jouw mentale wetenschap (vanuit je ego) niet helpen.

Origineel bericht van: Maris1976

Er zijn sowiezo verschillende Engelen heb ik begrepen, beschermengelen, aartsengelen, Engelen in verschillende geloven, dan heb ik het nog niet over de gevallen Engelen.

Voel je deze engelen ook? Of is het alleen maar kennis die je hebt als mens?

Kom los van je waardes, hokjes indelingen en vergelijkingen.



Robert, gaandeweg zal een engel, Gids of welk wezen dan ook,
in begeleiding van iedere mens, ze stapsgewijs brengen naar het contakt met hen. En dat wordt op subtiel niveau soms druppelgewijs zichtbaar, maar kan uitgroeien tot iets zeer intens.
Dan gaan ze in zichzelf ervaren en voelen. Jij weet dat, ook jij bent stapsgewijs gebracht naar deze h-erkenning.
Waar Maris, of anderen nu tegenaan kijken , kan morgen al weer duidelijker gevoeld zijn.



Door te zeggen " doe dit, dat en dit " zal de persoon in kwestie niet het enthousiasme voelen, die het met zich zou kunnen dragen,zie je..

Play my dear!! grin
admin
admin jun 12 '09
Nou "ik" zit regelmatig op merudi onderwerpen te lezen en het komt er toch wel erg vaak op neer dat alles "engelen energie" is en dat iedereen zich "engel" voelt.
Daarom lijkt het mij belangrijk om iedereen er eens op te wijzen dat we hier wel degelijk zijn voor een reden maar dat je er ook te ver in kan gaan en dan blind word voor de totale realiteit.

Natuurlijk we zijn mens en maken fouten waarvan we moeten leren. Maar het is wel belangrijk om ook fouten van te voren te kunnen voorzien zodat je ze niet eens hoeft te maken.
admin
admin jun 12 '09
Nou , doe een topic open, met de vraag
"wie voelt zich een engel" wink


dan zal zien of het "iedereen " is;
nu is dat een invulling van je vanuit pure speculatie en onwillekeurig lezen van onderwerpen.
Lena
Lena jun 12 '09
Origineel bericht van: Core
Nou "ik" zit regelmatig op merudi onderwerpen te lezen en het komt er toch wel erg vaak op neer dat alles "engelen energie" is en dat iedereen zich "engel" voelt.
Daarom lijkt het mij belangrijk om iedereen er eens op te wijzen dat we hier wel degelijk zijn voor een reden maar dat je er ook te ver in kan gaan en dan blind word voor de totale realiteit.

Natuurlijk we zijn mens en maken fouten waarvan we moeten leren. Maar het is wel belangrijk om ook fouten van te voren te kunnen voorzien zodat je ze niet eens hoeft te maken.


core mooi omschreven...maar wat is de totale realiteit?
zo te zien maken de engelen hier ook fouten als ik je begrijp.... maar van fouten van te voren voorzien...daar maak je me heel nieuwsgierig na wink
Lena
Lena jun 12 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Nou , doe een topic open, met de vraag
"wie voelt zich een engel" wink


dan zal zien of het "iedereen " is;
nu is dat een invulling van je vanuit pure speculatie en onwillekeurig lezen van onderwerpen.


ik vind het geen pure speculatie en onwillekeurig lezen van onderwerpen...
maar gewoon goed lezen van wat hier over het scherm komt smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki