Loading...
nl

me/cvs

admin
admin okt 16 '09
Origineel bericht van: Heidelroos
Origineel bericht van: Larapinta
Ik ben gediagnosticeerd met me/cvs. Ik kom daar niet meer vanaf, maar kan er mee leren omgaan. Het zal de tijd duren dat ik het heb geaccepteerd, maar het gaat al beter. Ik ben ik, ook met mijn me/cvs.
Mijn dochter heeft het ook, maar zj kan nog genezen.

Hoe denken jullie over me/cvs?

Lieve groet Marjan


oh jeetje....


Hey lieve Heidel wink

Volgens mij zeg jij iets niet wat hierachter geplaatst zou moeten? Mag ook in een pbtje hoor smile
Heidelroos
Heidelroos okt 16 '09
nee hoor meis..
Tis gewoon een vervelende diagnose..

Ik denk dat grenzen dan al ver en ver en ver overschreden zijn..
jaren aan een stuk niet luisteren..
Naar je lichaam..
admin
admin okt 16 '09
Dat ben ik helemaal met je eens!! En weet je, het zal je niet verbazen ... maar ik kan het nog steeds niet, mijn grenzen niet overschrijden. Pffff... Elke dag weer voel ik dat ik wederom grenzen ben overschreden, maar ik ben zo bang dat als ik stappen terug moet doen, dat ik niet meer in de zorg welkom ben, omdat ik het gewoon [even onder ons eerlijk gezegd] niet meer aankan....

liefs
admin
admin okt 27 '09
Vandaag ... de eerste dag van de therapie die ik bij het vermoeidheidscentrum ga volgen voor de loop van een jaar. Elke maand moeten we daar een dag heen [jorinda ook] en dan voor afwisselende therapieën. Het zijn ergotherapie, fysiotherapie, psychotherapie, ontspanningstherapie en diëtist.

Vandaag was de spits om af te bijten voor fysio en ergo.
Eerst naar de fysio. Heb daar verteld van mijn rug, die nog regelmatig parten speelt, dus ivm mijn werk wilde hij daar eerst even wat mee doen. Maar vooraleerst kreeg ik een apparaatje, in mijn rechterhand, die ik moest inknijpen >> en daarmee konden dan de kilo's aan afgelezen worden hoeveel ik kon tillen/verschuiven/duwen met die ene kant. En daarna de linkerhand. Rechts was 26 kilo en links 23 kilo. Ben rechtshandig, dus dat was redelijk.
Goed, toen even geoefend met een kratje tillen en weer neerzetten, maar meer kijken naar wat hij deed dan dat ik zelf wat deed, omdat ik op een schaal van 0-10 mijn vermoeidheid moest aangeven en dat was voor mij 8-9. Te hoog om wat te doen. Maar goed, korte inspanning dus, en niet zwaar belast.
Daarna weer met dat apparaatje aan mijn rechterhand, en hij zei >> dat is typisch voor me/cvs. Ik was dus dat korte inspanningsmoment al 9 kilo aan kracht kwijtgeraakt!! Ik kon nog maar 17 kilo tillen met rechts. Hij heeft links niet eens meer gepakt. Het was aardig confronterend dus!!!
Toen naar de ergo. Daar kwam ik in een gesprek er dus achter wát dat van de fysio eigenlijk zei. Want ik moest bij de ergo aangeven welke ADL handelingen ik vermoeiend vond, of welke bezigheden. O.a. dus mijn werk. Maar een krachtsverlies van 9 kilo bij een korte, niet inspannende, inspanning >> betekent dus dat ik bij het verzorgen op mijn werk van één bewoner al OVER MIJN GRENZEN heen ga frownHet werk in de zorg is dus te zwaar!!! Voorlopig althans. Zo doorgaande, zal ik er nooit komen ..... Kan ik nooit procentjes winst pakken op de me/cvs. Dus ik krijg nu ook een afspraak met de arbeids - en reïntegratieconsulent van het vermoeidheidscentrum, omdat ik het zwaar en moeilijk vind om wederom mezelf zeker voor 50% ziek te moeten melden.
Toch zal ik dat moeten doen, want alle klachten, bundelen zich bij mij momenteel in ontstekingen en zoals gezegd, ik kom zo nooit een stap verder vooruit.

Heb nu dan eerst drie weken vakantie, en dan ga ik me maar eens beraden op hoe ik het naar het werk toe ga brengen... pfffff

Verder is de eerste afspraak dat ik een krukje ga kopen voor onder de douche, dat ik zittend ga douchen voorlopig en eerst herstellen voordat ik me ga afdrogen ... frown

Van een verdrietige Mar
Pegasus
Pegasus okt 27 '09
Goh, dat is heftig. Ik kan me voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt. Meis, een dikke knuffel vanuit hier.
admin
admin okt 27 '09
Lieve, lieve Mar,

Dat is best een verdrietig verhaal, maar ik denk dat je zelf nog altijd de beste graadmeter bent uiteindelijk! Zie het als een bewust(er) worden van je eigen lichaam en de impact wat het heeft als je zwaardere dingen aan het doen bent. Dat is denk ik ook de bedoeling ervan, in plaats van tevoren n.a.v. metingen te horen krijgt wat je wel en niet zou moeten kunnen ! You can do it?! Yes, you always can Mar ! Knuffel !!! smile
admin
admin okt 27 '09
Origineel bericht van: Pegasus
Goh, dat is heftig. Ik kan me voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt. Meis, een dikke knuffel vanuit hier.


Die knuffel had ik net even nodig, dank je Pegasus!!!
Emuca
Emuca okt 27 '09
Lieve Mar,

wat mega uber duber rot zeg! Ik hoop heel erg dat je je snel weer beter zal voelen en dat die therapieen je zullen helpen. Ook van mij een mega knuffel.
admin
admin okt 27 '09
Origineel bericht van: Bart
Lieve, lieve Mar,

Dat is best een verdrietig verhaal, maar ik denk dat je zelf nog altijd de beste graadmeter bent uiteindelijk! Zie het als een bewust(er) worden van je eigen lichaam en de impact wat het heeft als je zwaardere dingen aan het doen bent. Dat is denk ik ook de bedoeling ervan, in plaats van tevoren n.a.v. metingen te horen krijgt wat je wel en niet zou moeten kunnen ! You can do it?! Yes, you always can Mar ! Knuffel !!! smile


Lieve Bart,
Ik ben zeker zelf de beste graadmeter! Maar deze meting geeft duidelijk aan dat ik over mijn grenzen heen ga. Wat ik natuurlijk wel wist, diep van binnen, maar wat ik niet wilde weten!!! Dus daar heeft deze meting wel degelijk nut zeg maar. En n.a.v. deze meting horen wat ik wel en niet zou moeten kunnen, is juist héél belangrijk >> anders doe ik er niks mee en verruïneer ik mijn eigen lichaam en mijn eigen leven. Dus het is goed dat het er is, alleen het is zo verdraaid confronterend!!!
Dank je voor je lieve woorden en die knuffel ... die doet me goed!!! Liefs Mar
admin
admin okt 27 '09
Origineel bericht van: Angel of Death
Lieve Mar,

wat mega uber duber rot zeg! Ik hoop heel erg dat je je snel weer beter zal voelen en dat die therapieen je zullen helpen. Ook van mij een mega knuffel.


Thnxxx AoD winken ik ga voor de therapie!!! Ik moet gewoon procentjes pakken en dat zal me lukken!!!
Maryssa
Maryssa okt 27 '09
Lieve Mar,

Dat klinkt als een confronterende dag meisje.

Het gaat om jou om jouw welzijn. Het is niet makkelijk om het te vertellen op je werk maar jij bent het allerbelangrijkste! Arme schat je krijgt een hele dikke knuffel. Mocht je wat steun willen in de vorm van reiki dan hoor ik het wel.

xxx
admin
admin okt 27 '09
Dank lieve Mar,

Ja, begrijp het, en het is zeer zeker nuttig, begrijpelijk ! Dan zullen de therapieën je zeer zeker alleen maar verder helpen, succes smile
admin
admin okt 27 '09
Origineel bericht van: Maryssa
Lieve Mar,

Dat klinkt als een confronterende dag meisje.

Het gaat om jou om jouw welzijn. Het is niet makkelijk om het te vertellen op je werk maar jij bent het allerbelangrijkste! Arme schat je krijgt een hele dikke knuffel. Mocht je wat steun willen in de vorm van reiki dan hoor ik het wel.

xxx


Lieve Maryssa .... >> thnxxx, krijg tranen in mijn ogen van zoveel liefde en warmte!!! Begrip ... liefs Mar
admin
admin okt 27 '09
Origineel bericht van: Bart
Dank lieve Mar,

Ja, begrijp het, en het is zeer zeker nuttig, begrijpelijk ! Dan zullen de therapieën je zeer zeker alleen maar verder helpen, succes smile


Daar gaan we van uit, lieve Bart >> ik móet positief blijven!!!
admin
admin okt 27 '09
oh, sorry, ik wou schrijven, whaauw wat goed allemaal,
en begrijp je verdriet niet.
excuus, soms kan ik je helemaal niet meer volgen...
en ook de reactie's van de anderen niet.
Het zal wel aan mij liggen, zekers?
admin
admin okt 27 '09
Je kan mij helemaal niet meer volgen???
Wil je me dan misschien wel vertellen en uitleggen wat je bedoelde met dat je wilde schrijven wat goed allemaal en begrijp je verdriet niet???
Ik begrijp jou nu niet????
Heb ik iets verkeerds opgeschreven??? eek
admin
admin okt 27 '09
Wat er nu gebeurt Marjan , zijn stappen vooruit.
Niet achteruit. Maar echt letterlijk vooruit,
doordat je nu op feiten wordt gedrukt,
en je wordt omringt door de beste zorgen
vanaf nu kàn het ook alleen maar berg-OPwaards gaan
en niet meer bergaf!

In liefde,
Tinne
admin
admin okt 27 '09
Ja, maar ik zie ze niet zo frown
Ik voel het als FALEN!!!!
Zoals jij en Bart het schrijven,,, is het zó waar!!! Maar ik vind het zo ontzettend moeilijk om het positief te zien, met name dat ik me wederom ziek moet melden, om uiteindelijk stappen voorwaarts te zetten..... En ik denk eigenlijk dat het komt, omdat ik zeker weet dat mijn werkgever en collegae er anders mee omgaan, snap je?? Die zullen het niet willen begrijpen.....

Ook in Liefde !!!
Mar
admin
admin okt 27 '09
ja, ik snap dat wel, schat
maar ik kan in dat gevoel niet meegaan,
daarin kan ik je niet in volgen.
Het lijkt wel of je je vernedert voelt.
admin
admin okt 27 '09
Nee, weet je, niet vernederd >> meer shockerend, de feiten zien en wetend dat ik mijn werkgever moet vertellen dat ik wederom de ziektewet in ga frownDat accepteren ze nooit zonder slag of stoot
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki