Nims; Zonder regels kan ik niet meer tegen mezelf zeggen: "Ik zal niet moorden".
Dus jij hebt een wet nodig die jou van moorden afhoud? Kun jij hierbinnen niet op jouw eigen zielsverbinding steunen, wanneer jij voor zo een overweging zou komen te staan?
Nee niet direct een wet, maar wel een eigen aangenomen regel. Het zijn de zogenaamde normen en waarden die we onszelf aanleren. Als je naar een omgeving gaat, volledig zonder regels en wetten, zouden daar ook de aangeleerde regels en wetten niet meer relevant zijn. Men zou er zonder normen en waarden leven. Dat is wat ik zeg en niet anders. Ik heb geen wet nodig waarom ik iemand niet zo vermoorden.
Maar vraag jezelf eens af, als jij in 1921 Hitler als buurbaby zou hebben en je zou op dat moment weten wat hij zou gaan doen, zou jij hem dan laten leven, wetend wat er daarna zou gebeuren?
Zijn er regels en wetten die gelden binnen de "devine-intervention?" Ik ben zelf van mening dat er voor sommige van ons geen regels en wetten meer gelden:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...n%20inzicht.htm
De Engelmens heeft een bijzondere gave die niet vaak wordt gebruikt vanwege de grote kracht ervan. Ze kan ingrijpen in het lot en deze naar eigen inzicht veranderen. De Engelmens kan er bewust voor kiezen iemand te helpen die een auto-ongeluk gaat krijgen. Ze kan er echter ook bewust voor kiezen om dit ongeluk te laten gebeuren.
Daarnaast heeft de Engelmens ook de mogelijkheid om hulp van boven in te roepen om bepaalde dingen te laten regelen. Wel is het zo dat deze beïnvloeding het hogere doel moet dienen. Gebeurt dit niet, dan zal het lot heel snel zijn afwijking corrigeren.
Het Lot grijpt niet in wanneer de Engelmens iets aanpast. Het weet dat ze het vanuit de bron en het grotere doel heeft moeten doen.
Maar de vraag was meer op de deelnemers aan het forum gesteld en gaat niet over de effecten in totaal op de mensenmassa in het algemeen.
Is het niet een beetje naïef om te denken dat als je de regels op kleine schaal wijzigt, het geen enkele impact heeft op het grotere geheel? Een vleugelslag van een vlinder in Japan kan een orkaan veroorzaken in Amerika. Het ene staat niet los van het andere.
Helaas zit een heel groot deel van de mensheid vol met haat en zelfzucht, dus een regelloze wereld moet wel spaak lopen.
Waarom denk je dat dat spaak moet lopen? Heb jij geen vertrouwen in een collectief waarin iedereen verbonden is, en de gedachte regeert over de materie?