Loading...
nl

Wat zou je doen als alle wetten, wegvallen?

Thomas A
Thomas A mei 17 '09
Nee je kan niet iedereen ver-anderen. Zelfs in wezen enkel jezelf is mijn idee. Een voorbeeld zijn is wat anders. Zeker ook in de opvoeding van kids. A vertellen en B doen werkt dan ook niet toch?

Ja ja, dat ego! Maar goed je ervan bewustzijn maakt hem wel zichtbaar…………

Lungold hang ik aan omdat zijn theorieën stroken met mijn eigen bevindingen en wanneer ik teksten van anderen plaats doe ik dat omdat in mij erin vindt en er achter kan staan. Daarnaast gaat dat een heel stuk sneller dan wanneer ik een verhaal zelf neerschrijf. Het plaatsen van stukken van anderen (onderzoekers e.d.) doe ik dus alleen uit tijdwinst. Ik lees erg veel (elke dag), maar niet alle boeken lees ik uit zeker niet hypothese nummer zoveel……..

Nieuwe tijdsen bestaan ook bij de gratie van nieuwetijds ouders en opvoeders. Daarnaast zijn de grote instituten deels omgegaan en kunnen we niet meer steunen op aangeleerde of opgedrongen opvattingen zodat we uiteindelijk bij onszelf uit doet komen………… Gevoel en zelf kijken als nieuwe graadmeter. Mooi toch?
admin
admin mei 17 '09
Inderdaad kun je alleen jezelf veranderen, dat heb ik wel geleerd zo langzamerhand, ha ha.

Ik begrijp waarom je Lungold aanhangt, maar wat maakt dat zijn ideeën met de jouwe stroken?
is het dat je dan een *aha* gevoel krijgt als je de teksten leest? Dat herken ik wel.
Het nadeel van het overnemen van die teksten vind ik vaak dat ik dus de gevoelens en gedachten van die persoon lees en niet die van degene die ze plaatst, daardoor is het voor mij persoonlijk moeilijk in te voelen wat degene die ze plaatst beweegt, ik hoop dat ik duidelijk ben met uitleggen.

Dat laatste stukje ben ik niet helemaal met je eens, immers de nieuwetijdsen zijn er omdat ze daar zelf voor kiezen, ik geloof dat een nieuwetijdse die geen nieuwetijdse ouders heeft er ook wel komt alleen zal de weg een stuk langer en zwaarder zijn, maar naar mijn mening kiezen we daar toch echt zelf voor.

En zelfs als nieuwetijdse ouder (want voor mijn gevoel mag ik mij dat noemen) is het nog altijd heel zwaar. Je vecht ook tegen de aangeleerde en opgedrongen opvattingen die op scholen erin wordt geramd.
Daarbij hebben nieuwetijdsen veel van indigo's en dat is best pittig. Maar ook heel goed, eindelijk een frisse wind door oude stoffige vastgeroeste meningen, principes en maatschappelijke regeltjes.

Gevoel en zelf kijken als nieuwe graadmeter, ja dat zou iedereen moeten doen (nou ja moeten..)
Thomas A
Thomas A mei 17 '09
De stellingen die Lungold brengt ben ik door de jaren tegengekomen in vele boeken, al was het dan vaak maar in heel kleine stukjes ervan. Nooit zo compleet als in het verhaal van Lungold die best behoorlijk gedegen onderzoek deed bij zijn leven. Vanaf mijn 12de ben ik actief amateur archeoloog en geoloog en deed erg veel aan zelfstudie en onderzoek. (nog altijd een actieve bezigheid) en heb dan ook een verzameling arthefacten en fossielen en boeken daarover).

ja maar Karin toen we jong waren bewerkten onze ouders ons met de kerk en de bijbehorende regels. Dat gebeurd nu nauwelijks meer dus krijgen kiddies veel meer ruimte tot zelfontwikkeling. Vandaar dat ik schrijf 'bij de gratie van nieuwe tijdsouders...' Kinderen krijgen hierdoor meer ruimte tot zelfontwikkeling en ja zeker doet de kosmos hier veel in onze tijd van grote bewustwording. Ook bij ons als al wat ouderen zeg maar.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 17 '09
Origineel bericht van: Karin

Jouw teksten zijn heel vaak van anderen, ik ben nieuwsgierig naar wat jij denkt en voelt, niet dat je de waarheden van anderen tot de jouwe maakt.

Dat is nou precies wat mij ook opvalt. Waar is jouw eigen waarheid? Wat zijn jouw wetten, wat zijn jouw regels? Beleef je ook wat overeenkomt met jouw wereld?
admin
admin mei 17 '09
Origineel bericht van: Thomas A
ja maar Karin toen we jong waren bewerkten onze ouders ons met de kerk en de bijbehorende regels. Dat gebeurd nu nauwelijks meer dus krijgen kiddies veel meer ruimte tot zelfontwikkeling. Vandaar dat ik schrijf 'bij de gratie van nieuwe tijdsouders...' Kinderen krijgen hierdoor meer ruimte tot zelfontwikkeling en ja zeker doet de kosmos hier veel in onze tijd van grote bewustwording. Ook bij ons als al wat ouderen zeg maar.


...bewerken onze ouders ons met kerk en de bijbehoren regels...
Wat betekent dat voor jou, Thomas? Dat "bewerken".
En waarin bestaat het "zelfontwikkelen" voor jou?

Bellefleur
gast
gast mei 17 '09
Wat ben je liever;

Een paard die de kar met wetten en regels trekt van de heerser die je na noeste arbeid te eten geeft uit zijn schuur.

Of het paard dat gekoesterd wordt door moeder natuur en zijn eigen kostje in vrijheid bij elkaar zoekt en leeft in symbiose met diezelfde moeder.
admin
admin mei 17 '09
Ik ben het paard dat innerlijk vrij is,
Die leeft vanuit het hart, waar ie ook is.
gast
gast mei 17 '09
Ja, Bellefleur, in een gevangenis kun je ook nog vrij zijn winkHet is een kwestie van gevoel.
Thomas A
Thomas A mei 17 '09
lieve schatten lees dan eens terug wat ik de afgelopen 3 jaar allemaal aan eigen 'vanuit het hart' in 2000 posts geplaatst heb. Daarbij heb ik - na een afwezigheid van 7 maanden amper 10/15 posts geplaatst!!!???

En Bellefleur wat jij aanhaalt is toch echt wel een eigen bevinding hoor, ontstaan vanuit een eigen zoeken.......
admin
admin mei 17 '09
Origineel bericht van: dammar
lieve schatten lees dan eens terug wat ik de afgelopen 3 jaar allemaal aan eigen 'vanuit het hart' in 2000 posts geplaatst heb. Daarbij heb ik - na een afwezigheid van 7 maanden amper 10/15 posts geplaatst!!!???

En Bellefleur wat jij aanhaalt is toch echt wel een eigen bevinding hoor, ontstaan vanuit een eigen zoeken.......

je bedoelt dat het jouw bevindingen zijn vanuit jouw zoeken?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 17 '09
Origineel bericht van: dammar
lieve schatten lees dan eens terug wat ik de afgelopen 3 jaar allemaal aan eigen 'vanuit het hart' in 2000 posts geplaatst heb. Daarbij heb ik - na een afwezigheid van 7 maanden amper 10/15 posts geplaatst!!!???

En juist daarin zien we een enorm verschil tussen de thomas van 7 maanden geleden en de thomas die je nu laat zien. 7 maanden geleden had je nog een eigen stem, een eigen boodschap en was je veel authentieker dan dat je nu laat zien. In die 10/15 posts laat je een totaal andere thomas zien als dat je kunt zijn. Waarom "schuilen" achter grote namen, als je ook je eigen stem hebt?
gast
gast mei 17 '09
Vanwaar ook de naamsverandering naar een tropische hars soort?
Thomas A
Thomas A mei 17 '09
Ik heb ook eigenlijk niet meer de juiste aandacht voor al te theoretisch bezig zijn merk ik. DHier kom ik ook achter door weer opnieuw in te willen 'steken'. Ik heb er het geduld ook niet meer voor. Een reden ook om maar weg te blijven van dit toch zo plezierige forum. Ook op andere fora ben ik sinds een tijdje weg. Woorden zijn nog geen daden en dat laatste krijgt meer aandacht de laatste tijd.

Gast; Het lukte me niet om al mijn gegevens weg te halen. Dan maar een naam geplaatst van een harssoort uit Maleisië die ik veel gebruik bij de bereiding van natuurlijke wieroken en bij mij - naast Elemi gum - absoluut favoriet is.........
admin
admin mei 17 '09
Origineel bericht van: dammar
De stellingen die Lungold brengt ben ik door de jaren tegengekomen in vele boeken, al was het dan vaak maar in heel kleine stukjes ervan. Nooit zo compleet als in het verhaal van Lungold die best behoorlijk gedegen onderzoek deed bij zijn leven. Vanaf mijn 12de ben ik actief amateur archeoloog en geoloog en deed erg veel aan zelfstudie en onderzoek. (nog altijd een actieve bezigheid) en heb dan ook een verzameling arthefacten en fossielen en boeken daarover).

Nou het lijkt mij dat jij dan juist een hele eigen mening hebt! Ik zei al eerder ik neem ook teksten over van anderen, maar ik wil zo graag horen wat jij diep van binnen er van vind en dan niet met die ingewikkelde woordspelingen of woorden met - streepjes smile. Veel boeken hebben zegt dat je veel wijsheden van anderen in je bezit hebt. Heel leuk maar ik ben benieuwd naar de jouwe. Niet met de bedoeling je onderuit te halen, begrijp me niet verkeerd, maar na al die tijd hier heb ik het gevoel jouw echte gezicht nog niet te hebben gezien, snap je me een beetje?

ja maar Karin toen we jong waren bewerkten onze ouders ons met de kerk en de bijbehorende regels. Dat gebeurd nu nauwelijks meer dus krijgen kiddies veel meer ruimte tot zelfontwikkeling. Vandaar dat ik schrijf 'bij de gratie van nieuwe tijdsouders...' Kinderen krijgen hierdoor meer ruimte tot zelfontwikkeling en ja zeker doet de kosmos hier veel in onze tijd van grote bewustwording. Ook bij ons als al wat ouderen zeg maar.


Vind jij dat kinderen meer ruimte krijgen tegenwoordig? Hmmm ben ik het niet zo mee eens, goede scholen, topsalarissen en vooral allemaal een snelle auto, ik denk dat er nu zelfs meer van de kinderen wordt gevraagd dan vroeger. kleuterscholen zijn geen kleuterscholen meer, die hummels van 4 worden tegenwoordig ook al een soort citotoetsen blootgesteld, want owee als Pietje of Klaasje gemiddeld presteerd, dat willen we toch niet? De regels van vroeger zijn er wellicht minder maar daar zijn echt wel andere voor in de plaats gekomen.
Helma
Helma mei 17 '09
Jammer, Raymond.

Ik had je graag écht willen leren kennen, maar het mocht niet zo zijn.

Je kunt altijd kiezen om, als iets te moeilijk wordt, weg te gaan, maar de kans blijft hier altijd open als je alsnog iets wilt vertellen, als je uit je boekenkast durft te komen natuurlijk.

Het ga je goed.

Helma.
Thomas A
Thomas A mei 17 '09
Het is echt de aandacht die er voor ontbreekt Helma en niet de wel of niet openheid. Het is op verzoek van medeforum deelnemers dat ik even terug was en dat is een slecht vertrekpunt blijkt wel. Ik merk dat ik niet het geduld op kan brengen er voor te gaan zitten ver-diepende antwoorden te geven. Dan is wegblijven uiteindelijk een meer passend idee toch. Met mijn gezicht laten zien heb ik verder weinig moeite hoor.
admin
admin mei 17 '09
antwoorden liggen heus niet zo diep.
Meestal zijn ze vrij voor de handnemend.
admin
admin mei 17 '09
Sorry Thomas maar dat is een antwoord van niks.

Ik vind dat als iedereen hier open en eerlijk is, jij dat net zo goed kunt zijn. Als je geen geduld kan opbrengen om vanuit jezelf te antwoorden maar alleen teksten kan aanhalen, jouw inbreng net zoveel is wanneer ikzelf ga googlen. Daar staan jouw antwoorden tussen immers.
Je leest wel foto's (niet onverdienstelijk!)
Ik weet dat je ook je foto hebt laten lezen hier, dus je gezicht heb je laten zien, maar wat zijn jouw gedachten, jouw eigen ik?

Het voelt een beetje als verstoppen en nu ik je erom vraag wil je weglopen, dat vind ik echt een beetje jammer, maar het is wel jouw keuze en ik kan niet anders dan dat te respecteren.
gast
gast mei 17 '09
Ray, ik vind het jammer als je weer gaat. Maar ik weet van mezelf dat het niet lukt als je het niet voor jezelf maar voor een ander doet. De motivatie en het hart moet er wel in zitten.....
admin
admin mei 17 '09
Oeps...Raymond..al die namen ook..
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki