Loading...
nl

Wat zou je doen als alle wetten, wegvallen?

Cialara
Cialara mei 15 '09
Origineel bericht van: gast
Op welke school heb jij gezeten?


Op het Pieter Groen college.

@ Thomas; niet iedereen kan dat aan denk ik ...
admin
admin mei 15 '09
Origineel bericht van: Lena10
regels en wetten
af en toe nodigen ze je als het ware uit om ze te overtreden smile


laughvooral aan de rand van een bos waar op staat, 'toegang verboden, privé'
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 15 '09
Origineel bericht van: Thomas A
Hemelwandelaar zonder regels en wetten wordt er nog meer een beroep gedaan op het eigen vermogen............


Is alles niet uit eigen vermogen, aangepast aan geldende regels en wetten, of er een beetje buiten?
Thomas A
Thomas A mei 15 '09
Nee Hemelwandelaar, voor veel mensen zijn er nog steeds condities als vertrekpunt of kader. Of zoals waar het topic over gaat; regels en wetten............

Er veranderd de laatste tijd veel gelukkig omdat oude instituten omver gaan, maar ik kan je zeggen dat bovengenoemd het meest voorkomt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Thomas A
Hemelwandelaar zonder regels en wetten wordt er nog meer een beroep gedaan op het eigen vermogen............
En waar liggen de regels en wetten die je vanuit je eigen vermogen op jezelf hebt geprojecteerd? Ik denk dat je eerder bezig bent met je grenzen voor de regels te veranderen in plaats van niet meer leven zonder regels.

Als je jezelf nagaat zit je zo vol eigen regels. Ze beginnen meestal met :"Ik zal niet", of "Ik zal wel"

Zonder regels kan ik niet meer tegen mezelf zeggen: "Ik zal niet moorden". Wat voor een chaos denk je dat je dan krijgt?
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Heb jij regels nodig om te weten dat moorden niet in orde is NiMS????
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Ook regels maken orde, dus in een wereld zonder regels, is er ook geen regel meer over moorden. Dan is moorden net zo goed als dat het slecht is. Zonder regels is er ook geen goed en kwaad meer, want ook dat wordt bepaald door de regels die we hebben afgesproken. In de natuur is moorden namelijk aan de orde van de dag. Een hond die haar puppies afmaakt omdat er iets mis mee is, komt wel eens voor. Moet je eens kijken wat er gebeurd als een mens haar baby vermoord omdat daar ook iets mis mee is.....
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Nims; Zonder regels kan ik niet meer tegen mezelf zeggen: "Ik zal niet moorden".

Dus jij hebt een wet nodig die jou van moorden afhoud? Kun jij hierbinnen niet op jouw eigen zielsverbinding steunen, wanneer jij voor zo een overweging zou komen te staan?

Wat voor een anarchistische chaos er zonder wetten en regels zou ontstaan, daar kunnen de meesten zich vast wel iets bij voorstellen lijkt me. Maar de vraag was meer op de deelnemers aan het forum gesteld en gaat niet over de effecten in totaal op de mensenmassa in het algemeen. Helaas zit een heel groot deel van de mensheid vol met haat en zelfzucht, dus een regelloze wereld moet wel spaak lopen.
Overigens sluit de dagtekst van Ivanow van vandaag heel erg aan op mijn kijk
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Thomas A
Nims; Zonder regels kan ik niet meer tegen mezelf zeggen: "Ik zal niet moorden".

Dus jij hebt een wet nodig die jou van moorden afhoud? Kun jij hierbinnen niet op jouw eigen zielsverbinding steunen, wanneer jij voor zo een overweging zou komen te staan?

Nee niet direct een wet, maar wel een eigen aangenomen regel. Het zijn de zogenaamde normen en waarden die we onszelf aanleren. Als je naar een omgeving gaat, volledig zonder regels en wetten, zouden daar ook de aangeleerde regels en wetten niet meer relevant zijn. Men zou er zonder normen en waarden leven. Dat is wat ik zeg en niet anders. Ik heb geen wet nodig waarom ik iemand niet zo vermoorden.

Maar vraag jezelf eens af, als jij in 1921 Hitler als buurbaby zou hebben en je zou op dat moment weten wat hij zou gaan doen, zou jij hem dan laten leven, wetend wat er daarna zou gebeuren?

Zijn er regels en wetten die gelden binnen de "devine-intervention?" Ik ben zelf van mening dat er voor sommige van ons geen regels en wetten meer gelden:
http://www.merudi.net/cgi-bin/cl/index.p...n%20inzicht.htm

De Engelmens heeft een bijzondere gave die niet vaak wordt gebruikt vanwege de grote kracht ervan. Ze kan ingrijpen in het lot en deze naar eigen inzicht veranderen. De Engelmens kan er bewust voor kiezen iemand te helpen die een auto-ongeluk gaat krijgen. Ze kan er echter ook bewust voor kiezen om dit ongeluk te laten gebeuren.

Daarnaast heeft de Engelmens ook de mogelijkheid om hulp van boven in te roepen om bepaalde dingen te laten regelen. Wel is het zo dat deze beïnvloeding het hogere doel moet dienen. Gebeurt dit niet, dan zal het lot heel snel zijn afwijking corrigeren.

Het Lot grijpt niet in wanneer de Engelmens iets aanpast. Het weet dat ze het vanuit de bron en het grotere doel heeft moeten doen.

Origineel bericht van: Thomas A

Maar de vraag was meer op de deelnemers aan het forum gesteld en gaat niet over de effecten in totaal op de mensenmassa in het algemeen.

Is het niet een beetje naïef om te denken dat als je de regels op kleine schaal wijzigt, het geen enkele impact heeft op het grotere geheel? Een vleugelslag van een vlinder in Japan kan een orkaan veroorzaken in Amerika. Het ene staat niet los van het andere.
Origineel bericht van: Thomas A

Helaas zit een heel groot deel van de mensheid vol met haat en zelfzucht, dus een regelloze wereld moet wel spaak lopen.

Waarom denk je dat dat spaak moet lopen? Heb jij geen vertrouwen in een collectief waarin iedereen verbonden is, en de gedachte regeert over de materie?
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Nims; Waarom denk je dat dat spaak moet lopen? Heb jij geen vertrouwen in een collectief waarin iedereen verbonden is, en de gedachte regeert over de materie?

Nims; Zonder regels kan ik niet meer tegen mezelf zeggen: "Ik zal niet moorden". Wat voor een chaos denk je dat je dan krijgt?

?????????????????????
Lena
Lena mei 16 '09
we kunnen het alvast uitproberen wink
alle regels en wetten eens grondig bekijken...
welke kunnen we vast loslaten..
welke hebben we zelf bedacht...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Thomas A
Nims; Waarom denk je dat dat spaak moet lopen? Heb jij geen vertrouwen in een collectief waarin iedereen verbonden is, en de gedachte regeert over de materie?

Nims; Zonder regels kan ik niet meer tegen mezelf zeggen: "Ik zal niet moorden". Wat voor een chaos denk je dat je dan krijgt?

?????????????????????


In het collectief zijn er nog wel degelijk regels nodig. Waar gaan we gezamenlijk heen, welke vorm willen we samen krijgen. Zonder regels zal ook het collectief niets meer voorstellen. Je koppelt hierboven 2 zaken aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Er bestaat geen collectief, zonder regels.

Al is het maar in primair de koppelings regel (dus wat hoort bij het collectief, en wat niet).
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Je bent nog altijd een kei in het jezelf tegenspreken Julien!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Volgens mij heb je echt moeite met het goed lezen Thomas. Je haalt hier een aantal zinnen die ik heb gezegd uit zijn verband en plakt ze aan elkaar alsof ze bij elkaar horen. Ze horen niet bij elkaar en ik heb ze ook niet tegelijk gezegd.

Ik vind het jammer dat je met die one-liner direct de deur naar je binnenste dichtgooit en de aandacht naar buiten projecteert. Waarom doe je dit, als ik vragen mag?
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
geen moeite met goed lezen m'n beste, wel met onzin. Daarnaast ben ik niet de eerste op jouw forum die het opvalt dat je jezelf met regelmaat tegenspreekt om je er maar weer uit te kletsen. Niets onmenselijks hoor!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Jammer dat je mijn woorden als onzin bestempeld en daarmee de deur naar jezelf volledig dichtgooit. Is er een reden waarom je op deze manier probeert jezelf boven een ander te plaatsen?

En ik besef me dat ik iets zeg wat niet zo aardig overkomt, maar zo komt het wel over op dit moment.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: Thomas A
Daarnaast ben ik niet de eerste op jouw forum die het opvalt dat je jezelf met regelmaat tegenspreekt om je er maar weer uit te kletsen.

Is er een reden dat je de aanval hier zo geopend hebt? Je bent al een hele tijd niet geweest en hebt echt geen idee welke transformatie Merudi de afgelopen tijd heeft doorgemaakt.

Waarom moet jij voor anderen spreken en komen die mensen niet zelf hun zegje doen?

En ik ben niet degene die mezelf tegenspreek. Je rukt hier zinnen uit zijn verband. Zo kan ik met vernuftig knippen en plakken je ook allemaal woorden in je mond leggen.
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Jammer dat je er niet door de spiegel heen kijkt Julien, wanneer ik je wijs op tegenstrijdige uitspraken over 1 onderwerp. Anderen zien dit toch ook staan!
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Ik heb je net uitgelegd dat ze niet tegenstrijdig zijn omdat je appels met peren vergelijkt. Anderen zien dat ook staan, dus waarom jijzelf niet?

Daarnaast is dat enkel een aanleiding voor jou om te beginnen over "meerdere mensen" die mij "met regelmaat" betrappen op "tegenstrijdigheden".

Dit heeft echt niets meer met spiegels te maken Raymond, maar met het uitlokken van een discussie die echt nergens over gaat.
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
je hebt gelijk.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki