Loading...
nl

Wat zou je doen als alle wetten, wegvallen?

Duze
Duze mei 12 '09
regels creëren regels,wordt er gestoord van en krijg bijna geen lucht meer
Eruan
Eruan mei 13 '09
Ik vind bij ons de kerk erg meevallen kwa regels (RK) Maar absoluut niet streng, er zijn natuurlijk geloofgemeenschappen die wel heel erg streng zijn met veel regels, maar aan geloof heb je genoeg zonder regels, wanneer je in de kerk regels nodig hebt, weet ik ook niet hoe sterk het geloof zal zijn...
admin
admin mei 14 '09
Nou 1 voorbeeld ( en dit is een kerk waar ik een heel nauwe band mee had) Ik zong in het worship koor en poetste bij de mams van de pastoor. Hij kwam erachter dat ik niet voor de kerk was getrouwd, kon ook niet omdat mijn toenmalige man al eerder voor de kerk was getrouwd en hij daar geen scheiding voor had aangevraagd. gevolg was dat ik niet meer ter communie mocht, ik leefde immers in zonde.....!!(was wél voor de wet getrouwd).
Te gek voor woorden lijkt mij, ik hoef niet te vertellen dat ik daar niet meer kom.
admin
admin mei 14 '09
laugh
admin
admin mei 14 '09
Toen ik 23 jaar was en samenwoonden ging ik niet meer naar de kerk.
Daarvoor was het een 'must van thuis' waarin we toch regelmatig probeerde onderuit te muizen( ik en m'n broers)
Toen de relatie eindige, ging ik maar eventjes terug thuis wonen, en dat betekende dat ik weer enkele regeltjes van mijn ouders 'moest' volgen.
Een daarvan was, "tenminsten dan toch met Pasen samen met het ons naar de kerk gaan"
Ok, ik zat daar die dag tussen mijn ouders in die galmende grote, naar wierook ruikende kerk.
Toen zij die priester heel luid en met doordringende stem, tijdens de bewuste zondagspreek'
" er zijn van die mensen.....die alleeeeen maar met PAaaaaaSEN naar de MIS komen...!!!!"
Ik kreeg een seconde later langs bijde kanten in mijn zij,
een elleboogstamp. En in mijn oor, in stereo " t'gaat over U"
laugh
admin
admin mei 14 '09
*proest* laugh
Emuca
Emuca mei 14 '09
Die is mooi!

Ik ben wel blij dat ik niet verplicht wordt door dat soort dingen door mijn ouders...
Eruan
Eruan mei 14 '09
Ik heb juist zelf af en toe de behoeft om naar de kerk te gaan. Gewoon even lekker rustig met niets bezig te zijn, en te luisteren naar wat er verteld wordt. Vaak zijn het echt bijzondere verhalen, waar je uiteindelijk veel uit kan halen.

Ik ben wel blij dat er bij ons in de kerk niet over wordt gezegd wanneer je een poosje niet geweest bent.
admin
admin mei 14 '09
grintoen ik 23 jaar was, was het 1983 .. bijna de middeleeuwen nog laugh
en toen werd er in het dorp waar ik woonde, zulke opmerking nog wel eens gegeven.
Cialara
Cialara mei 14 '09
Ha ha, ik heb een tijdje in Katwijk aan zee gewoond, daar kijken de kerkgangers al raar op als je op zondag naar het strand gaat! Maar die zelfde lui gaan op maandagavond naar cathegesatie en daarna staan ze op straat in groepjes te schreeuwen en te vloeken als of het niets is!
gast
gast mei 14 '09
Haha, ik ken dat ja. Heb er jaren gewoond. Ben er zelfs geboren laugh
Cialara
Cialara mei 15 '09
Hé gast, nu maak je me nieuwsgierig, want mijn hele familie komt uit Katwijk! (En die zijn gelukkig niet streng-gelovig, wij gingen wel met z'n allen naar het strand op zondag wink)
gast
gast mei 15 '09
Ik kwam vaak alleen als er niemand anders was op strand. Zeker niet als het een dag mooi weer was en het afgeladen vol lag. Alleen als ik niet anders kon, ivm werk oid, dan was ik er te vinden op dit soort momenten (niet uit vrije wil dus wink)
Ik ergerde me altijd rot als ik na zo'n mooi weer dag op strand kwam 's avonds. Wat een vuilnisbelt kunnen mensen er van maken, vreselijk gewoon.
In welke wijk heb jij gewoond? En je familie? Ik heb eerst in de Hoornes gewoond, daarna in Cleynduin en de laatste jaren in de Molenwijk. Wij zijn trouwens ook niet van de zware kerk. Eigenlijk helemaal niet kerks van huis uit. Mijn vaders familie wel trouwens (maar niet echt heel zwaar).
Cialara
Cialara mei 15 '09
Ik ken dat, het strand is op zijn mooist als iedereen weg is... (inderdaad altijd balen dat het dan zo vies is, tegenwoordig wordt het veel meer schoongemaakt, lang leve de blauwe vlag!) juist ook in de winter is het prachtig. We gaan nog altijd graag wandelen op het strand.

Ik heb 1 jaar heel dicht bij het strand gewoond, op de hoek princestraat, voorstraat, boven de foto-winkel.

Mijn familie woont ook in Cleynduin, maar ook in de Hoornes en in het centrum. Maar dat zijn allemaal ooms, tantes, nichten en neven. Ik zelf ben geboren in Rijnsburg.

Mijn familie is wel kerks, maar op een positieve manier, helemaal niet zwaar gelukkig wink

Wat ik wel gezien heb tijdens mijn middelbare schooltijd in Katwijk, dat de jongeren van die "zwaren" meestal 2 richtingen op gingen; of ze gingen totaal mee in dat zware gedoe van de Kerk, of (en dat is misschien nog wer erger) ze gingen er falikant tegenin met drank en drugs en noem maar op! En in dat laatste geval heeft die kerkelijke regelgeving dus een zeer negatief effect.
gast
gast mei 15 '09
Op welke school heb jij gezeten?

Ik vind trouwens niet dat anderen die troep moeten opruimen. (goed dat het gedaan wordt overigens) Het is toch niet zo veel gevraagd om dat wat je mee naar strand neemt ook weer terug mee naar huis te nemen. Waarom moet je het strand daarmee bevuilen en het aan een ander over laten om jouw troep op te ruimen!
Ze maken er zo'n ophef over dat de stront van je hond opgeruimd moet worden. Je krijgt zelfs een bekeuring als je het niet doet; die stront is biologisch afbreekbaar! al die plastic zakjes, blikjes, flesjes en noem maar op wat er na zo'n dag op strand ligt niet.
Natuurlijk ruim ik de stront op. Niet alleen omdat het moet maar ook omdat er kinderen gaan spelen. (alleen in de zomermaanden deed ik dit overigens)
Haha, als ik me ergens kwaad om kan maken dan is het de laksheid van die mensen die die troep achterlaten wel wink
Hier hoeft geen wet of regel voor te zijn, dit doe je gewoon!
Eruan
Eruan mei 15 '09
Ja zelfs als het geen wet of regel is, hoor je troep op te ruimen, voor je zelf en voor anderen, want als je er zelf niet van gecharmeerd bent, dan is een ander dat (vaak) ook niet!
Op het strand vind ik dat ook altijd zonde, het ziet er vaak zo treurig uit...
Thomas A
Thomas A mei 15 '09
Als alle (maatschappelijke) wetten wegvallen zou ik (nog) meer vanuit mijn eigen hart gaan leven............
Hemelwandelaar
Hemelwandelaar mei 15 '09
Origineel bericht van: Thomas A
Als alle (maatschappelijke) wetten wegvallen zou ik (nog) meer vanuit mijn eigen hart gaan leven............


Leg eens uit, hoe zou jij nog meer vanuit jouw eigen hart gaan leven? Je maakt me nieuwsgierig.
Lena
Lena mei 15 '09
regels en wetten
af en toe nodigen ze je als het ware uit om ze te overtreden smile
Thomas A
Thomas A mei 15 '09
Hemelwandelaar zonder regels en wetten wordt er nog meer een beroep gedaan op het eigen vermogen............
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki