Loading...
nl

Wat zou je doen als alle wetten, wegvallen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
En daarmee neem je dus geen verantwoordelijkheid voor hetgeen je begonnen bent, maar neem je afstand van je eigen daden. Waarom vind je het toch zo moeilijk om te staan achter wat je zegt?

Ben jij zelf niet degene die een tijdje geleden tegen me zei, dat je meer wilde doen, wat je zelf altijd uitdraagde. En ik betrap je er nu toch echt op dat je wegloopt voor je eigen uitspraken.

De enige spiegel die ik nu voorhoud is de spiegel waarmee je naar jezelf kunt kijken beste Raymond. Het is aan jou om er doorheen te kijken.
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Beste Nims, ik heb weinig met jouw 'gedraai' in dit topic. That's all!

Daarbij ben ik niks begonnen, maar gaf antwoord op een vraag van iemand die mij erg aansprak. Jij vond het nodig daat het jouwe van te maken, waarin ik mij niet zo herkende. En nog niet. Toch gek he, maar dit soort oeverloze discussies ken ik van dit forum alleen met jou. Ondanks dat beslist niet iedereen het met eens is of ook maar hoeft te zijn.
gast
gast mei 16 '09
Vraagje Nims; wat is het verschil tussen de wetten en regels die er nu zijn en die regels die jij nodig vindt in een wereld zonder wetten en regels?
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Sterker nog Nims, in de tijd dat ik moderator was op jouw forum zijn er meerderen geweest die mij aanspraken op jouw tegenstrijdig verhouden.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Origineel bericht van: gast
Vraagje Nims; wat is het verschil tussen de wetten en regels die er nu zijn en die regels die jij nodig vindt in een wereld zonder wetten en regels?

Ik ben niet voor een wereld zonder regels. Want dan krijg je zoals ik in één van mijn eerste posts al zei, een grote plas vormloos water.

Wat ik eerder voor me zie is een wereld waarin de regels voor iedereen gelijk zijn, en we met zijn allen een gezamenlijk doel nastreven. In mijn ogen zijn juist de regels
-Wat willen we wel
-Wat willen we niet

Essentieel.
gast
gast mei 16 '09
Dus krijg je allemaal appeltjes, geen peertjes meer.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Nee dat hoeft niet hoor. Je krijgt een fruitschaal waarop de appels en de peren gezamenlijk een fruitschaal zijn. Zo heeft iedereen en alles zijn eigen functie. Het onderscheid voor de observeerder is alleen niet meer de appels en de peren, maar de fruitschaal.

Zoals het onderscheid tussen moleculen voor jou als mens ook is verdwenen, zo zal het onderscheid tussen jij en ik, ook gewoon verdwijnen. Wel zijn we nog steeds gebonden aan de regels van het collectief.

Op dezelfde manier, waarop JIJ je armen en je benen kunt bewegen. Zij conformeren zich aan jou.
admin
admin mei 16 '09
Origineel bericht van: Thomas A
je hebt gelijk.
Ik dacht dat hiermee de discussie gesloten was. Blijkbaar (nog) niet.

Een discussie is welkom, maar we moeten wel opbouwend zij hierin. De toon is hier nogal negatief.

Als er nog iets opbouwends toe te voegen is: neem je kans. Anders aub kappen.
gast
gast mei 16 '09
Origineel bericht van: NiMS
Nee dat hoeft niet hoor. Je krijgt een fruitschaal waarop de appels en de peren gezamenlijk een fruitschaal zijn. Zo heeft iedereen en alles zijn eigen functie. Het onderscheid voor de observeerder is alleen niet meer de appels en de peren, maar de fruitschaal.

Zoals het onderscheid tussen moleculen voor jou als mens ook is verdwenen, zo zal het onderscheid tussen jij en ik, ook gewoon verdwijnen. Wel zijn we nog steeds gebonden aan de regels van het collectief.

Op dezelfde manier, waarop JIJ je armen en je benen kunt bewegen. Zij conformeren zich aan jou.


En aan wie conformeerd het collecief zich volgens jou?
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Aan God / de Bron.
gast
gast mei 16 '09
Ik neem aan dat jij dan ook wel weet dat die regels niet op papier hoeven te staan maar dat het in de kern van de mens aanwezig is smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Uiteraard winkmaar soms moet je de dingen iets beter uitspellen om ze begrijpbaar te maken.
gast
gast mei 16 '09
Hoe bedoel je dat Nims? Uitspellen, voor jezelf?
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Ja Hans, met 'je hebt gelijk' bedoelde ik ook niet dat ik vond dat Nims gelijk had. Meer om er vanaf te zijn en weer verder wilde met m'n schilderij. Toch zit het mij natuurlijk ook niet lekker dat ik niet zo goed met dat geneuzel om kan/wil gaan. Ik kan er soms zelf ook wat van en daarom stoorde het me ook ;-)
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Uitspellen betekend dat je de dingen heel erg duidelijk opschrijft zodat ieder ander het ook kan volgen. Ik bedoel dus ook uitspellen voor de vele lezers die hier komen.

Ik tracht het dan ook zo duidelijk mogelijk uit te spellen wink.
Thomas A
Thomas A mei 16 '09
Het zit eraan te komen; wegvallende wetten en regels, met de aankomende nieuwe tijd. Tenminste als we o.a. mensen als Marcel Messing en een volk als de Maya's mogen geloven en verder nog een aantal Amerikaanse indianen stammen. Naar het schijnt zitten we nu in een tijd van overgang die nog een paar jaar duurt. Alles zal anders worden.
Op youtube zijn wat dvd's van Ian Xel Lungold te volgen die een goed beeld geven van wat er aan de hand is met de wereld en de mensheid daarbij in meegenomen.....
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
En bedoel je met wetten en regels dan de Aardse wetten en regels zoals deze bijvoorbeeld in de wetboeken zijn vastgelegd? Of gaat dit dieper tot aan normen en waarden, of nog dieper tot aan de natuurkundig wetten?
admin
admin mei 17 '09
Alles zal anders worden...
Maar is dat niet altijd zo geweest?
Honderd jaar geleden was het beslist anders als tweehonderd en nog meer jaar geleden..
Ik zelf vind het persoonlijk veel belangrijker wat ík voel dan uit te gaan pluizen wat anderen voelen en dan erachter zien te komen of het wellicht ook nog waar is.
De waarheid van een ander kan nooit jouw waarheid zijn.
Ik hoor liever eigen verhalen dan filmpjes en teksten van anderen die ik waarschijnlijk nooit zal leren kennen of ontmoeten, wie weet zijn het wel de grootste charlatans wink

En die zijn er echt, geloof mij maar ( lol over eigen waarheid gesproken, ik dring de mijne nu op ha ha)
Thomas A
Thomas A mei 17 '09
Veranderingen zijn er inderdaad altijd al geweest. Voor zover bekend in de geschiedenis, nooit met het ontwikkelingstempo van dit moment. De omwentelingsspiraal van evolutie is nog nooit zo hard gegaan, in het bestaan van de aarde. O.a. Lungold geeft daar een mooie visie op en met hem velen.

Ook voor mij is voelen de graadmeter ipv denken of anders. En ja ieders waarheid is anders, net als de persoonlijke processen van mensen afzonderlijk.

En ja charlatans genoeg, maar ook hier kan je gevoel je helpen ze te doorzien toch?
admin
admin mei 17 '09
Nou soms te laat en dat is toch wel erg jammer, alhoewel je dat dan wel weer als een nieuwe les kan zien misschien.
Ik krijg steeds meer door dat ik te vaak alleen het leuke in de mensen zie en niet het zwarte of slechte, dat heeft me echt wel opgebroken in mijn eigen gevoel naar mensen toe.

Mensen die ik hoog inschatte bleken echt een en al kronkels en leugens te verkondigen en ook andersom is dat helaas gebeurd. Mensen waarvan ik dacht dat ze slecht waren bleken zulke lieve mensen te zijn.

Ik vertrouw mijn intuïtie wel, maar luister er niet altijd naar omdat ego ook altijd meelult.
Wat ook meewerkt is dat ik ervan overtuigd ben dat iedereen hoe rot ook iets goeds van binnen heeft, ik moet alleen leren dat ik niet iedereen kan veranderen of dat ik iedereen *het licht* kan laten zien.

Leuk die Lungold, maar wat voel je nu zelf?
Jouw teksten zijn heel vaak van anderen, ik ben nieuwsgierig naar wat jij denkt en voelt, niet dat je de waarheden van anderen tot de jouwe maakt.
Ikzelf zet ook wel eens teksten van anderen neer, meestal gaat dat over kristallen of over *heksendingen*, maar geen visies of voorspellingen, immers dat is niet van mij.

Maar ik realiseer me ook dat dit mijn manier is en zeker niet die van iedereen.

Het ontwikkelingstempo heeft voor mijn gevoel te maken met de enorme stroom nieuwetijdsen die er worden en zijn geboren. Veel van hen hebben contact met die bronnen die velen van ons vergeten zijn. ik ben er zelf van overtuigd dat we deze tijd al eens eerder hebben meegemaakt maar dan heel lang geleden. Het collectieve bewustzijn dat er toen was komt weer terug en ik ben daar heel blij mee persoonlijk. Ik geloof niet in de destructie van vele mensen om de nieuwetijdsen meer ruimte te geven. Juist de nieuwetijdsen moeten weten dat liefde is wat de wereld beter maakt en daar hoort destructie mijns inziens niet bij. Wél zal er veel veranderen, veel mensen gaan door deze nieuwetijdsen wel meer contact maken met hun bron en komen daardoor wellicht tot inzicht en kunnen daardoor destructieve levenswijzen veranderen.

Meer inzicht door licht, hoor ik laugh
Grappig want waar licht is is ook donker..
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki