Ik baseer dat op weten. Ik ben God, ik heb het zo gemaakt en geregeld.
In ieder geval heb ik er graag de tijd voor genomen en natuurlijk moet je bij je eigen geloof blijven als dat beter voelt
beste Ikben,
Ik heb me erg verbaasd over bovenstaande opmerkingen en vooral de combinatie ervan.
Als je God bent.....waarom reageer je dan op deze manier?
De basis van geloven hier op aarde ligt deels in spiritueel vlak en deels in een belevingsvlak van mensen.
Naar mijn mening is geloof/geloven hier op aarde is niet de bron van ruzie en oorlogen. Macht is de bron van al deze elende. En heel veel mensen willen macht......doordat ze denken dat ze daardoor groeien en groter worden.
Als je God zou zijn, waarom reageer je dan niet door de mensen hier te vertellen waarvoor je als opperwezen in ons bestaan staat en geef je niet het "goede" voorbeeld, net als dat eeuwen geleden is gedaan door profeten?
Is het niet zo dat waar het werkelijk omgaat bij geloven, dat de ontwikkeling is van de zielen die hier op aarde leven? Dat je uitgaat van de spiritualiteit die hier op aarde is en luistert naar alle zielen die hun best doen zichzelf te vinden en te ontdekken. Zielen die zich ontwikkelen en zielen die groeien waardoor ze straks overkunnen naar een volgende dimensie.
Dat God hen ondersteunt en helpt te bereiken wat nu in hun mogelijkheden ligt? God is immers een liefdevol wezen.
Waarom geef je aan dat iemand beter bij zijn eigen geloof kan blijven als juist jij (uitgaande van bovenstaande quotes) kan aanvoelen dat dit niet de goede weg is?