Loading...
nl

12-12-2012

IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van jo:

wat betekend:
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste

Daarvoor zul je bij een ander te rade moeten aangezien er in geen enkele bijdrage van mij ook maar één woord staat dat niet waar is.

Als zelfs IK de waarheid niet zou spreken, wie kan men dan nog kwalijk nemen dat hij of zij liegt?

Sorry Jo. Hoezeer jij ook vindt van niet, hoezeer jij je ook opwindt over wat ik zeg en hoe en hoezeer jij je wellicht ook boos maakt, ik ben die ik zeg te zijn.
Het is niet anders.

Mimi*
Mimi* jun 25 '07
Oke dus jij bent de enige die gelijk heeft op de aardbol?

God / Allah weet ik veel wie is allemaal hetzelfde. Als er geen God was, was er geen oorlog om geloof. Dat zou weer een paar levens schelen.
IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van Sheva:
Volgens mij is het wel waar dat,dat het eind station voor iedereen het zelfde is...
Ongeacht welk geloof je heb of waar je niet in gelooft.

Ik geloof ook niet in rangen..
(dat de ene mens beter verdient omdat hij veel gebid heeft of braaf is geweest)...

Als je overgaat dan wordt je gewoon geconfronteerd met alles wat je andere mensen heb aangedaan en daar moet je mee leren omgaan....
En je moet accepteren dat je dood bent...en je aardse goed achterlaten...
Materiele dingen zijn niet meer belangrijk en dat moet je los laten...

Als bidden toegang tot de hemel zou verschaffen dan kan men zich bij leven van alles veroorloven om, als het gaat spannen, een vrijkaartje bij elkaar te bidden. Van dezelfde orde is het 'aflaatsysteem' in de RoomsKatholieke kerk of het 'martelaarschap' van Islamieten. Het is te idioot voor woorden dat mensen geloven een vrijkaartje te kunnen 'kopen.'

Als religie, en dan ook nog eens een bepaalde, een argument zou zijn om in de hemel te komen dan discrimineer ik.
Hoe fair zou het bovendien zijn als men beseft dat veel wetenschappers atheïst zijn die veel goeds doen voor anderen?
Hoe fair is het om een gewaardeerd atheïstisch arts van artsen zonder grenzen, dus niet biddend, de toegang te ontzeggen en Saddam Hoessein, met de Choran in de hand bij zijn executie, toe te laten?

Dié ongelijkheid is niet te verdedigen en daarom gaat inderdaad iedereen dezelfde weg en wordt 'afgerekend' op de manier waarop hij of zij met zijn of haar naasten is omgegaan.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
Oke dus jij bent de enige die gelijk heeft op de aardbol?

God / Allah weet ik veel wie is allemaal hetzelfde. Als er geen God was, was er geen oorlog om geloof. Dat zou weer een paar levens schelen.
Het feit dat ikben er niets aan heeft gedaan getuigd van het feit dat hij het zo wil. Hij wil oorlog, hij wil kanker, hij wil ziekte en hij wil verkrachting. Hij wil kinderverkrachter en hij wil ontvoeringen. Kortom als hij iets anders had gewild was dat allang gebeurd. Tenslotte gebeurt toch wat hij wil.
Mimi*
Mimi* jun 25 '07
Gelijk heb je Julien!

Ik dacht dat God voor vrede op aarde stond..? Daar vergis ik me dus duidelijk in.

Steek je handen uit de mouwen en doe er iets aan! Al die verhalen over God en zijn goedheid zijn dus ook niet waar?
IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van Mimi*:
Oke dus jij bent de enige die gelijk heeft op de aardbol?

Natuurlijk niet. Heel veel mensen hebben gelijk, al ligt het er wel aan waarover men het heeft.

God / Allah weet ik veel wie is allemaal hetzelfde. Als er geen God was, was er geen oorlog om geloof. Dat zou weer een paar levens schelen.

Ik ben het allemaal en in naam van het geloof en UIT mijn naam is heel veel ellende in de wereld. Dat is niet mijn schuld maar ik voel me er wel verantwoordelijk voor en mede daarom ben ik er.

Men heeft nooit zeker kunnen weten dat er een God was want daar kon nimmer een bewijs voor worden gevonden omdat ik er eerder niet persoonlijk ben geweest. Het gaan dan dus niet om mijn wel of niet bestaan, maar om het geloof daarin. Ook als er geen God zou zijn zou men geloven dat er wel een is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Ik ben het allemaal en in naam van het geloof en UIT mijn naam is heel veel ellende in de wereld. Dat is niet mijn schuld maar ik voel me er wel verantwoordelijk voor en mede daarom ben ik er.

En dan kom je nu pas? Was 2000 jaar eerder gekomen dan had je een hoop ellende kunnen voorkomen. Waarom wilde je nu pas komen?
Mimi*
Mimi* jun 25 '07
Ja goede vraag NiMs!!

Dit zeg jij:
Ook als er geen God zou zijn zou men geloven dat er wel een is.

Dus de laatste 2000 jaar is er geen God geweest?

Je hebt veel dingen recht te zetten als God zijnde! Druk leven heb je als ik het zo bekijk wat je nog moet doen!
jo
jo jun 25 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:
 Quote:
Origineel van jo:

wat betekend:
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste

Daarvoor zul je bij een ander te rade moeten aangezien er in geen enkele bijdrage van mij ook maar één woord staat dat niet waar is.

Als zelfs IK de waarheid niet zou spreken, wie kan men dan nog kwalijk nemen dat hij of zij liegt?

Sorry Jo. Hoezeer jij ook vindt van niet, hoezeer jij je ook opwindt over wat ik zeg en hoe en hoezeer jij je wellicht ook boos maakt, ik ben die ik zeg te zijn.
Het is niet anders.

Dat zou je wel willen he dat ik me opwindt of boos maak maar nee die eer zal jij nooit krijgen want jij kan mij niet boos maken. dat zou jij toch moeten weten....
alleen echte mensen die iets voor mij betekenen kunnen mij raken of pijn doen.
niet iemand die ik niet ken of wil kennen en niet durft te zijn wie hij eigenlijk is. die mensen hebben namelijk geen waarde en voegen niks toe aan deze wereld dus ook jij niet.

ik vind het echt nog steeds heel erg voor je en krijg bijna medelijden met jou omdat je niet gewoon jezelf durft te zijn. en zonder enig respect voor andere blijft reageren als ze het iig niet met jou eens zijn.
Sheva
Sheva jun 25 '07
De nare dingen die hier op aarde gebeuren doen de mensen elkaar aan.
Dat is niet de wil van God...
De mensen maken er zelf een zooitje van.

Maar alles wat hier gebeurt heeft te maken met een leerproces die we moeten door maken,
De een krijgt ook veel meer te verduren als de ander maar volgens mij ben je dan ook heel sterk...
Je krijgt wat je aan kan in dit leven.

Als er hele erge dingen gebeuren worden mensen dikwijls boos op God...en gaan ze twijfelen aan hun geloof,en voelen zich in de steek gelaten...
Maar als God voor iedereen alle problemen op zou lossen...
Wat valt er dan voor ons nog te leren???
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
Hoezo "dat is de wil van God"? Wat is nou de wil van God?

Waarom wil hij oorlog?
Waarom wil hij kanker?
Waarom wil hij ziekte?
Waarom wil hij verkrachting?
Waarom wil hij kinderverkrachters?
Waarom wil hij .....

En de reden dat hij het wilt volgt uit zijn eigen bewoording hier eerder op dit forum gezegd. Als hij het niet had gewild, was het wel veranderd. Het feit dat het niet is veranderd geeft aan dat hij het niet wil veranderen.
Sheva
Sheva jun 25 '07
Ik denk dat als een god dit allemaal kon veranderen,had hij dat allang gedaan...
Volgens mij zijn wij allemaal in het diepe gegooid..en hij kijkt toe wie er blijft zwemmen..

Ik denk ook dat de mensen zelf moeten ,willen veranderen en dat je tussen door ook heus wel hulp krijgt (als je daar om vraagt)..
Maar je moet het wel willen zien...

Ik heb laatst iets voorgedragen op de crematie van mijn vriendin.
Voordat ik naar voren moest was ik echt heel nerveus(ik zat echt te trillen)..
Er waren wel 200 mensen,toen vroeg ik om kracht...

En je gelooft het niet maar ik voelde mij daarna veel sterker en heb het duidelijk,zonder huilen voor kunnen dragen...

Mijn zus die ook mee was,vertelde dat ze licht om mijn hoofd zag...
Dit vond ik heel speciaal en ik weet echt zeker dat ik geholpen ben maar je moet het wel willen zien en er dankbaar voor zijn... :p
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
Helemaal met je eens. Ikben beweerd God te zijn en dit allemaal te kunnen veranderen. Ik ben van mening dat hij het niet kan veranderen. Hij beweert het wel te kunnen maar niet te willen. Sterker nog, ikben beweert dat hij alles kan wijzigen wat hij wil. Dit zijn zijn letterlijke woorden:

http://forumnl.merudi.net/cgi-bin/ultimatebb.cgi/topic/14/79/5.html#000070

Mijn wil geschiedt.
ALLES wat ik wil gebeurt enkel en alleen omdat ik dat wil omdat mijn geest boven alle materie gaat.
Alles gehoorzaamt aan mij.

Dus nogmaals .. alleen dat wat ik niet bedenken kan, en dat is alles voorbij de randen van mijn fantasie, kan ik niet laten gebeuren omdat ik daar nog niet opgekomen ben. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

In mijn ogen spreek je dan niet meer de waarheid en als hij dat wel doet is mijn vraag wel degelijk relevant:
Waarom wil hij oorlog?
Waarom wil hij kanker?
Waarom wil hij ziekte?
Waarom wil hij verkrachting?
Waarom wil hij kinderverkrachters?
Waarom wil hij .....

Als hij het niet had gewild, was het wel veranderd. Het feit dat het niet is veranderd geeft aan dat hij het niet wil veranderen.

Kortom, of Ikben geeft toe dat hij toch niet alles kan veranderen zoals hij wilt, of hij neemt zijn verantwoordelijkheid maar voor alle ellende die hij naar eigen zeggen wil veranderen:
Ik ben het allemaal en in naam van het geloof en UIT mijn naam is heel veel ellende in de wereld. Dat is niet mijn schuld maar ik voel me er wel verantwoordelijk voor en mede daarom ben ik er.

Snap je Sheva, dat ik Ikben wil duidelijk maken dat hij moet oppassen met wat hij zegt, en wel degelijk verantwoordelijkheid moet dragen voor zijn uitspraken.
Sheva
Sheva jun 25 '07
Ja idd,zoals wij allemaal verantwoordelijk zijn voor onze uitspraken,daden,etc

Het is ook niet erg als je uitspraken hebt gedaan en er later achter komt dat het niet juist was...
Maar heb dan wel het lef omdat toe te geven..

Juist dan verdien je het respect wat je verdient!
IkBen
IkBen jun 25 '07
 Quote:
Origineel van NiMS:
Hoezo "dat is de wil van God"? Wat is nou de wil van God?

Waarom wil hij oorlog?
Waarom wil hij kanker?
Waarom wil hij ziekte?
Waarom wil hij verkrachting?
Waarom wil hij kinderverkrachters?
Waarom wil hij .....

En de reden dat hij het wilt volgt uit zijn eigen bewoording hier eerder op dit forum gezegd. Als hij het niet had gewild, was het wel veranderd. Het feit dat het niet is veranderd geeft aan dat hij het niet wil veranderen.

Ik reageer slechts om te vertellen dat ik op zoveel nonsens niet wil reageren.
Sheva
Sheva jun 25 '07
Ik denk dat de wil van God is dat wij leren van onze fouten...
En zolang de mensen al die erge dingen doen die Nims beschrijft,hebben de mensen nog steeds niks geleerd...

Het gaat God om de mensen die wel willen leren en veranderen...
Heb je vijand lief....
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
 Quote:
Origineel van IkBen:

Ik reageer slechts om te vertellen dat ik op zoveel nonsens niet wil reageren.
Waarom geef je niet gewoon toe dat ik gelijk heb Ikben. Je hebt jezelf vastgepraat en daar kun je geen speld tussen krijgen. Als je dat wel had gekunt had je dat allang gedaan. Dat is namelijk precies wat je de afgelopen dagen steeds hebt gedaan. Dit antwoord is weer typisch: erg zwak.

Wees dan gewoon eerlijk en zeg gewoon dat jij niet alles kan laten gebeuren wat je wilt. Want aan die uitspraak kleven nogal wat interessante complicaties waarvoor je dan ook maar je verantwoordelijkheid moet nemen.

Het is een simpele keuze, maar durf er maar eens voor uit te komen.

p.s. niet kiezen en zwijgen is ook een keuze, maar dan is het antwoord duidelijk.
Sheva
Sheva jun 25 '07
Bijvoorbeeld...
Neem de ziekte kanker...het is niet alleen een nare ziekte maar ook een geschenk..
Daarmee bedoel ik dat de nabestaanden alle kans krijgen om alles te zeggen en te doen voordat de persoon overgaat..

Veel mensen ervaren dit ook als iets moois,de gesprekken met de zieke,eigen crematie kunnen regelen,afscheid nemen,alles nog doen wat je wil doen...

Als iemand een hartaanval krijgt en ineens niet meer in ons midden is,krijg je deze kansen niet...
Hiermee wil ik eigenlijk zeggen dat je ook een nare ziekte als een leerproces kan zien voor de zieke maar ook voor de mensen er om heen...

Daarom moet je ook elke dag leven alsof het je laatste is en zeg tegen de mensen om je heen dat je veel van ze houdt...
Dat heb ik geleerd door het bovenstaande voorbeeld.

Ik ben helaas veel met deze ziekte geconfronteerd maar het heeft mij ook positief verandert want ik ben anders in het leven gaan staan..

Deze ziekte is er duidelijk met een reden maar je moet het wel willen zien...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 25 '07
Helemaal met je eens Sheva, maar vergeet niet, dat niet alles een reden heeft. Je kan wel overal een reden voor vinden, maar bedenk je goed, dat dat helemaal niet de reden hoeft te zijn.

De Causaliteit voorspelt: Alles gebeurd zoals het moet gebeuren. Maar of er een gedachte achter zit? Niet altijd.....
Sheva
Sheva jun 25 '07
Het gaat erom wat je er zelf van leert,en wat je uit het leven haalt.
Ik denk dat dat ook voor ieder mens verschillend is...
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki