Hoi Linkie,
ik heb er nog niet zo veel ervaring mee, maar sinds ik Reiki I heb 'zie' ik van alles tijdens mijn zelfbehandelingen. Ik heb mijn ogen dicht, maar zie dingen dus in mijn hoofd. Op het moment dat ik ontspannen ben en nergens aan denk dan komt het vanzelf. Bv. aan het begin van het schooljaar ging het met mijn zoon niet goed en ik wilde hem reiki sturen, maar toen ik dat deed zag ik hem met een pak van zwarte stekels aan. Ik ben de volgende dag met hem gaan praten over hoe hij het vond op school en hoe het ging enzo.
Nu inmiddels accepteert hij het wel en gaat het langzaam beter met hem in groep 3.
(bewerking: het is niet zo dat dat door reiki komt, maar meer door de tijd en dat we hem zo goed mogelijk proberen te begeleiden. Met de reiki aard ik hem alleen voorzichtig, verder niets eigenlijk)
Toen ik mijn vader Reiki wilde sturen zag ik een zwarte schim die het niet wilde hebben. Ik heb toen gevraagd of hij het alsjeblieft van me aan wilde nemen en toen was het beeld weer weg. Gisteravond liet ik tijdens de zelfbehandelingen de negatieve energie die niet bij mij hoorde wegstromen naar een transformerend vuur (techniek uit een boek van Fons Delnooz) en toen zag ik ineens een soort stofzuigermond die donkere energie wegslurpte.
Als ik energie naar de aarde laat afvloeien zie ik het uit elkaar spatten op een rots. Nou ja, dat soort dingen dus. Het zijn voor mij korte filmpjes, op het moment dat ik ze beter wil bekijken zijn ze weg.
Gezichten in een ander gezicht zien gebeurt als je gaat staren, je moet er dus even voor gaan zitten en naar de ogen kijken.
Wat je ermee kan doen? Leren interpreteren? Ik vind dat altijd moeilijk. Sommige dingen zijn meteen duidelijk, bv. mijn zoon in een stekeltjespak, maar andere dingen niet, zoals dat mannengezicht op een vrouw. Ik denk dat alleen die vrouw dat had kunnen plaatsen als ik het haar verteld had.
Esther