Loading...
nl

Inzicht?

Petra
Petra jan 21 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Ik ga denken, en dan echt denken, dit heeft mij zoveel pijn gedaan, want ook ik koos voor me dingen en werd om gelachen en dat was leuk - en niemand echt niemand. Zei ooit tegen mij, maar het is niet raar als je daar voor kiest hoor. Iedereen doet het.

En ja ook ik heb fout gezeten, fouten gemaakt die ik achteraf zie zo verschrikkelijk dom en ondoordacht waren. En ik had geen idee hoe diep het holletje ging.

En ik gebruikte troep, maar niet omdat ik het leuk vond. Ik zat alleen hier in me holletje en ik kon niet plaatsen waarom. Ik geef waanzinnig veel om al die meiden waar ik bij ben geweest, niet dat ik ervoor zou kiezen, ook hun maakte hun keuzes, maar er was niemand tot aan me ziel nog niet, die aan alles toevoegde

"maar dat is mijn mening. Jij kunt je eigen weg volgen en daar ben je niks slechter om."

En ik wist het voor mezelf dat ik die liefde in me had, en dat ik iemand dat gunde, en ik had een heel groot voorbeeld, en ja ik plaatste die man zelf op dat voet stuk, maar ik leek zo op die man. Werd mij gezegd, en ik had niets maar dan ook niets dan liefde voor die man en alles wat van hem was. Maar ook daar werd mij nooit iets gezegd dat op deze waarheid lijkt.

Het verscheurd me als ik die meisjes dan weer weg liet gaan, en niet om die mensen, maar was ik weer alleen en je kunt zoveel plezier hebben met zijn tweeen...

En je hoopt, dat mensen die over je praten met liefde, dat die mensen zien aan jou, dat je een hoop liefde hebt. En als dan blijkt dat zelfs die mensen eigenlijk dat niet denken, en uitleg geven aan jou woorden terwijl ze zelf nog niet eens eruit komen... besef je hoe alleen dat kan zijn? Ik zat hier in dat kut holletje en ik dacht ook "Ben ik werkelijk nou zo geweldig dat ik dat iemand wel gun?" Want niemand die iets zei wat er ook maar in de verste verte bij in de buurt kwam.

Kijk en invloeden, eerlijk is voor mij erg belangrijk, samen uit samen thuis. Ik weet dat al heel lang, ik dacht dat het niet zo belangrijk was om dat te moeten roepen, ik ben een lief iemand en volgde mij eigen weg en ik wist, en weet nog steeds dat het op een dag goed komt.

En ook ik deed altijd WHAAAATT?!!! Dus andere konden dat ook niet zien. Maar er was er ook geen een bij die vertelde hoe lief ik was of hoe van mij zagen hoe ik er bijna - echt bijna aan kapot ging omdat ik dacht dat er ook maar iets in dit leven fout is of kan zijn. Ik maak me geen illusies verder heb geen hoop of verwachtingen en ik kwam hier alleen en ik ga hier weer alleen weg.

En ik ben verschrikkelijk dom geweest. Hoe moeilijk dit voor mij ook gaat worden. Niet langer doet mijn hart pijn omdat ik dingen niet kon plaatsen. Ik was daar zelf dom in. Ligt er bij een iemand de fout dan is dat bij mij.
En nee dat is niet slachtoffer, das de waarheid.

Ik ga rusten en laten bezinken.


(T)ruste smile

Iedereen is geboren als een onschuldig kind, jij , ik, wij allemaal. Ik hoop dat je jezelf (en anderen) kunt vergeven AC, geen mens is perfect. Als ik denk aan alle fouten die ik al gemaakt heb in mijn leven, al die momenten dat ik mezelf en anderen heb gekwetst! blush

Het is een illusie om te denken dat ieder mens maar goed eerlijk, oprecht en perfect is. Iedereen maakt wel eens een misstap, soms kwetst de ander ons en soms kwetsen wij de ander. lang niet altijd zo bedoeld. E het moeilijke is, dat zal de rest van ons leven zo gaan, niemand ontkomt aan fouten.

Ik begrijp heel goed dat je moeite hebt met maskers, ik heb dat in ieder geval wel (dus misschien zit ik vreselijk te projecteren nu :)), maar ook dat is een keuze die mensen soms maken. Er zijn maar zo weinig mensen die echt volledig, maar dan ook echt volledig zichzelf durven zijn in de sociale kaders waarin we nu leven.

Ghandi zei ooit: 'Verbeter de wereld begin bij jezelf'. Anderen kunnen we niet veranderen en is ook niet nodig en zou niet eerlijk zijn naar de ander. Ook diegene heeft het recht te zijn zoals die is.

Wat gisteren was, was gisteren, kun je niets meer aan doen, anders dan opstaan een hand op je zere knie leggen en het stof van je kleren slaan. Hoe oud ben je nu? Er is nog zoveel tijd om andere ervaringen te creëren en áltijd zal er wel een moment zijn dat je denkt 'ai dat had ik anders willen doen' of 'ai waarom doet die ander me zo'n pijn'. Goed dat je je pijn deelt en zo te lezen heb je veel pijn ervaren in je leven.

Vandaag is in ieder geval weer een nieuwe dag om je leven te leven zoals het jou goed voelt, zoals jij je leven wilt leven, zoals jij wilt zijn, met vallen en opstaan. Zoals ieder mens doet..

Liefs! Petra
Petra
Petra jan 21 '12
Soms is de realiteit van mensen gewoon heel heftig, probeer in hemelsnaam niet de ander te veranderen. je weet immer niet wat de ander heeft meegemaakt om daar te komen.
Emuca
Emuca jan 21 '12
Natuurlijk moeten mensen de kans krijgen om hun pijn te uiten, maar dit is daarvoor niet het juiste topic... Daarom stelde ik ook voor dat ze elders hun gesprek voortzetten om zo dingen uit te praten.. want door al deze woorden krijgen anderen geen kans meer in dit topic mee te draaien en dat is niet de bedoeling. Zoals je zelf schrijft 'dan moeten ze dit topic maar overslaan', dat is juist niet de bedoeling, elk topic moet open zijn voor iedereen. Iedereen moet er de kans krijgen en het is niet de bedoeling dat twee mensen dit topic gaan gebruiken om hun onenigheid jegens elkaar te uiten. Dit kunnen ze ook in een bericht aan elkaar doen.. en als ze er niet uitkomen, kunnen ze de moderators of de admin altijd om hulp vragen.

Als ik klachten krijg van leden omdat ze dit topic een negatieve sfeer vinden brengen en er door geraakt worden op een negatieve manier, dan is het als moderator zijnde de taak voor mij om er iets aan te doen, wat mijn eigen mening erover ook is. smile

Dus wellicht heb je gelijk en zijn hier mooie lessen uit te halen, maar ik grijp nu in als moderator en vraag daarom aan Aquarel en AC of ze dit op een andere manier willen oplossen.


En dan stel ik nu voor om weer ontopic te gaan en als er toch nog doorgesproken wil geworden over dit specifieke onderwerp, dan kunnen jullie daar topics voor openen.
Sundance
Sundance jan 21 '12
Origineel bericht van: Petra
Ik heb er niet zo'n moeite mee, beide leden uiten hun gevoelens naar elkaar, prima toch, heb je er hinder van gewoon doorlezen.

Emoties onderdrukken of aanpassen aan anderen is wat velen (ook hier op het forum) al te veel en te lang hebben gedaan en juist in de problemen bracht. Het is misschien de kunst van de omstanders die emoties en uitlatingen van anderen te laten zijn zoals ze zijn, als AC of aquarel hier behoefte aan hebben hoeft niemand anders zich geraakt te voelen. Pas als je 'leeg' bent geroepen, als alles eruit is (en dat is maar tijdelijk) ontstaat er ook weer ruimte, alles wat ingehouden wordt ontneemt ruimte en blijft rond dwarrelen net zo lang tótdat het er toch uit is.
Niets is blijvend ook irritatie niet.

ik heb er melding van gemaakt gehad.
dreigementen heeft hier niets maar dan ook helemaal niets mee te maken, dat zijn geen gezonde discussies, je maakt hier ook niemand wakker mee. sommige uittingen lijken direct te werken maar op langere termijn echt niet, al lijkt het op het eerste gezicht mss zo. emoties uitten kan ook op een respectvolle manier naar elkander toe. dit heeft ook niets met onderdrukking te maken of dat ze naar de pijpen moeten dansen van anderen, ook niets met irritaties heeft dit te maken. niks daarvan. wees aanvullend naar elkaar toe/opbouwend naar elkaar toe (en dat is niks zweverigs/new age). dat is gewoon je gezonde verstand/gezonde gevoel gebruiken. en lukt dat even niet, ook niet erg. maar ga dan (algemeen) even wat anders doen, even weg van de pc/ of even weg van de persoon.
liefs Sundance
Petra
Petra jan 21 '12
Als ik me niet vergis is Another Chance dit topic begonnen en stelde daarin een aantal kritische vragen om die voor zichzelf uit te werken. Zoals nog steeds gebeurd. Juist door die reacties over en weer kun je van elkaar leren.

Ieder mens heeft zijn eigen thema's zijn eigen manier. Het mooie van een forum is dat ieder zijn/haar topic kan openen en kan kiezen of dat onderwerp, die manier aanspreekt of niet en dus wel/of niet reageert.

Ik denk da het niet reëel is te denken dat iedereen maar overal op zou moeten kunnen reageren? Dat gebeurd toch ook helemaal niet in de praktijk?

Juist op deze momenten, in deze situaties kan compassie erg belangrijk zijn...m.a.w. iemand laten zoals die is en niet proberen die ander naar jouw maatstaven te veranderen.

Oordelen en afkeuren is zo gemakkelijk, het is een veel grotere uitdaging iemand's onderliggende pijn daarin te zien en jezelf niet weg te cijferen als een ander iets van je vind of zich op een bepaalde manier naar je uitlaat.

Niemand hoeft de problemen van anderen te dragen, ze in de weg te laten staan om compassie te tonen..
Emuca
Emuca jan 21 '12
In het geval van bedreiging, zoals Sundance al aangeeft, vind ik dit niet het geval. En daar kunnen we nog uren over doorpraten Petra, maar daar gaat dit topic niet over. Maak een nieuw topic over dat 'alles kunnen vertellen' als je er graag over door wilt praten. Ik heb als moderator ingegrepen en verder gaan we nu weer terug naar de vragen van AC, want dit dwaalt alleen maar af en daar gaat dit topic niet over.
Archolm
Archolm jan 21 '12
Weet je, nu ik zo kijk. Zie ik ook dat er een iemand hier was die mij daar heel goed in begrijpten. En ik had dat al vaker gehoord. En ik vind dat die jongen eigenlijk net zo logisch denkt als ik. We zullen mening verschillen over hoever we daar allebei slim in zijn maar ik heb altijd die vorm van respect voor jou gehad. Ik kwam niet met je praten... wat achteraf misschien jammer is. En weet je wat het grappige is aquarel, jij en ik vinden dat ene meisje net zo mooi.

En ik hoop, dat jij kunt voorstellen dat als je heel hecht met iemand bent, en je gunt haar nog meer dan je van haar man verwacht dat dan moeilijk te verkroppen is als je het gevoel hebt, en ook wel een beetje bevestigend krijgt dat die wereld zo anders is dan ik in me stoutste dromen zou kunnen voorstellen.

Ik hierbij dan ook afstand van wat dan ook doen. Ben ik zelf weer rustig dan gaat het wel weer. Ik ben niet altijd zo. Maar kun je je ook voorstellen hoe erg het gevoel van vijandig ik hier heb? Niemand erkend het hier voor mij, en dat hoeft ook niet, dat is ieder zijn waarde maar maakt het voor mij heel erg moeilijk wie wie is, tegen wie ik praat, hoeveel er hier zijn.
En ik ben iemand als ik het niet snap, ga ik er met een moker tegen aan slaan.
Ik denk dat ik nu in zie waar zelfs jij me voor waarschuwde, en vind ik mooi.

Misschien is het het beste als ik dat woord gewoon los laat. Ieder daarin in zijn waarde. En nee niets is dood of niets is voor altijd kapot, althans niet bij mij.

Maar snappen gaat nog wel even duren.
Petra
Petra jan 21 '12
Origineel bericht van: Emuca
In het geval van bedreiging, zoals Sundance al aangeeft, vind ik dit niet het geval. En daar kunnen we nog uren over doorpraten Petra, maar daar gaat dit topic niet over. Maak een nieuw topic over dat 'alles kunnen vertellen' als je er graag over door wilt praten. Ik heb als moderator ingegrepen en verder gaan we nu weer terug naar de vragen van AC, want dit dwaalt alleen maar af en daar gaat dit topic niet over.



Ook dreigementen zijn uitlatingen van iemands pijn, zolang een dreigement geen voedingsbodem van angst maar in liefde wordt ontvangen, lost de pijn die het bij de ontvanger kan veroorzaken op als water in de atmosfeer. Sterker nog je geeft daarmee ook iets waardevols terug.

Veel mensen blijven nu hangen in oordeel, schrik, afwijzing en orde handhaven. Persoonlijk vind ik dat jammer, want volgens mij is iemand iets aan het verwerken en zoekt diegene op zijn/haar eigen manier reflectie om dat helder te krijgen. Als de reacties die dat oproept pijn veroorzaken bij de ander is dat een mooie gelegenheid daar ook eens naar te kijken. Waarom die pijn wegstoppen en ons alleen maar richten op al dan niet wenselijk gedrag. Kijk gewoon eens naar die pijn, die is er niet voor niets..

Wanneer je je bedreigt voelt, waarom die gevoelens niet gewoon uiten? Dan bedoel ik niet veroordelen, maar uiten. Zoals je het nu zegt tegen mij voel ik me bedreigt. Meestal blijkt dat helemaal niet de opzet te zijn (!) en zo te lezen heeft AC al veel meegemaakt en kan misschien wel als geen ander die gevoelens begrijpen. En is dat niet het geval, laat het dan gewoon, dat bepaald toch verder niet jouw leven?

Ik weet niet of mijn conclusie juist is, maar volgens mij is AC dit topic met zichzelf begonnen om inzicht te krijgen (topic titel) en is dus nog steeds gaande. Het leven loopt zelden langs georganiseerde paadjes..
Petra
Petra jan 21 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Weet je, nu ik zo kijk. Zie ik ook dat er een iemand hier was die mij daar heel goed in begrijpten. En ik had dat al vaker gehoord. En ik vind dat die jongen eigenlijk net zo logisch denkt als ik. We zullen mening verschillen over hoever we daar allebei slim in zijn maar ik heb altijd die vorm van respect voor jou gehad. Ik kwam niet met je praten... wat achteraf misschien jammer is. En weet je wat het grappige is aquarel, jij en ik vinden dat ene meisje net zo mooi.

En ik hoop, dat jij kunt voorstellen dat als je heel hecht met iemand bent, en je gunt haar nog meer dan je van haar man verwacht dat dan moeilijk te verkroppen is als je het gevoel hebt, en ook wel een beetje bevestigend krijgt dat die wereld zo anders is dan ik in me stoutste dromen zou kunnen voorstellen.

Ik hierbij dan ook afstand van wat dan ook doen. Ben ik zelf weer rustig dan gaat het wel weer. Ik ben niet altijd zo. Maar kun je je ook voorstellen hoe erg het gevoel van vijandig ik hier heb? Niemand erkend het hier voor mij, en dat hoeft ook niet, dat is ieder zijn waarde maar maakt het voor mij heel erg moeilijk wie wie is, tegen wie ik praat, hoeveel er hier zijn.
En ik ben iemand als ik het niet snap, ga ik er met een moker tegen aan slaan.
Ik denk dat ik nu in zie waar zelfs jij me voor waarschuwde, en vind ik mooi.

Misschien is het het beste als ik dat woord gewoon los laat. Ieder daarin in zijn waarde. En nee niets is dood of niets is voor altijd kapot, althans niet bij mij.

Maar snappen gaat nog wel even duren.



Liefde *zucht* en dan heb je ook nog verlangen en wat is het verschil? confusedgrin

Mooi zoals je het probeert te accepteren en begrijpen AC. Wat blijvende emotie betreft, dat geloof ik ook, geen enkel gevoel is voor altijd, het is iets van het moment. Ach ja, alleen als je een moker pakt haal je je wel wat op de hals erbij natuurlijk tongue
Archolm
Archolm jan 21 '12
Ik weet verder ook niet meer hoe dit zit jongens. Iedereen lekker hun eigen leven en dan is toch goed zo? Ik heb mijn zegje kunnen doen, misschien met hotten en stoten van mij kant. Ja en sommige dingen ben ik nog niet uit en sommige wel, weet dat ik niemand voor de voeten wil rijden, met de een meer zal hebben dan met de ander jullie allemaal wel respecteer op mijn eigen manier... voor sommige liefde ook al zie ik er zelf niks van terug. En ook dat mag. En sommige zal ik te weinig hebben gegeven... ik weet het verder niet.

edit: weet je, misschien zijn er dingen waar je niet over kunt of wilt nadenken voor mij persoonlijk dan he.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki