Loading...
nl

Inzicht?

Archolm
Archolm jan 19 '12
Helaas dames, ik heb er eens over nagedacht en er word zooo moeilijk gedaan hier. Dit is niks voor mij, leef, lach, drink - maar niet voor mij.

Groeten!
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '12
Origineel bericht van: MoonFlowertje

Het is makkelijker als het erkend wordt!
groetjes wink

Of Herkend wordt smile
Archolm
Archolm jan 19 '12
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: MoonFlowertje

Het is makkelijker als het erkend wordt!
groetjes wink

Of Herkend wordt smile


Ik kom hier niet uit nims! Mijn kop wil antwoorden, ik wil transparantie ik wil kunnen zien van hoe of wat... hoe kun je rust vinden als je de berg nog op moet? Ik wil zwemmen in die zee daar achter! En niet met een blauwe engel ofzo... en ja ik weet die rode zee word op moment al bevaart door schip... maar krijg ik eindelijk eens validatie van dit dan kan ik ook heel rustig aan kant toe kijken mocht dat schip zinken...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '12
Origineel bericht van: AnotherChance

Ik kom hier niet uit nims! Mijn kop wil antwoorden, ik wil transparantie ik wil kunnen zien van hoe of wat... hoe kun je rust vinden als je de berg nog op moet? Ik wil zwemmen in die zee daar achter!

Mooi hoe je het verwoord. De zee en zwemmen staan voor het gevoel. Dat kun je niet beantwoorden met je hoofd, maar mag je ervaren.

Hoe is het voor jou om je hoofd eens los te laten en voor de ervaring te gaan? Hoe goed zit jij in je gevoel?
Archolm
Archolm jan 19 '12
Origineel bericht van: NiMS
Hoe goed zit jij in je gevoel?


Een stuk stabieler dan een hoop mensen van mij denken. maar nogmaals, vergeven kan ook van een afstand en dan ieder zijn eigen weg daarin zonder dat er meteen een woensdag avond film einde aan zit toch?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '12
Wie heeft het over vergeven? Wat bedoel je dan met deze zin:

"hoe kun je rust vinden als je de berg nog op moet? Ik wil zwemmen in die zee daar achter! "
Archolm
Archolm jan 19 '12
Origineel bericht van: NiMS
Wie heeft het over vergeven? Wat bedoel je dan met deze zin:

"hoe kun je rust vinden als je de berg nog op moet? Ik wil zwemmen in die zee daar achter! "


Ik had paar keer vergeven gelezen, maar kan mij fout zijn.

Berg is het niet weten, zwemmen in die zee is wel weten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 19 '12
Om in jouw metafoor te blijven. Leer eerst klimmen, leer dan afdalen en vergeet ook niet om te leren zwemmen.

Alles op zijn tijd, en stapje voor stapje. Ook een voetocht van 10.000KM begint met de eerste stap.
Archolm
Archolm jan 19 '12
Nou daarom zeg ik laat dan maar zitten. Die toon wie je dan gebruikt vind ik te neerbuigend.

Ik denk dat mensen eerlijkheid onderschatten, maar goed. Ik heb me zegje mogen doen, ik hoop dat beetje duidelijk is hoe ik in het leven sta en stond - de rest zal dan wel komen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
Quote:
Ik kom hier niet uit nims! Mijn kop wil antwoorden, ik wil transparantie ik wil kunnen zien van hoe of wat... hoe kun je rust vinden als je de berg nog op moet?

De rust kun je vinden in jezelf... met deze rust, zul je inzien dat je als je over de berg heen klimt, er niets meer is wat jou tegenhoud om te gaan zwemmen...
Als de berg eenmaal achter je ligt... dan voel je dat je iets hebt overwonnen!? hierdoor krijg je weer de nieuwe energie om ook daadwerkelijk te gaan zwemmen...
Als je iets heel graag wil, zal je er voor moeten vechten...
De berg verdwijnt niet zomaar, en er is niemand die jou over de berg heen kan helpen, dit kan alleen jij zelf...

Quote:
Ik wil zwemmen in die zee daar achter!
En niet met een blauwe engel ofzo... en ja ik weet die rode zee word op moment al bevaart door schip... maar krijg ik eindelijk eens validatie van dit dan kan ik ook heel rustig aan kant toe kijken mocht dat schip zinken...

Je zal jezelf over de berg heen moeten helpen, en ga lekker zwemmen!
Het is jou levensweg die niet echt eindigd precies voor de berg...
De berg is een opstakel... Je hoeft niet over de berg heen te gaan persé, hoor...
Je kan ook zwemmen in een andere zee, of oceaan...
waar nog geen schepen op varen wink
En waar je niet over de berg heen hoeft!
Als het terug op jou pad moet komen, komt het zeker op jou pad...
Als je er klaar voor bent...
De berg staat nu tussen jullie in...
Je wil wel, heel graag zelfs...
Alleen je wil dat het precies zo gaat, zoals jij het graag wil...
Dit is een kwestie van inzicht...
Zolang jij niet over de berg heen wil klimmen... zal je er tegenaan blijven kijken,
En dat kan heel erg lang duren...
Beter kun je de berg de rug toe keren...
En ergens anders in alle rust gaan zwemmen...
En wachten tot het schip zinkt, heeft echt geen nut...
Er zal weer een ander schip komen die daar gaat varen...
je zal toch over de berg heen moeten klimmen!
Zodat de zee kan zien, dat je de enorme berg hebt overwonnen...
Dat je er alles aan gedaan hebt, om bij haar te komen...
Je zal zien dat ze je zelfs tegemoed zal komen....
...



groetjes moonflowertje wink

Ik hoop dat je begrijpt, wat ik bedoel?
Het is in ieder geval wel goed bedoeld wink

De moraal van het verhaal is: Voor iets wat je echt graag wil... zul je moeten vechten!
en niet langs de kant gaan staan toekijken...
Of wachten tot zij, jou van achter de berg vandaan trekt!
Het is een levensles... die je zal moeten inzien.... wink
Archolm
Archolm jan 19 '12
Ja maar jij dacht ook dat ik dat engelmensje nog wou en dat klopte ook niet... snap je?

edit: en jij bedoelt gewoon als je iets ziet moet je het pakken. Ja was ik inmiddels ook al achter.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
Je geeft nog steeds om haar...
anders zou je er niet meer aan denken, toch?
om iemand geven is van iemand houden!
Misschien niet meer zo intens als dat het geweest is...
maar jou gevoel voor dit mensje... dat zit er nog steeds wink

Dat is wat ik smilenog steeds denk shocked
AnotherChance.... ieder mens heeft bepaalde dingen in het leven, die die graag zou willen!
Al die mensen vechten er voor, om het te kunnen krijgen...
Ook jij zal moeten vechten!
Het komt niet zomaar aanwaaien toch?

Waar een wil is, is een weg.
Waar geen wil is altijd wel een omweg,
en waar onwil is, altijd wel een uitweg.

groetjes moonflowertje
Archolm
Archolm jan 19 '12
Hahaha nee hoor voor dat engelmensje niet, is ook meer een engelezel. En in die hele kwestie... het is zo, zo uit de hand gelopen. Maar iedereen gelooft het dus ja! En laat ze ook lekker, die lieverds. Nee van zomer ben ik in de fout gegaan en heb ik WEER spijt van. Dit gebeurt me niet nog eens!

Nee ik volg je kwa, als het op je pad ligt komt het weer op je pad en tenzij ik iets... een teken of iets krijgt ga ik ook niet in ander mans zee zitten te vissen.

Dat heet Kwan. Niet veel mannen hebben dat.
Petra
Petra jan 19 '12
AC..ach spijt...je kunt hooguit 'het spijt me zeggen' als je iemand onbedoeld gekwetst hebt. Zelfs dat zou niet fout zijn. Mensen nemen hun beslissingen op dát moment naar beste kunnen, echt iedereen, alleen soms komen die belangen eenmaal niet overeen en dat geeft emoties die dat versterken, soms maakt ons dat begripvol en soms ook niet. Er zal altijd iets leerzaam's in hebben gezeten wat je dan weer mee kunt nemen. Daarom doen mensen die dingen ook, om te ervaren. Loslaten is eigenlijk een vreemd woord, ik zou het liever 'accepteren' willen noemen. Accepteren dat je bent zoals je bent, de anders is zoals die is, keuzes gemaakt zijn zoals ze zijn, je reageert naar beste kunnen etc..Spijt en schuld is voor mensen die in het oordeel zelf blijven. En we doen het allemaal wel eens, maar eigenlijk is het zo zonde van de energie. Wie niet oordeelt kan zeggen 'het was leerzaam' en wie leeft, komt het leven tegen. Soms een mooie ervaring en soms ook niet, soms zie je de schoonheid ervan later pas, alles is goed, uiteindelijk...zoals het is...wat jij?
grin
Archolm
Archolm jan 19 '12
Soms krijgen sommige mensen spijt ja laughmaar ik ben ook niet weg ofzo hoor, mensen die mij bereiken willen kunnen dat gewoon.
Archolm
Archolm jan 20 '12
Weet je wat het is Petra, sommige mensen zijn al heel gauw gekwetst. En als diegene dat dan durven te zeggen, dat zij zich gekwetst voelen kun je er nog iets mee. Maar als die mensen dan niks zeggen - dan moet ik dat gaan voelen. Weet je? En dan word al gauw van... ja maar dan voel je niet genoeg.

Er zijn hele gemene zielen op deze wereld. En ook die kunnen heel zielig praten, en misschien een paar tranen naar de juiste personen... ja dat kunnen ze wel.

Ik dacht altijd te weten dat ik die mensen kon zien, daarom ben ik mijn hele leven maar met een aantal mensen echt gek geweest. Ik was daar heel duidelijk in. Ik koos helemaal voor die mensen, zelfs een beetje meer dan die mensen voor mij kozen.
Dat die mensen zeiden nou das wel heel veel hoor! Dat hoef van mij niet.
En neem je afstand, hun doen hun ding ik dat van mij.
Maar dan opgeven moment komt er een jongen bij je, en die zegt - iedereen is te koop.
En die jongen wil een Kanye West zijn, maar is eigenlijk meer een Ali B. Ik vind dat ik die jongen genoeg Kanye laat spelen dat ie in zijn waarde staat maar daar is hij het niet mee eens.
En die jongen gaat met mij een soort van weddenschap aan, en ik bewijs hem, dat ik in ieder geval niet te koop ben. En hoop je dat diegene waar je wel altijd eerlijk tegen was een klein beetje voor mij kiezen en dat gebeurt dan niet.

Die mensen moet je los laten, waar geen liefde voor je zit wil ik niet aan de tafel zitten.

En was er één jongen en daar heb ik het weleens over gehad over die weddenschap, maar die staan een beetje zwak in zijn schoenen en die durft daar dan niet voor uit te komen. Maar ook van die jongen zijn we er achter gekomen dat die een beetje hypocriet is. Vreemdgaan is niet netjes. Maakt mij heel boos als bij mij gebeurt. Terwijl ik, die jongen veel meer respect toonde dan die Ali B ooit zal doen!

Vervolgens komt er iemand bij je aankloppen, en ook die jongen denkt dat ie meer voorstelt dan dat ie is. Maar goed het leven is groter en ook die jongen laat je in zijn waarde, hij zijn ideeën ik die van mij, maar als je dan samen ergens in wilt stappen, zul je toch een bepaalde vorm van respect voor elkaar moeten hebben.
Dus ook met die jongen praat je en weer komt dat gevoel van hypocrisie omhoog dat ik bij een hoop mensen voel en ja ook deze jongen valt door de boot en ook die laat je los.

Vervolgens is er nog maar 1 iemand over Petra. En van dit meisje wist ik al heel lang, in ieder geval in een hoop dingen, een zwart hartje heeft.
Dit meisje Petra, want vrouw is zij nog niet, voelt zich uhm... Achter gesteld. Ik dacht altijd dat zij zoals ik meer was en gewoon haarzelf was. Maar dan als de jaren verder gaan zie je dat ook zij toch een soort van behoeft had aan "Ik hoor er ook bij!" idee... Snap je nog? Maar ook met dat meisje was ik op onze eigen manier best gek mee.
Maar vraag je dan aan dat meisje praat eens met me! Vertel mij nou eens dan wat of hoe... en dan gaat het van "Jaaa... weet je... dat is moeilijk..."
Terwijl zij verdomd goed weet van hoe of wat maar gewoon aandacht wilt.

Hoe kom je achter een leugenaar? Ik dacht altijd, en denk nog steeds, door harder te liegen dan zij. Voor iemand die sterk in zijn schoenen staat en heel goed weet wat ie wel en niet wil - is dat heel makkelijk.

En ik ben eerlijk - ik zou liever haar man zijn ... zuigen dan ooit maar dan ook ooit met dat meisje wat dan van doen te hebben.

En wat iedereen dan ook zegt of niet - wees niet hypocriet. Wees eerlijk, gooi het open! Maar daar komt het mooie... heel veel mensen zijn daar bang voor. Angst voor de ouders, angst voor de wereld.

Alleen het probleem, of eigenlijk het jammere eraan is, ook die mensen gaan met mensen om... en ja... er is niets zieliger dan vrouwen tranen. En wie weet hoe lief en leuk ik kan zijn...

Zelfde als dit hier? Wie had ooit kunnen denken dat ik over zoiets zweverig als dit - want zien kan ik het niet, heel normaal kan praten, alleen iemand moet er wel over beginnen.

Maar als jij dan denkt dat een man, en dan echt een man, zijn tranen, want ook die zijn er geweest - laat zien aan een vrouw die zonder het te zeggen heel goed laat merken dat ze die wil zien - dus dat ik moet buigen en zielig moet doen terwijl hun net zo vals in het leven staan als deze jongen... ja dan zit je bij mij fout smile

En nu ik weet hoe het zit Petra, is het voor mij makkelijker dingen los te laten.

En voor de rest roep ik naar de wereld. Kijk met je eigen ogen. Luister met je eigen oren. En volg je hart. Doe ik ook.

En bij eventuele vragen kom naar me toe.
Marjanne
Marjanne jan 20 '12
..ik lees het vaker: over een 'slechte ziel'. Een ziel is Altijd zuiver! Het kan de persoonlijkheid of karakter van een persoon zijn die 'ziek' is of niet helemaal deugd. Maar iedere ziel in een aards mens is zuiver.
Dit wilde ik graag een keer kwijt. 'Pfew dat lucht op!' smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 20 '12
^^ en zo zie ik het ook wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 20 '12
Quote:
Hoe kom je achter een leugenaar? Ik dacht altijd, en denk nog steeds, door harder te liegen dan zij. Voor iemand die sterk in zijn schoenen staat en heel goed weet wat ie wel en niet wil - is dat heel makkelijk.


Je zou kunnen doen alsof je het geloofd, en een beetje er in mee gaan, een argument erbij halen die die persoon net zelf al gezegt heeft...
vaak worden ze dan overmoedig, en liegen er nog meer aan vast!
uiteindelijk vallen ze door de mand tongue

Maarja... mijn probleem is soms, dat ik weet dat iemand liegt, en durf het niet te zeggen shocked
daardoor doe ik mijn eigen weer verdriet...
Hoe krom ben ik denk ik dan?
Ik moet gewoon nog een hele boel leren, zie ik in wink

groetjes ...
Archolm
Archolm jan 20 '12
Origineel bericht van: MoonFlowertje

Je zou kunnen doen alsof je het geloofd, en een beetje er in mee gaan, een argument erbij halen die die persoon net zelf al gezegt heeft...
vaak worden ze dan overmoedig, en liegen er nog meer aan vast!
uiteindelijk vallen ze door de mand tongue


Ja maar soms zit je op een punt, althans dat zat ik, dat je gewoon weten wil wie dan eerlijk tegenover je staat.

En als mensen waar je mee opgroeit en zeggen dat ze om je geven dan een wild vreemde verkiezen boven jou, is er iets niet goed.

En ja misschien is het slim om een verschil te maken tussen karakter en ziel maar goed ik ben hier ook pas een paar dagen en ben ook nog aan het leren.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki