Loading...
nl

Inzicht?

Archolm
Archolm jan 17 '12
Ik kies voor hulp! Ik denk dat ik via die weg veel meer leer. Geef me je hulp!

Kijk en nu... vraag ik erom. Snap je hem? Nu zeg ik van, zeg het me eens.
Ariel
Ariel jan 17 '12
Ok ik snap je punt denk ik.
Je wil zelf bepalen of je hulp krijgt of niet door het te vragen en iemand die je spontaan wil helpen zonder je hulp vraag is te bemoeizuchtig of te opdringerig?
Zie je het zo?
Als dat zo is: een leerpuntje voor mij om rekening mee te houden laugh

Dus pik ik nu je eerste post even op ,omdat je me vraagt je te helpen wink

Origineel bericht van: AnotherChance
Dit is naar het nogmaals doorlezen van Merudi.Net

Dus daar komt het dan op neer? Ik ben een aardgeboren ziel. Ik ben vast blijven zitten, terwijl ik wel een jonge ziel ben genoemd... maar niet snapte hoe ze dat bedoelde naar wat hij wou kwa relaties en bleef daarom telkens de zelfde kwaliteit tegen komen... Pakken wat ik wou had ik moeten doen. Want ik ben een ziel... of juist niet? Okay een hele leuke ziel met leuke kop met haar in ieder geval... maar moest ik wel laten zien aan de mensen, de mediums, en dan is het de bedoeling van de ziel om de medium dan zo ver mogelijk in zijn haar respect en schoonheid te behandelen als mogelijk voor de ziel is toch?
En juist daarmee zou de ziel de medium eer aan doen. Door het los te laten komt het terug.

Shit. Dat is het of niet?

En de Engelmens snap ik nu, dat zijn de pret bedervers, zo waar ik dat beleef. Want plezier had ik niet met ze. En de algemenen opvatting zou moeten zijn "Misschien lijken ze gemeen maar toch ook hun doel hadden," en tja we moeten met ze leven maar we moeten ze wel een plaats en een naam geven... En vertaal je dit dan mee naar chakra's dan is iedere bewuster wording van dat feit een vordering. Of het openen van een ... is?

Klopt dit misschien nog een beetje zo?


Kijk iedere ziel komt op de aarde en wil wat leren.
Daardoor komt de ziel verder in zijn/haar groei.
Dus als mes krijg je met dingen te maken die je ziel heeft gekozen om van te leren.
Daardoor kunnen je "zomaar" dingen overkomen die je niet leuk vind ,maar is bedoeld om je ziel te laten groeien.
Er zijn inderdaad jonge zielen en oude zielen.
Vaak merk je het al aan een kind als er een oude ziel inzit.
Het kind is enorm wijs voor zijn/haar leeftijd.
Omdat het kind gewoon weet.
Jij bent hier om dus te leren en dat voor jezelf: niet voor een medium en niet voor een engelmens.
Alleen voor jezelf om als ziel verder te komen.
Als je alle levenslessen hebt gehad dan ben je verlicht.
Dan hoef je niet meer op de aarde te komen om te leren en kun je met pensioen in het hiernamaals.
Dus hoe meer je je levenslessen oppikt hoe eerder je er bent.
Je kunt je lessen herkennen: er gebeurd iets in je leven en je pakt het niet goed op dan zal het nog eens gebeuren in je leven.
Je zal steeds een soort gelijke situatie tegenkomen.
Voorbeeld:
Je kan niet goed voor jezelf opkomen en je wilde juist leren om dit te kunnen dan zul je steeds in situaties komen die je voor het feit plaatsen om voor jezelf op te komen.
Pas als je geleerd hebt voor jezelf op te komen zul je niet meer voor dit feit geplaatst worden en ga je verder.

Of pak je eigen stukje erbij over relaties.
Je kan steeds weer dezelfde figuren tegen komen waar je verliefd op word.
Zo zie je bijvoorbeeld vrouwen die steeds weer verliefd worden op mannen die ze mishandelen.
Ze kunnen pas nee zeggen tegen deze mannen als ze leren zichzelf te waarderen en voor zichzelf durven opkomen.
Als ze die les geleerd hebben zullen ze eindelijk iemand vinden die echt van ze houd.

Je kan wel een medium of engelmens om hulp vragen.
Ze staan alleen niet boven je en als ze bewijs van je lessen eisen moet je je afvragen voor wie zij het doen: om jou te helpen of om te kijken hoe goed ze zelf zijn dat ze de medemens zo geweldig helpen.

Niemand staat boven iemand zeg ik altijd :alleen heb je in de zakenwereld wel een hiërarchie nodig om een bedrijf goed te runnen ,maar in het dagelijkse leven moeten we elkaar gewoon helpen en staan we allemaal gelijk en hebben we gewoon respect voor elkaar.
Datt zal de ideale wereld zijn toch wink
Archolm
Archolm jan 17 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Ok ik snap je punt denk ik.
Je wil zelf bepalen of je hulp krijgt of niet door het te vragen en iemand die je spontaan wil helpen zonder je hulp vraag is te bemoeizuchtig of te opdringerig?
Zie je het zo?


Ziet niet iedereen dat zo dan?

Origineel bericht van: Kalilka

Of pak je eigen stukje erbij over relaties.
Je kan steeds weer dezelfde figuren tegen komen waar je verliefd op word.
Zo zie je bijvoorbeeld vrouwen die steeds weer verliefd worden op mannen die ze mishandelen.
Ze kunnen pas nee zeggen tegen deze mannen als ze leren zichzelf te waarderen en voor zichzelf durven opkomen.
Als ze die les geleerd hebben zullen ze eindelijk iemand vinden die echt van ze houd.

Je kan wel een medium of engelmens om hulp vragen.
Ze staan alleen niet boven je en als ze bewijs van je lessen eisen moet je je afvragen voor wie zij het doen: om jou te helpen of om te kijken hoe goed ze zelf zijn dat ze de medemens zo geweldig helpen.

Niemand staat boven iemand zeg ik altijd :alleen heb je in de zakenwereld wel een hiërarchie nodig om een bedrijf goed te runnen ,maar in het dagelijkse leven moeten we elkaar gewoon helpen en staan we allemaal gelijk en hebben we gewoon respect voor elkaar.
Datt zal de ideale wereld zijn toch wink


Nou hier kan ik me wel in vinden. Misschien heb je daar ook wel gelijk in. Ik zie wel een bepaald patroon in mijn exen... en mijn manier van denken daarin was altijd, niet te hoog mikken. Ik ging er altijd van uit als je iemand pakt die zelf niet ja... te veel wilt dan ervaart die dat ook niet zo als je bij diegene bent. Maar zo werkt het helemaal niet.

Misschien dat bij sommige mensen wel genoeg kan wezen als ze zien dat je je ergens voor in zet? En ja je moet geluk hebben maar ik ken er zo weinig die op die manier denken... of in ieder geval daar eerlijk over zijn. En achteraf denk ik dat ik een hoop leuke ervaring in ieder geval misschien best wel ben misgelopen door op die manier te denken.

En ik ben natuurlijk wel een beetje een drammer tongueis ook iets om de "volgende" keer overna te denken smile

Dus is het toch nog goed dat ik hier ben gekomen smile
Ariel
Ariel jan 17 '12
[url= Ziet niet iedereen dat zo dan?] Ziet niet iedereen dat zo dan?[/url]

uhm nee eerlijk gezegd niet.
Ik begrijp het wel en ik denk dat ik daarom ook bedacht dat je het zo zou zien.
Ik heb het ook enorm gehad.
Kom uit een omgeving waar iedereen elkaar op de vingers keek en als er ook maar iets ging dat niet helemaal ging zoals het hoorde of als je gewoon iets niet lukte kwamen meteen mensen met advies en hulp waar je niet om vroeg.
Je wilde het zelf uitzoeken.
Om die reden ben ik een eindje weg verhuisd.

Om die reden heb ik me een tijd zo min mogelijk met anderen bemoeid.
Toen bleek dat veel mensen juist wel om hulp vroegen als ze toonde ergens mee te klungelen of als ze mopperden.
Ik liet ze meestal klungelen en mopperen ,want ja ik wilde dan ook niet geholpen worden op die momenten.
Nu is dit alweer een tijd geleden allemaal en was ik blijkbaar vergeten dat ik er ook niet van gediend was dat mensen spontaan hulp boden.
Dus leerlesje voor mij om daar weer op te letten wink
Veel mensen gaan namelijk dus juist mopperen of dingen zeggen omdat ze eigenlijk hulp zoeken.
Jij wilde in 1e instantie gewoon dingen kwijt om het kwijt raken zeggen maar.
Je was hardop aan het nadenken over de info die je opgedaan had op het forum en meteen komen de hulptroepen.
En daar vroeg je eigenlijk helemaal niet om.

Ik ben blij dat ik je toch heb mogen helpen en je je toch nog op je plek voelt hier.
aquarel
aquarel jan 18 '12
Dus daar komt het dan op neer? Ik ben een aardgeboren ziel. Ik ben vast blijven zitten, terwijl ik wel een jonge ziel ben genoemd... maar niet snapte hoe ze dat bedoelde naar wat hij wou kwa relaties en bleef daarom telkens de zelfde kwaliteit tegen komen... Pakken wat ik wou had ik moeten doen. Want ik ben een ziel... of juist niet? Okay een hele leuke ziel met leuke kop met haar in ieder geval... maar moest ik wel laten zien aan de mensen, de mediums, en dan is het de bedoeling van de ziel om de medium dan zo ver mogelijk in zijn haar respect en schoonheid te behandelen als mogelijk voor de ziel is toch?
En juist daarmee zou de ziel de medium eer aan doen. Door het los te laten komt het terug.

Shit. Dat is het of niet?

En de Engelmens snap ik nu, dat zijn de pret bedervers, zo waar ik dat beleef. Want plezier had ik niet met ze. En de algemenen opvatting zou moeten zijn "Misschien lijken ze gemeen maar toch ook hun doel hadden," en tja we moeten met ze leven maar we moeten ze wel een plaats en een naam geven... En vertaal je dit dan mee naar chakra's dan is iedere bewuster wording van dat feit een vordering. Of het openen van een ... is?

Klopt dit misschien nog een beetje zo?


je bent de verkeerde medium tegengekomen, die jou een verkeerde les gaf in zijn onderwijs dat hij heeft samengeschraapt om van andere mensen zijn informatie te halen.

ik merk het hier ook, precies facebook.. wat ik verachschuw.


je bent niet vast blijven zitten, want je bent altijd je eigen "ik" gebleven en je kent je godverdomme veel beter dan je soms wel denkt.

kwa relaties zou ik als ik jou was niet steeds een mooi snoetje kiezen (moest dat zo zijn), want die leven meestal een plastiek leventje en zijn poppen geworden van hun eigen gecreëerde illusie, ikzelf heb een vriendin die haar gevoelens toont aan mij maar die geen popemieke is en opgemaakt als een clown.

en sommige mediums, zeg maar de meeste.. voelen zich idd verheven en denken omdat ze de waarheid in pacht hebben dat ze zich alles mogen permitteren, en laten zich leidden door hun "goed" gevoel waardoor ze behoorlijk achterlijk overkomen.

de medium eer aan doen ?!
het is ook maar een gewone mens, en ik zal je nog eens iets zeggen, er zijn vele nep mediums die denken dat ze medium zijn maar het niet zijn, ze zijn er zelf van overtuigd en zeker van hun stuk en denken dat ze een gave hebben, maar dat bestaat niet.. niemand heeft een gave, je bent zo of je bent zo niet, en de meeste mediums kunnen geen contact maken met gene zijde omdat ze daar in gevoelens praten en niet in taal, het is heel moeilijk om een gesprek aan te gaan met gene zijde omdat die rust willen en niet geïnteresseerd zijn in de bekommernissen en noden van elke mens.
eigenlijk is een medium iemand die heldervoelend is omdat hij mensen wat beter kan aanvoelen omdat dat beter bij hem is ontwikkeld, en daardoor lijkt het soms dat hij je gedachten kan lezen omdat hij jouw gevoel aanvoelt en dan beginnen ze te lullen over een broertje aan gene zijde van jou bv. die gelukkig is en dit en dat en andere zever.
en jij gelooft dat dan omdat hij jouw gevoelens manipuleerd.
ze weten ook precies wat ze moeten zeggen om jou te raken natuurlijk, dat doen ze express, zodat je nog vele sessies bij hun blijft zolang je maar geld in het laadje brent dan is alles geoorloofd.
en ja, ik kan contact maken met gene zijde, al moet ik er wel bijzeggen, ik kan dat niet omdat een entiteit alleen reageerd zoals mijn broer bv. als je een gevoel hebt dat je samen deelt en oprecht is van gevoel.

door het los te laten komt het terug, een universele waarheid die altijd klopt, psychologie van woorden en betekenissen die mensen graag gebruiken om hun woorden beter in de verf te zetten.

de egelmens.. mmm, bestaat niet, lichtwerkers noemen ze normaal gezien, het zijn maar woordjes zodat ze zich zoet voelen omdat ze hun lievelingssnoepje hebben gekregen en daar voelen ze zich heel goed bij.

ik een medium ?
boa, niet van onder de indruk eigenlijk, ik ben een gewone mens die het meestal goed voor heeft met zijn medemensen en mensen ietsje beter aanvoelt, das alles.

een doel !?
dat is de grootste bullshit wat vele mensen geloven dat ik ooit heb gehoort
sommigen hebben idd een doel nodig omdat ze veel te weinig zelfvertrouwen hebben en maken een belofte om dan hun doel te volbrengen tegen deze datum bv.
een doel!!!
hahahaha, naiëviteit mensen, dat hebben jullie

leef en denk goed na over de zin van van het leven !

de zin van het leven ?

het leven heeft geen zin, je bent er omdat je geboren bent omdat je moeder je gebaard heeft, dat is alles, niet meer..

chakra's, ach het moet een naam hebben he, al die toverwoordjes ik wordt er ziek van.

bezoek eens een filsofie forum daar wordt tenminste normaal gepraat, al voelen zich velen daar ook verheven.
Archolm
Archolm jan 18 '12
Ja misschien wel aquarel.

En dat vind ik ook beetje eng toen ik dit forum vond, en de manier hoe ik het vond. Ik heb dit zelf gevonden en dat kan maar op een manier uitgelegd worden, dat ik alleen daarin stond. En drammen zit een beetje in me achternaam dus iemand anders kan weer zeggen, ja dat was je weg, je moest dat alleen uitzoeken. Geneuzel.
Je kunt niet zeggen dat je om iemand geeft om hem vervolgens van een afstandje toe te kijken hoe iemand aan het flappen is als een vis op het droge.
Dat is geen liefde, en als ik ergens echt kwaad van word is het valse liefde.
En ik heb een tijdje gehad dat ik dacht mensen om me heen te hebben die dat niet hadden voor mij maar dat bleek achteraf echt een grote luchtbel te wezen.
Ik kan alleen eerlijk zijn in me denken en wat ik zeg, als iemand daar niet tegen kan voel ik dat denk ik heel goed aan en neem ik afstand. Ik ga niet me mond houden, ook ik moet me ei kwijt en ik denk als je zegt dat je om iemand geeft je dat in ieder geval moet kunnen snappen.

En mijn angst was een beetje dat sommige mensen, die ik achter me gelaten heb, en misschien sommige die zelf afstand deden, dat die mij "helpen" met het idee dat ze me helpen mijn ideeën en manieren uitleggen en het er alleen maar erger doormaken. Terwijl er een zooitje van te maken lukt me ook heel goed alleen.

Daarom ben ik wel blij dat ik dit forum heb gevonden, ik heb geen idee hoe dit zit, maar heb wel het gevoel dat mijn karma omhoog schiet door middel dat ik me duidelijk kan maken en mijn ideeën niet door een ander worden uitgelegd.

Slaap lekker, liefs, AC
Ariel
Ariel jan 18 '12
Engelmens of lichtwerker ik vind beide namen mooi.
Een engel is immers een lichtwezen.
Het kan dus allebij.
Ik zeg wel steeds engelmens.
Waarom? Omdat mijn dochter vorig jaar mei (ze was 5) ineens zei:"mama jij en ik hebben vleugels."
Ik keek eerst verbaasd ik wist wel van de term engelmens ,maar vleugels zien?
Later las ik dat er helderzienden zijn die de vleugels waar kunnen nemen van engelmensen......dus ze zag het toch echt? Geen fantasie?
In die periode kleurde ze ook ineens poppetjes met bolletjes erin. Precies op de plek waar dd chakra's moeten zitten met de juiste kleuren die die chakra's moeten hebben.
Ik dacht net zo over chakra toen als jullie 2nu.
Ze kon het dus niet van mij hebben en ook niet van haar vader. Ze zit op een christelijke school waar ze dit dus ook nooit zal leren.
Ze deed het uit zichzelf omdat ze tekende wat ze ziet.
Tot voor die tijd dacht ik ok:nou zou dat wel waar zijn van die chakra's en aura's?"
Mijn dochter zegt ook vaak dat er regenbogen uit mijn hand komen als ze zich pijn heeft gedaan en ik mijn hand erop leg.

Fantasie van een kleuter of echt? wink
Ariel
Ariel jan 18 '12
Wat trouwens het meest belangrijke is:
Zoals ik al schreef je bent in 1e instantie hier op aarde voor je eigen lessen.
Lees dus gewoon alles door wat je vind hier op het forum en doe met deze info wat bij jou past.
Mijn eigen ervaring zegt dat je eerst ergens afwijkend tegenover staat je later soms een jaar of 2 jaar later ineens wel mee in kan.
Je het ineens wel begrijpt.
Dit komt omdat je dingen geleerd hebt en aan jezelf gewerkt hebt.
Dus als tip wil ik mee geven:wijs bij voorbaat niet iets af ,maar leg het even opzij om het later nog eens te bekijken.
Sommige dingen zul je het nooit mee eens worden,maar dan heb je het wel geprobeerd.
Archolm
Archolm jan 18 '12
Ik ga ook blijven Kalika, eerlijk is eerlijk - ik voel me ook beter sinds ik hier ben en misschien zit er ook wel iets voor mij bij.
Ik ga morgen echt eens naar dat winkeltje en eens opzoek naar iets wat zorgen weg neemt, en misschien zijn mijn zorgen wel heel erg klein dan sommige hier, we kunnen allemaal weleens hulp gebruiken dus wie weet.

Liefs, AC
aquarel
aquarel jan 18 '12
ik blijf ook bij mijn lotgenoten :-)
Ariel
Ariel jan 18 '12
Gezellig laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Engelmens of lichtwerker ik vind beide namen mooi.
Een engel is immers een lichtwezen.
Het kan dus allebij.
Ik zeg wel steeds engelmens.
Waarom? Omdat mijn dochter vorig jaar mei (ze was 5) ineens zei:"mama jij en ik hebben vleugels."
Ik keek eerst verbaasd ik wist wel van de term engelmens ,maar vleugels zien?
Later las ik dat er helderzienden zijn die de vleugels waar kunnen nemen van engelmensen......dus ze zag het toch echt? Geen fantasie?
In die periode kleurde ze ook ineens poppetjes met bolletjes erin. Precies op de plek waar dd chakra's moeten zitten met de juiste kleuren die die chakra's moeten hebben.
Ik dacht net zo over chakra toen als jullie 2nu.
Ze kon het dus niet van mij hebben en ook niet van haar vader. Ze zit op een christelijke school waar ze dit dus ook nooit zal leren.
Ze deed het uit zichzelf omdat ze tekende wat ze ziet.
Tot voor die tijd dacht ik ok:nou zou dat wel waar zijn van die chakra's en aura's?"
Mijn dochter zegt ook vaak dat er regenbogen uit mijn hand komen als ze zich pijn heeft gedaan en ik mijn hand erop leg.

Fantasie van een kleuter of echt? wink


Mooi geschreven en bedankt voor het delen. En ja! Helemaal echt wink.
Archolm
Archolm jan 18 '12
Origineel bericht van: NiMS


Mooi geschreven en bedankt voor het delen. En ja! Helemaal echt wink.


Weet je wat het is, als jezelf best wel rationeel bent is het soms moeilijk om dit soort dingen... te kunnen bevatten eigenlijk. Schrok je daar niet van Kalika? Dat je dochter met zo iets bij je komt?

Ik ben heel eerlijk als iemand bij mij zou komen dat ze dat zouden zien... ik weet gewoon niet goed daarmee om te gaan weet je. En ik hoop dat ik daar niemand mee tegen de borst stoot maar ik zou denk ik een beetje lacherig erover doen. Al werkt dit natuurlijk averechts want juist omdat je dat doet komt er dan niemand bij je met dat soort verhalen dus kun je je er eigenlijk niet in verdiepen... snap je het nog?

Ben je niet bang hoe je dochter daarop gaat reageren als ze bijv, met vriendinnetjes erover gaat praten enzo? Ik kan me voorstellen dat iemand met, nou laten we zeggen gaven - want dat is het dan, zoiets niet bij iedereen terecht kan.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 18 '12
De dochter van Kalilka heeft een bijzondere gave...
Ze weet daardoor ook precies tegen wie ze het wel, of niet kan vertellen!
En inderdaad is het moeilijk te bevatten, voor iemand die hier niet in thuis is...
Kalilka doet het goed vind ik...
Het paranormale is haar niet vreemd! Alleen had ze misschien nooit verwacht dat dit er bij haar dochtertje eruit zou komen!
Het belangrijkste is, dat haar dochtertje serieus genomen wordt!
Ook dat haar dochter er open over kan praten met iemand...
Haar moeder doet dit goed, vind ik!
( Inzicht dat niet iedereen de zelfde gave heeft, en toch "open" staat voor de gave die haar dochtertje heeft)
Kalilka verdient een dikke 10 smile

groetjes moonflowertje tongue
Ariel
Ariel jan 18 '12
Dankjewel moonflower voor je mooie compliment laugh

AnotherChance : Ik heb als kind zijnde zo vaak tegen die lacherigheid opgebotst ,want mijn moeder reageerde ook altijd zo als ze iets niet bevatte.
Ik zie van kleins af aan al overleden mensen ,maar dat kon dus niet ,want zij zag het niet dus het bestond niet.
Daarbij waren paranormale dingen ingegeven door de satan en geen discussie erover.
Ik heb het jaren verdrongen waardoor ik juist angsten creëerde ipv ermee leerde omgaan.
Pas toen ik het huis uitging en niet steeds met de kortzichtigheid van mijn ouders werd geconfronteerd leerde ik ermee omgaan en begon ik het weer terug te krijgen.
Toen ik weer echt mijzelf werd voelde ik me ook pas echt gelukkig.

Dat is dus de reden dat ik open sta voor wat mijn dochter me verteld.
Niet direct afwijzen als ik het niet begrijp ,maar luisteren en uitzoeken.
Archolm
Archolm jan 18 '12
Origineel bericht van: Kalilka
luisteren en uitzoeken


Weet je, daar komt het eigenlijk op neer he? Niet meteen bwahaha maar gewoon luisteren hoe mensen dingen vertellen. En dan gaat het vanzelf.

Ik vind erg mooi om het te lezen Kalilka, dank je wel!
Ariel
Ariel jan 18 '12
Graag gedaan
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 18 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Origineel bericht van: Kalilka
luisteren en uitzoeken


Weet je, daar komt het eigenlijk op neer he? Niet meteen bwahaha maar gewoon luisteren hoe mensen dingen vertellen. En dan gaat het vanzelf.

Ik vind erg mooi om het te lezen Kalilka, dank je wel!

Heel mooi inzicht en dat is precies waar het om gaat. Luisteren en voelen of het iets bij je raakt.

Ik probeer ook altijd eerst naar iemand te luisteren voordat ik antwoord geef. Want wat is nu eigenlijk de vraag die iemand stelt?

Ik let dan ook altijd op signalen van een ander als ik het gesprek aan ga. Wil iemand wel luisteren? Zo niet, dan heeft het voor mij weinig zin om iets te zeggen. Maar zo ja, dan zal ik zeker ook naar diegene luisteren en erop reageren.

Dat is in mijn ogen pas echt de verbinding aangaan met de ander. Dus een boodschap aan allen:

"Na een moment van zenden, ga ook even over op ontvangen" wink
aquarel
aquarel jan 19 '12
dat vergeet ik hier meestal wel
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
dus das weer een stukje inzicht...
Ik zelf praat ontzettend veel...
Misschien wel omdat ik altijd alles zelf heb moeten verwerken...
Op Merudi zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben meegemaakt en nog steeds meemaken...
Dit roept best veel herinneringen op...
vandaar dat ik nu eindelijk mezelf iets meer durf te laten zien... (op paranormaal gebied dan)
Het is makkelijker als het erkend wordt!
groetjes wink
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki