Loading...
nl

Inzicht?

MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 16 '12
@Petra...
Het klopt inderdaad wat je schrijft...
Ook hier op merudi was een vrouw die zich zorgen maakte om haar dochter...
Ze had een medium die tegen haar gezegt had dat haar dochter het zelf kon weghalen ?!
ik zelf ben geen medium, maar ik wist wel dat dit niet klopte!
Ik heb voorzichtig tegen de vrouw gezegt: probeer eens een second opinion bij een ander medium? ( Liesbeth van Dijk)
dit heeft ze godzijdank gedaan!
Liesbeth had gezegt dat het medium een kwakzalver was smile
dat wou ik niet direct zeggen... maar het voelde wel zo!

groetjes wink
Petra
Petra jan 16 '12
Het lastige tussen mensen is altijd hóe zijn de dingen gezegd, en hóe waren ze bedoeld. We vervormen in onze dagelijkse communicatie nogal veel, omdat we dingen soms anders zeggen dan we ze bedoelen (goede boodschap wordt verkeerde boodschap), anders horen dan ze bedoeld zijn (goede boodschap wordt verkeerde boodschap) of omdat we gewoon van visie verschillen ontstaat er een situatie die je op allerlei manieren kunt hanteren. Ik merk dat ons sociaal systeem een soort van eenduidige uitkomst lijkt te moeten geven en dan krijg je de strijd om gelijk of bemiddeling.

Daarom vind ik de opmerking van Liesbeth, als zij dat zo heeft gezegd eveneens veroordelend, zelfs al zou dit werkelijk zo gegaan zijn. Ik twijfel niet aan jouw oprechte berichtgeving, helemaal niet zelfs, maar ik heb moeite aan te nemen dat zij dat werkelijk zo heeft gezegd, normaal gesproken waagt zij zich daar niet aan uitspraken over andere mediums, bewust niet.
Voor omstanders is het moeilijk te weten en beter niet over te oordelen wink

Vanwege situaties als in het voorbeeld dat je geeft zou ik eigenlijk heel graag zien dat mediums een opleiding volgen, psychologie of een gedegen medium opleiding zoals die nu bestaan (bv. Stansted), al is het maar om te leren hoe je goed met zulke vragen/situaties om kunt gaan zonder 'schade' aan te richten.
Archolm
Archolm jan 16 '12
Ik weet niet goed wat voor boodschap ik hier uit moet halen dames. Vergeten en vergeven? Soms wel en soms helemaal niet hoor!

Ik kan hier in ieder geval geen touw meer aan vastknoppen.
Petra
Petra jan 16 '12
Origineel bericht van: Petra
Origineel bericht van: AnotherChance
En wat als er een conflict ontstaat als 2 mediums mekaar ontmoeten dan?


Ook dat is menselijk. We mogen naar mijn idee allemaal (ongeacht welk beroep of bezigheid je beoefent) leren dat het prima is om van visie te verschillen.


Wat ik mij hierdoor afvroeg is Another Chance:
Geloof je dat er één waarheid bestaat?
Archolm
Archolm jan 16 '12
Ik ben der voor mezelf achter "Petra dat als je lang genoeg praat iedereen een waarheid vertelt.

De realiteit is er wel maar een van.
aquarel
aquarel jan 16 '12
ik sluit me aan bij petra en moonflowertje

ps. ben zelf nog fresh en new in het vak, dus kan ik mijn woorden mss niet zo goed vormen al is mijn boodschap wel overduidelijk als ik mensen help zodat ze een tevreden en bevredigend gevoel behouden na mijn bezoek.


volgens mijn gids heb ik te weinig zelfvertrouwen en zegt hij tegen me dat ik wel mee kan met de algemene discussies, alleen moet ik ietsje beter nadenken over mijn woorden als ik het neertyp.
Petra
Petra jan 16 '12
Origineel bericht van: AnotherChance
Ik ben der voor mezelf achter "Petra dat als je lang genoeg praat iedereen een waarheid vertelt.

De realiteit is er wel maar een van.


Ik geloof ook wel dat het zo werkt inderdaad, dank je voor je inzicht.
Petra
Petra jan 16 '12
Origineel bericht van: aquarel
ik sluit me aan bij petra en moonflowertje

ps. ben zelf nog fresh en new in het vak, dus kan ik mijn woorden mss niet zo goed vormen al is mijn boodschap wel overduidelijk als ik mensen help zodat ze een tevreden en bevredigend gevoel behouden na mijn bezoek.


volgens mijn gids heb ik te weinig zelfvertrouwen en zegt hij tegen me dat ik wel mee kan met de algemene discussies, alleen moet ik ietsje beter nadenken over mijn woorden als ik het neertyp.


Vind jou heel goed helder hoor, prettig!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 16 '12
volgens mijn gids heb ik te weinig zelfvertrouwen en zegt hij tegen me dat ik wel mee kan met de algemene discussies, alleen moet ik ietsje beter nadenken over mijn woorden als ik het neertyp.

Dat heeft iedereen, Aquarel...
De waarheid hoeven we niet over na te denken...
Alleen over het; "hoe schrijven we het op"

wink
Archolm
Archolm jan 17 '12
Ik heb het nog eens naar gelezen en maakt nog steeds niet echt iets los van hoe of wat.

Ik laat verleden achter me, maar niet langer met kwaadheid in me hart. Laat iedereen leven zoals ze willen en waar ze willen.

Ik gun alles en iedereen die tot mijn verleden hoort, liefde, geluk en heel veel plezier - want dat is volgens mij het enige wat wat waard is en je leven zin geeft.

Ik ga de toekomst open minded ter gemoed en vol liefde en ik hoop dat ik dat dan ook een beetje terug vind in eventueel Karma.

Liefs, Servaas
aquarel
aquarel jan 17 '12
anotherchange : blijf gewoon jezelf, en luister niet teveel naar andere invloeden, want als jij wat meer liefde, licht en spiritualiteit ga aanleren, dan wordt je iemand anders en dat is tegen jouw natuur in.

jij hebt normaal gezien een normaal logisch gezonde dosis verstand en bekijkt alles liever rationeel, daarom stel ik voor dat je wat aan jezelf werkt als je nog eens verliefd op iemand wordt, want alles waar jij nu om vraagt is om met iemand gelukkig te worden en een leven mee op te bouwen, en het niet omdat je gekwetst bent geweest dat je ineens open minded moet zijn en sterk werken aan liefde, licht en spiritualiteit in het algemene, want zo ben jij niet, jij staat liever met jouw beide voeten op de grond en wil graag gelukkig worden met een meisje en ook wil je graag dat jouw toekomstige vriendin van jou houdt wie je bent niet om wie je graag wilt worden.
Archolm
Archolm jan 17 '12
Vind een fijn gevoel dat iemand me nog begrijpt Aquarel. Wat je zegt is ook precies hoe ik me voel, en ja kom ik keer een leuke meid tegen die echt eens lief voor me is, dus niet alleen met mooie praatjes maar ook een beetje kan geven - voor dat meisje zal ik alles doen en die zal van mij alles mogen.

Dank je voor je berichtje!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 17 '12
Aangezien dit een 'inzichten topic is' :-P

@Aquarel,
het valt me op dat je een onderscheid maakt tussen 'spiritueel zijn' en met 'beide voeten op de grond staan'. Waarom maak je die tweesplitsing? Het is juist belangrijk dat als je met de 'hogere energieen werkt', dat je verbonden blijft aan de aarde, dus met andere woorden 'met beide benen op de grond blijft' ;-).


@Vraagje anotherchance,

Wil je zeggen dat als je eenmaal een meisje treft die 'echt' van jou houdt, dat je dan vervolgens je zelf helemaal wilt 'weggeven'
(je schrijft 'ik zal alles doen voor haar) en dat ze bij jou 'alles mag doen', met andere woorden; waar zijn dan jouw grenzen?
En waarom zou je voor een meisje gaan die 'een klein beetje geeft', verdien jij niet meer dan? Want waarom zou je onder een kraan blijven hangen waar af en toe een druppel uit komt, terwijl er ook een grote straal water mag ontvangen? Cryptisch, maar je snapt me wel toch?

Dit viel mij even op en wilde ik even delen.

grtjs!
Archolm
Archolm jan 17 '12
Origineel bericht van: L'arbe de vie
Aangezien dit een 'inzichten topic is' :-P

@Aquarel,
het valt me op dat je een onderscheid maakt tussen 'spiritueel zijn' en met 'beide voeten op de grond staan'. Waarom maak je die tweesplitsing? Het is juist belangrijk dat als je met de 'hogere energieen werkt', dat je verbonden blijft aan de aarde, dus met andere woorden 'met beide benen op de grond blijft' ;-).


Misschien dat aquarel snapt dat niet iedereen continue over gelooft hoeft te praten om het te hebben?
Maar dat zijn mijn woorden, ik wil niet voor me beurt spreken.

Origineel bericht van: L'arbe de vie

@Vraagje anotherchance,

Wil je zeggen dat als je eenmaal een meisje treft die 'echt' van jou houdt, dat je dan vervolgens je zelf helemaal wilt 'weggeven'
(je schrijft 'ik zal alles doen voor haar) en dat ze bij jou 'alles mag doen', met andere woorden; waar zijn dan jouw grenzen?


Grenzen kun je samen aangeven toch? En ik zelf had het over lief zijn voor iemand (dus koffie voor iemand zetten, het bad een keer vol laten lopen, lekker koken voor iemand - zonder daar wat voor terug te verwachten), niet houden, houden van is zo passé in deze tijd.
Knokken moet je als je bij mekaar wilt zijn.

Origineel bericht van: L'arbe de vie

En waarom zou je voor een meisje gaan die 'een klein beetje geeft', verdien jij niet meer dan? Want waarom zou je onder een kraan blijven hangen waar af en toe een druppel uit komt, terwijl er ook een grote straal water mag ontvangen? Cryptisch, maar je snapt me wel toch?
Dit viel mij even op en wilde ik even delen.

grtjs!


Ja ik weet het niet... idd erg cryptisch... kijk en wat voor de een een beetje is kan voor de ander heel veel zijn toch?
Daarom denk ik dat je een hoop moet praten en niet teveel moet afwachten hoe iemand anders dingen voor je in gaat vullen.

Eerlijk en open is soms nog gemakkelijker dan stil maar ongelukkig denk ik.

edit: Soms is het gewoon genoeg om te zeggen "Ik ben geen achtelijke dirk jan daarin..."
aquarel
aquarel jan 17 '12
klopt anotherchange dat begint me stilletjes aan de keel uit te hangen

ps. ik ga me volgende keer niet meer verdedigen, ben het meer dan beu, als jullie geen moeite doen om mij te begrijpen, dan hoeft het voor mij ook niet meer.


kwaad : het probleem aan jullie is juist dat jullie teveel met zulke zaken bezig blijven en nooit is aan de noden van elke mens denken, een medium zoals mij heeft wel een goede invloed op mensen omdat ik normaal praat en niet zweverig overkom.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 17 '12
@topic...

Inzicht smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 17 '12
Ik voel een beetje een jullie en ons stemming in dit topic en vroeg me af hoe dit komt. Is er behoefte om in deze tijd ergens bij te horen, of tegenin te gaan? Wat maakt zo belangrijk dat een uitgesproken mening, door een ander als waarheid moet worden aangenomen?

Ik vind de eerste vraag van another change heel duidelijk. Er is onbegrip. Echter heb ik niet het gevoel dat op deze vraag ook een antwoord is gekomen. Misschien kun je je echte vraag opnieuw stellen?
Ariel
Ariel jan 17 '12
Dit is ook de reden waarom ik niet meer reageerde inderdaad.
Archolm
Archolm jan 17 '12
Ja ik snap er zelf ook niks meer van dus... maar er is geen jullie tegen ons wat mij betreft hoor! Ik weet niet eens wie jullie zijn dus ja.

Ik probeer alleen maar liefde te sturen, wat voor dwalingen mensen ook gemaakt mogen hebben.
Ariel
Ariel jan 17 '12
Ik probeer je steeds je vragen te beantwoorden en je te helpen in je zoeken ,maar ik krijg het gevoel ook dat je dit niet wil accepteren van me.
Dus ook daarom reageerde ik niet meer.

Want ben je nu vol met vragen en wil je het weten of schrijf je expres dingen op om onze reacties te horen?

Je zegt namelijk steeds dat je het niet begrijpt en dan zeg je dat je het wel weet en anderen die het niet weten je liefde stuurt.
Het komt over op mij dat je toch nog zoekt.

Ik beschrijf het misschien wat vaag ,maar dat komt omdat je zelf geen duidelijkheid geeft wat je nou wil horen.
Wil je nu hulp/steun of wil je gewoon discussiëren?
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki