Weet je wat het is Petra, sommige mensen zijn al heel gauw gekwetst. En als diegene dat dan durven te zeggen, dat zij zich gekwetst voelen kun je er nog iets mee. Maar als die mensen dan niks zeggen - dan moet ik dat gaan voelen. Weet je? En dan word al gauw van... ja maar dan voel je niet genoeg.
Er zijn hele gemene zielen op deze wereld. En ook die kunnen heel zielig praten, en misschien een paar tranen naar de juiste personen... ja dat kunnen ze wel.
Ik dacht altijd te weten dat ik die mensen kon zien, daarom ben ik mijn hele leven maar met een aantal mensen echt gek geweest. Ik was daar heel duidelijk in. Ik koos helemaal voor die mensen, zelfs een beetje meer dan die mensen voor mij kozen.
Dat die mensen zeiden nou das wel heel veel hoor! Dat hoef van mij niet.
En neem je afstand, hun doen hun ding ik dat van mij.
Maar dan opgeven moment komt er een jongen bij je, en die zegt - iedereen is te koop.
En die jongen wil een Kanye West zijn, maar is eigenlijk meer een Ali B. Ik vind dat ik die jongen genoeg Kanye laat spelen dat ie in zijn waarde staat maar daar is hij het niet mee eens.
En die jongen gaat met mij een soort van weddenschap aan, en ik bewijs hem, dat ik in ieder geval niet te koop ben. En hoop je dat diegene waar je wel altijd eerlijk tegen was een klein beetje voor mij kiezen en dat gebeurt dan niet.
Die mensen moet je los laten, waar geen liefde voor je zit wil ik niet aan de tafel zitten.
En was er één jongen en daar heb ik het weleens over gehad over die weddenschap, maar die staan een beetje zwak in zijn schoenen en die durft daar dan niet voor uit te komen. Maar ook van die jongen zijn we er achter gekomen dat die een beetje hypocriet is. Vreemdgaan is niet netjes. Maakt mij heel boos als bij mij gebeurt. Terwijl ik, die jongen veel meer respect toonde dan die Ali B ooit zal doen!
Vervolgens komt er iemand bij je aankloppen, en ook die jongen denkt dat ie meer voorstelt dan dat ie is. Maar goed het leven is groter en ook die jongen laat je in zijn waarde, hij zijn ideeën ik die van mij, maar als je dan samen ergens in wilt stappen, zul je toch een bepaalde vorm van respect voor elkaar moeten hebben.
Dus ook met die jongen praat je en weer komt dat gevoel van hypocrisie omhoog dat ik bij een hoop mensen voel en ja ook deze jongen valt door de boot en ook die laat je los.
Vervolgens is er nog maar 1 iemand over Petra. En van dit meisje wist ik al heel lang, in ieder geval in een hoop dingen, een zwart hartje heeft.
Dit meisje Petra, want vrouw is zij nog niet, voelt zich uhm... Achter gesteld. Ik dacht altijd dat zij zoals ik meer was en gewoon haarzelf was. Maar dan als de jaren verder gaan zie je dat ook zij toch een soort van behoeft had aan "Ik hoor er ook bij!" idee... Snap je nog? Maar ook met dat meisje was ik op onze eigen manier best gek mee.
Maar vraag je dan aan dat meisje praat eens met me! Vertel mij nou eens dan wat of hoe... en dan gaat het van "Jaaa... weet je... dat is moeilijk..."
Terwijl zij verdomd goed weet van hoe of wat maar gewoon aandacht wilt.
Hoe kom je achter een leugenaar? Ik dacht altijd, en denk nog steeds, door harder te liegen dan zij. Voor iemand die sterk in zijn schoenen staat en heel goed weet wat ie wel en niet wil - is dat heel makkelijk.
En ik ben eerlijk - ik zou liever haar man zijn ... zuigen dan ooit maar dan ook ooit met dat meisje wat dan van doen te hebben.
En wat iedereen dan ook zegt of niet - wees niet hypocriet. Wees eerlijk, gooi het open! Maar daar komt het mooie... heel veel mensen zijn daar bang voor. Angst voor de ouders, angst voor de wereld.
Alleen het probleem, of eigenlijk het jammere eraan is, ook die mensen gaan met mensen om... en ja... er is niets zieliger dan vrouwen tranen. En wie weet hoe lief en leuk ik kan zijn...
Zelfde als dit hier? Wie had ooit kunnen denken dat ik over zoiets zweverig als dit - want zien kan ik het niet, heel normaal kan praten, alleen iemand moet er wel over beginnen.
Maar als jij dan denkt dat een man, en dan echt een man, zijn tranen, want ook die zijn er geweest - laat zien aan een vrouw die zonder het te zeggen heel goed laat merken dat ze die wil zien - dus dat ik moet buigen en zielig moet doen terwijl hun net zo vals in het leven staan als deze jongen... ja dan zit je bij mij fout
En nu ik weet hoe het zit Petra, is het voor mij makkelijker dingen los te laten.
En voor de rest roep ik naar de wereld. Kijk met je eigen ogen. Luister met je eigen oren. En volg je hart. Doe ik ook.
En bij eventuele vragen kom naar me toe.