Ok ik snap je punt denk ik.
Je wil zelf bepalen of je hulp krijgt of niet door het te vragen en iemand die je spontaan wil helpen zonder je hulp vraag is te bemoeizuchtig of te opdringerig?
Zie je het zo?
Als dat zo is: een leerpuntje voor mij om rekening mee te houden
Dus pik ik nu je eerste post even op ,omdat je me vraagt je te helpen
Dit is naar het nogmaals doorlezen van Merudi.Net
Dus daar komt het dan op neer? Ik ben een aardgeboren ziel. Ik ben vast blijven zitten, terwijl ik wel een jonge ziel ben genoemd... maar niet snapte hoe ze dat bedoelde naar wat hij wou kwa relaties en bleef daarom telkens de zelfde kwaliteit tegen komen... Pakken wat ik wou had ik moeten doen. Want ik ben een ziel... of juist niet? Okay een hele leuke ziel met leuke kop met haar in ieder geval... maar moest ik wel laten zien aan de mensen, de mediums, en dan is het de bedoeling van de ziel om de medium dan zo ver mogelijk in zijn haar respect en schoonheid te behandelen als mogelijk voor de ziel is toch?
En juist daarmee zou de ziel de medium eer aan doen. Door het los te laten komt het terug.
Shit. Dat is het of niet?
En de Engelmens snap ik nu, dat zijn de pret bedervers, zo waar ik dat beleef. Want plezier had ik niet met ze. En de algemenen opvatting zou moeten zijn "Misschien lijken ze gemeen maar toch ook hun doel hadden," en tja we moeten met ze leven maar we moeten ze wel een plaats en een naam geven... En vertaal je dit dan mee naar chakra's dan is iedere bewuster wording van dat feit een vordering. Of het openen van een ... is?
Klopt dit misschien nog een beetje zo?
Kijk iedere ziel komt op de aarde en wil wat leren.
Daardoor komt de ziel verder in zijn/haar groei.
Dus als mes krijg je met dingen te maken die je ziel heeft gekozen om van te leren.
Daardoor kunnen je "zomaar" dingen overkomen die je niet leuk vind ,maar is bedoeld om je ziel te laten groeien.
Er zijn inderdaad jonge zielen en oude zielen.
Vaak merk je het al aan een kind als er een oude ziel inzit.
Het kind is enorm wijs voor zijn/haar leeftijd.
Omdat het kind gewoon weet.
Jij bent hier om dus te leren en dat voor jezelf: niet voor een medium en niet voor een engelmens.
Alleen voor jezelf om als ziel verder te komen.
Als je alle levenslessen hebt gehad dan ben je verlicht.
Dan hoef je niet meer op de aarde te komen om te leren en kun je met pensioen in het hiernamaals.
Dus hoe meer je je levenslessen oppikt hoe eerder je er bent.
Je kunt je lessen herkennen: er gebeurd iets in je leven en je pakt het niet goed op dan zal het nog eens gebeuren in je leven.
Je zal steeds een soort gelijke situatie tegenkomen.
Voorbeeld:
Je kan niet goed voor jezelf opkomen en je wilde juist leren om dit te kunnen dan zul je steeds in situaties komen die je voor het feit plaatsen om voor jezelf op te komen.
Pas als je geleerd hebt voor jezelf op te komen zul je niet meer voor dit feit geplaatst worden en ga je verder.
Of pak je eigen stukje erbij over relaties.
Je kan steeds weer dezelfde figuren tegen komen waar je verliefd op word.
Zo zie je bijvoorbeeld vrouwen die steeds weer verliefd worden op mannen die ze mishandelen.
Ze kunnen pas nee zeggen tegen deze mannen als ze leren zichzelf te waarderen en voor zichzelf durven opkomen.
Als ze die les geleerd hebben zullen ze eindelijk iemand vinden die echt van ze houd.
Je kan wel een medium of engelmens om hulp vragen.
Ze staan alleen niet boven je en als ze bewijs van je lessen eisen moet je je afvragen voor wie zij het doen: om jou te helpen of om te kijken hoe goed ze zelf zijn dat ze de medemens zo geweldig helpen.
Niemand staat boven iemand zeg ik altijd :alleen heb je in de zakenwereld wel een hiërarchie nodig om een bedrijf goed te runnen ,maar in het dagelijkse leven moeten we elkaar gewoon helpen en staan we allemaal gelijk en hebben we gewoon respect voor elkaar.
Datt zal de ideale wereld zijn toch