Loading...
nl

uittreden?

Mimosa
Mimosa mrt 11 '11
Misschien even ter verduidelijking wat ik versta onder illusie.

Een illusie is een schijnbare werkelijkheid of een onjuist idee van de werkelijkheid. Het beeld dat iemand van de werkelijkheid heeft is gebaseerd op diens waarnemingen via de zintuigen en verwerking van deze signalen in de hersenen. Illusies zijn dus gebaseerd op foutieve waarnemingen van reële externe prikkels.
Uit de wikipedia.
Emuca
Emuca mrt 11 '11
Ik denk dat Tinne iets anders onder illusie verstaat... Want zowel jou als mijn omschrijving (die uit woordenboek + wiki) weergeven dat Tinne letterlijk vertaald zegt: zielenreizen en uittredingen vallen onder het onjuiste idee van de werkelijkheid.
En ik vind persoonlijk dat je daar niet over mag oordelen. smile
Mimosa
Mimosa mrt 11 '11
Misschien heb je ook wel gelijk hoor. Een jaar geleden kon ik me niets voorstellen bij zielenreizen en behoorde het niet tot mijn werkelijkheid. Inmiddels weet ik wel beter en is het deel van mijn leven. Naarmate ik meer bewustzijn creëer, veranderd mijn waarheid en veranderd de wereld waarin ik leef.
Groene_heks
Groene_heks mrt 11 '11
smile
Serenity
Serenity mrt 11 '11
@ Mimosa, is dat omdat je in meerder 'D' de wereld bekijkt en voelt en beleeft?

Want ik denk (nu even snel een ideetje) waneer je in mindere 'D' leeft je ook oppervlakkiger alles beleeft en er ontgaan dingen die zich in de meerder 'D' wereld bevind, je bent dan niet dom maar onwetend denk ik.

Door die onwetendheid ben je beperkt je houd dan makkelijker en veiliger vast aan oude patronen waar je wel wat vanaf weet, lijkt mij.

Waneer je meer wetend bent en bewust ermee omgaat dat er verschillende mogelijkheden in het leven kunnen zijn dan gaat er een grotere wereld voor jezelf open die je bekijkt, voelt, beleeft… toch?

Anyway het was maar een ideetje. ^^
Tinne
Tinne mrt 11 '11
Origineel bericht van: Emuca
En ik vind persoonlijk dat je daar niet over mag oordelen. smile


Een oordeel is hetzelfde als een "mening", en ik lees dat je van mening bent dat rond zielereizen en uitredingen geen mening mag gevormd worden, laat staan uitgesproken mag worden.

Encyclopedia :
oordelen : Zelfst. Naamw. Meervoud van oordeel mening die je vormt na overleg of nadenken `een oordeel vellen over iets` van oordeel zijn dat... (= vinden dat...)

er staat ook nog dt het een vonnis is, maar die sprak ik niet uit, tenzij je m'n woorden op die wijze las, en dan oordeelde je vanuit jezelf eveneens, ..en kijk..daar begint de Illusie al he! Snap je.
Emuca
Emuca mrt 11 '11
Ehm, nee. Dat lees je verkeerd. Ik suggereer dat je niet mag oordelen dat dingen illusies zijn. Want dat is iemands persoonlijke waarheid en voor mijn gevoel mag je persoonlijke waarheden niet in twijfel trekken. En dat gevoel kreeg ik wel bij jou.
Natuurlijk oordeel ik dan op dat bericht, maar iedereen oordeelt. Dat is iets menselijks. Niet oordelen maakt leeg.. En het kan zijn dat je daar naar streeft. Even goede vrienden, maar ik streef niet naar leegte maar naar het bewust zijn van de lessen op aarde.

Meningen zijn gedachten, en ik vind gedachten geen illusies. Dus nee, dat snap ik niet.
Tinne
Tinne mrt 11 '11
Origineel bericht van: Mimosa
Naarmate ik meer bewustzijn creëer, veranderd mijn waarheid en veranderd de wereld waarin ik leef.

Bewustzijn Creëer je niet hoor, BewustZijn is er, al langer voordat je als mens bewust wordt.
De wereld waarin je leeft zal veranderen, en veranderen, Mimosa! Omdat je ook zaken die dacht werkelijk te zijn, doorprikte..
Net zoals je wat je nu als werkelijkheid beschouwd ooit zult doorprikken. En daar waar mensen met wijdse armen zullen roepen en tieren, hoe de wereld in elkaar zit, en dat als een werkelijkheid beschouwd zal jij in jezelf weten " deze illusie heb ik al lang doorprikt" en zie en ervaar het anders, nu!
Emuca
Emuca mrt 11 '11
Dan creeer je toch ook je eigen bewustzijn? Of je wakkert hem aan. smile
Serenity
Serenity mrt 11 '11
Ohhh ik snap al wat je bedoelt Tinne, elke waarheid kan een illusie zijn omdat er geen ultieme waarheid bestaan behalve overeenkomsten en/of vergelijkbare verhalen want iedereen heeft een eigen visie en daarmee een eigen waarheid geschetst, toch?

En dat schetsen kan dan die genoemden 'illusie' zijn als ik het goed hebt begrepen.

Want voor eenieder is dat weer uniek net zoals het zicht daarop omdat je nooit op de zelfde plek staat om iets op de zelfde manier te bekijken, hihi letterlijk en figuurlijk!! L.O.L.
______
Ja nog even een aanvulling, nadat ik weer verder gelezen had. ^^

Je creëert de wereld om je heen zelf en ja die kan je denk ik aansturen doormiddel gedachtenkracht en/of wens beelden.

Je bent bewust van die gecreëerde wereld om je heen en om daarin mee te gaan mag je zeker jezelf 'zijn.'
Daarmee word jouw wereld steeds meer waarheid voor jezelf maar dat is een illusie voor een ander omdat een ander er bijvoorbeeld geheel anders tegen aan kijkt en geheel anders in de wereld staat dan jij.
Maar daarin tegen is zijn wereld weer een illusie voor jouw maar ondertussen kunnen jullie wel heerlijk genieten van een zelf gecreëerde wereld om jullie heen…mega veel 'D' zijn hier denk ik in aanwezig. L.O.L.
Want samen kun je ook een wereld die op elkaars wereld lijkt creëren maar het zal nooit het zelfde worden aangezien iedereen uniek is natuurlijk. *grinnik*
Tinne
Tinne mrt 11 '11
Origineel bericht van: Emuca
Dan creeer je toch ook je eigen bewustzijn? Of je wakkert hem aan. smile


Lieve Emuca, Bewustzijn bestaat al.. je je kan bewustzijn niet aanwakkeren, Bewustzijn is al wakker! Je kan bewustzijn niet Creeeren, het is er al!
Emuca
Emuca mrt 11 '11
Waarom zijn sommige mensen dan niet bewust van dat bewustzijn? Ik bedoel meer dat je die bewustheid naar het bewust Zijn aanwakkert door je bewustzijn te vergroten.

Verschil tussen je bewustzijn en bewust Zijn denk ik dus. Iets wat ik in sommige berichten hierboven verkeerd heb getypt zie ik nu.
Mimosa
Mimosa mrt 11 '11
Klopt, bewustzijn is er altijd al. Wat ik met creëren bedoel, is dat ik ruimte maak in mezelf voor dat bewustzijn. Waardoor ik bewuster wordt.
Het is een proces waar we allemaal doorheen gaan. Allemaal op onze eigen manier, in ons eigen tempo.
Emuca
Emuca mrt 11 '11
Origineel bericht van: Mimosa
Klopt, bewustzijn is er altijd al. Wat ik met creëren bedoel, is dat ik ruimte maak in mezelf voor dat bewustzijn. Waardoor ik bewuster wordt.
Het is een proces waar we allemaal doorheen gaan. Allemaal op onze eigen manier, in ons eigen tempo.


Ja dat ja. Dat is mooi verwoord. Hier kan ik het in vinden.
Tinne
Tinne mrt 11 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Ohhh ik snap al wat je bedoelt Tinne, elke waarheid kan een illusie zijn omdat er geen ultieme waarheid bestaan behalve overeenkomsten en/of vergelijkbare verhalen want iedereen heeft een eigen visie en daarmee een eigen waarheid geschetst, toch?
Lily, er bestaan wel ultieme waarheden, maar ik weet dat als ik dat zeg, zal ik kritiek krijgen tot en met, let maar op.. grin
De ultieme waarheden, zijn heilige waarheden, vb de cosmische wet, oorzaak en gevol is een waarheid, dan mag je nog zo'n persoonlijke waarheid hebben voor jezelf, die wet verandert niet! Maar ik vind wel dat je het duidelijk omschrijft " .. men heeft een eigen visie en daarmee eigen waarheid geschetst.. " Het woord geschetst zegt ook echt heel veel! knap van je dat je dat ziet dat het een schets is!


En dat schetsen kan dan die genoemden 'illusie' zijn als ik het goed hebt begrepen. Ja! knap gezien!

Want voor eenieder is dat weer uniek net zoals het zicht daarop omdat je nooit op de zelfde plek staat om iets op de zelfde manier te bekijken, hihi letterlijk en figuurlijk!! L.O.L. Fantastisch, en daarom is het een illusie. Illusie betekent dat je loskomt van de werkelijkheid van jouw perceptie van die schijnbare werkelijkheid
Emuca
Emuca mrt 11 '11
Even een vraagje: als je loskomt van de werkelijkheid van jou perceptie van de schijnbare werkelijkheid. Hoe kan je dan zien dat dat een schijnbare werkelijkheid is, en wat zie je daarna in?
Serenity
Serenity mrt 11 '11
Origineel bericht van: Emuca
Waarom zijn sommige mensen dan niet bewust van dat bewustzijn? Ik bedoel meer dat je die bewustheid naar het bewust Zijn aanwakkert door je bewustzijn te vergroten.

Verschil tussen je bewustzijn en bewust Zijn denk ik dus. Iets wat ik in sommige berichten hierboven verkeerd heb getypt zie ik nu.

Ik had gisteren deze gevonden en op een ander topic gezet.. 'Bewust universum.' ^^
Origineel bericht van: Lily Beau
Kijk nou wat ik op www.vijfdedimensie.nl heb gevonden… leuk hé!!
Quote:
We leven in roerige tijden. Ondanks dat het leven van alledag gewoon lijkt door te gaan, zijn er vele veranderingen in het leven van ieder afzonderlijk individu. Veranderingen die te maken hebben met alle facetten van het leven en met bewustwording.


Deze veranderingen horen bij de zelfontwikkeling en bewustwording van elk afzonderlijk mens. Er is geen mens die zich niet ontwikkelt in deze bewustwording. Maar er zijn genoeg individuen die zich er niet bewust van zijn hoe hun leven zich aan hen ontvouwt. Het leven is niet zomaar iets wat ons overkomt. Het leven is een serie aan ervaringen, aan spiegels, om ons te leren groeien als mens, als ziel.


Er zijn vier leerstadia die Maslow ooit geconstateerd heeft, die heel erg goed van toepassing zijn om aan te geven waar wij als mensen staan in het proces van het begrijpen van ons leven. Feitelijk zijn het groeistadia op onze weg naar bewustwording en bewustzijn.


Stap 1 van bewustwording en zelfontwikkeling - onbewust onbekwaam
We zien niet in dat het leven hier op Aarde zin heeft en houden ons hier ook niet echt mee bezig. We leven ons leven zoals het komt, zonder ons bewust te zijn dat we dat doen. Ons leven ontwikkelt zich volgens maatschappelijke protocollen en gewoonten, zonder verbanden of diepere betekenissen te zien. We zijn ons niet bewust dat we een leven leiden waar we met onze talenten en de informatie die voorhanden is, ook invloed op kunnen uitoefenen en dat we op elk moment keuzes kunnen maken om dingen te veranderen. Eigenlijk leven we ons leven in het donker, maar we weten het niet.


Stap 2 van bewustwording en zelfontwikkeling - bewust onbekwaam
We hebben ontdekt dat we ons lang in het donker hebben bevonden. We hebben ontdekt dat er zoveel meer is wat bij het begrijpen van ons leven hoort, maar we voelen ons nog erg onbekwaam en onmachtig hier iets aan te doen. We snappen dat het leven ons bepaalde lessen geeft, maar zien nog niet zozeer hoe wij dan nu kunnen aanpakken en hoe we hiervan kunnen leren en groeien. Levensthema’s beginnen duidelijk te worden, maar er is nog veel onmacht en een gevoel het slachtoffer te zijn. Vaak worden problemen aan anderen toegeschreven en wordt niet de eigen verantwoordelijkheid daarin genomen. In deze leerfase ontstaat inzicht, maar deze wordt nog niet opgevolgd door actie en veranderingsgezindheid.


Stap 3 van bewustwording en zelfontwikkeling – onbewust bekwaam
Langzamerhand hebben we geleerd dat het levensproces heel veel meer is dan het ‘uitzitten’ van de tijd hier op Aarde. We kennen onszelf beter en durven te kijken naar onze eigen processen en groeipunten. We hebben manieren ontdekt om te groeien en onszelf te ontwikkelen, alleen zijn we ons niet bewust van het feit dat we ons dus in een volgend leerstadium bevinden. Niet alleen kennen we onze levensthema’s of zijn we die aan het ontdekken, maar we nemen ook daadwerkelijk actie om hier aan te werken en ons te ontwikkelen. Het blijft niet alleen bij inzicht en constatering, maar wordt opgevolgd door actie. We beginnen te begrijpen dat we verantwoordelijk zijn voor ons eigen levensproces, voor de gebeurtenissen van ons dagelijkse leven en kunnen anderen al zien als spiegels, in plaats van hen verantwoordelijk te houden voor de problemen in ons eigen leven.


Stap 4 van bewustwording en zelfontwikkeling – bewust bekwaam
We zijn ons bewust van onze vermogens tot creatie in ons eigen leven. We kennen onze thema’s en kennen de middelen om door deze thema’s heen te werken. We zien dat er veel meer in het leven is dan het dagelijkse leven zelf. Er is veel ruimte voor bewustzijnsgroei en er ontstaat meer begrip voor anderen in hun eigen levenssituatie. We veranderen de zaken in ons leven waar we niet meer mee resoneren en kiezen andere paden die wel bij ons passen. We leven ons leven volgens ons eigen pad. We leven onszelf. In deze fase gaan we door totdat onze ziel klaar is met haar reis voor dit leven (zie Reïncarnatie).

Overige Bronnen
Bewustwording Startkabel
Grappig hé dat dit zo op mijn pad kwam vandaag!
admin
admin mrt 11 '11
volgens mij als je beseft dat alles illusie is blijft 1 ding over, namelijk "Liefde".
Serenity
Serenity mrt 11 '11
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Lily Beau
Ohhh ik snap al wat je bedoelt Tinne, elke waarheid kan een illusie zijn omdat er geen ultieme waarheid bestaan behalve overeenkomsten en/of vergelijkbare verhalen want iedereen heeft een eigen visie en daarmee een eigen waarheid geschetst, toch?
Lily, er bestaan wel ultieme waarheden, maar ik weet dat als ik dat zeg, zal ik kritiek krijgen tot en met, let maar op.. grin
De ultieme waarheden, zijn heilige waarheden, vb de cosmische wet, oorzaak en gevol is een waarheid, dan mag je nog zo'n persoonlijke waarheid hebben voor jezelf, die wet verandert niet! Maar ik vind wel dat je het duidelijk omschrijft " .. men heeft een eigen visie en daarmee eigen waarheid geschetst.. " Het woord geschetst zegt ook echt heel veel! knap van je dat je dat ziet dat het een schets is!


En dat schetsen kan dan die genoemden 'illusie' zijn als ik het goed hebt begrepen. Ja! knap gezien!

Want voor eenieder is dat weer uniek net zoals het zicht daarop omdat je nooit op de zelfde plek staat om iets op de zelfde manier te bekijken, hihi letterlijk en figuurlijk!! L.O.L. Fantastisch, en daarom is het een illusie. Illusie betekent dat je loskomt van de werkelijkheid van jouw perceptie van die schijnbare werkelijkheid
Dank je wel, ik denk aan de verschillende mogelijkheden die er kunnen zijn vervolgens bedenk ik een zo breed mogelijke oplossing en daarmee staat niets vast want alles kan gebeuren maar ik voeg mijn waarheid, mijn logische beredenering eraan toe.
En zie dat als een mogelijke mogelijk. ^^
Quote:
De ultieme waarheden, zijn heilige waarheden, vb de cosmische wet, oorzaak en gevol is een waarheid,
Oja mijn logische beredenering is denk ik op basis van verschillende waarheden en inderdaad oorzaak en gevolg is voor mij een logica dus waarheid dus ik beaam wat je hier zegt volledig!
Tinne
Tinne mrt 11 '11
Origineel bericht van: Emuca

Waarom zijn sommige mensen dan niet bewust van dat bewustzijn? Ik bedoel meer dat je die bewustheid naar het bewust Zijn aanwakkert door je bewustzijn te vergroten.
Bewust Zijn (awareness) hoef je niet aan te wakkeren, ook dat is aanwezig, dat is er al.. Wat in de weg staat, om van iets bewust te zijn, is dat wat je ziet en ervaart de werkelijkheid is.
Ik weet dat wat ik zeg, vreemd kan overkomen, zeker als je in eht leven dingen meemaakt die je als "echt" aanziet. Vele problemen zijn illusie bv, niet echt.. maar lijken echt! Tot zolang je dat als echt beschouwd blijf je daar in vast, dus ook in de beperking, stijg je daar bovenuit, laat je het los.. dan komt Bewustzijn onmiddelijk aan bod.



Verschil tussen je bewustzijn en bewust Zijn denk ik dus. Iets wat ik in sommige berichten hierboven verkeerd heb getypt zie ik nu.


in het engels wordt dit beter aangegeven,
daar is BewustZijn : Consiousness,
en Bewust Zijn, nl bewust er zijn in de dingen die je doet en ervaart, Awareness!
ik zie ook regelmatig dat tijdens gesprekken deze twee door elkaar gehaald worden
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki