Loading...
nl

uittreden?

Serenity
Serenity mrt 9 '11
Uhm ik probeerden mezelf te zien maar misschien was dat meer mezelf verbeelden moet ik zeggen.

Ik voelden mezelf zweven maar was nog wel verbonden met mijn lichaam ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen en waneer ik aan mijn lichaam dacht voelden ik mezelf aanwezig te zijn in mijn lichaam.
Ik heb een (heel erg mooi) plaatje op gezocht die erop leek maar ik lag op mijn buik en kon niet om me heen kijken wel hoe ik lag en dan een halve meter boven de baan van mijn gezicht-uitzicht..


Wat kan je met uittreden eigenlijk, wat is het nut ervan?
Het zielen reizen misschien, maar wie moet ik dan opzoeken of moet ik op ontdekkingstocht gaan, naar wat vraag ik me nu af?

Omdat ik dit vaker gevoelt hebt en vooral in mijn jeugd vond ik het niet eng maar omdat ik niet wist wat ik hiermee aan moest bleef ik lekker bij mijn lichaam in de buurt! ^^

Is er geen handleiding hiervoor? L.O.L.
karda
karda mrt 9 '11
Hoi Lily,

Ik zal eens voor je kijken of ik er wat over kan vinden voor je.
Ik denk dat het heel persoonlijk is uittredingen meemaken, voormezelf zijn het kadootjes die ik kreeg zo voelde dat, heb zo veel mooie dingen meegemaakt, af en toe niet te beschrijven.
ik ben er niet voor om uittredingen op te wekken.
Bij mij gebeurt het spontaan, en altijd een verrasing wat ik ga zien en beleven.


liefs karda
Emuca
Emuca mrt 9 '11
Zielenreizen zijn geen uittredingen smileJe ziel verlaat je lichaam niet maar maakt contact met de andere zielstukjes van jou die in andere dimensies hangen. Een soort bewustszijnsverplaatsing is dat.
Ook denk ik dat het heel logisch is dat je jezelf nog verbonden voelde met je lichaam. smileZo fout zijn als je je lichaam maar liet hangen hea? wink
karda
karda mrt 9 '11
Bewuste Uittredingen
Bij een bewuste uittreding is het bewustzijnsniveau, net als bij een lucide droom, dusdanig hoog dat u de ervaring als echt kan ervaren.
Wat extra bijdraagt aan het besef van de echtheid van de ervaring is, dat u zich ten tijde van het uittreden bewust bent van uw lichaam. Dit aspect zorgt er voor dat u met een hoger bewustzijn 'daar' kan ervaren. Want u voelt zichzelf lijfelijk ' uittreden, en 'daar' zijn (zij het dat u dan middels een ander (energie-)lichaam ervaart dan het fysieke lichaam waarmee u 'hier' ervaart), en u kunt er daarom niet meer om heen dat u Echt buiten uw fysieke lichaam, buiten het fysieke niveau, aanwezig bent.
Dat is Het voordeel van bewust uittreden. :-}

dit is de link naar de website http://www.existingbeyond.com/

liefs karda
Emuca
Emuca mrt 9 '11
Ik heb mezelf nooit voelen uittreden bij zielenreizen. Je gaat niet je lichaam uit... daarom kan je het niet onder een uittreding noemen.

Kan je trouwens bij een uittreding (bewust of onbewust) nog iets met je aardse lichaam doen? Bewegen/sturen etc?
admin
admin mrt 9 '11
Dit klopt witte maan een uitreding is een heel ander gebeuren.

Bij uitreden zweef je en voel je je zelf ook heel licht en je zweeft door muren heen je kunt door kasten heen zweven, dit voelde ik altijd in mijn rugboven in mijn rug begon het en dan kon ik eruit...
Meestal ging ik naar buiten sterren kijken en naar de maan ik wilde dan ver weg zijn.
Het gekke was dat ik altijd gewoon weer in mijn bed lag s,ochtends.
De afloop weet ik niet van deze uitredingen.
Wat ik nu vaak heb is dat ik met een plof in mijn lijf wakker word.
En soms met een schok in slaap val....of een schok krijg en dan meteen weer klaar wakker ben.

hihi mijn man schrikt er altijd van...hij zegt dan dit is niet normaal hoor wat je hebt grin ik moet erom lachen het is best komisch.
Ik leg hem het wel uit maar hij blijft ervan schrikken omdat het zo plotseling gebeurd...

Ik ben erg druk s, nachts met het helpen van mensen die overgaan.
Soms weet ik het nog en flarden van andere dimensies en onderwijs komen soms als herhinnering terug...
Maar meestal word het uitgewist...toen ik me op de beurs liet doormeten vertelde de man die dat deed, dat alles oke was en in balans van stofjes die ik nodig had, alleen dat mijn slaapritme verstoord was hihi ik grinnikte maar wat schaapachtig en dacht ja dat snap ik wel....ben s,nachts drukker dan overdag...
volgens hem moest ik meer woelen in bed.
Ik word altijd net zo wakker als ik ben gaan liggen draai nooit in mijn slaap
Terwijl mijn man heel veel woelt.
Lig ik gewoon stil en nog in dezelfde houding...
karda
karda mrt 9 '11
Ik heb ook een keer een zielenreis gemaakt, dat is niet te vergelijken met een uittreding.
ik ben niet uit mijn lichaam getreden.
ik weet wel dat ik tijdens een uittreding me bewust ben van mijn lichaam en uit mijn lichaam ga met mijn astrale lichaam verder reis,ik kan wel mijn ogen open doen.maar meestal stopt de uittreding dan. af en toe gaat het wel moeilijk bewegen want dan kost het moeite om een uittreding te stoppen.
het is verschillend.
ik vind het hele fijne ervaringen
admin
admin mrt 9 '11
Als vier en zes jarig kind was ik twee maal bijna dood en als twaalf jarige nog een keer bijna dood.
Alle drie keren was het kantje boord geweest misschien daarom deze dingen.
Ik weet het niet...maakt ook niet uit ik volg gewoon mijn verlangen en proces.
karda
karda mrt 9 '11
Klop Ajada ik herken wat jij verteld.
Je gaat overal door heen, ik keek eens naar mijn astrale lichaam en kon mijn handen zien, er schoten allemaal energiestralen uit heel bijzonder.ik schrijf alles op wat ik meemaak,soms zie ik zo veel dat ik het niet kan onthouden allemaal.
bij mij is door een medium verteld dat ik mensen begeleid naar het licht die zijn overgegaan.
admin
admin mrt 9 '11
Grappig Karda dan zijn we colega,s hihi
Serenity
Serenity mrt 9 '11
@ Witte maan, ken jij de Startrek personage ' Odo ' daar lijkt jouw zielenreis beschrijving op namelijk en ik moet zeggen dat ik dat al meerdere malen bedacht.
Ik kon trouwens die nacht gewoon mezelf bewegen maar met elke beweging kwam ik weer even terug geaard en al in mijn lichaam.

@Karda, tanks voor de link, ik vond er nog meer fascinerende info op-->
Quote:
Waardevolle kwaliteiten van Bewust uittreden
- U wordt zich bewust dat u meer bent dan dit fysieke mens, in dit fysieke leven.

-U kunt uw grenzen gaan verleggen omdat u zich dit bewust bent;
"The Sky is Not the limit"; het leven omvat zo veel meer,
en u maakt hier deel van uit.

-U gaat beseffen dat het leven na de 'dood' doorgaat. Dat buiten dit tijdelijke fysieke leven om alles vol leven zit.
Daarbij komt ook de wetenschap dat familie en vrienden die
zijn overleden voortleven.

-U leert over uzelf, in dit grotere geheel;
U heeft de mogelijkheid inzichten te verkrijgen in waarom u
bent zoals u bent, en waarin u (in dit leven) wilt groeien
(uw 'existentiële programma').

-U gaat inzien dat mensen/dingen verbonden zijn met elkaar, en op welke wijze.
U krijgt een beter besef van uw verbondenheid met alles
(een besef van eenheid), als ook de waarde die u daarom
heeft en kan bieden aan anderen.

-U wordt zich steeds meer bewust van de relativiteit van dingen;
Zo ook de relativiteit van tijd, tot aan het punt dat u gaat
beseffen dat in feite tijd niet bestaat - dat alles in wezen
tijdloos is.

-U wordt zich steeds bewuster van uw energieën;
Dit kunt u o.a. gebruiken om zelf meer in balans te komen,
fysiek maar ook mentaal/emotioneel. En dit kan ook andere
waardevolle aspecten bieden.

Deze heb ik zelf nog niet meegemaakt voornamelijk omdat ik niet wist dat dit kon eigenlijk, *grinnik*.
Quote:
Uittreding Symptomen
Verschijnselen die zijn gekoppeld aan het uittreding proces.

Tijdens het proces van uittreden en bij het terugkeren naar je lichaam :

> 'slaap-verlamming' (in het Engels 'sleep-paralysis' genoemd)

> de vibrerende staat (in het Engels 'the Vibrational State' genoemd)
> het waarnemen van bepaald geluid, als suizen, brommen, electriciteit,
geluid van een voorbijgaand vliegtuig, e.a.

> buitenzintuigelijk waarnemen (E.S.P.)


Note: deze zaken kunt u ook ervaren gedurende een O.B.E.


Een uitleg van deze symptomen zal te vinden zijn
op volgende bladzijden binnen deze site.

Verder wil ik hieraan nog toevoegen dat :

Het feitelijk uittreden, als ook het 'terugkomen' vanuit uitgetrede staat,
op ~ bijvoorbeeld ~ de volgende manieren kan worden ervaren :

-> een gevoel van opstijgen (dit kan met grote snelheid zijn)
-> ervaren dat u in een bepaald voertuig zit en steeds sneller gaat
-> ervaren dat u middels grote sprongen afstanden kan overbruggen
(de zogenoemde 'Zeven Mijls Stappen' :-), en dit escaleert tot op
het punt dat u zelfs kan opstijgen ~ kan vliegen.
-> ervaren dat u ~ wederom met grote snelheid ~ door een tunnel gaat
-> de sensatie van vallen* (b.v. van een trap, in een heel diep gat).

*Dit 'vallen' is een sensatie die vooral kenmerkend is voor het moment van
het feitelijk 'terugkeren' vanaf uitgetrede staat naar het fysieke lichaam.

Misschien herkent u één of meerdere van de symptomen/sensaties
die hier worden vermeld ... :-}
Hier las ik wat punten die ik me wel kon herinneren maar niet bewust ervan af wist. ^^
Quote:
Uitleg over uittreding symptomen

> 'slaap-verlamming' ('sleep-paralysis')

Je lichaam is in zeer ontspannen toestand geraakt. In dermate ontspannen staat dat je het kan ervaren als zijnde tijdelijk 'verlamd'.

Waarom?
- Je energetische lichaam kan om deze reden worden geactiveerd.
- Je energetische lichaam heeft zo gelegenheid 'los' te komen.
- Je bewustzijn heeft zo ook gelegenheid zich te verplaatsen,
buiten het fysieke lichaam.

Iedereen kent wel het gevoel van een slapend been, arm, e.d. Dit geeft een goede vergelijking met deze tijdelijke 'paralysis' staat.
Omdat je fysieke lichaam in dusdanige 'rust toestand' verkeert geeft dit het gevoel dat het 'verlamd' is. Je energetische lichaam is actief, en de focus is verplaatst van je fysieke, naar je energetische lichaam.
De focus van jou is in feite verplaatst van het fysieke naar het energetische lichaam. Als zodanig is de beheersing overgedragen van je fysieke, naar je energetische lichaam.
Je kan de focus altijd, op elk moment, weer naar je fysieke lichaam terug verplaatsten.

Je kan deze 'verlamming' verschijnselen bewust ervaren als je in 'wakkere' (dus bewuste) staat bent ten tijde dat je lichaam in deze toestand is.
Het kan dat je wakker word terwijl je lichaam onderhevig is aan deze 'paralysis' verschijnselen.

Dat je je lichaam niet kan bewegen kan een angstige ervaring zijn, zeker als je niet weet wat de reden hiervoor is.
Ik herhaal daarom; door je focus op je fysieke lichaam te plaatsen is het mogelijk deze 'verlamde' staat op te heffen.
Je richt je weer op je fysieke lichaam en krijgt daardoor weer controle over dit lichaam. Je richten op je fysieke lichaam houdt in; je concentreert je op het weer voelen van de aanwezigheid van je fysieke lichaam, (zo nodig) middels het bewust bewegen van één bepaald lichaamsdeel, zoals bijvoorbeeld je vinger, een been, etc..


Er zijn veel meldingen van mensen die hebben ervaren wakker te worden om vervolgens te merken dat ze zich niet kunnen bewegen.
Als men niet bekend is met de reden dat dit gebeurt is het heel begrijpelijk dat dit erg beangstigend kan zijn om bewust mee te maken.
Deze tijdens slaap optredende 'verlamming' wordt - net als andere uittreding symptomen - al snel door mensen geschaard onder iets dat zou duiden op het lijden aan een bepaalde 'slaapstoornis', of zelfs lichamelijke aandoening.
Het is erg jammer dat de werkelijke - in feite zeer natuurlijke - oorzaak van het optreden van deze tijdelijke 'verlamming' verschijnselen (nog) niet algemeen bekend c.q. aanvaard is! Des te meer reden om deze middels deze site te belichten.
Jaaaaaaa hihi dit heb ik ook (wel eens wat vaker ook) meegemaakt dan slaap je zo diep dat het super moeilijk is met het wakker worden om je lichaam wakker te maken, pfff duurt 20minuten eerdat ik dan naast mijn bed staat. ^^
Quote:
Bewustwording tijdens slaap
... verhogen van je bewustzijnsniveau gedurende slaap

Als je jezelf kan trainen om meer bewust te worden tijdens je dromen, dan kan je je dromen als echter gaan ervaren dankzij deze verhoging van je niveau van bewustzijn terwijl je slaapt.
Hierdoor kan je je meer en meer gaan realiseren dat hetgeen je ervaarde als 'dromen' in feite net zo werkelijk is als ervaringen die je hebt als je wakker bent.
Dit is een hele belangrijke realisatie, en eentje die je nader kan brengen tot, en je meer inzichten kan bieden over, de andere (extra-fysieke) dimensies.


Door jezelf middels bepaalde methoden te trainen je bewustzijn te verhogen gedurende slaap zal je (meer) dromen op een duidelijkere (lucide) wijze kunnen gaan ervaren. (De zogeheten 'lucide droom' - je bent je bewust van het feit dat je droomt.)

Als je je (ietwat) bewust bent dat je droomt, dan kan dit je een bepaalde mate van controle bieden, controle die je kan gebruiken om je bewustzijns-niveau nog meer te verhogen.


En zo gaat de bal, ten aanzien van de verhoging van je bewustzijn en het leren over de 'extra-fysieke niveau's, rollen.

Doordat je je bewuster kan zijn terwijl je slaapt kan je meer en meer bewust gaan ervaren, tot het ervaren van 'dromen' op een compleet bewust niveau.
Je kan bewuste uittredingen (O.B.E.'s) gaan ervaren.


Er zijn verschillende dingen die je kan doen om je bewustzijnsniveau te verhogen gedurende slaap. Een aantal toe te passen effectieve methoden die je kunnen helpen om op een bewuster niveau te gaan dromen zullen worden genoemd in het hoofdstuk 'Technieken'.

De hypnogogische staat kan ook worden gebruikt bij het (meer) bewust worden tijdens slaap. Dit is de staat tussen wakker zijn en slapen. Als je in deze staat komt gaat je bewustzijn al meer open staan voor de andere niveau's, en is het mogelijk om buiten-zintuigelijk (ook bekend als E.S.P. - 'Extra Sensory Perception') te ervaren.
De hypnogogische staat kan worden beschouwd als een heel handig stuk gereedschap om bewust de verschuiving in bewustzijn te kunnen ervaren terwijl je lichaam in slaap valt.
Mooie info, leuk om te weten al zeg ik het zelf!
Quote:
Technieken die je (niveau van) bewustzijn kunnen beïnvloeden tijdens slaap :

Train jezelf om je dromen te kunnen onthouden, en om dromen op een meer bewust niveau te beleven, door:


- Het opschrijven van je ervaringen direct nadat je wakker wordt. Probeer dit te doen elke keer nadat je hebt geslapen. Dit kan in het begin moeilijk zijn - b.v. omdat je je nauwelijks kan herinneren waarover je hebt gedroomd - maar hoe vaker je je ervaringen opschrijft, hoe gemakkelijker dit wordt. Ook heb je misschien niet altijd tijd beschikbaar om dit te doen. Maar het is belangrijk dat je in dat geval hiervoor tijd vrij maakt.

Schrijf je dromen zo gedetailleerd mogelijk op. De kleine details kunnen het meest relevant zijn. Vergeet niet om ook op te schrijven hoe je je voelde gedurende een (deel van een) droom. De emoties die door (een deel van) een ervaring worden teweeggebracht vormen vaak een groot deel van een droom en kunnen daarom veel zeggen over wat je hebt ervaren en waarom!
Begin met het noteren van steek-woorden/zinnen uit je ervaring. Je hebt misschien niet altijd gelegenheid om de gehele ervaring op te schrijven meteen nadat je wakker bent geworden, en ook is het mogelijk dat delen van je droom je gaan ontglippen terwijl je de ervaring aan het opschrijven bent. Je kan deze 'steek-woorden' gebruiken als referentie bij het opschrijven van je droom in detail.

- Intentie;
Je plaatst de intentie om te doen/bereiken dat wat je wilt doen/bereiken.
Zulke Intenties kan je plaatsen in wakkere staat en ook terwijl je slaapt (als je je dan bewust genoeg bent om dit te kunnen doen natuurlijk).

Het is mogelijk om middels Intentie invloed uit te oefenen op wat je ervaart gedurende slaap. Stel (liefst hard op) wat je wilt doen, waar je naartoe wilt gaan, net voordat je gaat slapen. Maar wens dit niet simpelweg, STEL het (met intentie); "Ik ga .... terwijl ik slaap".

Wakkere-staat Intenties kunnen bijvoorbeeld zijn:
“Ik ZAL me bewust worden gedurende slaap",
"Ik ZAL mijn dromen onthouden",
"Ik ZAL naar ..... (een persoon, plaats, gebied waar je heen wilt gaan) gaan”.

Als je terwijl je slaapt over voldoende bewustzijn beschikt om dit te doen, dan kan je Intentie ook toepassen terwijl je fysiek slaapt, bijvoorbeeld :
“Bewust NU !" (in het Engels: "Awareness NOW !”),
“Hoger Zelf NU !" (in het Engels: "Higher self NOW !”),
“Helderheid NU !" / "Duidelijkheid NU !" (in het Engels: "Clarity NOW !”),
“Ik kan NU zien !" (in het Engels: "Vision NOW !”).
(Ik heb deze stellingen vaak gebruikt terwijl ik in uitgetreede staat was, en ze werken!)

Je kan natuurlijk door jezelf geformuleerde Intenties gebruiken; het gaat er om dat je met intentie stelt wat er gaat gebeuren, op basis van wat je wilt doen/bereiken, en dat de Intenties die je hiervoor gebruikt voor jou werken.

- Bevestiging;
Bevestigingen (In het Engels: "Affirmations") bieden eveneens een hele effectieve manier om je niveau van bewustzijn te verhogen, als ook om je beleving van controle over hetgeen je ervaart te versterken.
Het is een herhaaldelijke positieve stelling, in het nu uitgedrukt. En het kan verbaal, non-verbaal (in gedachten), of schriftelijk worden ge-uit.

Voorbeelden van Bevestigingen zijn :
“Ik ben nu in uitgetreede staat ! ”,
“Ik ben Hier !”,
“Ik Kan het ! ”, etc…

Je kan zowel je Intenties als Bevestigingen op papier opschrijven, en deze vervolgens ergens neerleggen waar je er zicht op hebt, zodat ze je blijven herinneren aan wat je wilt bereiken en je versterken in je gevoel van vertrouwen ten aanzien van het KUNNEN ervaren van de extra-fysieke dimensies.

- Terug lezen van verslagen van je ervaringen draagt ook bij aan een verhoging in het niveau van je bewustzijn gedurende slaap.
Ook kan het leiden tot inzichten die je nog niet had gekregen ten tijde dat je je ervaring opschreef.

- Tekens;
Bedenk een bepaald Teken (b.v. het opsteken van je duim), en verbind dit Teken mentaal met het meer bewust worden gedurende een droom. Het Teken zal werken als een 'trigger', in dat je bewustzijn zal stijgen als je dit Teken gebruikt terwijl je droomt. Logischerwijs zal je al over voldoende mate van bewustzijn moeten beschikken gedurende een droom om te kunnen bedenken jezelf dit Teken te geven.

- Check de realiteit;
Stel jezelf deze vraag als je wakker bent : "Is dit een droom?? "
Als je jezelf dit vraagt terwijl je je in deze fysieke realiteit begeeft zal dit bijdragen aan je (groeiende) realisatie dat zowel de wakkere als de slaap staat echt zijn.


*******************************************************

... Meer technieken ...

Als je geïnteresseerd bent om te leren hoe je een bewuste uittreding kan beleven, en je graag over meer specifieke technieken te weten komt waarmee je jezelf kan trainen om
dit te realiseren, dan kan ik hierover mogelijk meer informatie beschikbaar maken.
In dat geval vraag ik je mij dit te laten weten middels het Contact formulier zodat ik hierover contact met je kan opnemen.
Nou we kunnen aan de slag, L.O.L.
admin
admin mrt 9 '11
dank voor het delen lily, ik denk dast je mercurius in je derde huis hebt van je horoscoop.
Je bent een echte boodschapper van informatie

knuff Ajada
Emuca
Emuca mrt 9 '11
Nee Odo ken ik niet... ben geen Trekkie. lol
karda
karda mrt 9 '11
het wekte mijn nieuwschierigheid over het derde huis.
dit kom ik er over vinden.

fijn hoor lily Beau de informatie.

De 12 huizen
De twaalf huizen zijn een uitbreiding in de horoscoop. Het eerste huis begint altijd bij de ascendant.

De horoscoop is verdeeld in twaalf segmenten, beginnend met de ascendant. Deze classificatie kan worden toegewezen naar de verschillende systemen; er zijn tabellen van huizen van Placidus, Monteregius, Koch, Campanus en Grimm, al worden Placidus en Koch het meest toegepast. Elk huis heeft een relatie met een bepaald teken en planeet, bijvoorbeeld het derde huis correspondeert met de Tweeling, het derde teken, en Mercurius, de heerser van de Tweeling, hebben verwante kwaliteiten. De tekenen omschrijven hoe de energieën, weergegeven door de planeten, worden benut, terwijl de huizen staan voor de overeenkomstige aspecten van het leven. De positie van de huizen onthullen relaties tot alledaagse ervaringen; het zijn de aardse taferelen van gebeurtenissen.



De Ascendant en het eerste huis
De Ascendant is het teken opkomende in het oosten op het moment van geboorte. Zijn exacte positie in de horoscoop markeert het begin van de horoscoop en het begin van het eerste huis.

Metaforisch staat het voor onze verwachtingen van het leven. De eerste impressie beslaat bij ons de gehele dag en beïnvloedt elk contact en elke gebeurtenis. De Ascendant stuurt alle andere energieën, in de grafiek, werkende zichzelf uit te drukken. Het omschrijft de manier hoe we onze horoscoop leven en hoe we onze omgeving confronteren, het vormt een belangrijk deel van onze identiteit.

Dus de vraag over differentiatie tussen de Ascendant en de rol van de Zon in het teken, die de kern van de persoonlijkheid vormt; onthoud hoe moeilijk het is voor ons en voor anderen om tot de expressies van onze persoonlijkheden van onze persoonlijkheid zelf te differentiëren. De vraag kan daarom maar gedeeltelijk worden beantwoord. Het is veel belangrijker de positieve aspecten van uw tekenen te leven en om ze in harmonie te brengen met alle andere energieën en invloeden.

Het eerste huis staat voor spontane zelfexpressie, het ego, verschijning naar buiten, de vorming, iemands zelfbeeld, en de manier hoe problemen worden benaderd. Het eerste huis correspondeert met Ram en de planeet Mars. In het algemeen, bij een interpretatie van de horoscoop zouden alle planeten van de Ascendant en tot de planeten in het eerste huis extra in overweging moeten worden genomen.

Het tweede huis
Het tweede huis staat voor kennis en het veilig stellen van ons materiële en emotionele welzijn. Het symboliseert onze waarden, professionele ambities en onze behoefte dingen, welke niet zeer essentieel zijn in ons dagelijks leven, te vergaren en te sparen, onze economische dwang en bron van inkomsten.
Het karakteriseert onze emotionele gehechtheid tot de dingen waarmee we ons omringen. Het tweede huis correspondeert met het teken Stier en de planeet Venus. Het tweede huis geeft onze talenten aan en is naast het zesde en tiende huis een belangrijke indicator voor beroepskeuze. Dit huis geeft ook onze zekerheden of onzekerheden aan, materieel maar ook emotioneel en datgene waarvan we ons bewust zijn, onze kennis.

Het derde huis
Het derde huis staat voor de ontwikkeling van onze interactie met de natuur en onze perceptie en begrip voor onze omgeving. Enkele belangrijke punten zijn begripvolle gedachten, pure logica, leren en het gebruik van talen. Het derde huis laat zien hoe we in contact staan met onze directe omgeving, buren, broers en zussen en de mensen met wie we dagelijks omgaan. Dit huis geeft informatie over de wijze waarop we kennis op doen of hoe we communiceren. Ook staat het derde huis voor het lager onderwijs, verkeer en korte reizen.

Klassieke astrologie associeert broer(s) en zus(sen), buren, lichte entertainment, hobby's, interesse en korte reisjes met het derde huis. Het corresponderende teken is Tweeling en de planeet Mercurius.

Het Immun Coeli en het vierde huis
Het IC, het tegenovergestelde van het MC (Midhemel), wordt gevonden in het laagste punt van de grafiek, het begin van het vierde huis. Men spreekt ook wel over de "Nadir". Het symboliseert de onderdrukte kant van de persoonlijkheid, die zich openlijk uit in vroege kinderjaren.

Hier vinden we onze wortels, ons voorouderlijk erfgoed en emoties die zich zelden uiten. Ook de aard van onze relaties met onze ouders wordt gevonden in dit punt. In het algemeen staat het IC voor het onderbewustzijn.

Het vierde huis symboliseert onze relatie met onze familie, in het bijzonder met onze ouders, huis en de tradities waarmee we opgroeien, onze onderdrukte emoties, de emotionele basis en onze behoefte voorverzorging en bescherming. Het teken Kreeft en de Maan corresponderen met het vierde huis. Het vierde huis geeft informatie over onze thuissituatie; vroeger, nu en later maar ook over onze innerlijke basis en de wijze waarop we emoties beleven en er mee omgaan. Het vierde huis geeft informatie over onze moeder.

Het vijfde huis
Het vijfde huis wordt beheerst door de Zon en symboliseert onze drijfkracht voor zelfexpressie en zelfvertrouwen. Onze creativiteit en ons plezier om te testen en te leren wordt gevonden in dit huis.

Het beschrijft onze relatie met kinderen en ook met het kind in ons zelf. Het vijfde huis vertelt ons over onze seksualiteit, onze liefde voor het leven en onze algemene vorming. Het corresponderende teken is Leeuw. Het vijfde huis is ook de wijze waarop we onszelf creatief, expressief en bewust neer durven zetten. Het geeft aan welke hobbies en activiteiten onze interesse hebben en of we een gokje durven wagen en risico`s durven te nemen.

Het zesde huis
Het zesde huis staat voor onze bekwaamheden en de manier waarop we onze kwaliteiten benutten, binnen de context van beperkingen. De manier waarop het dagelijks leven is gereguleerd en onze houding ten opzichte van ons werk worden uitgedrukt in dit huis. Het zesde huis geeft informatie over de werkplek maar ook hoe we met collega`s omgaan. Dit huis geeft aan hoe we met verantwoordelijkheid omgaan en of we die verantwoordelijkheid nemen voor onszelf maar ook voor anderen. Ziekte en gezondheid maar ook controle willen houden op je leven en kritisch zijn.

Klassieke astrologie associeert verantwoordelijkheid, methoden, praktische intelligentie, gezondheid en voeding met het zesde huis. Het corresponderende teken is Maagd; en de heersende planeet is Mercurius.

De Descendant en het zevende huis
De Descendant ligt direct aan de overkant van de Ascendant en wordt gevonden in het teken, opkomende aan de westelijke horizon op het moment van de geboorte. In tegenstelling tot de Ascendant, beschrijft het ons vermogen onze ervaringen te aanvaarden en eigen te maken. Het hoogtepunt van het zevende huis symboliseert onze relatie met het ego, de sociale contacten en de mensen die een belangrijke rol spelen in ons leven. Het zevende huis is de plek van de partner of de ander waarin we de spiegel van onszelf vinden maar ook welke eigenschappen we opzoeken in de ander. Ook toont het zevende huis je je openlijke vijanden.

Het laat ons zien welk soort mensen ons aantrekt en wat we verwachten in onze relaties. Het zevende huis staat voor gemeenschappelijke activiteiten, sociale contacten, romantische relaties en andere relaties. Het correspondeert met het teken Weegschaal en de heersende planeet Venus.

Het achtste huis
Het achtste huis staat voor intensieve zoektocht naar eigen ik. Omdat het tegenover het tweede huis ligt, symboliseert het de waarden binnen een relatie en ons vermogen te delen. Hulpmiddelen ten behoeve van het gemeenschappelijke welzijn zouden hier moeten worden verkregen en worden benut. Het achtste huis is de plek van het durven blootgeven en openstellen, de overgave en intimiteiten durven delen, seksualiteit en intensiteit, de diepte in durven gaan en jezelf durven confronteren door middel van het contact met anderen. Het achtste huis staat ook voor de dood als transformatieproces en overgangsfase van het stoffelijke naar het geestelijke.

Klassieke astrologie associeert erfgoed, omvorming en besmettelijke ziektes met dit huis. Het heersende teken is Schorpioen; de corresponderende planeten zijn Mars en Pluto.

Het negende huis
In dit huis wordt de drang naar kennis gecombineerd met persoonlijke ervaringen om een oriëntatie en een beeld van de wereld te verschaffen. Feiten worden niet verzameld enkel voor hun eigen verdienste, maar helpen tot het verkrijgen van begrip voor de samenleving, het ontdekken van de mening van het leven, en de ontplooiing van iemands eigen ethische en morele bewustzijn. Het negende huis staat ook voor hoger onderwijs en verre reizen in stof maar ook in de geest, zingeving en je eigen mening of visie.

Mensen ontwikkelen visies en zoeken naar hun plaats in de samenleving. Bijkomende onderwerpen zijn filosofie en recht. Het negende huis correspondeert met Boogschutter en de planeet Jupiter.

Het Medium Coeli en het tiende huis
Het MC is het hoogtepunt van de horoscoop en wordt gevonden tegenover het IC. Het is ook het begin van het tiende huis, dat onze meest zichtbare sociale positie is. In onze samenleving staat dit vaak synoniem met professioneel succes. Het tiende huis geeft aan wat je uiteindelijk wenst te bereiken en hoe je jezelf manifesteert in de buitenwereld, autoriteiten maar ook je eigen autoriteit. Het geeft informatie over je vader.

Sociale onderwerpen zijn net zo belangrijk als in het negende huis, maar er wordt hier de nadruk gelegd op feitelijke ervaringen en fysieke realiteit. De thema's van het tiende huis zijn reputatie, ambitie, carrière, sociale verantwoordelijkheden en persoonlijke doelen in hun politieke context. Het teken is Steenbok, de planeet Saturnus.

Het elfde huis
Het elfde huis weerspiegelt onze pogingen een bepaalde positie te bereiken door deel uit te maken van een groep. We willen contact met anderen mensen om op elkaar in te werken en om gemeenschappelijke doelen te bereiken, die vaak het verbeteren van de huidige omstandigheden behelzen. In het elfde huis vinden we ook onze levensverwachtingen en idealen, de vriendenkring en de mensen waarmee we onszelf verwant voelen, sociale aanpassing en de wijze waarop we in groepen functioneren.

We zoeken naar overeenkomsten, die ons de mogelijkheid geven, ons zelf te zien als een deel van mensheid en om solidariteit te tonen. Het elfde huis staat voor onze uitgerekte sociale cirkel, ons groepsgedrag, collectieve ervaringen, humanitaire beeld, visies voor de toekomst en onze contributie ter verbetering van de samenleving. Het corresponderende teken is Waterman, de planeten zijn Uranus en Saturnus.

Het twaalfde huis
Het twaalfde huis is het meest moeilijk te omschrijven omdat het delen bevat die niet vaak besproken worden. Denk hierbij dat dit het laatste huis is in het systeem van huizen en vertegenwoordigt het succes van een ontwikkelingsproces. Hier gaan het ego en de individualiteit uiteen ter bevordering van een sterk gevoel voor gemeenschap. Tegelijkertijd trekken we ons terug uit de samenleving, bereiden ons voor op de dood of voor de eenwording met het 'Superieure wezen'. Het twaalfde huis is de binding het grote "Al". Onderdeel uitmaken van alles om je heen en je betrokken voelen met de gemeenschap, opoffering.

Het twaalfde huis staat voor het concept van het isoleren van diepe innerlijke beschouwing; normaal is dit mogelijk in instituten zoals gevangenissen en ziekenhuizen, waar iemand onderworpen is aan een vorm van restrictie. Andere punten zijn zelfmedelijden, medelijden, karma en mystieke inspiratie. Dit huis correspondeert met het teken Vissen en de planeten Neptunus en Jupiter.





© CathDesign.nl
http://www.annekeguis.nl/?Astrologie:De_12_huizen
Serenity
Serenity mrt 9 '11
In mijn uitgebreiden Horoscoop las ik dat ik een Saturnus in het 4de huis hebt, maar ik heb er weinig kennis van moet ik er wel bij zeggen je kan mijn horoscoop gerust lezen en mij vervolgens uitleggen.. ^^
diebrabander
diebrabander mrt 10 '11
hallo iedereen,

Ik ben sinds gisteren aan het proberen om uit te treden, en volgens mij
lukt het al best goed,
Want wat ik van die laatste keer kan herinneren is;
-Dat ik als een soort verlamd raakte (ik dacht dat ik als ik wat moeite deed dat ik wel weer kon bewegen maar ik probeerde het maar niet)
-Mijn lichaam begon te tintelen, net als een arm die slaapt
-Er kwam een soort vliegtuig boven (of het echt was weet ik niet)

maar na een tijdje proberen te zweven enzo (ik geloof niet dat het echt gelukt is), begon ik naar achter te tollen, alsof ik achterover werd getrokken/viel.
Ik kreeg een beetje zo'n angstig gevoel in mijn buik, maar probeerde het snel weg te krijgen. En wat me ook opviel was dat daarvoor als ik tegen mijn oogleden aan keek was het nog zwart maar nu werd het wit.

Ik wachtte een beetje af en toen het een beetje af begon te nemen concentreerde ik me sterk op een punt in mijn kamer maar toen het was gestopt zweefde ik niet boven mijn lichaam ofzo, ik probeerde het wel te visualiseren alleen verder dan visualiseren kwam het volgens mij niet.

Ik heb wel een paar keer gehad tijdens het proberen dat ik (het leek een soort dagdroom) wel ergens was. Maar dan werd ik me er een beetje van bewust dat ik me niet meer concentreerde ik zat ik gelijk weer in mijn lichaam.

Dus mijn vraag is,
was dat soort van dagdromen uitgetreden?
Of was het gewoon niet gelukt (en wat is er dan fout gegaan?)

Groetjes,
Willem
admin
admin mrt 10 '11
Geen idee Willem bij mij gebeurd het nu vaak in mijn slaap ik doe het niet zelf bewust zeg maar.
Serenity
Serenity mrt 10 '11
Hallo Willem en welkom op dit forum, stiekem denk ik dan je wel vaker hebt meegelezen op dit forum is dat zo?
Want dan vind ik het heel tof dat je er nu ook bent…uhm op dit forum!!

Dat uittreden is nieuw voor mij dus eigenlijk kan ik er ook geen antwoord op vinden maarrr als jij denk dat het zo was is het best mogelijk namelijk.
Dat heeft met het innerweten te maken volgens mij.
Heb je jezelf al ingelezen hier op deze topic?
Dan kan je daar meer uit halen dan nu op dit moment van mijn woorden!! ^^

En nogmaals welkom!!
diebrabander
diebrabander mrt 10 '11
Haha ja, ik was wat antwoorden aan het zoeken op verschillende forums maar toen dacht ik, ik vraag het gewoon even haha.
Op het moment dat ik het probeerde en ik in een soort van dagdroom belandde,
dacht ik van; hee ik concentreer me niet meer. Maar achteraf denk ik dat het
misschien toch een uittreding was?

Ik was me er trouwens toen ook helemaal niet van bewust dat een soort
vliegtuig dat overkwam ook een teken kon zijn,
dat merkte ik pas op toen ik het op een forum zag staan..

Ik weet in ieder geval wel dat het niet moeilijk is om terug te keren naar mijn lichaam, het is juist te makkelijk want je valt de hele tijd terug haha.

Maar als iemand die bewust kan uittreden dit leest, hoe is het om uit te treden?
Als een dagdroom?
admin
admin mrt 10 '11
volgens mij kun je beter niet proberen (volledig) uit te treden, dat soort dingen gebeuren "spontaan" of niet.. astraal reizen is wat dat betreft denk ik een beter plan, omdat je dan toch gedeeltelijk in je lichaam blijft. tenminste.. zo ervaar ik dat dan.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki