Het belang van bescherming van je omgeving is een vorm van macht,daarbij dat jij degene bent bent die dat omkeerbaar hebt weten te maken is een vorm van macht.
Mijn manier van het manipuleren van de situatie is datgene wat de situatie heeft doen veranderen.
Mijn enige motief was nml om de situatie tot rust te brengen om er een gezellige sfeer te houden.........
Ik heb je laatste zin erbij geplakt bij deze kwote, omdat de eerste tekst mij geen macht lijkt,
tot ik in de volgende zin het woord ' motief " las..en toen het woord 'belang' in het oog sprong.
Waren je motieven en je belangen er.. voor de groep? of voor jezelf..
bv, mocht je zoiets gehad hebben van " ik wil dat het verandert, want ik vind dat dit niet meer kan.." en je was geirriteert, dan 'voel' ik wel dat jij de macht van je vermogen om te helpen hebt gebruikt, om een situatie om te keren. En dat gebruik van macht kost energie. En misschien wel onderhoudt .. achteraf, wie weet...
Doch als je het puur vanuit intuitie en vanuit je natuurlijkheid handelt, vanuit de situatie, als ook voor het algemene geheel aan harmonie, heb je je vermogen als een kracht gebruikt, en dan kost het je geen energie, of moeite.. en is het heel naturel. Je handelde dan naar wie je bent met je mogelijkheden, omdat je kennis had over hoe dit op te lossen.
(zo voelt het voor mij he)