Loading...
nl

Wat is nou macht

admin
admin aug 12 '10
NiMs, in je eerste zin heb je het over "beheren",
in je laatste zin , heb je het over " beheersen "..
dit lijken mij twee verschillende werkwoorden, met verschillende betekenissen.
En die nuance verschil maakt het em echt uit vind ik, waar de macht zit.

VB.:
Ik beheer mijn geld en het geld van een groep mensen.

Ik beheerS mijn geld en het geld van een groep mensen.

Voel duidelijk een verschil tussen beide werkwoorden, en naar mijn gevoel is het beheersen een soort over-acting, en dan voelt het aan als macht!
In het eerste geval is het een gezonde dosis kwaliteit.. (geen macht)
gast
gast aug 12 '10
Origineel bericht van: nougnag

Tja sorry NiMs,misschien heb je een beter voorbeeld voor me,om me te overtuigen.
De broeder heeft in mijn ogen wel degelijk de macht alleen is hij niet Almachtig.

Macht is in mijn ogen niet alleen negatief. Terwijl dat wel het algemene beeld schijnt te zijn.
Macht als De Grote Boze BOBO.....





Helemaal raak Nougnag.
Ik denk dat er in veel gevallen macht en almacht verward worden. En het is zelf ook nog eens zo dat je macht uitoefenen niet altijd het voor jouw gewenste resultaat opleverd en er dan misschien uit ziet alsof je geen macht zou hebben. Er is er dan gewoon eentje geweest die machtiger was dan jouw wink
Ik denk zelfs dat onze eigen wil en macht niet zo ver van elkaar af liggen......
admin
admin aug 12 '10
Origineel bericht van: nougnag
@ Tinne

Mijn reactie was er inderdaad 1 uit "natuurlijkheid",mijn vermogen als kracht.
Alleen,eigenwijs als ik ben, blijf ik van mening dat op het moment dat iemand de situatie beheerst er sprake is van macht.
Waar en hoe die macht tot stand komt is niet zo belangrijk alleen het erkennen ervan wel,het welke vorm van macht............

Zie het mooie lijstje van themoon b.v.





En nu ik dat verschil duidelijk zie, tussen beheren en beheersen,
ben ik er mee eens dat beheerSen een vorm van macht in zich draagt,

Jij zegt dat je actie een vorm van kracht is, dus was het een "beheren" van de situatie!
Maw, je beheerde de situatie en dat is een kracht.
en m'n idee zegt, dat beheersen niet hoefde, dat voelt te geforceert.
gast
gast aug 12 '10
ww beheren (beheerde enk ovt; heeft beheerd volt deelw) [bəˈherə(n)] de zorg en verantwoordelijkheid hebben voor iets
een website beheren


beheersen
ww beheersen (beheerste enk ovt; heeft beheerst volt deelw)

1 iemand of iets in zijn macht hebben of bedwingen
de markt voor mobiele telefoons beheersen
2 helemaal kennen
de tafels van één tot en met tien beheersen
ww verl beheersen [bəhersə(n)] (zich beheerste enk ovt; heeft zich beheerst volt deelw) je gevoelens onder controle houden en kalm blijven
Ik had zin om hem een klap te geven, maar ik beheerste me.
admin
admin aug 12 '10

@ Tinne

hehe Het lijkt erop dat jij vind dat macht stinkt en tegen mij zegt dat ik echt niet hoeft te douchen........

'Tis maar net hoe je het bekijkt.
Het gaat anders een gesprek worden over macht versus kracht.

@ Gast

Ook ik denk dat onze wil en macht niet zover uit elkaar liggen.
Ben het andere ook helemaal met je eens.
admin
admin aug 12 '10
Origineel bericht van: nougnag

@ Tinne

hehe Het lijkt erop dat jij vind dat macht stinkt en tegen mij zegt dat ik echt niet hoeft te douchen........




Eeekk laughheb ik dat geschreven? laugh
gauw douchen dan.. wink
admin
admin aug 12 '10
Origineel bericht van: themoon
Origineel bericht van: Karin
@ the Moon, Aphrodite word dochter van Zeus genoemd, maar als je googled zul je vinden dat dat door velen wordt tegengesproken..
Er gaan veel verhalen rond dat ze uit zeeschuim is geboren en dat Zeus daar niets mee te maken had smile

http://www.beleven.org/verhaal/aphrodite


Dankjewel karin wink


Dat was een duw van mijn pa, haha, die is nogal geschiedenisgek en weet enorm veel van de Griekse en Romeinse goden en is net als ik een beetje een verbeter freak.. smile
Niet met de bedoeling om je te laten zien wat fout is, ieder mens maakt fouten en ik weet vrij zeker dat ik wat dat betreft hoog scoor (maar leer daardoor ook veel hoop ik maar).
admin
admin aug 12 '10
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: nougnag

Alleen,eigenwijs als ik ben, blijf ik van mening dat op het moment dat iemand de situatie beheerst er sprake is van macht.


Ik ben dat niet met je eens, want er zijn vele situaties die je kunt beheren, waar er in mijn ogen geen sprake is van macht.

Neem bijvoorbeeld een auto ongeluk waarin een ambulance broeder de eerste gewonden helpt. Deze broeder beheerst de situatie omdat hij precies weet hoe hij hiermee om moet gaan. Maar heeft hij dan macht? Nee zeker niet, want de persoon die onder de auto ligt, kan nog steeds overlijden.

In jouw voorbeeld had je misschien het gevoel dat jij de situatie beheerste, maar dat hoeft helemaal niet. Dus was hier nu wel sprake van macht?


Ligt de *macht* van de broeder niet in het simpele feit dat hij de persoon kan redden? Afgezien van het feit dat de persoon altijd kan overlijden ook al doet de broeder nog zo zijn best.
Als de man alleen ligt overlijd hij zeker, of begrijp ik het weer verkeerd smile(bedoel ik goed Tinne)
admin
admin aug 12 '10
Ik geloof niet dat macht goed kan zijn.
Kun jij uitleggen hoe jij dat dan ziet Gast?
gast
gast aug 12 '10
Karin, het ligt er toch maar weer net aan aan welke kant je staat en hoe je het interpreteerd.
We ontkomen gewoon niet aan macht in deze wereld.
Wat ik wel grappig vijnd is dat als je macht naar het Engels vertaald kom je op power. En we willen allemaal niets anders dan power, wij vertalen dat weer naar kracht en zien die twee als verschillend. Maar kracht is macht, en macht is kracht. Het ligt er alleen aan in welke context je het gebruikt of je het als "positief" of "negatief" ziet.
Een ouder heeft macht over zijn haar kinderen, dat noemen we opvoeden, doen ze het niet goed dan kunnen ze uit hun ouderlijke macht worden ontzet. Een school heeft macht over de leerlingen, zij bepalen wat het kind leert. Een kerk heeft macht over de volgelingen, de leiders bepalen wat de mensen te horen krijgen. Een regering heeft macht over de inwoners van een land, zij bepalen de regels en wetten in het land.
In hoevere je dit alles als "goed" of "kwaad" ervaart hangt af van de interpretatie en ervaring die je er zelf mee hebt.
admin
admin aug 12 '10
Hmmm, ik kan je een beetje volgen, kracht voelt voor mij goed, macht niet.
Ik zie opvoeden niet als macht, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat wel zo zien.
Als opvoeden macht uitoefenen betekent, is het voor mij geen opvoeden meer.
Wellicht is dit ook waarom ik zo allergisch ben voor regeltjes en wetjes, daar komt macht om de hoek kijken dus smile
Het klopt in mijn ogen niet dat een persoon macht kan hebben over anderen, dat zou kunnen betekenen dat hij/zij zich boven een ander stelt.
De kerk probeert zeker macht uit te oefenen, velen zijn hierdoor geknakt, ik heb er zelf ook een optater van gehad, ik vind dat een slechte zaak.

Kan iemand mij een voorbeeld geven wanneer macht wel goed zou zijn?
Macht is in het Engels op verschillende manieren te vertalen, maar ze smaken geen van allen lekker tot nu toe.
gast
gast aug 12 '10
En the power of love?
Ik kan het helemaal met je eens zijn wat regels en wetten betreft. Van mij mag alles vandaag nog afgeschaft worden. Ben anarchist als het gaat om de menselijke invulling, maar toch heb ik heilig ontzag voor de kracht en de macht van het leven/god/natuur....

Om een voorbeeld van "goed" gebruikte macht aan te geven; daar waar kinderen/dieren en ook mensen verwaarloost worden vind ik het een goede zaak als daar door iemand met macht een stokje voor gestoken wordt. Natuurlijk zou het mooier zijn als die mensen/dieren hun eigen kracht/macht daarvoor kunnen gebruiken. Maar daar waar een gebrek is van eigen macht, stroomt als het ware de macht van een ander naar toe. En die kan op zijn beurt weer als positief of negatief ervaren worden.

Maar wat zou jij doen als iemand machteloos is, kijk je dan alleen maar toe of gebruik je je eigen macht/kracht om die ander te helpen?
admin
admin aug 13 '10
Origineel bericht van: Karin
Het klopt in mijn ogen niet dat een persoon macht kan hebben over anderen, dat zou kunnen betekenen dat hij/zij zich boven een ander stelt.
De kerk probeert zeker macht uit te oefenen, velen zijn hierdoor geknakt, ik heb er zelf ook een optater van gehad, ik vind dat een slechte zaak.

Kan iemand mij een voorbeeld geven wanneer macht wel goed zou zijn?
Macht is in het Engels op verschillende manieren te vertalen, maar ze smaken geen van allen lekker tot nu toe.


Ik denk dat als jij vanuit je kracht, vanuit liefde (want liefde is een kracht) je kinderen opvoed, naar wat voor jou goed voelt om te doen, dat er dan heel zeker een evenwicht is tussen ieder's krachtige persoonlijkheid, binnen het gezin.

Op het moment dat er iemand van dat gezin met macht bezig zou zijn, dan geeft dat een onevenwicht. dingen geraken uit zijn balans. Een ander voelt zich dan misschien machtelozer tov diegene die macht gebruikt, en er komt disharmonie. Toch zijn er heel veel gezinnen waarin vader of moeder zich opstellen als diegene met macht.
Persoonlijk zie ik de "nee" van een moeder, bij het vragen of we nog mogen snoepen , helemaal niet als een macht, maar als iemand die haar inzichten, verantwoordelijkheid gebruikt om met kracht "nee" te zeggen..
Het kind kan het wel als macht beschouwen.. omdat het los te komen heeft van zijn eigen wil om die snoep.
In mijn ervaring is het ook zo, dat er snel wordt gedacht dat iemand met macht bezig is, terwijl dat het niet zo is. EEn baas bv, neemt beslissingen, omdat ie baas is, en dat is zijn werk. Een arbeider kan dat als macht van de baas over hem beschouwen of zo aanvoelen..
steeds omdat ie los te komen heeft van zijn eigen wil, en handelt naar de beslissing van een ander.
dat kan soms moeilijkheden met zich meebrengen.
Andersom kan natuurlijk de baas een machtgevoel krijgen.. en dat gevoel gaan hanteren, tijdens beslissingen, en dat brengt eveneens spanningen met zich mee

Macht gaat over het winnen van iets, wie met macht bezig is, wil iets winnen..
Wie met kracht bezig is, heeft de mogelijkheid iets te "over"-winnen. En de balans blijft. voor iedereen die erbij betrokken is.
Dat is teminste mijn ervaring tussen kracht en macht.
admin
admin aug 13 '10
Origineel bericht van: gast
En the power of love?
Ik kan het helemaal met je eens zijn wat regels en wetten betreft. Van mij mag alles vandaag nog afgeschaft worden. Ben anarchist als het gaat om de menselijke invulling, maar toch heb ik heilig ontzag voor de kracht en de macht van het leven/god/natuur....

Om een voorbeeld van "goed" gebruikte macht aan te geven; daar waar kinderen/dieren en ook mensen verwaarloost worden vind ik het een goede zaak als daar door iemand met macht een stokje voor gestoken wordt. Natuurlijk zou het mooier zijn als die mensen/dieren hun eigen kracht/macht daarvoor kunnen gebruiken. Maar daar waar een gebrek is van eigen macht, stroomt als het ware de macht van een ander naar toe. En die kan op zijn beurt weer als positief of negatief ervaren worden.

Maar wat zou jij doen als iemand machteloos is, kijk je dan alleen maar toe of gebruik je je eigen macht/kracht om die ander te helpen?


Als het goed voelt en ik kan helpen dan help ik.
Maar ik zie dat als kracht, terwijl het eigenlijk ook macht is zoals jij het stelt...daar moet ik even op puzzelen smile
admin
admin aug 13 '10
Origineel bericht van: Tinne
Origineel bericht van: Karin
Het klopt in mijn ogen niet dat een persoon macht kan hebben over anderen, dat zou kunnen betekenen dat hij/zij zich boven een ander stelt.
De kerk probeert zeker macht uit te oefenen, velen zijn hierdoor geknakt, ik heb er zelf ook een optater van gehad, ik vind dat een slechte zaak.

Kan iemand mij een voorbeeld geven wanneer macht wel goed zou zijn?
Macht is in het Engels op verschillende manieren te vertalen, maar ze smaken geen van allen lekker tot nu toe.


Ik denk dat als jij vanuit je kracht, vanuit liefde (want liefde is een kracht) je kinderen opvoed, naar wat voor jou goed voelt om te doen, dat er dan heel zeker een evenwicht is tussen ieder's krachtige persoonlijkheid, binnen het gezin.

Op het moment dat er iemand van dat gezin met macht bezig zou zijn, dan geeft dat een onevenwicht. dingen geraken uit zijn balans. Een ander voelt zich dan misschien machtelozer tov diegene die macht gebruikt, en er komt disharmonie. Toch zijn er heel veel gezinnen waarin vader of moeder zich opstellen als diegene met macht.
Persoonlijk zie ik de "nee" van een moeder, bij het vragen of we nog mogen snoepen , helemaal niet als een macht, maar als iemand die haar inzichten, verantwoordelijkheid gebruikt om met kracht "nee" te zeggen..
Het kind kan het wel als macht beschouwen.. omdat het los te komen heeft van zijn eigen wil om die snoep.
In mijn ervaring is het ook zo, dat er snel wordt gedacht dat iemand met macht bezig is, terwijl dat het niet zo is. EEn baas bv, neemt beslissingen, omdat ie baas is, en dat is zijn werk. Een arbeider kan dat als macht van de baas over hem beschouwen of zo aanvoelen..
steeds omdat ie los te komen heeft van zijn eigen wil, en handelt naar de beslissing van een ander.
dat kan soms moeilijkheden met zich meebrengen.
Andersom kan natuurlijk de baas een machtgevoel krijgen.. en dat gevoel gaan hanteren, tijdens beslissingen, en dat brengt eveneens spanningen met zich mee

Macht gaat over het winnen van iets, wie met macht bezig is, wil iets winnen..
Wie met kracht bezig is, heeft de mogelijkheid iets te "over"-winnen. En de balans blijft. voor iedereen die erbij betrokken is.
Dat is teminste mijn ervaring tussen kracht en macht.



Zou macht (mits positief gebruikt) als kracht kunnen worden gezien?
Kracht klinkt voor mij positief.
Plompverloren nee zeggen tegen een kind heeft geen zin zonder uitleg, zo ontkracht je je macht denk ik.
Mensen zeggen wel eens tegen mij dat een kind niet alles hoeft uitgelegd te krijgen en dat ze sommige dingen gewoon maar moeten accepteren, ik zie dat toch anders.
Dat een baas opdrachten geeft is voor mij geen macht uitoefenen, hij wil dat de zaak draait dus moet er gewerkt worden, hij stuurt de boel aan, ik zie dat niet als macht.
je hebt wel gelijk dat dat dan ook weer misbruikt kan worden en wederom wordt macht dan weer negatief.
Nee ik heb nog niets gelezen wat macht positief maakt.

Ook niet in het geval van de verwaarloosde dieren al vind ik dat heel erg als dat gebeurd.
Gebruik je je macht positief in zo'n geval, dan wordt het weer kracht.
Niet alleen de beestjes afpakken maar een stuk *her* opvoeding of andere hulp maakt van macht weer kracht.

Whaaaaa, ik raak ervan in de war crazy
New Moon
New Moon aug 13 '10
Origineel bericht van: themoon
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: nougnag

Alleen,eigenwijs als ik ben, blijf ik van mening dat op het moment dat iemand de situatie beheerst er sprake is van macht.


Ik ben dat niet met je eens, want er zijn vele situaties die je kunt beheren, waar er in mijn ogen geen sprake is van macht.

Neem bijvoorbeeld een auto ongeluk waarin een ambulance broeder de eerste gewonden helpt. Deze broeder beheerst de situatie omdat hij precies weet hoe hij hiermee om moet gaan. Maar heeft hij dan macht? Nee zeker niet, want de persoon die onder de auto ligt, kan nog steeds overlijden.

In jouw voorbeeld had je misschien het gevoel dat jij de situatie beheerste, maar dat hoeft helemaal niet. Dus was hier nu wel sprake van macht?


Interessant voorbeeld Nims, over de ambulance.
Die ambulance broeder beslist dus niet over leven en dood zelf, maar heeft wel een vorm van (goede) macht omdat hij weet hoe hij die persoon onder de auto vandaan kan krijgen. Ook heeft hij een vorm van (goede) macht om sneller te rijden dan toegestaan en bovendien door rood licht, om de persoon in kwestie zo goed en snel mogelijk te laten helpen in het ziekenhuis en in de wagen (nog een vorm van goede macht, de ambulancebroeders hebben alle middelen die nodig zijn om die persoon eerste hulp te bieden, en bv reanimatie aparatuur heeft niet elke automobulist in zn auto(de omstanders ed die waarschijnlijk 112 hebben gebeld wisten immers niet hoe te handelen, daarom bestaat zoiets als 112) Hij (ambulance broeder) kan ook denken: ik ben moe of afgeleid (in feite egoistisch, want het is zijn plicht om zn werk goed uit te voeren) en daardoor langzamer handelen waardoor die persoon sterft. Of hij heeft passie voor zijn werk (waarschijnlijk) en doet zijn uiterste best omdat dat zijn persoonlijke legende is. Snap je wat ik bedoel? Over leven en dood beheerst (is een vorm van macht) hij niet, maar wel over tijd en (snelle) handeling (omdat hij daarvoor geleerd heeft).


heb behoefte deze even te uploaden want hij was nadat ik hem bewerkt had ergens boven blijven hangen hihi tongue
New Moon
New Moon aug 13 '10
Ik vind het jammer dat sommige mensen macht een slechte zaak vinden, want volgens mij hebben we het allemaal nodig op welk niveau dan ook. Over jezelf om mee te beginnen, maar als ik over mezelf spreek heb ik ook een guide (een gids heeft MACHT over informatie) nodig. Bijvoorbeeld: ik word hier op dit forum geinspireerd door jullie (jullie hebben macht over informatie waar veel andere mensen niet eens over durven te praten, of zelfs niet beseffen) , ik ga daar over nadenken en ik doe er wat mee: en dat geeft me kracht, die informatie die jullie me geven en die inspiratie. Kracht hangt voor mij samen met macht, en macht kan energie zijn, informatie, een goed idee, inspiratie, etc. Macht hebben is in feite iets hebben wat de ander niet heeft en daarbij invloed uitoefenen op die ander op een positieve of negatieve manier. (oftewel goede energie, slechte energie, een goed idee, een "slecht" idee haha) Jullie hebben invloed en eigenlijk ook macht want ik durf rustig te zeggen dat ik voel dat ik groei door dit forum. ik geef mijn lessen (geef geen quotes maar doe mijn eigen interpretatie) weer door mensen die dicht bij me staan (ik geef die kracht en macht dus eigenlijk in feite door aan mensen die daar klaar voor zijn) Ik vind dat geen slechte zaak, integendeel.

Maar, ik denk ook dat iedereen zelf kan beslissen of iemand macht over je heeft of niet. Het zelfde geldt voor macht over jezelf, dat heb je helemaal zelf in de hand winkHet is een kwestie van toelaten. Denk hierbij op astraal en energetisch niveau. En liefde, bijvoorbeeld. (nu snap ik ook beter waarover ik over afrodithe begon, godin van de liefde) Pure liefde wordt niet beinvloed door macht, en kan andersom ook de barrieres die macht met zich mee lijkt te brengen overwinnen. Ik verwijs hierbij ook naar de dagtext van beschermengel van gister over de slang wink

Liefs, the moon
admin
admin aug 13 '10
@Iedereen van de laatste 2 pagina's, macht is een leuk woord. 2 mensen kunnen hetzelfde denken en toch een andere gedachte geven over het woord macht. Het is maar net in welke content het vaak voor gekomen is in je leven. Veel onplezierige situaties gehad waarbij het woord gebruikt is, dan is macht een negatief woord geworden. Toen ik het onderwerp starten besefte ik niet dat het woord macht zo verschillend geïnterpreteerd zou woorden.

In jullie teksten noemen jullie vaak macht maar hebben het in mijn ogen ook over controle, grip op het leven, kracht en mentale toestanden(nog meer..). Als je het zo bekijkt is macht eigenlijk een woord die al die dingen samen bundelt en elk van die dingen speelt bij de een meer en de ander minder in het leven.

Dus dan word de vraag meer zoiets als: Wat is nou controle, grip op het leven, kracht en mentale toestand(nog meer..)?
New Moon
New Moon aug 13 '10
Leuk idee karin om dat rijtje even op te schrijven van engelse woorden (vind die op de 1 of andere manier veel meer energie hebben en betekenis dan de nederlandse):

Influence
Command
Rule
Authority

Zijn voor mij negatieve vormen van macht, vooral nog in deze tijd, die nodig zijn maar waar ik mee moet leven. Ze voelen in ieder geval niet echt goed om de 1 of andere reden. Er zit ook bij al die woorden een connectie naar dualiteit voor mij. Hier koppel ik mensen bij die goed hun best doen maar geen idee hebben wat ze met mensen doen.

Force
Capacity
Power
Strength
Mastery
Might

Vind ik hele mooie woorden die me, jawel, kracht geven. Die energie stralen ze voor mij uit, maar kunnen volgens mij voor andere mensen juist een negatieve lading geven.

Een vraag voor iedereen, misschien wel leuk: welke woorden klinken voor jou lekker als je je voorstelt dat je dat woord bezit?

Zoals:

Ik bezit strength (kracht verbonden aan uithoudingsvermogen)
Capacity (capaciteit)
Mastery (ergens heel goed in zijn)

liefs, the moon
admin
admin aug 14 '10
Origineel bericht van: themoon
Leuk idee karin om dat rijtje even op te schrijven van engelse woorden (vind die op de 1 of andere manier veel meer energie hebben en betekenis dan de nederlandse):

Influence
Command
Rule
Authority

Zijn voor mij negatieve vormen van macht, vooral nog in deze tijd, die nodig zijn maar waar ik mee moet leven. Ze voelen in ieder geval niet echt goed om de 1 of andere reden. Er zit ook bij al die woorden een connectie naar dualiteit voor mij. Hier koppel ik mensen bij die goed hun best doen maar geen idee hebben wat ze met mensen doen.

Force
Capacity
Power
Strength
Mastery
Might

Vind ik hele mooie woorden die me, jawel, kracht geven. Die energie stralen ze voor mij uit, maar kunnen volgens mij voor andere mensen juist een negatieve lading geven.

Een vraag voor iedereen, misschien wel leuk: welke woorden klinken voor jou lekker als je je voorstelt dat je dat woord bezit?

Zoals:

Ik bezit strength (kracht verbonden aan uithoudingsvermogen)
Capacity (capaciteit)
Mastery (ergens heel goed in zijn)

liefs, the moon


Ik vind Engels ook veel mooier dan welke taal dan ook smile

Influence Invloed hebben op..dit klink voor mij positief, beinvloeden klinkt dan weer negatief voor mij.

Command Commanderen, bevelen, klinkt voor mij negatief, maar worden het dan the first commandements dan wordt het weer positief

Rule Regeren, voelt negatief, overheersen...maar i rule the waves voelt weer positief

Authority Autoriteit, kan ook hier postief voelen, ligt eraan hoe jehte gebruikt in de zin (en ook hoe je het gebruikt) je kunt een autoriteit zijn op het gebied van iets wat je enorm interesseert, autoritair zijn vind ik weer negatief.

Force
Capacity
Power
Strength
Mastery
Might

Ik denk dat het voor een groot gedeelte meespeelt hoe je deze woorden gebruikt of je ze als positief of negatief ervaart.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki