Hé wat leuk Nougnag!
Ik kom m´n oude vertrouwde stekkie binnen om jullie inderdaad up te daten omdat ik het gevoel heb dat mensen hier daar echt in geintereseerd zijn en dan lees ik jou bericht. Leuke bevestiging van je gevoel is dat.
Ik ben een tijdje internetloos geweest ivm de verhuizing vandaar geen updates meer aangezien ik op iemand anders pc me beperkt voel in m´n hart te laten spreken. Inmiddels weer veel gebeurt maar alleen leerzaam en mooi. Met Vida begint het weer goed te gaan (ze was de afgelopen week ziek en ik heb me behoorlijk zorgen gemaakt aangezien ze dezelfde symptomen had als veel kittens die we de afgelopen weken af hebben moeten geven) Maar ze luisterd letterlijk en figuurlijk naar de naam die ik haar gegeven heb, leven, want dat doet ze!
Inmiddels heb ik ook 3 andere kittens opgevangen omdat my petit Vida nogal gedragsstoornissen ging vertonen als mensenkat. Ik heb nu dus 4 adhders rondlopen + 4 oldies en dat gaat soms niet goed met elkaar samen. Iemand nog op zoek naar 3 prachtige kittens?
Vida is immers genezen van haar gedragsstoring. Ik zou ze graag zelf houden, maar rieel gezien is dat niet eerlijk tov de katten.
Nou mijn huis in het bos bevalt me prima!!! Elke dag voelt het alsof ik wakker word in mijn vakantie terwijl ik toch moet gaan werken. De eerste dagen was het een beetje primitief (ben er eigenlijk meteen gaan slapen) wc doorspoelen met een emmer water omdat er geen spoelbak was, koud water omdat ik geen gasboiler aan de praat kreeg en op de bank slapen omdat ik zo nodig ook vrienden moest laten komen om te logeren omdat ik die kansen niet wilde missen. Het is niet elke dag dat een vriendin uit niguracua langskomt if you know what I mean. ;)Het was een roerige tijd iig, want alles kwam in 1x en ik wilde alles ook en daarnaast was er geen vervanging op mijn werk dus dat kwam er ook bij. Nou dat heb ik een week volgehouden en toen heb ik toch tegen mijn baas gezegd dat ik op deze manier nooit overgehuisd zou zijn en toen heb ik vrij gekregen.
Of eigenlijk, toen heb ik de laatste katten van mijn afdeling vrij gelaten en kon met een gerust hart overhuizen. My petit Vida is trouwens een verhuis sterretje, die ging namelijk overal in d´r mandje mee (ik had geen oppas) en dat vond ze prima!
En toeval bestaat niet denk ik, ik had het de dag ervoor nog met mijn schoontje over gehad, dat ik er eigenlijk wel vrede mee had als ik de erfenis van mijn beste vriend waarom ik dit draadje begon niet kreeg, dan hielt ik zijn huissleutel wel die nog steeds aan mijn bos hing, als een soort van key to the heart. Ik had ooit gemaild over die sleutel maar daar is toen niks mee gedaan. Gek genoeg kreeg ik de volgende dag een mail of ik de spullen van/voor mij zou willen komen ophalen. Was wel vreemd hoor! Voor een laatste x naar daar, met de wetenschap dat ie er niet meer is en in zijn huis komen zonder dat hij open doet. (zelfs al had ik een sleutel, in het verleden kwam ik ook niet zomaar binnen tenzij we dat afgesproken hadden) En ik had ook best de zenuwen over hoe ik die broer en zus te woord moest staan. Ik heb zo kunnen meegroeien in zijn afscheidt terwijl het voor hun toch koud op hun dak viel. Was gek dat huis binnen te gaan, al zijn meubels stonden er nog en zijn laarzen ook. Ik heb geweigerd om naar de trap te kijken, waar hij gehangen heeft, immers weken voordien hing dat koort er al. Ik denk er nu nog steeds aan hoe hij op dat moment af heeft moeten zien, aangezien dat niet zijn eerste keuze was. Laat staan dat ik ook nog naar die hoek gekeken had, ik denk dat ik dan wel pijn had gevoeld. Immers dat was een besluit van hem waar ik niet met 100% achter kon staan, omdat ik hem dat niet gunde, omdat ik wist dat hij het al benauwd kreeg van koltruien dus dat dat afzien was. Maar ik dwaal af van mijn update. Ik heb nu eindelijk mijn knuffeldeken, de deken waarmee hij mij toedekte als ik aan de grond zat, de deken waar menig gesprekken over gegaan zijn omdat hij daaronder wilde sterven. Het maakte wel indruk op me dat dat in een tas zat die hij regelmatig gebruikte en er ook nog een slot op zat. Met in een brief in het voorvak "Dit is van/voor Desiree" Toen begreep ik die mail pas. Ergens om dat slot had ik nog gehoopt dat ie me wat geschreven had maar dat was niet het geval, toen ik in de auto de tas open maakte zat er een cd in met een nummer wat hij ook gebruikt heeft toen hij eerder dan mij uit de opname ging en waarmee hij op dat moment afscheidt nam. Yeps en toen moest ik even huilen omdat dat binnen kwam, die zot moet echt veel om mij gegeven hebben. Om in zijn eigen levensstrijdt mij niet met een leegte achter te willen laten. En ik heb zielsveel van die zot gehouden, nog steeds maar onze wegen splitste. Gek genoeg doe ik nu dingen die hij zou doen en die ik voor mezelf voor onmogelijk hielt, maar ik doe ze toch en hoor hem op de achtergrond als ik aan hem denk schateren van het lachen dat ik het doe.
Dat is maf hoor om te ervaren!
En verders ben ik nog mijn strijdt met die madam aan het verwerken. Die spiritueel therapeut die in mijn ogen geen spiritueel therapeut is. Yeps ze is weg op mijn werk, maar toen ze weg was ben ik ook gecrashed. Totaal uitgeput, terwijl ik nauwelijks in haar buurt was. Op haar beurt is ze een actie begonnen om het asiel ten gronde te richten. Het zou haar leven zijn en dat hebben ik en mijn collega ten gronde gericht. Dus? Moet het dan dood? Onze baas heeft haar weggestuurd dus....
We hebben dus allerhande controles, tegenwerkingen (ze heeft een clubje vrijwilligers voor zich, die de boel bij ons komen tegen werken) en ik denk dat ze d´r zin wel krijgt en we de deuren moeten sluiten, met 4 man 7 dagen in de week minimaal 12 uur per dag over de 200 dieren verzorgen is dat niet bol te werken. Wanneer je steeds van je werk afgehaalt wordt door dees of gene.
Ik denk dat ik in mijn leven wel de meest erge wanna bee spiritueel therapeut meekrijg nu. Ik denk eerder dat zij het spiritualisme misbruikt om haar eigen problemen te kunnen projecteren. En ik vind dat erg, erg om het feit dat het over ruggen van dieren gaat, maar ook erg omdat er wederom misbruik gemaakt wordt van mensen die hun laatste greintje hoop richten op dit soort mensen. Hun hulp wellicht ook wel krijgen, maar achter hun rug om uitgemaakt worden voor rotte vis, voor gek gezet. Een soort van Millecam verhaal, alleen zegt zij dat een dier niet naar de dierenarts hoeft. En gaat vervolgens dood.
Hebben spiritueel therapeuten geen beroepsgeheim? Want iemand kwam met zijn probleem bij haar, maar vervolgens gedraagd zij zich wel als joker uit te geven met die persoon zijn problemen.
In mijn optie werkt een spiritueel therapeut als volgt, je hebt respect voor iemands manko en probeert die te helpen. Je zal die persoon nooit achter de rug om voor gek zetten. Om grappig gevonden te worden.
Ik ben iig blij dat ik geen spiritueel therpeut ben. Wat een last, als je zulke lastige personen tegen komt als ik.
Ik zeg wat ik voel of denk, wat ik iemand zie doen met zijn/haar leven en hoe het wellicht in mijn optiek beter zou kunnen worden. Maar dat is mijn optiek en dat is ook alleen maar wanneer mensen mij vragen hoe leef je zoals jou? Aan hun de keuze en het risico dat je op je neus kan vallen. Dat doe ik ook nog steeds. Men mag wel stagelopen in mijn leven als dat zo interessant is, maar ik stuur ze toch echt naar hun eigen pad als ze me gaan kopiëren omdat ze denken dat hun leven dan aangenaam wordt. Allereerste begin is, dat de persoon in kwestie die veranderen wil, leert luisteren naar zichzelf en niet naar de omgeving. We beginnen ons leven immers met kopiëren en behoren beetje bij beetje te filteren en te kiezen wat wel bij ons past of niet. Zo denk ik.
En ik ben geen spiritueel therapeut, geen psycholoog en ook geen psychiater. Ik ben ik, iemand waar ik inmiddels best wel trots op ben, nog steeds fouten maakt, maar dat maakt mij mens. Mij nog steeds wel unhappy kan voelen tot het depressieve toe, maar steeds een nieuwe uitdaging weet te vinden bij de shit die ze krijgt op haar pad. Tuurlijk zeur en zaag ik ook weleens, ik mag!
Maar ik ben fier over mijzelf dat ik besloten had om dood te gaan, maar eigenlijk vond dat ik niet voldoende gestreden had, dus dat het eigenlijk heel laf was omdat ik enkel voor mijn problemen wegliep. Ik ben ze aangegaan en stukje bij beetje kwamen er problemen bij, maar die werden afgewisseld door miniscule mooie momenten. En toen ben ik het leven stukje bij beetje gaan waarderen. Hmmm, tot een jaar terug, toen ik nog in Nederland zat, ik dacht dat ik er toen wel vanaf was, de dood als optie. Toen kwam die weer om de hoek kijken. Ik kwam niet verder dan ik wilde, ik kon niet doen wat ik wilde, ik had het gevoel dat ik moest en geleefd werd. En daar werd ik alles behalve blij van. Maar toen kwam er weer een les wat alles veranderde. RISICO´S DURVEN NEMEN. En ja ik heb risico genomen met hulp van. Maar in mijn achterhoofd als het niet lukt, zoveel energie weer om iets anders te proberen. Ik had namelijk een ander perspectief gekregen.
Ik vind dat ik dit "risico" goed genomen heb, ben energieker, mijn gezicht is gaaf, ik ben zelfverzekerder tov mensen, ik voel me vrij! Mijn enige probleem is mijn werk nog, mijn leven bestaat nog uit werken en daar ben ik momenteel tegen in opstand aan komen. 100% de dieren nog steeds, maar ik ben de mensen zat. En dat gaat ten koste van de dieren. In die zin dat ik me niet meer laat manipuleren omdat er een dier in een vangkooi zit. Op mijn enige vrije dag mogen ze die dan vrij laten. Ookal wordt het vangen dan moeilijker. Ben het zat om met mijn voeten te laten spelen, gaat ten koste van mijn eigen beestjes en ik zeg het de mensen duidelijk dat ik in het weekend niet werk. Dus.... statement. Pffff, gaat me wel aan het hart hoor! Weer een kat die ik niet steriel had kunnen maken. Maar is echtwel nodig, voor mezelf, ik wil ook nog een ander leven en voor mijn eigen beestjes.
Pfffffff, dat was ik. Zoals altijd haar hart gelucht. Thanks peeps!