Het was een vraag in zijn algemeenheid Lena.
Ik vind het soms best moeilijk dat mijn systeem ervoor gekozen heeft om zich niet te binden aan 1 enkel persoon. Hoewel ik hiermee wel lekkerder in mijn velletje zit, geeft dat soms ook wel een gevoel van eenzaamheid.
Als ik mocht kiezen, dan zou ik er iig voor kiezen om iig mijn hart heel en compleet te houden. Of... eigenlijk blijft mijn hart wel heel maar zou ik. Hoe schrijf ik dat nou duidelijk op?
Poging:
Je ontmoet diverse mensen en de mensen wekken op een bepaalde manier je interesse, je hebt er compassie mee. Je vind dat een mooi mens. Of dat nu vriendschap of liefde betreft. Of een werkrelatie. Zo´n persoon raakt mij dan gewoon. Dus je gaat met deze persoon om. Sommige blijven en die sluit ik in mijn hart, sommige die gaan om welke reden dan ook. Hoe groot de vergissing is geweest waar ik achteraf achter kom. Die allereerste indruk van die persoon, de rede dat ik tijd met die persoon door wilde brengen die blijft als herinnering achter.En dan mn wanneer blijkt dat ze me gigantisch besodemieterd hebben. Toch blijft dat eerste gevoel hangen. Op 1 of andere manier blijf ik een stukje van ze houden, terwijl ik ze liever los zou laten.
Ik zou ze dus eigenlijk liever dan ook uit mijn hart zetten en mijn hoofd ook. Gewoon een punt erachter. Dat is geweest en daar heb ik weer van geleerd. Maar dat lukt me niet echt. Ik blijf ze positieviteit sturen zo nu en dan als ik aan ze denk. Terwijl ik die veel beter kan gebruiken voor de nieuwe mensen die ik ontmoet.
Zoiets bedoel ik denk ik.
Maar waarvoor ik hier eigenlijk in logde...
Het is zo prettig om van je af te schrijven en het heeft ook zo zijn voordelen. Ik zie mijn eigen golven!
Zo ben ik super blij en positief! Dan gebeurt me iets en begint mijn vertrouwen te wankelen en ga ik fylosoferen. Raak de kluts kwijt en ook de weg in mijn denken ook.
Dit maal ben ik mijn vertrouwen blijven houden en het is me gelukt!
Ondanks die merkwaardige postings van mij.
Ik heb een bank gevonden die zich niet laat afschrikken door mijn houten vakantiehuisje. Ik ga daar binnenkort mee praten en wrs hoef ik dan niet aan allerande constructies waardoor ik mijn onafhankelijkheid zou verliezen en de belofte aan mezelf. (mensen laten zien dat je het op je eentje met hulp van kruiwagens ook kan, maar dat alleen zijn dus geen belemmering hoeft te zijn) Ik kom heel veel mensen tegen die het alleen zijn als een belemmering zien, vn voor hun dromen. Ze denken dat het met 2 verdieners gaat en alleen niet. En ik dacht dat in het begin ook. Maar ik heb met mezelf een afspraak gemaakt, ik ging proberen om het toch te doen. Immers met partners moet je ook dromen opgeven omdat de ander zich er niet in kan vinden. En inderdaad, het duurt misschien wat langer maar het is dus echtwel mogelijk. En volgens mij heeft dat niks te maken met of je nu met 1,2,3 of 100 bent. Volgens mij je eigen doelen die je nastreefd en niet bang bent om ook je verlies te dragen. En over die verliezen mag je best eens klagen. Daar is klagen dan weer voor uitgevonden.
Oké, in deze les ben ik ook milder geworden in klagen. Dat hoort er ook gewoon bij en is niks verkeerds aan.