Nou ik heb antwoord op mijn vraag gekregen hoor, blijkbaar blijft de dood je niet afwijzen.
Mijn vriend is inmiddels overleden. En ik ben blij voor hem.
Hij heeft zijn best gedaan zijn nabestaande niet met vragen achter te laten, maar hoe kan iemand het volledig begrijpen als je niet hetzelfde voelt?
Het allerbelangrijkste voor hem was dat ze er vrede mee konden hebben en dat hebben ze voor een groot deel ook.
Misschien zeg ik het hier te zakelijk en te kort, maar dat heeft alles te maken met het feit dat je als nabestaande die de daad begrijpt zelfs niet op de hoogte mag zijn van wat iemand wil. Je bent verplicht om tegenwerking te bieden.
Mijn vriend heeft daarin ook goed voor mij gezorgd dus dat moet ik nu niet gaan verprutsen.
Maar ik vond dat jullie dit ook mochten weten, immers jullie hebben continue zo geholpen en ideëen aangebracht waardoor ik hiermee om kon gaan.
Het gekke is, al voelt dit allemaal raar wat ik voel (namelijk een intense berusting en ik twijfel of de grote emotionele BANG nog moet komen) Het wordt overschaduwd door een groot het is goed gevoel, ik druk mijn emotisch niet weg. Dat heb ik met dit hele verhaal wel geleerd. Toch voelt het vreemd, maar voelt elke nieuwe ervaring in het leven niet vreemd?
Jaren terug, was ik panisch geworden bij het idee dat ik in m´n eentje verder moest zonder terug te kunnen vallen op mijn beste maat. Nu ben ik alleen maar blij dat hij mijn pad gekruist heeft, wat mij betreft had het nog veel langer mogen duren maar dit is ook goed. Onze wegen gaan uiteen, maar in mijn hart zal die altijd blijven.
Vroeger sloot ik me af bij een verlies van een dierbaar persoon, immers dat doet zoveel pijn in je hart. Nu ben ik juist van mening dat wanneer je je hart niet opend en het risico niet durft te nemen om iemand te verliezen, je in feiten eigenlijk een heleboel misloopt.
Tuurlijk zal ik hem wel gaan missen en zal het soms pijn doen, maar inmiddels heb ik besloten om mijn hart niet meer af te sluiten anders kom ik nooit weer andere bijzonder mooie mensen als hem tegen. Allemaal mensen waarvan ik iets kan leren en zij van mij. Dat zou ik voor geen goud willen missen!