Hé mensen van het goede leven!
Ja Karin ik werk op een dierenasiel dat ze binnen 1 maand gerealiseerd hebben. Niks is echt helemaal af, maar de dieren stromen wel binnen dus we roeien met de riemen die we hebben. Behoorlijk chaotisch en hectisch allemaal omdat niemand echt een aangewezen taak heeft en maar doet wat hem/haar het beste dunkt.
Ik moet dan ook toegeven dat mijn reactie van laatst nogal overtrokken en irrieel was. Hoe kan ik in godsnaam verwachten van mensen dat ze extra tijd kunnen spenderen aan dieren met problemen als we al amper tijd hebben om de dieren zonder gedragsproblemen hun goede zorg te geven??? Mijn dierenliefde hart sprak en niet mijn realistische brein.
Ik geef ook om alle dieren hoor, alleen katten en vogels zijn de dieren die ik het meeste versta. Althans, dat zijn de dieren waarbij ik het gevoel heb dat ik daarmee in verbinding sta en waarmee ik min of meer kan communiceren. Ik denk dat ik geen tolk ben, ik ben een observeerder, ik let op de signalen die een dier mij geeft. En die signalen interpreteer ik nou eenmaal beter bij katten en vogels omdat ik daarmee opgegroeid ben.
Honden, wellicht begrijp ik die beter dan dat ik zelf in de gaten heb. Ik denk zelfs dat het niet aan de honden ligt dat ik ze niet begrijp, maar meer de aanname van mezelf dat ik ze niet begrijp en me daardoor niet helemaal open stel. Grootste gedeelte is onzekerheid denk ik, teveel en te vaak gehoord van de in mijn optiek "echte hondenkenners" dat ik op een verkeerde manier met ze omga. En dat heb ik voor waar aangenomen.
Gek genoeg ben ik nog nooit echt gebeten of aangevallen door een hond. Door katten en andere dieren wel. Stom eigenlijk, voor een kat met een bek en 20 nagels in de aanslag ben ik absoluut niet bang. En voor een hond, met enkel een bek om zich te verdedigen wel. Ik wil dus niet zeggen dat ik het ook kan Karin, maar ik ervaar inderdaad ook zulk gelijken ervaringen als jij, met die kat van je vriend. Alleen luisterd niet altijd iedereen naar wat ik zeg, waarschijnlijk omdat ik niet overtuigend genoeg ben. Leerpuntje dus! Want als ik ergens 100% zeker van ben, nemen ze het wel aan.
Hé Hemelwandelaar, al zou je wel mee kunnen luisteren, van mij mag je hoor! Zouden we alleen maar beter van worden.
Ik denk dat ik tegenwoordig pak 0 heb, werkkloffie. Gek genoeg trek ik met dit pak de meeste aandacht, ik zie er soms niet uit maar het zijn mijn ogen die stralen en dan maakt het niet uit wat voor schilletje je draagd, geloof ik.
Mijn vriend is inderdaad spiritueel bezig geweest en juist het bewustwordingsproces van dat er meer is tussen leven en dood heeft hem ervoor laten kiezen om zich er op een rappeke uit terug te trekken. Voor mijn gevoel zat hij er heel ver in, maar voornamelijk in het helpen van anderen. Dat is eigenlijk ook het grootste punt geweest waardoor hij hier zo lang is gebleven. Zorgen voor anderen vind hij heerlijk! Maar hij is zich er ook van bewust dat je geen leven kan leiden wat enkel berust is op het zorgen voor anderen. Dat hij nu en eerder niet verder wil kijken is denk ik een typisch geval van eigenwijs je oogkleppen op willen houden. Hij wil bewust niet verder kijken omdat hij dan bang is dat ie in een wirwar van twijfel terrecht komt. Hij heeft nu een waarheid voor zichzelf ontwikkelt en dat geeft hem vastigheid, zich te verdiepen in iets anders zou hem laten wankelen en daar is hij bang voor. Misschien ook, omdat hij bij mij ziet wat voor zoektocht het geeft en hoeveel vragen het oproept? Er zijn tijden bij geweest dat ik echt zweefde en totaal de weg kwijt was in mijn zoektocht. Spiritualiteit kan veel met een mens doen, goed en kwaad, want je komt vanalles tegen. Mensen die je de verkeerde kant opsturen, jijzelf die de verkeerde kant op zoekt etc. Ik denk dat ie daar niet aan wil, omdat het al een hele zoektocht voor hem was om tot zijn uiteindelijke besluit te komen.
Wat betreft zijn chakra´s, ik ken ze van de reiki, maar die heb ik afgezworen door negatieve ervaringen met een master. Ik zou bij god dus niet weten hoe die lopen bij hem. Al heeft hij vaak last van zijn darmen. En ik meen dat de chakra´s ter hoogte van daar ongeveer zitten of moet ik toch van onder naar boven kijken? Want nu tel ik van boven naar beneden en tel vanaf je derde oog. Ik moet me er weer even in gaan verdiepen voordat ik je echt een concreet antwoord kan geven hierover.
Nou, hier gaat ie goed maar mega druk. Vandaar ook mijn late reactie. Inmiddels ben ik van mening dat wanneer je een baan hebt in dieren helpen, je beter zelf geen dieren kan nemen. Mijn katten hier worden echt qua aandacht enorm verwaarloosd. De asieldieren krijgen op dit moment meer aandacht. Maar vandaag heb ik bewust vrij genomen want mijn beestjes verdienen ook tijd en aandacht.
Ik kies nu doelbewust voor mezelf en wat ik hierin zo bijzonder vind is dat voor allerrande tests gesteld wordt. Immers, ik heb eerdere pogingen gedaan om voor mezelf te kiezen en te gaan staan en telkens, schoof ik mezelf aan de kant voor een ander. Mijn gidsen willen nu dus waarschijnlijk ook zeker weten of ik er nu wel volledig achter sta.
Een deel van mijn vrienden begrijpt mijn verandering wel en die geven me ook de tijd en rust om me te settelen in deze situatie. Mijn beste vriendin heeft er moeite mee, inmiddels krijg ik het gevoel dat ze liever zou zien dat ik terug in Nederland thuis zou zitten en uitkering zou trekken dan dat ik nu op volle toeren voor mijn toekomst aan werken ben. Ik neem haar niks kwalijk, het is immers ook altijd zo geweest dat zij er voor me was en mijn klagen aanhoorde. Dat begreep ze en hoopte altijd op beter. Ik ondervond daar steun aan toen. Nu zie ik in, dat ik met die woorden en die steun, geen bakstenen voor m´n huis kocht. Immers als ik thuis kwam moest ik het zelf allemaal regelen. Ons contact is daarin veranderd, ik heb haar op die manier niet meer nodig ik heb niks meer aan medelijden. Ik heb meer aan haar enthousiasme die ze altijd heeft gehad wanneer iets me wel lukte.
Ik mis haar input elke dag wanneer ik met de dieren bezig ben, ik zou zoveel aan haar kunnen hebben nu qua dingen regelen en kruiwagens. Maar ze heeft nu even tijd en ruimte nodig om zich te realiseren dat ze nog altijd een speciaal plekje in mijn hart heeft al is dat op een andere manier.
Misschien te vergelijken met, dat je vriend of vriendin een partner krijgt? Dan vertrek je toch ook als vriend van nummer 1 naar 2? En is daar tijd voor nodig om daar aan te wennen. Sommige vriendschappen eindigen dan en sommige blijven maar worden wel anders. Volgens mij is dat precies wat er gebeurt tussen ons. En heb ik er ietsiepietsie meer vertrouwen in dat het goed komt dan haar, omdat ik het in onze vriendschap al eens meegemaakt heb toen ze haar vriendje kreeg.
Ik vind het jammer dat ze deze verandering niet zo makkelijk kan volgen als ik, maar ik wacht en laat haar nu even bekomen. Al baal ik er giga van dat ik dit alles moois niet met haar kan delen, zoals we alles met elkaar gedeelt hebben.
Hihihi, gelukkig is dit forum er, kan ze terug gaan lezen, wanneer ze eraan gewendt is dat ik d´r nog even hard nodig heb als hiervoor, alleen op een andere manier.