Hmmm, was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn...
Te denken dat de liefde alles recht kan trekken wat krom is, maar dat is natuurlijk niet zo.
De liefde heeft mijn vriend niet verder van zijn doodswens afgebracht. Even leek het zo te zijn maar dan zou hij het voor die ander doen en niet voor zichzelf. En voor een ander kan je veel doen, maar er zijn zaken die je toch echt voor jezelf moet doen.
Alleen die opties hè? Door de nette opties is ie door die mislukkingen wel heen. Nu is hij zaken aan het overwegen waar hij zelf niet achter staat (zegt ie zelf), continue volgen gedachtes op elkaar. Het oer gevoel van hier nooit hebben willen zijn/blijkbaar doe ik iets verkeerd want anderen hangen wel aan het leven.
Gekke van alles, ik heb ook altijd met 1 been buiten het leven gestaan. Maar in deze situatie (wil namelijk niet zeggen dat het door deze situatie alleen komt, daarvoor gebeurt op dit moment teveel voornamelijks moois) maar in deze situatie, deze tijd waarin ik mijn vriend bijsta, ben ik eigenlijk steeds meer het leven vol verrassingen gaan waarderen.
Dat doet me dan ook vaak twijfelen. Mensen zeggen vaak tegen me, jij bent het leven en laat hem dat inzien. Maar toen we elkaar pak ´m beet 11 jaar geleden ontmoete, was ik het leven nog niet hoor. Dat is stapje bij beetje gegroeid en pas afgelopen november ben ik met beide voetjes in het leven gestapt. Daarom denk ik weleens, is het niet andersom? Is hij het leven voor mij?
Ik zie hier vaak fotolezingen voorbij komen. Ik vind dat vaak heel dapper dat mensen zomaar op het net een foto durven te plaatsen. Immers je geeft een heel stuk van je privacy weg. (mijn gedachtes dan) Toch ben ik er heel nieuwsgierig naar. Naar het lezen van een foto van mij, maar ook wat jullie mijn vriend nog mee zouden kunnen geven. (die laatste sterker nog dan ik zei de gek) Om die twijfels die hij heeft, want ergens heel diep van binnen heb ik sterk het gevoel, als ie maar de juiste boodschap of hint krijgt van het leven naast ons, deze fallen angel het ookwel kan redden in deze wereld, ookal had ie heel ergens anders moeten zijn. (Want van die verkeerde afslag ben ik overtuigd,anders kan iemand dat verlangen niet al van zijn 14de af voelen, zeer sensitief zijn, en proberen tot nu zo´n 35 jaar later)
Ik vraag me dan ook vaak af, wanneer pikken ze hem op?
Maar even op dit foto´s terug want ik dwaal af. Ten eerste, ik zal nooit een foto plaatsen zonder toestemming. En ik denk dat ik die toestemming ook niet krijg. Immers mijn vriend wil graag geloven dat er na dit leven niks meer is. Want te weten dat er nog meer is maakt hem alleen maar onrustiger. En voor mezelf....
Ik heb de ruimte gevonden op het net om mijn hart bloot te kunnen geven, sommige zaken die er in mij omgaan te evalueren met anderen, om ze daarna pas in RL te bespreken. Ik heb daar altijd heel veel aan. Maar menig maal is het mij ook gebeurt, dat ik open was over de fora die ik bezocht en gestalked ben. Iemand die schrijft zonder gezicht en wel haar hartje uitstort, geeft me een veilig gevoel. Ik heb weleens een meeting meegemaakt van een forum en ik merk dat ik daarna gewoonweg moeite heb om weer op de oude voet door te gaan. Je voelt immers dingen bij mensen op zo´n meeting, bij sommige kan je dat zeggen, andere zijn er nog niet aantoe. Ik vind dat dan verwarrend als je ze daarna alleen woordelijk weer ziet. Letterlijk val ik daarvan stil, omdat ik niet meer weet wat ik nog wel kan zeggen of niet om hun privacy niet schaden.
Wat ik me dus afvraag is, kan je je foto ook ergens naar iemand toesturen en een reactie terug krijgen? Of confronterender, kan je je ook live laten lezen? Dit is ter info hoor! Wil nog geen echte stappen ondernemen. Ik denk erover.
Ook nog zoiets wat mij doet twijfelen, het helderziende gebeuren. Toen ik kind was kwamen er regelmatig helderziende bij ons over de vloer, dat wist ik toen niet, maar als die kwamen werd ik altijd misselijk en ziekig van binnen. Ik vluchte dan altijd naar mijn bed. Toen mijn moeder mij eens vroeg (zij is spiritueel aangelegd, ik weet niet onder welke noemer ze valt) waarom trek je je terug als die of die komt? Heb ik dat gevoel verteld en heeft zij mij over helderziende geleerd, je kan dus blijkbaar niet zien als de ziel van de ander dat niet toelaat. Blijkbaar is mijn ziel erop ingesteld om me ziek te maken, als iemand probeerd daar contact mee te maken. Immers die helderziende die bij ons over de vloer kwamen konden geen contact met mij krijgen.
Werkt dat zo ook met fotolezingen? Of geeft je ziel dan toestemming omdat je die foto plaatst? (hoe zit dat dan bijv met de mensen die op een site als bijv. hyves hun foto´s plaatsen?)
Of ben ik gewoon te achterdochtig dat ik zoveel vragen stel?
Want ja, wat betreft spiriualiteit, of anders gezegd, mensen die zeggen dat ze spiritueel aangelegd zijn ben ik wantrouwig naar. In de 1e instantie, er zijn er immers bij die hun gaves behoorlijk misbruiken en je graag afhankelijk van hun zouden maken. Ik heb ze gezien en ik heb ook gezien wat ze met anderen deden. Mij gelukkig tot op zekere hoogte overkomen, maar gelukkig te goed naar de waarschuwingen van de mams geluisterd en ook gewoon te eigenwijs.
Overigens wederom weer een rede mijn foto niet te plaatsen, immers er zou zo´n bezoeker hier langskomen. Je kan iemand daarmee kapot maken. Hoeveel moderators ook op een site, kan altijd gebeuren. Hoe testen jullie hier trouwens op? Omdat ik me hier met iedereen wel vertrouwd voel.
Dit bericht wordt te lang en als ik door blijf mijmeren nog veel langer.
Immers, ik wil de dag nooit afsluiten als het een mooie dag is. Geweest, heb ik moeite mee.
Alvast bedankt voor het lezen/luisteren, reacties zijn welkom maar niet verplicht.
Jojo, Spud/Dees
XXX