hmm ik heb deze discussie even over het hoofd gezien.
Ik gebruik dan wel geen kaarten maar mijn eigen orakel. Deze interpreteer ik aan de hand van de invalshoek die vanuit de vraag voortkomt. Hierbij stel ik mij zo goed als mogelijk af op de persoon die mij de vraag stelt. Soms weet ik meestal voel ik en zie ik, wat ik vervolgens probeer af te stemmen en te verwoorden.
De reden dat ik dit doe is omdat men mij vraagt. En ook omdat ik zelf orakels gebruik vond ik het leuk om deze mogelijkheid te delen. Ik vind het fijn als ik mensen op deze manier kan helpen, al is het inderdaad zoals maryssa al noemde zoeken naar de antwoorden die al in henzelf besloten liggen.
Ik wik en weeg mijn leggingen omdat ik ook wat ik zeg wil afstemmen op de persoon, wat is wel en niet gepast. Natuurlijk kan het dan altijd nog anders geinterpreteerd worden door de vraagsteller, zij voelen echt aan hoe dit binnen komt. De uitkomt van een orakel kan vreugde geven of verdriet, dat is denk ik afhankelijk van hoe de uitkomst resoneert met de vraagsteller.
Dus ja ik voel mij verantwoordelijk door mijn best te doen een zuivere legging te geven, ik kies de uitkomst niet. Maar ik denk wel dat het de bedoeling is dat een legging een snaar bij de vraagsteller raakt, die kan dan bepalen wat hij daarmee wil doen. Een orakel is slechts een medium...