Loading...
nl

kaartleggingen

JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 5 '09
Origineel bericht van: Lena
als je iets niet begrijpt kun je toch vragen?...

Volgens mij heb ik het heel duidelijk gevraagd, maar ik doe het maar nog een keer. Als iemand iets aan je vraagt, en jij geeft als antwoord dat het een oordeel is, waarom geef je dan geen antwoord meer op die vraag?
Lena
Lena okt 5 '09
en ik heb geantwoord nims lees hierboven,
waarom zou ik moeten reageren op een manier die jij voorschrijft...?
en waarom zou ik moeten antwoorden als jij schrijft:Helaas is dat voor mij heel moeilijk omdat het vingerwijzende en veroordelen er voor mij bovenuitsteekt.
nu kom je met de vraag waarom ik niet antwoord op een oordeel
als je goed leest heb ik dat gedaan,alleen niet op de manier
die jij kan begrijpen denk ik dan maar..dan laat ik het los..
wel raar dat ik hier al 2 jaar ben en nu pas te horen krijg
Zou jij jou woorden anders formuleren, dus door niet gebruik te maken van nuance woorden, of halve zinnen, dan heb ik veel minder moeite om jou te begrijpen en ook om jouw vragen te kunnen beantwoorden Ik kan geen balans vinden in je woorden waardoor jouw woorden op mij zo overkomen

dan is het zoals het is...
Lena
Lena okt 5 '09
Voor mijn gevoel is het niet goed om dingen voor een ander te doen, omdat die nou eenmaal iets voor mij heeft gedaan. Dus als jij openhartig bent naar mij, vind ik niet dat ik daarom openhartig moet zijn naar jou toe. Als ik openhartig wil zijn, dan wil ik dat zijn vanuit mijzelf. Gewoon omdat ik dat wil delen. Maar als ik niet openhartig wil zijn, vind ik dat ik dat ook moet kunnen zijn.

Ik hoef niet op iedere vraag een antwoord te geven omdat een ander dat zo graag wil. Ik wil graag antwoord geven op de vragen waar ik graag een antwoord op wil geven.


dit zijn woorden van jou in een ander topic nims...
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 5 '09
Ok lijkt me duidelijk dan. Wat verwacht je nu nog verder van mij in dit topic Lena?
Lena
Lena okt 5 '09
smilewat ik van jou nog verwacht in dit topic?
je hebt al een visie hier neergeschreven nml
Het is niet de verantwoordelijkheid van de kaartlegger welke kaarten dat die krijgt.
mijn vraag aan jou zou nu kunnen zijn wat is jou verantwoording dan wel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 5 '09
Ik vind het de verantwoordelijkheid van de kaartlegger om de kaarten proberen zo goed mogelijk proberen te duiden. Ook vind ik het de verantwoordelijkheid van de kaartlegger om GEEN kaarten te leggen als deze zich niet goed voelt, of er een onjuist gevoel bij heeft om te leggen.

Zo leg ik op dit moment voor niemand een kaart omdat ik geen rust in mezelf heb om dit te doen. Ik vind dat mijn verantwoordelijkheid.

Overigens zie ik nu pas dat jij het woord verantwoording gebruikt en ik het woord verantwoordelijkheid. Is dat bewust en bedoel je hier iets anders mee als wat ik hierboven heb uitgelegd? Want verantwoording leg je af, maar verantwoordelijkheid neem je. Zijn dus 2 hele verschillende dingen.
Lena
Lena okt 6 '09
ja dat is zo....maar verantwoording is niet altijd afleggen,je kan hem ook dragen of nemen... naar een ander en het geldt ook voor jezelf...
jou opmerking was deze in eerste instantie
Het is niet de verantwoordelijkheid van de kaartlegger welke kaarten dat die krijgt.
mijn vraag aan jou zou nu kunnen zijn wat is jou verantwoording dan wel?

ik bedoel hiermee te vragen,hoe ga je hier mee om? hoe weet je of het een zuivere legging is? verantwoording niet afleggen maar voelen in het overbrengen naar en de verantwoording daar voor nemen of dragen...jou antwoord is duidelijk voor mij Ik vind het de verantwoordelijkheid van de kaartlegger om de kaarten proberen zo goed mogelijk proberen te duiden. Ook vind ik het de verantwoordelijkheid van de kaartlegger om GEEN kaarten te leggen als deze zich niet goed voelt, of er een onjuist gevoel bij heeft om te leggen.

Zo leg ik op dit moment voor niemand een kaart omdat ik geen rust in mezelf heb om dit te doen. Ik vind dat mijn verantwoordelijkheid.
hier draag je verantwoording naar jezelf maar ook naar die ander....

mij volgende vraag zou zijn
als je het hebt over zo goed mogelijk proberen te duiden ben je dan wel altijd zeker van je duiding? zit er geen ruis tussen bv....
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 6 '09
Ik ben van mening dat er per definitie ruis in de duiding zit. Want iedereen duidt de kaarten vanuit zijn eigen beleving, zijn eigen gevoel en gaat het interpreteren.

Dat is waarom ik eigenlijk wel een voorstander ben van duidelijke kaarten zoals bijvoorbeeld de ja/nee kaarten. Daar zit namelijk geen enkele ruis in, want die kun je niet op heel veel verschillende manieren uitleggen.

Maar misschien is het een beter idee om de kaarten gewoon te leggen en deze kaarten dan door de ontvanger zelf te laten duiden. Want dan is er in ieder geval geen ruis in de beleving van de ontvanger. Ik merk namelijk dat de osho-zen kaarten en ook de ja/nee kaarten hier heel goed voor gebruikt kunnen worden.
Lena
Lena okt 6 '09
helder...
liesanne
liesanne okt 6 '09
Origineel bericht van: Nims
Maar misschien is het een beter idee om de kaarten gewoon te leggen en deze kaarten dan door de ontvanger zelf te laten duiden.


wat heeft het (dan) voor een functie dat iemand anders ze legt?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 6 '09
Omdat je voor het leggen wel degelijk leeg moet zijn, en de vraagsteller is meestal teveel bezig met een antwoord of een probleem, dat deze hiermee de kaarten beïnvloedt. Als ze voor je gelegd worden dan is die onrust factor in ieder geval weg.

Overigens ben ik wel van mening dat het best goed kan zijn om de kaarten te interpreteren door de legger/legster, alleen denk ik wel dat er dan ruis optreedt. Maar als deze ruis maar minimaal is, en 95% van de boodschap gewoon aankomt bij de ontvanger, vind ik die 5% wel acceptabel.

Het is dus ook wel iets dat afhangt van de vraag, de vraagsteller en de situatie waarin hij gelegd wordt.
admin
admin okt 6 '09
Inderdaad, er zijn geen kaartleggingen die 100% juist zijn.
Wel is 95% puurheid in legging en uitleggen een zalig iets.
M'n kaarten zijn Cosmisch ingestraald om die 95% zuiverheid en echtheid te zijn. Daarom dat m'n leggingen steeds correct en juist zijn en zuiver.
Deze energie is aanwezig, er is een beschermlaag overgeplaatst,
En het houten doosje waar ze inzitten, is energetisch verzegeld.
M'n kaarten hebben ook een genezende werking op foto. Instralingen via een foto van de energie van een kaart werkt in op de problematiek van een persoon.
Er is zoveel te doen, met kaarten, zoveel meer dan alleen maar een toekomstvraagje.
Het moet natuurlijk klikken, tussen de vrager en de persoon die de kaarten legt.
Ik bv, leg geen voorspellende leggingen(meer). Heb het jaren gedaan, en heb een overschakeling gemaakt naar een gebied dat me als persoonlijkheid meer ligt om te doen.
Kaarten duiden, is ook zoeits als piano spelen. In het begin zijn het kaarten met een betekenis. Naderhand, na jaren zijn het kleine levendige vrienden.

Liefs,
Bellefleur
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 6 '09
Zijn het jouw kaarten die deze zuiverheid in zich hebben, of ben jij dat zelf bellefleur? Ik heb het gevoel alsof jij de zuiverheid van het proces nu in je kaarten plaats, wat zou betekenen dat als ik jouw kaarten zou gebruiken ik net zo zuiver zou leggen.

Maar ik denk dat dit niet zo is. Het is de legger die zuiver is, en die kan daar volgens mij ook een pakje speelkaarten voor gebruiken als die dat wilt.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jij kijkt naar de legger en de kaarten, en de combinatie tussen die twee. Wie doet wat, en waar zit precies de zuiverheid en hoe zit het met het samenspel. En welke invloed zie jij voor onze vrienden hierboven bij het kaartleg-spel?
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 6 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Daarom dat m'n leggingen steeds correct en juist zijn en zuiver.

Zou jij mij willen uitleggen hoe ik zou kunnen concluderen dat mijn legging juist en zuiver is?

Hoe trek jij voor jezelf deze conclusie?
admin
admin okt 6 '09
Origineel bericht van: NiMS
Zijn het jouw kaarten die deze zuiverheid in zich hebben, of ben jij dat zelf bellefleur? Ik heb het gevoel alsof jij de zuiverheid van het proces nu in je kaarten plaats, wat zou betekenen dat als ik jouw kaarten zou gebruiken ik net zo zuiver zou leggen.

Maar ik denk dat dit niet zo is. Het is de legger die zuiver is, en die kan daar volgens mij ook een pakje speelkaarten voor gebruiken als die dat wilt.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jij kijkt naar de legger en de kaarten, en de combinatie tussen die twee. Wie doet wat, en waar zit precies de zuiverheid en hoe zit het met het samenspel. En welke invloed zie jij voor onze vrienden hierboven bij het kaartleg-spel?


Ik dacht wel dat je niet zo zou denken.

Mijn kaarten hebben deze zuiverheid in zich, én er is dus een connectie onderling.(energetisch)! Dwz, dat er een zuivere band bestaat tussen mij en m'n kaarten. Omdat ze opgeladen zijn via de Cosmos, maar in éénheid met mij als wie ik ben.
Juist door deze samenwerking, ontstaat er een zuiverheid van 95%.

Mochten anderen deze kaarten van me begruiken, verdwijnt de energie die eraan hangt. En kan de 95% zuiverheid niet gegarandeerd worden.
95% is enorm veel, wetende dat de meeste kaartleggers tussen de 70% en 85% liggen.



Ook, uiteraard..
1)er is de legging, die je op een zuivere manier legt, doordat je een contakt hebt met de energie en de bron.
2) er is de interpretatie van die legging, van de kaarten. Een zuiver legging maar een verkeerde interpretatie van de kaarten, een onzekere houding of vanuit ego gegeven, verminderd zeer zeker de juistheid.
Prestige bv, of 'doe ik effe,wel aan de telefoon voor je een leggingetje, is zo een voorbeeld van een kans op een onzuivere legging. (grote kans)


Laten we 2) even uitdiepen.
- er is kennis nodig: uitstekend op de hoogte zijn van de betekenis van de kaarten, de combinatie's, en de soorten leggingen (het practische gedeeldt)
- er is intuitie nodig om vanuit het innerlijke de kaarten 'aan te voelen' en te interpreteren.
- er is inlevingsvermogen nodig, voor de persoon in kwestie, en zijn/haar vraaag en wens.
- er is contakt met de bron nodig om de info die ze in de legging hebben weergegeven, door te spelen.
zij weten als geen ander wat belangrijk is.
- er is ervaring nodig, in omgaan met mensen, met jezelf, met het naar voren brengen van info.
- er is een vooropgesteld doel en rede waarom dit alles plaatsvind.

- en HEEL BELANGRIJK : de combinatie en de speelsheid in die combinatie van voorgenoemde puntjes.

Dus als al deze ingredienten in een positief en optimaal kader aanwezig zijn, dan kan er een heel goed resultaat bekomen. Toch, blijft het dan alsnog ong 80% à 90 % zuiver. Dat is nu eenmaal zo, ook met channelen, of met fotolezen, of andere contacten met de Bron. ER is altijd een stukje onzuiverheid.

Daarom, werden door de Lichtgidsen - en dit was op uitnodigin van de Bron zelf hoor - m'n kaarten ingestraald naar 95% omdat de Bron weet, dat ik als persoon, er veel mee zou gaan werken. En dit een sleutel is, om verder van dienst te zijn.

Ik zal eens kijken welke vraag ik van je nog kan beantwoorden, doch stuur dit al even door..

admin
admin okt 6 '09
Eigenlijk ben ik geen voorstander voor een "open" kaartlegging". M.n.d. er een of meerdere mensen, bij het kaartleggen aanwezig zijn.
Er is beïnvloeding van derden, die niet altijd ten goede komt aan het proces voor de vrager.
En het is steeds de kaartlegger/ster die dit dan energetisch bij moet sturen, of op heeft te vangen als die dat ervaart (àls die dat al bewust is van dat het is beinvloed uiteraard).
Daarom dat ik de gouden regel had - die heb ik op Merudi effe opzij gezet- : Altijd maar één iemand aanwezig! ( gaat niet over afstandleggen, tuurlijk)
En daar sta ik nog altijd achter.
Lena
Lena okt 6 '09
als het zuiver is hoe weet je dan wat je mag of kan doorgeven?...
neem aan dat je niet zomaar alles kunt zeggen of doorgeven..
admin
admin okt 6 '09
Heb je gelezen?
- er is contakt met de bron nodig om de info die ze in de legging hebben weergegeven, door te spelen.
zij weten als geen ander wat belangrijk is.
Lena
Lena okt 6 '09
ja dat snap ik wel hoor gelezen heb ik ook
maar hou zuiver ben je dan...als je het doorgeeft? hoe bepaal je dit..
maw...je geeft al aan 2 verschillende leggingen...
admin
admin okt 6 '09
Je hebt het wel gelezen, Lena, maar doordat je juist die vragen stelt,
lijkt het dat je niet begrepen hebt wat er staat.
Ik geef geen 2 verschillende leggingen.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki