Loading...
nl

kaartleggingen

Debiorah
Debiorah okt 3 '09
hmm ik heb deze discussie even over het hoofd gezien.
Ik gebruik dan wel geen kaarten maar mijn eigen orakel. Deze interpreteer ik aan de hand van de invalshoek die vanuit de vraag voortkomt. Hierbij stel ik mij zo goed als mogelijk af op de persoon die mij de vraag stelt. Soms weet ik meestal voel ik en zie ik, wat ik vervolgens probeer af te stemmen en te verwoorden.

De reden dat ik dit doe is omdat men mij vraagt. En ook omdat ik zelf orakels gebruik vond ik het leuk om deze mogelijkheid te delen. Ik vind het fijn als ik mensen op deze manier kan helpen, al is het inderdaad zoals maryssa al noemde zoeken naar de antwoorden die al in henzelf besloten liggen.

Ik wik en weeg mijn leggingen omdat ik ook wat ik zeg wil afstemmen op de persoon, wat is wel en niet gepast. Natuurlijk kan het dan altijd nog anders geinterpreteerd worden door de vraagsteller, zij voelen echt aan hoe dit binnen komt. De uitkomt van een orakel kan vreugde geven of verdriet, dat is denk ik afhankelijk van hoe de uitkomst resoneert met de vraagsteller.

Dus ja ik voel mij verantwoordelijk door mijn best te doen een zuivere legging te geven, ik kies de uitkomst niet. Maar ik denk wel dat het de bedoeling is dat een legging een snaar bij de vraagsteller raakt, die kan dan bepalen wat hij daarmee wil doen. Een orakel is slechts een medium...
admin
admin okt 3 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Larapinta
Je stelt vragen of degene die kaarten gebruiken wel integer zijn, of ze zomaar alles eruit floepen ...
Ik vind dat eigenlijk getuigen van een misvertrouwen naar degene toe die kaarten gebruiken. Geloof je ze niet omdát ze kaarten gebruiken? Dan hoef je toch geen gebruik te maken van hun aanbod om je via kaarten verder te helpen?

Liefs,
Marjan


begrijp dat je niet goed gelezen hebt
en dat je een nu een oordeel velt...


Ik vel geen oordeel.

Marjan
Debiorah
Debiorah okt 3 '09
Oordelen en veroordeeld worden, een punt op merudi...maar wanneer kunnen we accepteren dat we altijd een eigen visie hebben die mogelijk verschilt van de ander?
Een oordeel zegt altijd meer over degene die deze geeft dan degene die beoordeelt wordt. Want een oordeel/mening komt voort uit iemands referentiekader (gedachtes, gevoelens, ervaringen etc).
Er is niks mis mee om over verschillende gezichtspunten te discussieren, maar het is voor de gemoederen op merudi wel fijn als we elkaar in de waarde proberen te laten. smile

Ik vind het persoonlijk niet erg dat er een discussie is over de kaartleggingen, die kan mij namelijk ook helpen om kritisch naar mijn handelen te kijken. Andersom kan een legging de vraagsteller helpen kritisch naar zichzelf te kijken. Mooie wisselwerking toch?
admin
admin okt 3 '09
Amen
admin
admin okt 3 '09
Origineel bericht van: Lena
maar hoe zit het met de kwetsbare mens achter de vraag?



Lena, deze vraag vind ik een boeiende vraag. En is voor mij het belangrijkste van heel deze topic. Ik zou er graag een nieuw item van maken, een ander topic, en er een algemene vraag van maken, los van vb. kaartleggen,
"hoe zit het met de kwetsbare mens ander de vraag! (achter gelijk welke vraag)"
met jouw toestemming natuurlijk.
admin
admin okt 3 '09
Ja en als je je zoveel zorgen maakt, waarom vraag je dan om kaarten? Dit is niet als kritiek bedoelt, maar uit nieuwsgierigheid.
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
haast onverantwoordelijk is hoe ik er naar kijk of sterker hoe ik het voel...dit is geen oordeel

een voorbeeld is vooral in de ja en nee kaarten
bv

hey nims,

ga er ook 1 naar je gooien

krijg ik nog meer kinderen??

antwoord
Lijkt me duidelijk:
Nee, het gaat ten koste van je gezondheid



Waarom zei je niet op dàt moment,wat je voelde, toen je dat las? waarom zou ik gelijk reageren bellfeur is dat een vereiste hier of krijgt iemand de ruimte?
Ook vroeg ik aan het begin van dit topic een vraag om je (onbestemd) gevoel te verduidelijken.als ik spreek over een onbestemd gevoel..mag ik dit niet opschrijven? door een vraag hierover zoek ik misschien een antwoord op?Maar dat doe je niet.ga jij hierover nu oordelen? waarom denk je dat ik dit topic begonnen ben
Wel schrijf je halve zinnen met ... , die invulbaar zijn maar niet echt een standpunt innemen.waarom een standpunt innemen als ik hier blijkbaar zelf nog niet over uit ben?
Zelfs met dit voorbeeld lijkt je alleen te suggereren.nee hoor suggeren het staat gewoon hier geschreven Van mij mag je to de point komen hoor.
Over jezelf dan, wel te verstaan! gelukkig zie ik hier al wel mensen die de moeite nemen zoals maryssa en debiorah om mij hier inzicht in te geven
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena

als ik je tekort doe in deze...dat is niet de bedoeling..


Je kan me niet tekort doen, Lena! Ik ben diegene die me niet inperk en het vele ruimer zien, das alles!


als dit je reactie is op wat ik schreef bij aanvang van dit topic,waarom reageer je hier dan op met Ben ik een kaartlegster? Omdat ik kaarten gebruik en leg?
Nee, hoor, das trouwens een beperkte omschrijving. En een zeer klein onderdeel van het geheel.


dat ik het over een kaartleggers heb is omdat er verschillende kaarten worden gelegd...
en niet omdat ik de personen niet in hun geheel kan zien..dwz dat er meer in deze persoon steekt dan alleen als kaartlegger
Lena
Lena okt 4 '09
@ nims Ik vind het heel fijn dat je uitlegt dat er enige nuances in je woorden zitten die ik niet zomaar over het hoofd moet zien. Helaas is dat voor mij heel moeilijk omdat het vingerwijzende en veroordelen er voor mij bovenuitsteekt. Ik kan geen balans vinden in je woorden waardoor jouw woorden op mij zo overkomen. dat is jou oordeel nims

Zou jij jou woorden anders formuleren, dus door niet gebruik te maken van nuance woorden, of halve zinnen, dan heb ik veel minder moeite om jou te begrijpen en ook om jouw vragen te kunnen beantwoorden. als iemand mijn schrijven hier niet snapt,dan probeer ik het uit te leggen maar de manier waarop ik schrijf dat ben ik nims...Ik mis ook de persoonlijke beleving en de ik-vorm in jouw zinnen Lena, waarbij het op mij overkomt alsof je het vooral buiten jezelf wilt houden, en vooral met anderen bezig wilt zijn. ja weer een oordeel nims...ik schrijf zoals ik schrijf vanuit mijn gevoel...
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: Artemis
Lena, met welke kaartlegging voor jezelf, door een ander gegeven ben jij niet tevreden? vooral met de ja en nee kaarten...zie vb...Is dat niet de reden misschien dat jij je afvraagt of de kaartleggers hier wel integer en verantwoordelijk werken? dat zou dat onbestendige gevoel kunnen zeggen....daarom onderzoek ik...Of zie je de onverantwoorlijkheid in van sommige vragen van anderen, vragen die jij hier nooit zou stellen ? nee vragen staat vrij toch
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Larapinta
Je stelt vragen of degene die kaarten gebruiken wel integer zijn, of ze zomaar alles eruit floepen ...
Ik vind dat eigenlijk getuigen van een misvertrouwen naar degene toe die kaarten gebruiken
. Geloof je ze niet omdát ze kaarten gebruiken? Dan hoef je toch geen gebruik te maken van hun aanbod om je via kaarten verder te helpen?

Liefs,
Marjan


begrijp dat je niet goed gelezen hebt
en dat je een nu een oordeel velt...


Ik vel geen oordeel.

Marjan


je hebt gelijk
je hebt gelijk...
Lena
Lena okt 4 '09
dank voor je uiteenzetting en uitleg van.. smile
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena
maar hoe zit het met de kwetsbare mens achter de vraag?



Lena, deze vraag vind ik een boeiende vraag. En is voor mij het belangrijkste van heel deze topic. Ik zou er graag een nieuw item van maken, een ander topic, en er een algemene vraag van maken, los van vb. kaartleggen,
"hoe zit het met de kwetsbare mens ander de vraag! (achter gelijk welke vraag)"
met jouw toestemming natuurlijk.


ga je gang....
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: Karin
Ja en als je je zoveel zorgen maakt, waarom vraag je dan om kaarten? Dit is niet als kritiek bedoelt, maar uit nieuwsgierigheid.


hoeven natuurlijk niet altijd zorgen te zijn toch? wink
admin
admin okt 4 '09
Het staat er niet letterlijk, dat klopt.
Maar geen antwoord op mijn vraag dus smile
Niet erg Lena, laat maar, ik hoopte dat je kon uitleggen waarom je vraagtekens zet bij de leggingen maar er wel zelf om vraagt.
Helaas kies jij er (in mijn beleving) wederom voor om geen direct antwoord te geven en daar kan ik niets mee smileeven goeie vrienden hoor!
admin
admin okt 4 '09
Origineel bericht van: Lena
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Lena

als ik je tekort doe in deze...dat is niet de bedoeling..


Je kan me niet tekort doen, Lena! Ik ben diegene die me niet inperk en het vele ruimer zien, das alles!


als dit je reactie is op wat ik schreef bij aanvang van dit topic,waarom reageer je hier dan op met Ben ik een kaartlegster? Omdat ik kaarten gebruik en leg?
Nee, hoor, das trouwens een beperkte omschrijving. En een zeer klein onderdeel van het geheel.


dat ik het over een kaartleggers heb is omdat er verschillende kaarten worden gelegd...
en niet omdat ik de personen niet in hun geheel kan zien..dwz dat er meer in deze persoon steekt dan alleen als kaartlegger


Een "kaartlegster" is een beperkte omschrijving van mij, ja! klopt. Ik bekeek dus het woord en niet dat jij dat over me zegt.
Je zei, ALS IK je tekort doe, in deze.. maar jij doet me niet te kort, het woord "kaartleggester" doet me tekort.
en doordat je dit zo neeschreef, had ik iets van " er is niet in me opgekomen, dat ik me tekort voel door Lena. Meer nog, niemand kan me tekort doen, of doen voelen. Ik zie mezelf heel duidelijk, en das voldoende.
Ik lees verder ergens dat ik een oordeel vel over jou. Lieve Lena, oordelen? Ik weet genoeg wat veroordelen is hoor. Ben zelf genoeg jaren veroordeeld en beoordeeld geweest.
Das niet hetzelfde als een zicht hebben op dingen. Jij kan het aanzien als oordelend, maar dan is het omdat je me zo "leest", en niet omdat ik het zo schrijf.
Dat Debiorah en Maryssa jouw duidelijk te woord hebben gestaan voor jou, das prima zo. Mijn uitleg over het kaartenleggen, is er dan voor diegene die er iets aan hebben.
In liefde en onbeoordelend geschreven,
Bellelfeur.
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 4 '09
Origineel bericht van: Lena
@ nims Ik vind het heel fijn dat je uitlegt dat er enige nuances in je woorden zitten die ik niet zomaar over het hoofd moet zien. Helaas is dat voor mij heel moeilijk omdat het vingerwijzende en veroordelen er voor mij bovenuitsteekt. Ik kan geen balans vinden in je woorden waardoor jouw woorden op mij zo overkomen. dat is jou oordeel nims

Zou jij jou woorden anders formuleren, dus door niet gebruik te maken van nuance woorden, of halve zinnen, dan heb ik veel minder moeite om jou te begrijpen en ook om jouw vragen te kunnen beantwoorden. als iemand mijn schrijven hier niet snapt,dan probeer ik het uit te leggen maar de manier waarop ik schrijf dat ben ik nims...Ik mis ook de persoonlijke beleving en de ik-vorm in jouw zinnen Lena, waarbij het op mij overkomt alsof je het vooral buiten jezelf wilt houden, en vooral met anderen bezig wilt zijn. ja weer een oordeel nims...ik schrijf zoals ik schrijf vanuit mijn gevoel...

Ik ben blij dat je op mijn reactie reageert. Waar ik echter moeite mee heb is dat jij de meeste van de bovenstaande zinnen steeds afdoet als dat het een oordeel is en er dan verder niet op reageert.

Hoe kunnen wij nu ooit communiceren op het moment dat jij iets een oordeel vindt, je dan direct er niets meer op zegt? En ja dat is een oordeel van mij naar jou toe, gebaseerd op de observatie van jouw antwoord hierboven.
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Lena
@ nims Ik vind het heel fijn dat je uitlegt dat er enige nuances in je woorden zitten die ik niet zomaar over het hoofd moet zien. Helaas is dat voor mij heel moeilijk omdat het vingerwijzende en veroordelen er voor mij bovenuitsteekt. Ik kan geen balans vinden in je woorden waardoor jouw woorden op mij zo overkomen. dat is jou oordeel nims

Zou jij jou woorden anders formuleren, dus door niet gebruik te maken van nuance woorden, of halve zinnen, dan heb ik veel minder moeite om jou te begrijpen en ook om jouw vragen te kunnen beantwoorden. als iemand mijn schrijven hier niet snapt,dan probeer ik het uit te leggen maar de manier waarop ik schrijf dat ben ik nims...Ik mis ook de persoonlijke beleving en de ik-vorm in jouw zinnen Lena, waarbij het op mij overkomt alsof je het vooral buiten jezelf wilt houden, en vooral met anderen bezig wilt zijn. ja weer een oordeel nims...ik schrijf zoals ik schrijf vanuit mijn gevoel...

Ik ben blij dat je op mijn reactie reageert. Waar ik echter moeite mee heb is dat jij de meeste van de bovenstaande zinnen steeds afdoet als dat het een oordeel is en er dan verder niet op reageert.

Hoe kunnen wij nu ooit communiceren op het moment dat jij iets een oordeel vindt, je dan direct er niets meer op zegt? En ja dat is een oordeel van mij naar jou toe, gebaseerd op de observatie van jouw antwoord hierboven.


het vet gedrukte is nml een oordeel nims
jou vraag aan mij Zou jij jou woorden anders formuleren, dus door niet gebruik te maken van nuance woorden, of halve zinnen, dan heb ik veel minder moeite om jou te begrijpen en ook om jouw vragen te kunnen beantwoorden hier geef ik wel een antwoord op maar ga er niet in mee om anders te schrijven wat jij prettig vind

[color:#3366FF]als je iets niet begrijpt kun je toch vragen?...
Lena
Lena okt 4 '09
Origineel bericht van: Karin
Het staat er niet letterlijk, dat klopt.
Maar geen antwoord op mijn vraag dus smile
Niet erg Lena, laat maar, ik hoopte dat je kon uitleggen waarom je vraagtekens zet bij de leggingen maar er wel zelf om vraagt.
Helaas kies jij er (in mijn beleving) wederom voor om geen direct antwoord te geven en daar kan ik niets mee smileeven goeie vrienden hoor!


karin jou vraag las ik als reactie op die van bellefleur,en las het als een reactie op bellefleurs idee om een topic te starten en dacht dat jou reactie als een aanvulling was in dit nieuwe topic...
had niet in de gaten dat je het tegen mij had..
maar als jou vraag is waarom ik zelf er wel om vraag...wat maakt dat voor jou dat er verschil in zou zijn...
of ik iets vraag of iemand anders..
ik heb het niet over de vraagtekens maar probeer het gewoon in de groep te gooien
omdat ik dat onbestendige gevoel kreeg...
hoe kijken jullie hier tegenaan..hoe ga je er mee om
lees het begin nog eens...toe ik dit topic startte..
hoop dat ik je zo duidelijk genoeg geantwoord heb....en dit wel direct is...
admin
admin okt 4 '09
Laat maar, ik ben vandaag niet in staat om mezelf duidelijk uit te duien, zal wel aan het weer liggen.. smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki