Loading...
nl

Afweermechanismen, hoe we ze allemaal gebruiken

JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 21 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Om te tonen dat ik daar al flink aan gewerkt heb.

Dit is echt een Ontekenning van Behoefte. Je wilt het eigenlijk tonen aan de mensen van vroeger, maar projecteert het nu op mij.
admin
admin sep 21 '09
Dat zeg jij, dus laat ik het hierbij!
ik laat het zo..
want je kijkt niet naar jezelf.
je zegt met pijnen te zitten, en al wat je nu doet, is die van een ander gaan aanwijzen, en alles wat ik zeg draai je om als een soort, mechanisme.
Kijk naar jezelf, NiMs, en praat over jezelf, nu.
admin
admin sep 21 '09
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Bellefleur
Om te tonen dat ik daar al flink aan gewerkt heb.

Dit is echt een Ontekenning van Behoefte. Je wilt het eigenlijk tonen aan de mensen van vroeger, maar projecteert het nu op mij.


... ik projecteer niets. Je vult in. wees bezig met je eigen zorgen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 21 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Dat zeg jij, dus laat ik het hierbij!
ik laat het zo..
want je kijkt niet naar jezelf.

Dit is echt een valse macht die je gebruikt. Het maakt niet uit of ik hetzelfde doe of voel, uiteindelijk gebruik je nu je afweer om de pijn niet te voelen die er wel degelijk zit.

Is het zo belangrijk dat ik pijn voel en niet jij? Wij voelen samen de pijn en ik vecht er niet meer tegen.
Origineel bericht van: Bellefleur

je zegt met pijnen te zitten, en al wat je nu doet, is die van een ander gaan aanwijzen, en alles wat ik zeg draai je om als een soort, mechanisme.
Kijk naar jezelf, NiMs, en praat over jezelf, nu.

Ik ervaar mijn pijn wel degelijk. Jij ook bellefleur? Is het nodig om mij terecht te wijzen, Valse Macht over mij te gebruiken, zodat je je eigen pijn niet hoeft te voelen?
admin
admin sep 21 '09
zullen we samen omgaan met de pijn?
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 21 '09
Helaas is dat niet mogelijk want onze pijnen zijn onze pijnen en hebben hun eigen oorsprong. Het is verstandig om de oorsprong van je pijn volledig te ervaren en dat ben ik ook aan het doen. En heel bedacht zijn op jezelf dat je geen afweer mechanismes inzet om deze pijn goed verborgen te houden.
admin
admin sep 21 '09
Verstandig zijn.. is een idee van je denken,
en bedacht zijn op.. ook iets van het denken.
dus ga je datgene wat je verborgen denkt te houden door mechanisme,
bestrijden met weer een methode , nl verstandig zijn, en bedacht zijn.

Ik vermoed dat dit van dezelfde noemer komt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees sep 21 '09
Klopt dit zijn allemaal mechanismes die weinig met voelen hebben te maken. Ook een vermoeden is van dezelfde noemer.

Ik dacht altijd dat ik alles wist, maar laat je nou niet niet kunnen weten wat je voelt, maar dat je moet voelen wat je voelt (en dat geldt dus voor mij).
admin
admin sep 21 '09
ja, vanuit gevoel spreken, is anders dan vanuit je denken.
Het is meer je vrouwelijke kant laten spreken.
Als van daaruit wordt gevoeld kan ook uitsproken worden wat er gevoeld worden.

En uiten. en je laten drijven op die gevoelens.. En balans vinden.


admin
admin sep 21 '09
Misschien is dit wel iets voor je?...

http://www.youtube.com/watch?v=tK-RdmQwIvI&feature=related
Islandlady
Islandlady sep 21 '09
Toch erg nieuwsgierig naar mijn eigen score:

Score Angst 4.7
Score Primaire Afweer 2.7
Score Valse Hoop 4.3
Score Valse Macht 1
Score Ontkenning van Behoeften 1

Volgens mij zo slecht nog niet
Puc
Puc sep 21 '09
Lieve hemel zeg Nims. Misschien wil je advies opvolgen van een oude bekende. Op dit moment moet jij even NIET bezig zijn met andere mensen. Jouw gesprek met Bellefleur is doorspekt met projectie. 9/9/9 betekent hopelijk voor jou het begin van het einde van de illusies.

Hier lijkt mij van toepassing: help je zelf voordat je anderen gaat helpen. Zullen we een voorwaardelijke schorsing van 2 weken afspreken? Dat moet wel voldoende tijd zijn om tegen de muur te gaan en jezelf bij elkaar te rapen.

Mocht je ook nog willen beginnen over mijn afweer, projectie of wat dan ook. Hieronder mijn score.

Mijn score
1. angst = 1,1
2. primaire afweer = 1,0
3. valse hoop = 2,6
4. valse macht = 1,0
5. ontkenning van behoeften = 1,2

Ik ga niet met je in discussie op dit forum - zoals je wel kan voorspellen, of toch niet? - maar had even geen zin om je te bellen voor een begripvol gesprek. Mail me je reactie maar.

Je weet dat ik het beste met je voor heb en wens je daarom veel succes met het vinden van de waarheid en mogelijk ligt deze voor een deel in het verleden. Daarbij zou je eens kunnen beginnen met volledige openheid en kwetsbaarheid naar jezelf toe.

Het ga je goed...
Lena
Lena sep 22 '09
nou als dat geen vriendschap is smile

Nims oordeel niet te hard over jezelf..
en voor alles is een oplossing..
goed kijken naar...
en geloof het of niet..
niet iedereen hoeft het over alles eens te zijn..
maar een ieder hier haalt iets uit merudi waar die wat mee kan...immers we volgen allemaal een eigen pad..
soms komen paden samen...en is er de herkenning...
en wat hij of zij niet begrijpt daar stelt hij een vraag over of niet..
jezelf leren kennen met alle ins en outs..
groeien doe je een leven lang..
verandering en loslaten. berusting....mooi proces...
mensen die mensen mensen laten....
een hand aanreiken...
niet alles is te zien..
en de ultieme waarheid..
ik denk niet dat we die te zien krijgen..
maar bewustwording van....
admin
admin sep 22 '09
Origineel bericht van: Puc
Lieve hemel zeg Nims. Misschien wil je advies opvolgen van een oude bekende. Op dit moment moet jij even NIET bezig zijn met andere mensen. Jouw gesprek met Bellefleur is doorspekt met projectie. 9/9/9 betekent hopelijk voor jou het begin van het einde van de illusies.

Hier lijkt mij van toepassing: help je zelf voordat je anderen gaat helpen. Zullen we een voorwaardelijke schorsing van 2 weken afspreken? Dat moet wel voldoende tijd zijn om tegen de muur te gaan en jezelf bij elkaar te rapen.

Mocht je ook nog willen beginnen over mijn afweer, projectie of wat dan ook. Hieronder mijn score.

Mijn score
1. angst = 1,1
2. primaire afweer = 1,0
3. valse hoop = 2,6
4. valse macht = 1,0
5. ontkenning van behoeften = 1,2

Ik ga niet met je in discussie op dit forum - zoals je wel kan voorspellen, of toch niet? - maar had even geen zin om je te bellen voor een begripvol gesprek. Mail me je reactie maar.

Je weet dat ik het beste met je voor heb en wens je daarom veel succes met het vinden van de waarheid en mogelijk ligt deze voor een deel in het verleden. Daarbij zou je eens kunnen beginnen met volledige openheid en kwetsbaarheid naar jezelf toe.

Het ga je goed...


Amen smile
admin
admin sep 22 '09
Hier zijn mijn scores:

4,4 ontkenning van behoeften
3,0 valse hoop
1,7 valse macht
1,6 angst
1,5 primaire afweer

Ik had ze overigens van te voren wel goed ingeschat.

Zie ik het nu verkeerd of scoren hier de meeste mensen hoog op
"ontkenning van behoeften"?

Lijkt me precies passen bij "het profiel" van de engelmens, die alleen maar hier is voor anderen...

Is de vraag of de engelmens hier alleen maar is voor anderen
of dat dat niet zo is, en de engelmens zijn behoeften ontkent..

Maar zoals jullie zien kan Ik daar niet over oordelen want ik scoor er ook hoog op !!
liesanne
liesanne sep 25 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
het gaat (....) om m'n verleden, waar het dagelijkse kost was dat ze vanalles
op mijn bord legden, dat van henzelf was..

en ook van me verwachte dat ik dit alles 'verorberde'(=lees gerust 'slikte' als zijnde van mij.


herkenbaar voor mij... Bellefleur.
liesanne
liesanne sep 25 '09
Ik heb het boek van Ingeborg besteld...

Nims, als ik vragen mag, hoe gaat het nu met jou?
liesanne
liesanne sep 25 '09
Origineel bericht van: Artemis
Zie ik het nu verkeerd of scoren hier de meeste mensen hoog op
"ontkenning van behoeften"?

Lijkt me precies passen bij "het profiel" van de engelmens, die alleen maar hier is voor anderen...


Of kiezen mensen dit 'profiel' van de engelmens omdat het past bij het (hun) afweermechanisme?
Islandlady
Islandlady sep 25 '09
Zo hoog is het toch niet Artemis 4.4? Het hoogste mij mij is Angst en Valse hoop maar ook beiden nog onder de 5 heb alleen geen idee wat ik met mijn score moet. Volgens mij is die zo slecht nog niet smile
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki