Loading...
nl

Bellefleur, De Bloemenknop..

admin
admin sep 17 '09
De legging van 'de bloemenknop' is een legging voor die momenten,
dat je voelt dat je niet vooruit kunt, en je je wil verdiepen, in de belemmeringen(muren), zodat je ze kunt loslaten..
Het is niet zomaar even een legging..
het is een vorm van een diepte-intervieuw...waarbij je meekrijgt dat datgene waar je jezelf mee hebt vastgezet, tevens ook je krachten zijn.
We gaan ook kijken wat er in evolutie kan gebeuren, wanneer je deze muren hebt losgelaten....welke krachten zijn het dan, welke capaciteiten zijn het eigenlijk, en in welke richting evolueer je dan, als persoon.
M.aw. we openen de knop van je bloem en laten het bloeien de toekomst tegemoet.
Het is dus een legging waar je iets in meekrijgt om aan te werken...




Even proberen of ik het schematisch kan voorstellen,

.. 6 .. /7 = de bladeren die je belemmeren.. die je ook leest als krachten..
.....+= de knop 5: kaarten mogen pas omdraaien nadat je de bladeren, de muren hebt begrepen.

..... [ ]
..... [4]
..... [ ]
..... [3]

[_1_] [__2__] = de wortel


OOk tel ik alle cijfers van de kaarten op tot een quintensses..
Ik ben niet zeker of deze legging op een forum kan, en wil er met de persoon in kwestie mee in dialoog gaan.. over het onderwerp, zodat vragen kan gesteld worden, en verduidelijking, zodat er écht iets mee kan gegeven worden, waar je aan kan werken, persoonlijk..
Dus inzet van de vraagsteller is nodig.
We zien wel hoe het loopt.
Delen:
Islandlady
Islandlady sep 17 '09
Wat een bijzondere legging Belle!

En ik heb erover nagedacht! Ik durf het wel aan!

Mijn vraag/vragen:
Wat moet ik doen om van mijn schuldgevoelens af te komen en om mij verder te ontwikkelen! En hoe kan ik het heft in eigen hand nemen voor wat betreft mijn gezondheid dat die mij niet leid maar ik de gezondheid...

Liefs
B


admin
admin sep 17 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Wat een bijzondere legging Belle!

En ik heb erover nagedacht! Ik durf het wel aan!

Mijn vraag/vragen:
Wat moet ik doen om van mijn schuldgevoelens af te komen en om mij verder te ontwikkelen! En hoe kan ik het heft in eigen hand nemen voor wat betreft mijn gezondheid dat die mij niet leid maar ik de gezondheid...

Liefs
B



Vraag 1)
Thema.."schulgevoelens belemmeren jouw ontwikkeling" ..ok. We zullen ons daarover bezinnen.

Vraag 2)
Ik stel je enkele vragen, Bea..
Hoe weet je dat jouw gezondheid jouw leidt?
Aan wat heb je dat reeds gemerkt?
annewil
annewil sep 17 '09
Mooi ,nooit van gehoord.

Mocht je tijd hebben ,zou ik ook wel z on bloemenknop legging
willen.


liefs Annewil
admin
admin sep 17 '09
Origineel bericht van: Larapinta
Hey lieve Bellefleur,

Ik wil best met je in dialoog over mijn volgende vraag:

Ik wil graag weten hoe ik met mijn zus kan omgaan? Waarom hebben we altijd onenigheid en zie ik als een berg op tegen 26 sept als ik haar weer zie??

Ik hoor het wel.

Liefs,
M


Ik kan het alleen maar over jou hebben, Marjan..en we kunnen gaan kijken waarin jij jezelf belemmerd om een zus te zijn voor haar. Uitiendelijk is dat je wens " omgaan met haar "!
Wat denk je daarvan?
admin
admin sep 17 '09
Ik doe één legging per week.
Deze week het thema van Bea..
en volgende week het thema van Marjan (Larapinta).

kwestie van de ruimte te geven die het verdient!

liefs
Bellefleur
admin
admin sep 17 '09
Ik wil ook! Maar alles op zijn tijd Belle wink
admin
admin sep 17 '09
that's the spirit!! wink
Islandlady
Islandlady sep 17 '09
Origineel bericht van: Bellefleur



Vraag 1)
Thema.."schulgevoelens belemmeren jouw ontwikkeling" ..ok. We zullen ons daarover bezinnen.

Vraag 2)
Ik stel je enkele vragen, Bea..
Hoe weet je dat jouw gezondheid jouw leidt?
Aan wat heb je dat reeds gemerkt?


Ik denk door de Netelroos/nerveus.... dus binnen de kortste keren onder als er iets is... met in mijn achterhoofd oo help als ik maar niet......
admin
admin sep 17 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Origineel bericht van: Bellefleur



Vraag 1)
Thema.."schulgevoelens belemmeren jouw ontwikkeling" ..ok. We zullen ons daarover bezinnen.

Vraag 2)
Ik stel je enkele vragen, Bea..
Hoe weet je dat jouw gezondheid jouw leidt?
Aan wat heb je dat reeds gemerkt?


Ik denk door de Netelroos/nerveus.... dus binnen de kortste keren onder als er iets is... met in mijn achterhoofd oo help als ik maar niet......



Dus dat stukje schuldgevoel zit daar ook..? sluipt binnen in je 'gezondheid'...?
Islandlady
Islandlady sep 17 '09
Weet niet of het daarin zit eigenlijk het schuldgevoel. Heb de netelroos al heel lang vanaf mijn 16de of zo.
Voel me ook wel schuldig naar de kinderen toe "er is hier niets te doen" vooral de jongste verveeld zich stierlijk.. tja geen Xbox en computer hier voor hem frown
admin
admin sep 17 '09
We zullen zien waar het juist wringt bij je.. komen we zo wel tot inzichten, rond het thema.."schuldgevoel"
Morgenvroeg ga ik me op je in-tunen(zie topic over intunen ;)) en leg ik de legging en kunnen we er verder over praten.

okidokio!!?? gringrin
Islandlady
Islandlady sep 17 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
We zullen zien waar het juist wringt bij je.. komen we zo wel tot inzichten, rond het thema.."schuldgevoel"
Morgenvroeg ga ik me op je in-tunen(zie topic over intunen ;)) en leg ik de legging en kunnen we er verder over praten.

okidokio!!?? gringrin


Ja is goed! Morgenochtend niet veel te doen smile
admin
admin sep 18 '09
ok,De uiteindelijke vraag die ik stelde is..
" waaarin belemmerd Bea zichzelf, waardoor zij het gevoel van schuld niet kan loslaten."

Tevens komen we er zo achter, wat jouw krachten zijn om vrij jezelf te zijn zonder zorgen, zonder je schuldgevoel, zonder die belemmering..
Het eerste deel van de legging gaat over de wortel..

de twee wortels van de bloem die ik getrokken heb
is de staven V en de zwaarden 1V.
Deze kaarten liggen aan de oorsprong.. we gaan daarom even terug in de tijd,kinder? Jeugd? opgroeiende tijd...

Door die kaarten zie ik dat je met veel verschillende sterke identiteiten in contakt gekomen bent,
allemaal mensen die hun zegje wilde en zich opdrongen in hoe het moest, of in ruzzie waren met elkaar,.. of in confrontatie gingen,
en zichzelf soms stoer voordeden, en vanuit een zeker ego omgingen met elkaar.
Daardoor kwam het al eens (en omdenduur regelmatiger) dat je je mond dan maar hield.
Dat het energie weg nam van je.. dat je jezelf terug trok; letterlijk, figuurlijk ook.
soms fantaseerde je over een mooier geheel, dat er geen ruzie is, dat alles in vrede was.. en je wilde dat ook zo graag. Maar dat kwam niet (altijd)
Toch wilde ook jij je zegje zeggen, wilde ook jij doordrukken wie jij was.. en deed je dat ook, soms mee met ruzzie, soms mee stoer, doch daar voelde je je niet goed bij.
Maar hier ligt een stuk de kiem van het groeien van een dat schuldgevoel (die niet hoeft)
kan je dit plaatsen, Bea?

(dit is de eerste keer dat ik dit op een forum doe..dus ben wel benieuwd)
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Lieve Bellefleur!

Je slaat de spijker op zijn kop kan ik je wel zeggen!
Mijn ouders, zus en later ook haar man (stoer macho gepraat) hebben mij voor mijn gevoel altijd gekleineerd. Ik deed het niet zo goed als mijn zus. Ze was beter in school, in het kunstzwemmen en ga zo maar door.
Ik was ook niet altijd even aardig dat zeker niet en als ik dan na heel lange tijd mijn mond wel open trok kwam er niet veel fraais uit en werd het ruzie.
Dat is al tig keer uitgepraat maar men grijpt er iedere keer weer op terug: "Ja jij was.... " enzovoort.

Werd ook altijd gezegd. Jij bent niet de makkelijkste op een gegeven moment ga je dat zelf nog geloven ook.
admin
admin sep 18 '09
De twee volgende kaarten zijn de stengel van de bloem,
hier wordt gesproken van wie jij bent, hoe jij groeit vanuit jezelf, tot de Bea die je nu bent..

en daar zien we staven Aas en staven IV, je ziet wederom staven.
Identiteit, persoonlijkheid, hoe je overkomt...enz, enz..

je bent iemand die graag uitkomt voor wie je bent, en je kan van nature uit, een stevige, sterke indruk geven..waarin men op je kan bouwen.
Je weet jezelf van nature uit wel te handhaven hoor.
En wil er alles aan doen om te slagen in datgene waar jij je tanden in hebt gezet.

In je leven lijkt het ook steeds te hebben gegaan, en nu nog om "succes, om doorzetten, om er voor gaan, zelfs ook al lijkt het nieuw en onbekend en moet je er veel voor doen..

(kan je nu de link reeds leggen met de opvoeding die je thuis hebt meegekregen?)

De andere kant van de medaille is dat percé iets 'moet' lukken...en dat je niet mag mislukken in jouw ogen.
En ook dat is gevoed door de wortels die we hebben uitgelegd. Doordat je geleerd hebt dat je niet mag falen,
steek je ook al je energie in "het moet hier lukken of ik wordt ongelukkig" .

Maar hier groeit volgens mij al reeds verder de wortel van het ideee dat je schuldig moet zijn, als iets niet lukt
admin
admin sep 18 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Lieve Bellefleur!

Je slaat de spijker op zijn kop kan ik je wel zeggen!
Mijn ouders, zus en later ook haar man (stoer macho gepraat) hebben mij voor mijn gevoel altijd gekleineerd. Ik deed het niet zo goed als mijn zus. Ze was beter in school, in het kunstzwemmen en ga zo maar door.
Ik was ook niet altijd even aardig dat zeker niet en als ik dan na heel lange tijd mijn mond wel open trok kwam er niet veel fraais uit en werd het ruzie.
Dat is al tig keer uitgepraat maar men grijpt er iedere keer weer op terug: "Ja jij was.... " enzovoort.

Werd ook altijd gezegd. Jij bent niet de makkelijkste op een gegeven moment ga je dat zelf nog geloven ook.



juist lieve Bea, dat zie ik in de kaarten ook.
klopt het dan als ik zie dat je veel hebt gedagdroomt, over mooie en wonderlijk leven en schoonheid en liefde..
dat je een mooi verlangen hebt.. en dat je dat alsnog in je leven zoekt en wilt.. en dat je nu dat gevoel hebt dat je dat niet altijd grijpen kan, omdat je met die gedachte zit van "heb ik daar wel de nodige kracht voor om te bereiken"...?
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Ja ik kom inderdaad sterk over dat wordt ook wel gezegd maar soms ben ik van binnen helemaal niet zo sterk. Dan komt het allemaal op me af en lijkt het wel of niets meer lukt.
Hoewel. Geduld moet je ook hebben natuurlijk.
Het klopt wel dat ik MOET slagen want anders faal ik weer in de ogen van de anderen (lees familie) Dat de andere kant wel succesvol is vind ik zelf alleen maar geweldig voor hen en gun het ze van harte. zeg dat ook altijd maar kennelijk geloven ze dat niet want ik zou jaloers zijn en moeten zijn. Dat kan ik dus niet plaatsen.

dat uiteindelijk iets, waar je jaren mee bezig bent geweest wel lukt, is prachtig en dan weet ik. Zie je wel! Geloof vertrouwen en het weten.

Als ik iets doe, dan bijt ik me inderdaad ook in vast maar ik moet er wel volledig achter staan.

Ik hoor mijn moeder nog zeggen: Ach ja vader moest zo nodig voor zichzelf beginnen maar ja dat is/was gedoemd te mislukken. Een enorm brok negativiteit!!!

(Loopt een beetje door elkaar nu geloof ik wat ik allemaal schrijf) Snap je het nog??
Islandlady
Islandlady sep 18 '09
Origineel bericht van: Bellefleur
Origineel bericht van: Islandlady
Lieve Bellefleur!

Je slaat de spijker op zijn kop kan ik je wel zeggen!
Mijn ouders, zus en later ook haar man (stoer macho gepraat) hebben mij voor mijn gevoel altijd gekleineerd. Ik deed het niet zo goed als mijn zus. Ze was beter in school, in het kunstzwemmen en ga zo maar door.
Ik was ook niet altijd even aardig dat zeker niet en als ik dan na heel lange tijd mijn mond wel open trok kwam er niet veel fraais uit en werd het ruzie.
Dat is al tig keer uitgepraat maar men grijpt er iedere keer weer op terug: "Ja jij was.... " enzovoort.

Werd ook altijd gezegd. Jij bent niet de makkelijkste op een gegeven moment ga je dat zelf nog geloven ook.



juist lieve Bea, dat zie ik in de kaarten ook.
klopt het dan als ik zie dat je veel hebt gedagdroomt, over mooie en wonderlijk leven en schoonheid en liefde..
dat je een mooi verlangen hebt.. en dat je dat alsnog in je leven zoekt en wilt.. en dat je nu dat gevoel hebt dat je dat niet altijd grijpen kan, omdat je met die gedachte zit van "heb ik daar wel de nodige kracht voor om te bereiken"...?


Volmondig JA! Hoewel ik weet dat ik de schoonheid en liefde al gevonden heb. Dat het wederzijds is is ook wel duidelijk en wat we willen hebben we ook al over gehad maar inderdaad om dat te bereiken waar haal ik de kracht vandaag!
admin
admin sep 18 '09
Origineel bericht van: Islandlady
Ja ik kom inderdaad sterk over dat wordt ook wel gezegd maar soms ben ik van binnen helemaal niet zo sterk. Dan komt het allemaal op me af en lijkt het wel of niets meer lukt.
Hoewel. Geduld moet je ook hebben natuurlijk

Het klopt wel dat ik MOET slagen want anders faal ik weer in de ogen van de anderen (lees familie)


ja en dat patroon dat je moet slagen omdat anderen dat vinden zit nog in jou.. als er dan iets is dat niet lukt, ga je je schuldig voelen tov die anderen.
Meer nog, Bea, je faalt ook in je eigen ogen.. want je hebt geleerd van thuis dat je niet mag falen, en nu vind je dat zelf ook niet ok, en ga je jezelf 'afbreken, minder maken ' dan diegene die je bent..
dàt zijn die momentend dt je innerlijk denkt dat er niets meer gaat lukken. Terwijl dat dat niet eens het geval is..


Quote:

Dat de andere kant wel succesvol is vind ik zelf alleen maar geweldig voor hen en gun het ze van harte. zeg dat ook altijd maar kennelijk geloven ze dat niet want ik zou jaloers zijn en moeten zijn. Dat kan ik dus niet plaatsen.


nee, hoef je ook niet te plaatsen, is iets van hen.. hun denken, hun frustratie, hun zorgen, niet de jouwe.
Nu toch niet.. nu is dit jouw moment!

Quote:

dat uiteindelijk iets, waar je jaren mee bezig bent geweest wel lukt, is prachtig en dan weet ik. Zie je wel! Geloof vertrouwen en het weten.


yep!! grinDoch je lukt niet in het leven, om te zeggen "zie je wel" maar omdat je gewoon doet waar jij je goed bij voelt.


Quote:

Als ik iets doe, dan bijt ik me inderdaad ook in vast maar ik moet er wel volledig achter staan.

Ik hoor mijn moeder nog zeggen: Ach ja vader moest zo nodig voor zichzelf beginnen maar ja dat is/was gedoemd te mislukken. Een enorm brok negativiteit!!!

(Loopt een beetje door elkaar nu geloof ik wat ik allemaal schrijf) Snap je het nog??


ja ik zie het heel goed, Bea.. jij ook he?
Zullen we verder gaan? of wat halt houden, en strakjes verder kijken....
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki