Aura's zijn geen statische dingen die om ons heen zweven zoals blijkt. Als je emoties hebt, dan worden die weerspiegeld in de aura. Er zijn (zo is mij tijdens mijn Reiki inwijding verteld) 7 lagen van aura's om ons heen. Allen met een andere functie. De enige aura die ik kan zien is de eerste, die het dichtst bij het lichaam is, en eigenlijk alleen de energie aangeeft van de persoon. S ziet ook een andere laag; die van de emotie's.
Leuk voorbeeld weer; we zaten vanavond met z'n allen aan tafel in de tuin en we zaten lekker te lachen. Volgens S waren onze aura's nu geel. Toen we uitgelachen waren werden ze weer wit volgens hem. Zijn broer zat een beetje eigenwijs leuk te doen (wij vonden het eigenlijk niet zo heel erg leuk...) en S zei toen; oh, die van hem is kots-groen... Niet zo'n hele leuke benaming, dus we vroegen hem om dat beter uit te leggen; nou het was groen gemengd met geel. Maar het was duidelijk dat hij grote broer gewoon even heel erg irri vond! hahaha.
Even later zei S. Zo nu ga ik even schommelen hoor, heb hier even geen zin meer in! Ja ja, hij is soms wijzer dan ik ben