Loading...
nl

Wat zou je doen als alle wetten, wegvallen?

gast
gast mei 11 '09
Ja misschien wel een leuke nieuwe topic; wat zou je doen als alle wetten en regels die er nu zijn, waar jij je aan houd, weg vallen en het aankomt op eigen verantwoordelijkheid.
Delen:
admin
admin mei 11 '09
Oh dat zou ondanks dat het me heel erg leuk lijkt voor mij totale chaos zijn, ha ha.
Ik kan niet zonder structuur en daar hang ik mijn eigen regels aan. Wel een leuk idee voor een topic Gast!
gast
gast mei 11 '09
Ja maar hier zeg ik dus niet mee dat je je eigen handvatten weg moet gooien. Het gaat alleen om die ons van buitenaf opgelegt worden.
admin
admin mei 11 '09
Oh die, daar luister ik eigenlijk errug slecht naar eerlijk gezegd. Toch betrap ik mezelf er wel eens op dat ik dingen doe omdat het zo *hoort* of omdat *men* dat van je verwacht, ook een soort regels, gedragsregels. Sommige dingen worden in je opvoeding door je ouders er zo ingedramt dat je het moeilijk kan loslaten en je je schuldig voelt als je je niet aan deze regels houd terwijl dat mega onzin is eigenlijk.
gast
gast mei 11 '09
Ja dat ken ik. Voor alles geldt; onderzoek alles en behoud het goede.
Eruan
Eruan mei 12 '09
Stelen of iets zou ik nooit doen, ook als het wel mag...
Ik denk dat ik me dan gewoon normaal zou gedragen. Want je hebt er toch niks aan als je de chaos die er al is nog weer extra zal verstoren. Ik heb zelf ook mijn grenzen...

Leuk topic!
Emuca
Emuca mei 12 '09
Ik zou me hetzelfde gedragen als nu. Maar ik denk dat vele andere los zullen gaan, waardoor je misschien wel gedwongen wordt om je anders te gedragen. De normen en waarden van de samenleving veranderen dan. Denk ik.
Eruan
Eruan mei 12 '09
Ja inderdaad, stel je voor dat al die criminelen ongestoord zouden kunnen verkrachten, stelen, moorden enz. En door de verdwijning van wetten zouden er nog weet ik hoeveel bijkomen, dan zitten we met een groot probleem, en zouden we moeten veranderen om de schade te beperken...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 12 '09
Ik ben benieuwd hoe het zit met je eigen grenzen die je voor jezelf stelt en wat er dan gebeurd als die grenzen ook zouden wegvallen. Ik denk dat het dan niet meer zo erg is als mensen over je grenzen heen gaan, want die heb je niet. Grenzenloos en regelloos kan je best ver doortrekken en zou ik vergelijken met een plas water. Het heeft geen regels, kan zich overal naar vormen en het enige dat het doet, is "er zijn".
Cialara
Cialara mei 12 '09
Dit vind ik toch wel moeilijk hoor NiMS, ik denk dat er toch grenzen blijven zolang er mensen zijn die niet in harmonie met elkaar willen leven.
Ik denk dat er verschillende grenzen in ons systeem zitten; die waar je misschien best wel eens overheen kunt zonder ernstige gevolgen, maar er zijn natuurlijk ook het soort grenzen die Ann ik noemt, je lijfelijke grenzen zeg maar, die zijn toch wel heel belangrijk.
Ik denk daarom dat het leven zonder grenzen alleen kan in een wereld waarin iedereen de wil heeft om met elkaar in harmonie en liefde te leven.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 12 '09
Ik denk dat er in een wereld totaal zonder grenzen, er geen verschil meer is tussen wat mij is, en wat jou is. Alsof we samen zijn gegaan in een plas water en er enkel nog maar een plas water is. De grens waar ik eindig en jij begint, is helemaal verdwenen.
admin
admin mei 12 '09
Je kan eens bij jezelf nagaan , welke spontane houding je aanneemt, die eigenlijk in zijn oorsprong aangeleerd is.
Maar die zó veelvuldig is toegepast, dat ie een gewoonte is geworden, en niet meer aanzien wordt als een regel, wet of desnoods grensbepaling.

ik denk nu al gewoon aan 'beleefdheidsvormen', links en rechts kijken bij het oversteken, maar er zijn veel meer zaken die we vanzelfsprekend zijn, doch regels zijn.

Die mogen dan ook weg..
admin
admin mei 12 '09
Hier is inderdaad heel ver in te gaan, maar ik denk niet dat je zonder "innerlijke wetten" kunt als mens.. dan bedoel ik de innerlijke wetten zoals ze je op geestelijke wijze door "boven" zijn aangedragen en niet op de (eventuele verkeerde) wereldlijke manier die een negatieve invloed heeft op je geest.

De invloed die het regelloze heeft op een mens is voor elk individu verschillend, afhankelijk van zijn of haar morele wetten. Een tijdje zonder regels en wetten lijkt in het begin ideaal misschien .. als ik me het even levendig voorstel: gratis geld te halen bij de bank .. de wereldlijke verlangens zijn op een bepaald moment gestild, totdat uiteindelijke (weer) dat ene overblijft waar geen regel aan kan tornen, maar wel die (knagende) innerlijke wet.. Eigenlijk is het dan zo boven .. zo beneden en andersom ..
admin
admin mei 12 '09
Bart,
wat betekent " de innerlijke wetten zoals ze je op geestelijke wijze door "boven" zijn aangedragen en niet op de (eventuele verkeerde) wereldlijke manier die een negatieve invloed heeft op je geest"...?

liefs,
Bellefleur
admin
admin mei 12 '09
Hoi Bellefleur, misschien een beetje vaag omschreven, maar "innerlijke wetten" daar bedoel ik mee je geweten in overeenstemming met het "goddelijke" ..

de wereldlijke manier bedoel ik mee geconditioneerde meningen die door de mens zijn aangedragen en die niet stoelen op bovenstaande..

Hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel smile
Groetjes, Bart
admin
admin mei 12 '09
Oké,
" je geweten zoals ze je op geestelijke wijze door "boven" zijn aagedragen, en niet op de (eventuele verkeerde) geconditioneerde meningen die door de mens zijn aangedragen en die niet stoelen op bovenstaande, die een negatieve invloed hebben op je geest "

Vind het steeds ingewikkelder worden in de omschrijving.
Kan het iets simpeler gemaakt worden?.
Het 'aha'-gevoel is bij mij nog niet gevallen. smile


oh, bedoel je dat de Cosmische wetten verschillen van de wetten die mensen maken.
Zo?




Liefs,
Bellefleur
admin
admin mei 12 '09
Inderdaad, dat is wat ik bedoel Bellefleur smile
gast
gast mei 12 '09
Wat ik me afvraag; heb je echt een regel of wet nodig om niet te stelen, om een ander geen kwaad aan te doen, om niet haatdragend te zijn, om een ander met respect te behandelen?
Is de mens zo "slecht" van nature dat ie alles doet wat verboden is als de wetten weg vallen?
Kan de mens niet van zichzelf liefdevol en onvoorwaardelijk zijn?

Hoe ik het zie is dat juist door alle wetten en regels de mens geworden is tot wat ie nu is. Juist door het niet kunnen zijn van zichzelf (liefdevol en onvoorwaardelijk) is de ziel van sommige zo verwrongen dat het steelt, verkracht, moord en oorlog voerd. En dat de andere helft bang is dat dit hun deel wordt en daarom als angsthaas in dit leven staat.

Vraag je zelf eens af waarom je die wetten (grenzen) nodig hebt.

de meeste regels en wetten zijn gestoeld op angst, niet op liefde.
Ik heb het hier niet over de natuurwetten. Natuurwetten zijn enkelt de opgeschreven manieren hoe het in de natuur werkt.
En of het opgeschreven is of niet, de natuur handelt zoals het altijd heeft gedaan.
admin
admin mei 12 '09
Inderdaad, juist gezegd gast .. zoveel angst zit er nog opgelegd door "wetten en regels" waar iedereen mee worstelt in meerdere of mindere mate. Waar je leven ontzettend door verpest of beïnvloedt kan worden.

In deze tijd wordt er geschopt tegen alle wetten en grenzen, waardoor men weer doorslaat. De "nieuwe" wereld die wel vanuit een ander oogpunt gaat kijken wordt het niet nodig hebben van de oude wetten en grenzen nu werkelijkheid. Maar het is ook voor een groot deel idealisme dat geldt voor een bepaalde groep, want hoeveel kritiek kun je niet krijgen als je je hoofd boven het korenveld uitsteekt. Maar degenen die wijs en krachtig genoeg zijn om dit te doorzien en te kunnen dragen, zijn de veranderaars.
admin
admin mei 12 '09
En wat dacht je van alle regels die aan de verschillende geloven hangen? Dat is iets waar ik me enorm boos om kan maken, heb daar hele slechte ervaringen mee bijvoorbeeld in de kerk.

Officieel zou ik zelfs niet eens meer in de kerk mogen komen omdat ik mezelf een heks noem, nou Kaat stapt gewoon naar binnen hoor met pentagram om haar nek!

Ook de ongeschreven regel dat men respect voor ouderen moet hebben, sorry maar ben al erg vaak zonder reden door diverse oudjes afgekat, met deze regel kan ik dus ook helemaal niets.

De regels geven mij het gevoel in een harnas te moeten passen wat te krap zit.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki