Loading...
nl

De Mexicaanse griep, een zonde of een zegen?

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 2 '09
Overigens is het Influenza-A wink. Don't shoot the messenger tongue
gast
gast mei 2 '09
Influenza is gewoon een medische term voor griep wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 2 '09
WGO spreekt voortaan van influenza A
De Wereldgezondheidsorganisatie (WGO) hanteert voortaan een andere naam voor het nieuwe griepvirus. De WGO spreekt nu van influenza A (H1N1) en schrapt de termen Mexicaanse griep en varkensgriep, die tot nog toe werden gehanteerd.

Eerst was het Israël dat weigerde over varkensgriep te praten. Varkens zijn immers onreine dieren en het eten van varkensvlees is in de joodse cultuur verboden. "Wij noemen het geen varkensgriep, maar Mexicaanse griep", zei minister van Gezondheid Yakov Liztman.

De Organisatie voor Dierengezondheid (OIE) sloot zich daar vrijwel meteen bij aan met wetenschappelijke argumenten. "Het virus is tot nu toe niet in dieren geïsoleerd. Het is daarom niet gegrond deze ziekte varkensgriep te noemen", stelde de organisatie. Het OIE opteerde daarom voor de naam Noord-Amerikaanse griep.

Het Belgisch Interministerieel Commissariaat Influenza mengde zich bij monde van viroloog Marc Van Ranst in de debatten door te zeggen dat de benaming varkensgriep niet correct is en dat het beter is te spreken van Mexicaanse griep. En ook het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) meldde dat het desbetreffende virus geen varkensvirus meer is, maar een genetische hercombinatie van het menselijke influenzavirus met het aviaire en het varkensvirus.
gast
gast mei 2 '09
Ieder jaar is de "gewone" griep (=influenza) die heerst iets anders dan de vorige omdat het anders geen overlevingskansen heeft. Want als je lichaam er antistoffen voor gemaakt heeft ben je er tegen beschermd en dus kan het virus zich niet vermenigvuldigen. Het virus moet zich daarom dus ook muteren/evolueren iedere keer. Nu heeft het zich dus gemengt met andere stammen, net als de vogelgriep waar ze eerst bang voor waren.
Maar hoe je het ook noemt, varkensgriep, mexicaanse, of
noord-amerikaansegriep of influenza H1N1; het blijft het zelfde virus.
admin
admin mei 15 '09
Ik vraag me eerlijk af hoe de verhalen zullen veranderen als deze griep in de persoonlijke omgeving toeslaat, dus met mensen die jullie allen dierbaar zijn. Wellicht zit hier inderdaad een bedoeling achter, maar nu is het nog ver en gaan mensen zeker speculeren. Het verhaal van de grote opruiming voelt toch anders als het jou of je familie betreft lijkt mij, but who the bleep am i wink
Lena
Lena mei 15 '09
het is sowieso moeilijk om een dierbaar iemand te verliezen aan......
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 16 '09
Ik begreep dat de op dit moment het zo is, dat 1% van de mensen die het griepvirus krijgt, er ook aan overlijdt. Snel gerekend zou betekenen dat als 10% van de mensen op deze aarde het virus zou krijgen, dat er dan rond de 6 miljoen mensen zouden komen te overlijden. Dat zijn er toch nog heel wat.
Helma
Helma jul 25 '09
In Groot Brittanië zijn nu 65730 bevestigde gevallen bekend met het mexicaanse griepvirus. Als er dan 1% overlijdt, is dat dan ongeveer 657? Dat is best veel! En wat ik eigenlijk best erg vind is dat het zoveel jongeren treft. Het zal je kind maar wezen.

Bij de 'gewone' griep overlijden er meestal ouderen. Dat is ook erg, natuurlijk, maar dit voelt voor mij wel anders. Marcel Messing zal hier ook wel iets van vinden denk ik. Ik ga maar weer eens op zoek naar zijn site...

Vorig jaar woonde ik een lezing van hem bij, in Harderwijk. Hij gaf toen aan dat er ons iets groots te wachten stond, wat niet zo fraai zou zijn. Ik vraag me steeds vaker af of hij dit bedoelde.
Helma
Helma jul 25 '09
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M4&l=NL

Even kort door de bocht: ik vind dat Marcel Messing momenteel doordraaft. Heeft hij bewijzen voor zijn bevindingen? Volg bovenstaande link en oordeel zelf!
earthchild
earthchild jul 25 '09
Volgens mij worden we wel met z'n allen ziek gemaakt.

Ik ben ook veel op sites waar we worden gewaarschuwd dat we met z'n allen gemanipuleerd worden. De wereld bevolking groeit te snel en dat is een bedreiging volgens de wereldorde(schaduwregering) Er wordt via de lucht uit vliegtuigen ook veel chemicalien over ons gegooid, zonder dat wij het weten. Wij worden door onze regeringen besodemieterd en bedrogen. We worden angstig gehouden om de druk er maar onder te houden. We worden tegen elkaar opgezet ... ras tegen ras. Media wordt gemanipuleerd enz. enz.

We zijn marionetten met z'n allen aan het worden. Er wordt steeds meer van ons geeist en wij pikken alles maar. We worden uitgemolken, angst wordt ons door de media goed ingeprent en als toetje op de zeer rotte taart worden we ziek gemaakt.

Maar laat jullie aub niet bang maken. Luister naar jullie harten.
Laat je lichtlichaam spreken. Met z'n allen staan we sterk.
Ik laat me in ieder geval niet inenten voor onnodig zaken. Ik vertrouw op mijn Bron Mijn licht.

Hartegroet thea
Divine
Divine jul 25 '09
Ik geloof niet in complottheorieën en ik vind het griepverhaal echt zwaar overdreven. Verzwakte mensen kunnen eraan overlijden net als gewone griep. Het is niet anders dan de 'gewone' griep, alleen hebben we het jaarlijks (vernieuwde) vaccin nog niet gemaakt, waardoor de 'zwakken' nu niet beschermd zijn zoals normaal.

Quote:
De verschijnselen van Nieuwe Influenza A (H1N1) lijken op gewone griep. Griep bij mensen is een snel optredende ziekte van de luchtwegen die veroorzaakt wordt door het influenzavirus. De ziekte kan van mild tot ernstig verlopen. De meest voorkomende symptomen van griep zijn: koorts, koude rillingen, hoofdpijn, spierpijn, moeheid en een droge hoest. Het hoesten kan lang aanhouden, de overige klachten verdwijnen meestal na 2 tot 7 dagen. Er kan een longontsteking optreden met ernstige ademhalingsproblemen. Door griep kunnen al bestaande ziekten verergeren of ontregeld raken. De Nieuwe Influenza A (H1N1) lijkt niet anders of ernstiger dan gewone griep.
aldus RIVM
http://www.rivm.nl/cib/themas/nieuwe-influenza/faq-algemeen.jsp#index_2
admin
admin jul 26 '09
Ben dus net terug uit Mexico. Wat heb ik gemerkt van deze griep in dat land? Bijna niets.

In het vliegtuig op de heenreis moesten we een gezondheidsverklaring invullen en afgeven bij de douane. En in het vliegtuig werd gesproeid met een onschuldige (?) sproeimiddel.

In Mexico zelf heb ik twee mensne met een mondkapje gezien, 1 ervan in de keuken van een restaurant, maar volgens de reisleider is dat daar standaard.

En bij de grensovergang van Guatemala naar Belize moest de bus door een soort wasstraat en werd een fijne nevel losgelaten.

Dat was alles....
Helma
Helma jul 26 '09
Ik heb ook de indruk dat het in sommige landen redelijk onder controle is, gelukkig. Hebben ze daar ook een zg. regenseizoen Hans?
admin
admin jul 26 '09
Ja, Helma, Het regenseizoen loopt van juni tot november. Dat wil zeggen: vrijwel dagelijks een flinke stortbui. Tijdens de 15 dagen hebben we echter slechts 4 korte buien gehad, waarvan 1 's nachts. De andere buien vielen tijdens de lunch (echt bizar). na een half uur was het weer droog. En heet.
Helma
Helma jul 26 '09
Hoge luchtvochtigheid, lijkt mij dus. Was dat qua ademhaling wel te doen? Poeh, echt een doe-vakantie dus!
admin
admin jul 26 '09
Ja, echt een doe-vakantie. Dagelijks opstaan om 6:30, en tweemaal om 04:00. Lange dagen in de bus. Buiten stikheet, in de bus 18 graden.
Grensovergang lekker ouderwets: uitstappen, koffer uit de bus, lopend de grens over, stempeltjes verzamelen. Dan bus in, dor niemandsland, weer uitstappen, koffer eruit, volgende grens lopens over, wachten en wer instappen. En dat 5 keer.
Bij de grens van Mexico naar Guatemala wisselden we van bus. Echter, door wegblokkades in Guatemala kon de bus niet komen. Wachten van 9 uur s ochtends tot 6 uur 's avonds. Toen konden we verder, het was eens nog 6 uur rijden, tot middernacht. In Guatemala is rijden in de avond gevaarlijk. Dus onder politiebegeleiding, met zwaailichten aan, verder gereden.

In Guatemala is het OV-busverkeer een verhaal op zich. Die rijden levensgevaarlijk. Inhalen in de bergen zonder uitzicht is heel normaal. En bij wegwerkzaamheden: ze rijden links de file voorbij en bij tegenliggers knallen ze de bus gewoon in de rij. Sterke staaltjes gezien. Onze buschauffeur heeft zeker 5 keer spontaan applaus gehad om uit onmogelijke situaties verder te geraken. Wel was schade onvermijdelijk.

Mijn longen hebben het redelijk doorstaan; extra medicatie was wel nodig.
gast
gast jul 26 '09
Heb je astma ofzo dan Hans?
Lijkt me trouwens vreselijk die hitte daar. Ben allang blij dat het hier niet warmer wordt dan een graadje of 36 in de heetste periode.
Je houd je hart vast als je in zo'n bus zit dan.
admin
admin jul 26 '09
Ja, ik heb astma. En longemfyseem. Heb ook tuberculose gehad. En diverse longontstekingen gehad als kind.
De laatste twee dagen waren het heetst, in Playa del Carmen. In de hotelkamerwas het 27 graden en dat was erg fris vergeleken met buiten. Mijn dochter trok het niet meer, na even winkelen in de vroege ochtend....
admin
admin jul 28 '09
Mooie verhalen Hans!! Geweldig om te lezen. Maar wat bedoel je met dat laatste, dat je dochter het niet meer trok? Toch niets ernstigs?


En de mexicaanse griep ... ik kan me er niet drukker over maken dan over elke andere griep blushBen ik nu erg naïef, of gewoon eerlijk tegenover mezelf?

Liefs,
Marjan
admin
admin jul 28 '09
Het is goedgekomen; even teruggegaan naar de hotelkamer, met airco. En water gedronken.
Pagina's: Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki